Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279439 kertaa)

ZaparoZanna

• Vieras
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #240 : 15.01.09 - klo:20:48 »
Jatkojen hyvä hoito on tärkeää mutta onko jotain idioottivarmasti hyviä aineita vai pitääkö sitä vain haaskata omaisuus eri putelleihin ja kokeilla mikä voisi olla hyvää?

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #241 : 16.01.09 - klo:16:11 »
maxfactor, tottakai tarvitsevat!
zaparozanna, mun tukka tykkää öljyistä, tigin Brunette Goddess- hoitiksesta tehiksenä, hoitiksena Loreal Nutri gloss- naamiosta... Siloitukseen Roksanen suosittelema Goldwellin Nice balance- muotoilumaito on ollut hyvää, samoin Tigin After party. Nää on olleet mulla ainakin sellaisia hyviä tuotteita, jotka oon siis havainnut monien epäonnistuneiden kokeilujen jälkeen. Mahd. paljon silikonia, öljyt tehiksessä ja hoitiksessa ja lisäksi co-pesuja - tää on toiminut minulla :)
Kiitos vinkistä Aleksanda, täytyy testata Hairiumia joskus:)
« Viimeksi muokattu: 16.01.09 - klo:16:19 kirjoittanut princess »
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #242 : 16.01.09 - klo:18:17 »
^ Mä luotan pidennysten kanssa myös silikoneihin. Vielä en ole niin laadukkaaseen pidennyshiukseen törmännyt, että siihen kannattaisi tuhlata kalliita rakennepaikkaavia tms.. Silikoni saa ne pysymään hyvinä niin kauan, kuin tarvitsee. Tässäkin lienee kaksi koulukuntaa, toinen kyllästää silikonilla, toinen hoitaa ns. oikeasti.

Goldwellin Nice Balance on tosiaan hyvää mömmöä pidennyksille. Ilman pidennyksiä kun olen nyt sitä yrittänyt kyttää, ei meinaa tulla mitään, kun se niin helposti lähmää. Mutta pidennyksiin sitä taasen saa uppoamaan vaikka kuinka paljon. Hoitoaineista mäkin tykkäsin Nutri Glossista. Muuten käyttelin joitain halpoja Freemaneja. Huomasin, ettei hoitoaineella oikein saa mitään aikaan, se hius on niin toivottoman kuivaa, että poishuuhdeltava hoitoaine ei oikein vaan riitä hoitamaan mitenkään näkyvästi hiusta tai ainakin se hyötysuhde on surkea kalliita/hoitavia hoitoaineita käytettäessä (kokeiltu mm. Joicon rekku ja Tigin O&H). Niinpä olen keskittynyt lähinnä jätettävien ja latvasuojien hamstraamiseen pidennyksiä käyttäessä. Toinen tärkeä juttu on huolellisuus hiusten pesussa - märkänä mulla pidennykset menee takkuun tosi helposti, joten pestessä harjoitan erityistä varovaisuutta, pesen hiukset osissa ja koitan kannatella hiuksia niin, etteivät ne pääse takkuuntumaan.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #243 : 18.01.09 - klo:16:13 »
Mäkin joskus yritin tosissaan hoitaa ja jättää silikonit vähemmälle mutta huomasin että se ei toimi. Toimiiko jollakin pidennyshiuksissa tuo?
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #244 : 18.01.09 - klo:19:52 »
Olen myös pidennyshiusten hoidossa silikonien kannalla. Silkkitipat ovat hyviä (nehän ovat pääasiassa silikonia), samoin kaikki silottava voiteet.

Eli kaikki missä lukee siloittava yleensä toimii. Hairiumhan suosittaa pidennyshiuksiin Davinesin Love- shampoota ja hoitoainetta ja ne kyllä toimivatkin. Tosin ovat aika hintavia tuhlattavaksi pidennyksiin.

Poissa Nanette

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #245 : 18.01.09 - klo:19:57 »
Mistä saa tilattua kaikkein edullisinta aitohiusnauhaa n. 45cm-60cm väliltä?
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.

Poissa Suski

• Haiven
  • *
« Vastaus #246 : 19.01.09 - klo:16:24 »
Okei, kiitoksia vastauksista Sophie, Roksane ja Amilo!  :) Ja jos jollakulla on vielä ajatuksia, niin mielelläni
niitä lisääkin kuulisin!
Tarvii vaan uskaltautua kokeilemaan, saahan ne sitten pois..

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #247 : 20.01.09 - klo:03:58 »
Mulla alkaa oman tukan pituus lähennellä pidennystukkaa, eroa on noin 5-8 cm riippuen mitattavasta kohdasta, joten olen vaihtanut silarikuorruttamisen "oikeaan hoitamiseen". Pidennys on pysynyt hyvänä myöskin ja silikonia menee oikeastaan enää latvasuojana. Kalliita aineitahan tähän tekotukkaan menee, mutta toisaalta en ole ajatellut sitä siltä kannalta koska käytän samoja pidennyshiuksia kuitenkin niin pitkään. Kyllä niissäkin hyvä hoitaminen ja runsas kosteutus näkyy, ainakin tässä päässä aineet toimii pidennystukkaan lähes yhtä hyvin kuin omaan. Tosin jos oma tukkani olisi lyhyempi ja pidennysosiot saisi (helposti) eroteltua omasta niin sitten varmaan niiden hoitoon en erityisemmin panostaisi.
So it goes.

