Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279440 kertaa)

Poissa Jadele

• Hiushörhö
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #30 : 09.02.07 - klo:19:13 »
Taitaa tulla melko hupsu kysymys mutta olen tätä monesti miettinyt että missä vaiheessa  heitätte teidän pidennyshiuksenne roskakoriin?
Kuinka takkuun tai huonoksi annatte sen ensin mennä?

Itselläni on klipsihiuspidennys ja sinnittelen ja sinnittelen sen kanssa. Harjaan hellävaroen ja käytän paljon hoitoaineita siihen mutta silti se menee päivän mittaan todella takkuiseksi palleroksi. Kukaan ei varmaankaan pystyisi tätä pitämään jokapäiväisessä käytössä pidennyksenä.
Siltikään en raaskisi vielä heittää pois kun saan sen näyttämään ihan kauniilta harjattuani ja laitettuani paksuilla patukoilla kiharaa tai lainetta.

Mietin usein että varmaankin monet heittävät aitohiusnauhat pois heti kun alkaa vähänkin takkuuntua ja minulle sellainen taas olisi kuin uusi ;D (no ehkä ei nyt ihan mutta käyttötarkoituksessani toimisi vielä).

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #31 : 12.02.07 - klo:09:02 »

Mä pidän aina aika kauan, en raaski heti ekojen takkujen ilmaannuttua heittää pois vaan sitten hoidetaan ja harjataan paremmin. Mulla on aina ollut vähintään puol vuotta pidennykset. Viimeks oli tosi hyväs kunnos vielä silloin kun poistettiin ne, kampaajakin ihmetteli. Ei mennyt kuin puoli tuntia ku irrotettiin sinetit.

Nyt meen pian ottaa yhteen toiseen paikkaan enkä tiedä mitä ajattelisin tästä paikasta ku tuntuu et se laittaja on niin "asiantuntija" et sen mielestä asiakas Ei ole oikeessa. Sellainen käsitys tuli siitä, ku puhuin sen kaa siitä, kuin kauan niitä voi pitää ja se sanoi et korkeintaan 3 kk! Eli höpsis! Mulla on kolmet pidennykset ollu ja jokainen on pysyny tosi hyvänä puoli vuotta. Niin ottaaks se sit aikanaan multa niitä ees pois jos se on niin jyrkkänä et heti 3 kk:den jälkeen ne pitää ottaa pois, vaikka oliski viel hyväs kunnos...

Toinen juttu mikä siinä arvelluttaa on se, et laittaakohan se mulle tarpeeks paksut hiukset.. mun kaverille se laittoi nimittäin vain jotain 100 sellaista sinettinippua ja mun mielestä se on LIIAN vähän. Ja kun mä puhuin siitä sille, et haluaisin sit tosi paksut, se alko selittää jotain luonnollisuudesta ja hyvästä laskeutumisesta. Eli olen ostamassa niitä punttei neljä kpl ja haluisin et ne kaikki laitetaan mun päähän, niin mitä jos se alkaaki sit jotain sönköttää ettei laiteta kaikkii niitä. Ku mä EN haluu luonnollisii vaan vähän paksummat. Jos haluisin luonnolliset, olisin näillä hiuksilla mitkä mulla nyt on.

No, sitten pyrin vaan maksavana asiakkaana vaatimaan sitä mitä haluun. Oon mä varmaan inhottava asiakas ku uskallan vaatia.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #32 : 12.02.07 - klo:14:44 »
^ kannattaa totisesti muistaa, että sen oman hiuksen ja päänahan pitää kestää se hiusten paino. Ikävä kyllä ammattilainen ei laita ylipainoa, ettei oma hius putoa siinä samalla päästä tai tapahdu muuta ikävää. Sinuna menisin kysymään toisen kampaajan mielipiteen ja vertailisin mihin kannattaa mennä

kyllä kuka vaan voi vierittää vastuun pois itseltään tuollaisessa tapauksessa, sanoo vaan asiakkaalle ettei anna takuuta jollei ole minkäänlaista tukkaa parin kuukauden päästä koska tietää ettei "jollain tietyllä lailla" saa tehdä koskei siitä hyvä seuraa. Kannattaa siis vähän kumminki katsoa haluaako olla yli-inhottava maksava asiakas omalla kustannuksellaan, halusi mitä halusi ja vaati mitä vaati kunneis e tietopohja kuitenkaan ole välttämättä sama kuin pidennyksiin koulutetulla kampaajalla -joskin heidänkin koulutuksissaan, metodeissaan ja järjen käytössään eroja on
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #33 : 12.02.07 - klo:15:24 »
Joo mut mulla on ollut jo 3 kertaa paksut ja melko suuri määrä pidennyksii ja on hyvin jaksanu hiukset kannatella niitä. Eli tää perustuu täysin mun kokemuksiin, et haluan vähän enemmän kuin ne "luonnolliset" hiukset. Tietenki ymmärrän, et omien hiusten pitää kestää sitä painoo, mut onhan jotain tylliin 100 sinettii aika vähän... Se on oikeestaan liian vähän.
« Viimeksi muokattu: 12.02.07 - klo:15:26 kirjoittanut EyeCandy »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #34 : 12.02.07 - klo:15:28 »
no se riippuu ihan sineteistä, mutta jos sinulla kokemuksen mukaan voi olla jotain tiettyä merkkiä joku tietty määrä, voit toki sen kampaajalle kertoa ja pyytää laittamaan sen saman

