Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279429 kertaa)

Poissa pekaani

• Tukkaguru
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #210 : 23.10.08 - klo:19:44 »
One stupid girl over here.. *heiluttaa*. (On vielä hakusessa teippi- ja sinettipidennykset yms termitkin, joten ihan keltanokka olen)

Yritin etsiä mm. permanentti ja muut erikoiskäsittelyt- ketjusta tähän liittyvää keskustelua, mutta kun ei niin ei (tai en varmaan osannut vaan etsiä, kun en tiedä termistä).
Miksi kutsutaan semmoisia hiuslisäkkeitä, jonka saa vaihdettua vaikka päivittäin (Ei kuiteskaan peruukki). Siis himoitsen sinistä osiota hiuksiini, mutten viitsisi vetää värinpoistoja ja sitten värjätä. Kuitenkin sininen pigmentti käsittääkseni aika nopeasti haalenee.

Onko tuolla edes jotain omaa nimitystä? Klipsihius? Hetkellinen karvojenkohennus? 24h- tekotukka?  ??? Muistan joskus nähneeni tv:ssä yhdellä juontajalla (no okei, myönnän, se oli joku Maikkarin chatti tms maailmanparannusohjelma ;D) oli niitä, jäbä kovasti selitti että hän voi vaihtaa raitojen väriä vaikka vaatteiden mukaan.

(edit. Kiitos miii, onhan täällä sittenkin asiasta keskustelu, kun tietää millä etsiä  :))

Siirretty aiheen ketjuun
« Viimeksi muokattu: 23.10.08 - klo:21:49 kirjoittanut Penny »

Poissa miii

• Haiven
  • *
« Vastaus #211 : 23.10.08 - klo:20:15 »
^ hmm, käsittääkseni ainakin jossain klipsipidennyksen nimellä menee, sellaisen muistan kuulleeni. Ainakin suomalaisen dreamhair.fi lafkan sivuilla on clip-on hiusraitoja, sininenkin löytyy. Kannattaa kokeilla ;)

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #212 : 23.10.08 - klo:20:23 »
^^Tässä on ketju klipsipidennyksistä: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=432.0 :)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #213 : 31.10.08 - klo:15:24 »
Onko kellään kokemusta Dreamhairin keratiiniliimapuikoista? Onko liima laadukasta ja todella keratiiniliimaa? Sivuilla mainitaan, että kyseessä on keratiiniliima, mutta samalla sanotaan, että tarkoitus käyttää liimapyssyn kanssa. Mietin vaan, että onko sittenkään kyseessä keratiiniliima vai tavallinen kuumaliima (jolla huomattavasti lyhytkestoisempi pito).

Edit. Tätä keratiini- vs. kuumaliima-asiaa olin ihmetellyt täällä jo aiemmin:

Mitä liimaa liimapidennykseen siis käytetään? Olen ymmärtänyt, että liimapidennys olisi eri juttu kuin keratiiniliimalla tehtävä pidennys (=sinettipidennys). Sinettipidennys tehdään keratiiniliimalla ja kolvilla ja liimapidennys kuumaliimalla ja liimapyssyllä. Sinettipidennyksen keratiiniliima kovettuu kuivuessaan, kuumaliima jää pehmeäksi. Näin olen ymmärtänyt.

Dreamhairissa kuitenkin myydään liimapyssyä, johon laitetaan keratiiniliimapuikkoja. (Linkki) Voiko siis liimapyssylläkin tehdä kovia keratiinisinettejä? Ja mitä se hiuksiin käytettävä kuumaliima oikeastaan on ja miten eroaa keratiiniliimasta (jos siis eroaa)?