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #248 : 22.01.09 - klo:14:49 »
Hei,

kysyisin vaan, että onko täällä joku viime aikoina käyttänyt Cloxin palveluja (verkkokauppa/hiustenpidennysliike Hesassa).
Olen lähettänyt emailia liikkeeseen pari viikkoa sitten ja yrittänyt myös soitella siitä lähtien, mutta he eivät KOSKAAN vastaa puhelimeen, eivätkö tietenkään sähköpostiinkaan.

Onkohan kenelläkään tietoa, onko kyseinen firma vielä toiminnassa ja miten heihin saan yhteyden?

Ompa vaikeaa olla asiakas... :o

carbabe

• Vieras
« Vastaus #249 : 23.02.09 - klo:18:30 »
onko kokemuksia todella lyhyisiin hiuksiin tehdyistä pidennyksistä?

Itsellä on todella sekalaisen pituinen "rokkitukka" tällä hetkellä, vasemmalla sivulla ehkä 3 cm, välillä 5 cm, välillä 15cm..

Kampaajani (erittäin ammattitaitoinen) kanssa keksittiin että 1,5 kk päästä laitetaan mulle ns. "toispuoleinen" pidennys, eli pidennykset pitkälle puolelle ja jätetään vasen sivu lyhkäiseksi.

sovittiin, että tilaan itse hiukset (tulee halvemmaksi kuin ottaa sen kampaamon kautta) mutta jäi mietityttään että paljonkohan tähän kynittyyn kuontaloon tarvii hiusta. Laitetaan sineteillä, inhoan teippejä... riittääköhän 75 kappaletta kynsisinettejä (keratiini) yleensä ollaan puolitettu ne että ei tuu niin isoja "palloja" hiusta saa tilattua 25 kpl "läjissä" ja seuraava määrä olisi sitten 100 kpl. täytyy ottaa huomioon että yhteen osaanhan ei tule sinettejä. En ainakaan usko että siihen kohtaan voidaan laittaa, vaikka hiukseni kasvavatkin n. 2cm kuussa, (olisivat siis laittoaikaan kasvaneet kolmisen senttiä)

ja mitä muuten luulette, paljonkohan pitäisi tuon lyhyen sivun kasvaa pituutta että siihen voi mitään laittaa? pitkät hiukset alkavat jo korvan takaa ja keskellä päätä on myös pitkää eli se lyhyt kohta alkaa edestä katsottuna silmän puolesta välistä, ja menee sinne korvan taakse.

Kuulostaako sitäpaitsi teistä muutenkin ihan hullulta idealta :)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #250 : 24.02.09 - klo:12:37 »
^ Onhan noita tuon tyylisiä osapidennyksiä yllättävän monella. Voiko noin lyhyeen hiukseen laittaa pidennystä ei ole oikea kysymys, vaan se, tuleeko siitä hyvännäköinen tai luonnollinen. Sinetinhän saa hyvinkin lyhyeen hiukseen kyllä kiinni, ei se ole ongelma sinettien kanssa. Viitisenkin senttiä pitkä oma hius riittää peittämään sinettien kiinnityskohdan. Luonnollisuuteen tähtäävässä, pitkällä lisäkehiuksella tehtävässä kokopidennyksessä tuo oma lyhyt hius olisi kuitenkin ongelma, koska nysät hiukset siinä sinettien päällä erottuisivat selkeästi ja näyttäisivät törkeältä. Omat hiukset eivät blendautuisi pidennyksen kanssa ja lopputulos olisi epäluonnollinen.

Sinun tapauksessasi kyseessä on ilmeisesti kuitenkin rikottu rokkitukkahenkinen osapidennys, jonka tärkein kriteeri ei ole luonnollisuus. Uskoisin, että siitä voi tulla tosi upea, kunhan pidennyshius leikatessa kerrostetaan hyvin. Ja jos kampaajasi on kerran tätä ehdottanut, niin eiköhän hän tiedä, mitä tekee. :)

carbabe

• Vieras
« Vastaus #251 : 26.02.09 - klo:16:05 »
Mutta kysyin kyllä että kuinkahan paljon lyhyen puolen pitää kasvaa että siihen voi laittaa mitään.. mutta vastaus siis että ainakin 5cm x)

ja se vielä tosiaan, että paljonkohan tilaan hiusta.. mutta taidan tilata 100kpl sinettejä, jos jää yli niin jääköön niitä tulee kuitenkin myöhemminkin käytettyä.

ZaparoZanna

• Vieras
« Vastaus #252 : 12.03.09 - klo:16:18 »
Mitä mieltä olette, kannattaako polkkamittaisia hiuksia leikata kerroksittain jotta eivät näkyisi niin selvästi pidennysten joukosta? Vai näyttävätkö vain vielä tyhmemmältä jos hiusten latvoja on sitten vielä ylempänä?

En pysty pitämään hiuksia suorana koska raja näkyy niin selvästi. Aina pitää kihartaa, silloin tuo raja hukkuu joukkoon vähän paremmin.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 12.03.09 - klo:18:12 »
^ Kyllä mulla ainakin on kerroksittain leikattu polkkatukka. En sitten siitä tyhmältä näyttämisestä tiedä mutta ei tää mun mielestä ainakaan ihan hirveen tyhmän näkönen ole ;D
3a F ii

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #254 : 15.03.09 - klo:19:58 »
Kuinka pitkät hiusten tulisi olla ennen teippipidennystä? Tästä on varmasti hyvin erilaisia mielipiteitä. Mulla on kerroksittain leikattu lyhyt tukka, joka on sivuilta pidempi, mutta takaa suht' lyhyt. Olisikohan jossakin kuvia teippipidennyksistä, siis ennen ja jälkeen-tyyppisiä kuvia?
I wake up, it's a bad dream,