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #35 : 12.02.07 - klo:15:31 »
Niin joo, noissa on eroja. On ollu ennen great lenghtsii, mikä oli kyl upea. Sinettei oli jotain 150 kpl. Ja nyt laitan simply naturalii. Täytyy kato kokeilla sitäkin...

Ja sen tiedän, et toi kampaaja laittaa niitä tosi pieninä sinettinippuina hiuksiin, et ne ei paina siel paljoo mitään. Mut kun se ymmärtäis laittaa niitä ihan ronskisti sinne, ettei sinne jäis paljoo omia hiusmääriä, joissa ei ois sinettei. Silloinhan se painokaan ei haittaa ku laitetaan pieniä määriä pidennyshiusta/sinetti, mut laitetaan vaan paljon sinettei...

mangomeloni

• Vieras
« Vastaus #36 : 12.02.07 - klo:20:37 »
^Great Lenghtsejä 150 kpl on aikasta reilusti hiusta (=painoa), kyllä, riippuu tietenkin pituudesta. Kysymyksessä voi olla myös se että kampaajan näkemys hiustesi kunnosta sekä päänahasta voi olla hieman eri kantilta arvioiva kuin omasi.

Mutta siinäkään ei ole mitään järkeä että pidennys tehdään sadoilla pikkuruisilla sineteillä, koska pidennys kestää silloin huonosti (eli se 3 kk voi olla ihan oikea arvio) sekä sinulla on päänahka täynnä sinettejä, joka vaikeuttaa pesua ja hoitoa sekä voi ärsyttää päänahkaasi enemmän. Aivan saman verranhan se pidennys painaa onko ne sinetit sitten pieniä vai isoja jos hiusmäärä on sama. Toisekseen jos kampaaja antaa arvionsa pidennyksen kestosta niin suosittelen myös lämpimästi sitä noudattamaan.

Ainahan sinä voit ottaa myöhemmin lisää sinettejä? Tai voit kysyä vielä toisen kampaajan arvio hiustesi kunnosta sekä järkevästä sinettien määrästä, Simply-kampaajia kyllä riittää. Tietenkin jokaisella kampaajalla on (onneksi) aina oma näkemys asiasta. Miksi yleensäkään vaihdat GL-pidennyksen Simplyyn, jos siitä kerta on ollut hyvät kokemukset? Tarkoitan sitä että niillä on eroja. Mutta, juuri kuten Ice sanoi, jos itse välttämättä vaadit vastoin laittajan suositusta niin vastuu jää sinulle.

Pidennyksiä ei saa pitää kauemmin kuin puoli vuotta, huomautan vielä tuohon aiempaan kirjoitukseesi viitaten, ei edes GLia.

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #37 : 12.02.07 - klo:20:55 »
Taitaa tulla melko hupsu kysymys mutta olen tätä monesti miettinyt että missä vaiheessa  heitätte teidän pidennyshiuksenne roskakoriin?
Kuinka takkuun tai huonoksi annatte sen ensin mennä?

Minun tekis mieli heittää jo nyt, ollut päässä teipeillä raitoja n. 1,5 kk. Tai 90cm mittainen hiusnauhallinen yhteensä, eli taitaa kyllä olla jo enemmän tuuhennos kuin raitoja. Mun oma tukka on silkkistä, pehmeää ja kiiltävää joten menee hermot tän takkukasan kanssa joka hapsottaa. Mulla on kyllä vaatimukset tosi korkeella, edes uutena hius ei ollut yhtä silkkistä kuin omani, mutta ajattelin sen pysyvän tehohoitoja hauduttelemalla suhteellisen siedettävässä kuosissa. Eilen koitin Ojonin tehistä jätettävänä, se näyttäisi nyt tuovan takaisin sitä sileyttä ja takuttomuutta mitä kaipaan.
Koska uhrasin tähän fledaan kuitenkin satasia, koitan nyt kuitenkin kestää vielä toiset 1,5kk. (-Ja uhrata toiset sataset sen kunnossa pitämiseen...)

Sarjassamme typeriä kysymyksiä, miten te tarkoitatte tuon ettei pidennyksiä saa pitää pidempään kuin 6kk? Siis nostelematta niitä sinettejä vai pitääkö pitää joku tauko ennen kuin voi kiinnittää taas uudet sinetit? Vai kiinnitetäänkö uudet sinetit aina eri kohtiin päässä jos haluaa koko ajan pitää pidennyshiuksia?