Soitin tuonne Dreamhairiin ja tiedustelin asiaa. Puhelimeen vastasi ulkomaalainen nainen, joka ei aluksi meinannut ymmärtää asiaani. Loppujen lopuksi kuitenkin selvisi, että nuo Dreamhairissa myytävät liimat eivät todennäköisesti ole keratiiniliimaa, vaan tavallista hiuspidennyksille tarkoitettua kuumaliimaa, juuri sitä, jota pyssyn kanssa käytetään. Hieman harhaanjohtavasti siis nimetty tuote. Nainen myös antoi ymmärtää, että puikot ovat aina pyssyille tarkoitettuja liimoja ja että vaan hot potilla saa itse tehtyä keratiinisinettejä. Heillä ei kuulemma ole ollenkaan valikoimissaan sellaista liimaa, joka olisi tarkoitettu keratiinisinettien tekoon itse. Kyllä kai tuota keratiiniliimaa saa puikoissakin eikä pelkästään valmiina kynsisinetteinä? Itse ainakin olen käyttänyt aiemmin muualta ostamiani puikkoja ja ne ovat kyllä kovettuneet ihan kunnolla, eivät ole olleet mielestäni mitään kuumaliimaa.

Dreamhairista siis jos haluaa keratiinisinetit, pitää ostaa hiukset, joissa on jo valmiiksi sinetit. Itse taas suosin itse tehtyjä sinettejä, kun tulevat paljon halvemmiksi. Sitä paitsi joku oli täällä vissiin saanut Dreamhairista hiusta, joka oli ollut aitohius-kuitusekoitetta, vaikka myynti-ilmoituksessa oli sanottu olevan 100 % aitoa hiusta.

Jotenkin nyt kyllä jäi vähän huono maku tosta Dreamhairista. Oli niin töykeää palvelua puhelimessakin, ettei kyllä kauheasti kiinnosta tuolta tilailla.
« Viimeksi muokattu: 31.10.08 - klo:16:16 kirjoittanut Roksane »

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #214 : 31.10.08 - klo:17:27 »
^ Juu, minä ainakin olen saanut sekoitelaatuiset klipsipidennykset tuolta. Halvan oloiset ne olivat muutenkin, ajoivat asiansa vain pari kertaa. Hiusta oli myös lähes mahdoton muotoilla jäykkyyden vuoksi! Loppujen lopuksi ne päätyivät rastoihin jatkeiksi, ja takussa ne ovat yllättäen pysyneet mitä mainioimmin.  :D

miz

• Vieras
« Vastaus #215 : 09.11.08 - klo:00:29 »
kertokaahan kokemuksia pidennyshiusten laaduista, mikä on mielestänne parasta ja miksi. Ja kertokaahan mielipidettä siihen, miksi mulla ei pysy sinettipidennykset päässä, ensimmäisellä kerralla oli so cappia, sillon kesti kuukauden päässä, ennenku tippu pois, omat hiukset juurineen mukana, nyt on b*longia, kolme viikkoa ollu, ja pää täynnä tyhjiä sinettejä, hiuksia liru jäljellä. Hoitanut olen ihan täysin ohjeiden mukaan. Missä vika, mun hiuksissa vai laittajissa (molemmat ihan kyllä 'oikeita' kampaajia). Onko muilla samanlaisia kokemuksia, kannattaako enää yrittääkään, vai luovutanko suosiolla.. Ei viitsis kolmatta kertaa pistää tollasta määrää rahaa hukkaan..mut tahtoisin pitkät hiukset.  ;D

ainiin..ja olen menossa ottamaan tämänkin nykysen lirun pois, kunhan saan kampaajan kiinni..  >:(

nuuki

• Vieras
« Vastaus #216 : 10.11.08 - klo:08:53 »
Mitä on tapahtunut sinettipidennykselle jos sinettikohdasta omat hiukset ovat nousseet osittain ylös? Huonosti laitettu sinetti vai hiusten liika repiminen?

kookos

• Vieras
« Vastaus #217 : 15.11.08 - klo:20:41 »
Täällä on varmaan miljoona muutakin kysellyt näistä hiuspidennyksistä, mutta ei nyt sattunut jotenkin silmään (puusilmä) osuvaa..eli mua kiinnostais nämä aitoshiuspidennykset, mutta ongelmana onkin oman tukan pituus. Pisimmät on sivuilla n. 15-17cm ja sitten takana tukka on yli 5cm, niskassa n. 4cm. Eli voiko näihin laittaa esimerkiksi kolmen vkon päästä (kasvua varmaan max 1cm tulee) hiuspidennystä? Ja jos, niin mikä olis oikea tekniikka?

Olin ajatellut tuota ompelupidennystä, kun se on ymmärtääkseni näissä siitä hellimmästä päästä, mutta sitä ei vissii voikkaa laittaa mulle ;D Eli sit ilmeisesti tulee kyseeseen nämä sinetillä kiinnitetyt? Noihin tarroihin oon hyvin epäileväinen, koska oon nähny kerran yhet kampaajan itsellensä laittamat (vai oliko sille toinen kampaaja ne laittanu)..ja no ne näytti ihan järkyttäviltä :D Ja kuitenkaan minkäänlaiset klipsutinjutut ei tuu kysymykseen, koska ei jotenki löydy intoa joka päivä niitä laitella ja ottaa pois. Eli vähän pysyvämpää ratkaisua haen, mutta kuitenki et jos se oma tukka säilyis hengissä kun kerta omaa tukkaa yritän kasvatella. Mietin vaan vähän helpompaa tietä, kun ensinnäki ikävä on kova takas pitempään lettiin plus seuraavaksi on tukankasvattelussa alkamassa se ihan hirveä vaihe.

Eli voiko näin lyhyeen tukkaan mittää laittaa vielä? Silleen et se näyttäis kuitenki suhteellisen aidolta eikä miltään peruukilta.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #218 : 16.11.08 - klo:02:06 »
Ei se varmaan kauhean aidolta missään tapauksessa näytä noin lyhyeen hiukseen laitettuna. Ja huonoista kokemuksistasi huolimatta suosittelisin ensisijaisesti niitä teippejä kumminkin noin lyhyeen hiukseen.

kookos

• Vieras
« Vastaus #219 : 16.11.08 - klo:10:41 »
Aa, ok. Ehkäpä jotkut jopa osais laittaakki niitä teippejä ;D Jotenki vaan ahistaa tollanen, et ammattilaiset (jotka laittelee teippipidennyksiä) ei osaa laittaa niitä. Sen tiiän, ettei vakikampaajani ainakaan teippejä laittele, et pitää toinen katsoa..toivottavasti se on sit vähä parempi ku nämä tietämäni tyypit.

Miten noissa väreissä sitten, kun oma on mustanruskea ja vaalean maantienvärinen varmaan oikee väri (tosin sehän näyttää aika vaaleelta tuossa kohdassa), eli sit ilmeisesti pitäis tämmösellä poishuuhtoutuvalla värillä omaa juurta värjätä? En oo vaan varma haluanko, et sepä on vähän ongelmana. Vaikee valita tuo aitohiusten väri, jos oma väri vähä ensinnäki haalistuu ja näin, enkä uskaltais värjätä kyllä päänahan takia (epäilen ehkäpä allergiaa). Sitten mietin sitä, että mulla on ollu pari kertaa pikkuletit kuituhiuksista ja mulla ärty siinä se päänahka, vissiin ne kuidut hinkkas sitä päätä..niin mietin, et ärsyttää ilmeisesti aitohiuski samalla tavalla..mutta onko se ihan samallai verrattavissa?

Pitänee siis vielä ootella tuota hiustenpidennysasiaa, voipi olla että mieli ehtii muuttua sitten ku on oikeestaan tuo "pahin vaihe" menny ohiki sopivasti sit ku ne vois laittaa=D

Ystävälläni oli tuoss ajoku aika sitten todella hienot sinettipidennykset. Jos en tietäisi hänen oikeaa tukkaansa, niin en olis osannu epäillä edes että päässä on muidenki hiuksia :) Alko vaan hälytyskellot soimaan, ku näytti vähän liian paksulta hänen omiin pitkiin verrattuna (oli muistikuvissa vuosien takaa, jolloin hänellä oli bsl-pituus) mutta kuitenki se tukka oli juuri sellainen että oikeastikki hänellä voisi olla juuri sellainen..eli ei ollut liikaa laitettu paksuutta, vaan juuri sopivasti. Ajattelinki eka, että onpa tukka kasvanu hurjasti, ku en ollut nähnyt häntä pitkään aikaan ;D Että kyllä nuo oikeinlaitettuna onnistuu huijaaamaan tämmöstä tavallista pulliaista. Kuulemma tukkaa lähti vaan paljon poistettaessa, oli ilmeisesti huonot välineet ollut poistoon.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #220 : 16.11.08 - klo:18:12 »
Jooh, vähän oudolta kuulostaa, että kampaajalla ollut niin onnettomat teippipidennykset. Eikä kannata mua uskoa, käy ihmeessä kysymässä ammattilaisen mielipidettä tuosta pidennysasiasta! Joltain sellaiselta kampaajalta, joka on esim. ihan erikoistunut erilaisiin pidennyksiin (esim. Clox ja Shaggyhead Helsingissä).