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #38 : 12.02.07 - klo:21:07 »
Ei kun se 6 kk noissa suosituksissa tarkoittaa ihan sitä, et sitten viimeistään pitäis ottaa kaikki sinetit pois. Sitten voi laittaa kyllä pesun jälkeen vaikka heti uudet pidennykset jos haluu. Mut se aika johtuu ihan siitä, et ku omat hiukset kasvaa siel sinettien alla 1 cm/kk niin kuudessa kuukaudessa ne sinetit on jo valahtanu sielt päänahasta 6 cm alemmas. Eli silloin ne alkaa takkuuntuu helpommin ja rastoittuu sieltä omista "uusista" just kasvaneista hiuksista, mikä voi taas vaikeuttaa pidennysten poistoa. Mutta sitä ongelmaa voi vähentää sillä, että harjaa luonnonharjaksisella harjalla aika paljon sitä juurta eikä päästä sitä kauheeseen rastoittumiseen ja takkuun.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #39 : 12.02.07 - klo:21:10 »
^ sinetit pitää huoltaa eli irrottaa ja kiinnittää oikealle paikalleen puolen vuoden välein vähintään, koska hiustahan tunnetusti irtoaakin kokoajan -> ei tule tilannetta että sinettiosion paino vetäisi yhtään sitä kannattelevaa omaa hiusta irti, jos siellä onkin vaan pari hassua karvaa enää pitämässä, sekä toki myös tämä yllä mainittu rastoittuminen/takkuuntuminen. Ne voi kuitenkin tosiaan kiinnittää uudelleen ilman mitään sen kummempia taukoja jos haluaa. Ja yleensä ne sinetit ovat kuitenkin jo jonkin verran huonossa kunnossakin puolen vuoden jälkeen

voihan sitä toki katsoa, jos joku hiusten osa näyttää huonolta, ettei laita siihen kohtaan uutta sinettiä, mutta eihän se periaatteessa vahingoita omaa hiusta ollenkaan eli tällaistakaan sääntöä ei ole. Muutakuin se järjen käyttö :)
« Viimeksi muokattu: 12.02.07 - klo:21:12 kirjoittanut Ice »

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #40 : 15.02.07 - klo:11:09 »
Jee, mulla on nyt 50 cm pitkät Simply Naturalit kolmella sävyllä 2 erilaista punaista ja yks sellainen vähän kuparihtava piristämässä siellä seassa. Olen oikein tyytyväinen paksuuteen ja laatuun. Ovat erinomaiset ja just hyvän pituiset.

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #41 : 26.02.07 - klo:13:20 »
tätä jo aiemmin kyselinkin, mutta kysäisenpä uudestaan.Olen nyt siis menossa huomenna ottamaan sinettipidennyksiä ja nyt alkoi kauhistuttamaan, vahingoittaako tuo omaa tukkaani. Ideana kun olisi että se kasvaisi siellä alla nätisti. Miten on kokemuksia? Jos vaan hoidan hyvin niin pysyykö tuo hyvänä?

aitohiuksella kun laitetaan, niin mietitytti että voinko värjätä tukkani ruskeaksi halutessani ? Vai vahingoittaako sekin?

Yhdistelin tänne pidennyspuolen ketjuun. T:Penny
« Viimeksi muokattu: 26.02.07 - klo:14:28 kirjoittanut Penny »
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #42 : 26.02.07 - klo:13:23 »
^Aitohiuspidennyksiä voi käsitellä aivan kuten omaakin hiusta, joten voi värjätä, kihartaa jne. Mutta kyllähän se vahingoittaa niitä pidennyksiä jonkin verran, aivan kuten omaakin hiusta.
Ja kyllä se sinettipidennyskin varmaan jonkin verran rasittaa omia hiuksia, ainakin kiinnityskohdista. Hyvällä hoidolla sekä pidennyshiukset että omat hiukset saa kyllä pidettyä ihan hyväkuntoisina.
« Viimeksi muokattu: 26.02.07 - klo:14:28 kirjoittanut Penny »

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 26.02.07 - klo:15:41 »
^^ Ja varmaan tuohon rasittavuuteen vaikutta kampaajan ammattitaito. Eli jos pidennys laitetaan oikein, oikean kokoisilla osioilla jne. ja poistetaan nätisti, ei pidennyksen pitäisi juurikaan rasittaa omaa hiusta.

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 26.02.07 - klo:17:28 »
Käsittääkseni teippipidennys vaurioittaa vähemmän omaa hiusta kuin sinetit. Korjatkaa nyt joku viisaampi jos olen käsittänyt väärin. Itse halusin raitoja teipeillä juuri sen takia että oma tukka kärsisi mahdollisimman vähän.
Muista noolah sitten lätkiä hulluna silikonia siihen tukkaan että pysyy hyvänä  ;)