Teipeissä tosiaan se huono puoli, että hiusten värjääminen ei kauheasti kannata, ei edes suoraväreillä. Teipit haurastuu niin helposti. Mutta onhan niissäkin varmaan eroja, toiset teipit kestää paremmin kuin toiset.

kookos

• Vieras
« Vastaus #221 : 17.11.08 - klo:10:53 »
Joo, asun kyllä täällä Jyväskylässä, että taidan joko täältä katella tai Oulun tienoolta jos käyn kotona päin :) Mutta jospa jaksaisin täsäs nyt kasvatella, en halua missään nimessä esmmosta tukkaa, mikä näyttää "tekotukalta" vaikka aitohiusta oiski ;) Sitten ois enemmän tota valinnanvaraaki, pitää miettiä sitten uudestaan.

Kiitos vastauksista, Roksane! :)

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #222 : 27.11.08 - klo:10:24 »
Mistä sais laadukasta vaaleaa (613) hiusnauhaa? Voisin ommella itse klipsut niin sais uudet klipsupidennykset. Dreamhairin hius on ihan kakkaa  >:( Antakaa vinkkejä, mistä saisi sellasta vaaleaa hiusta, joka ei räjähdä käsiin? Dreamhairin clip-oneissa kuin on kuitua seassa, inhottavaa kun he eivät voi sitä myöntää. Murr.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

ZaparoZanna

• Vieras
« Vastaus #223 : 08.12.08 - klo:11:57 »
Sinettipidennykset taisivat pilata hiukseni :(
Minulla oli kesällä sinettituheennus, ensin 20 ja kun tippuivat pois kuukauden sisällä, laitettiin uudestaan saman verran. Niille kävi samalla lailla, eivät vain pysyneet ja muistan, että ainakin osa lähti juurineen irti. Hiukset ovat olleet aina tosi lirut mutta nyt niitä on todella vähän :( En ole keksinyt muuta syytä, kuin nuo sinetit. En pysty pitämään hiuksia enää auki ollenkaan vaan joka päivä on pakko pitää klipsipidennyksiä. Jostain syystä vielä samoihin aikoihin luonnonkiharat hiukseni ovat alkaneet suoristua. Voikohan muuten hiusten silloin tällöin suoristaminen suoristaa hiukset pysyvästi?

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 08.12.08 - klo:12:12 »
Sinettipidennykset taisivat pilata hiukseni :(
Minulla oli kesällä sinettituheennus, ensin 20 ja kun tippuivat pois kuukauden sisällä, laitettiin uudestaan saman verran. Niille kävi samalla lailla, eivät vain pysyneet ja muistan, että ainakin osa lähti juurineen irti. Hiukset ovat olleet aina tosi lirut mutta nyt niitä on todella vähän :( En ole keksinyt muuta syytä, kuin nuo sinetit. En pysty pitämään hiuksia enää auki ollenkaan vaan joka päivä on pakko pitää klipsipidennyksiä. Jostain syystä vielä samoihin aikoihin luonnonkiharat hiukseni ovat alkaneet suoristua. Voikohan muuten hiusten silloin tällöin suoristaminen suoristaa hiukset pysyvästi?

On totta että omia hiuksiakin voi irrota kun sinetit otetaan pois, mutta voi olla kyse vaan siitä että totuit siihen että hiukset on paksummat, ja nyt ilman sinettejä ne tuntuu tosi ohuilta, vaikkei varsinaisesti olisikaan ohentuneet.
Itsellä oli myös vähän aikaa sinetit ja hiukset oikeasti tuntui ja näytti tosi tosi ohuilta sinettien pois ottamisen jälkeen, mutta nyt kun on taas tottunut siihen ettei sinettejä ole, ei hiukset tunnu niin ohuilta, vaikka ohuethan ne toki on.
3a F ii