Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279309 kertaa)

Poissa witura

• HAIRahtanut
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #300 : 28.09.09 - klo:20:19 »
Mietin tässä, että mitä noille pidennyksille voisi vielä tehdä. Otin ne pois kesällä ja olivat vain kuukauden päässä (sineteillä) ja ihan hyvässä kunnossa ovat vielä. Eli siis mitä noille täytyy tehdä, jotta saan uudelleen päähän? Sineteillä en niitä enään haluaisi laittaa, ehkä teipeillä/micro ringeillä uskaltaisin laittaa jos ei repisi niin paljon omia hiuksia, mutta mitä käytännössä noille täytyy tehdä? Vanha murrettu sinetti ainakin leikata veke, mutta mitä sitten siihen päähän tungetaan ja miten? En oikein tajua  ::)
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

anna1

• Vieras
« Vastaus #301 : 28.09.09 - klo:22:47 »
Mietin tässä, että mitä noille pidennyksille voisi vielä tehdä. Otin ne pois kesällä ja olivat vain kuukauden päässä (sineteillä) ja ihan hyvässä kunnossa ovat vielä. Eli siis mitä noille täytyy tehdä, jotta saan uudelleen päähän? Sineteillä en niitä enään haluaisi laittaa, ehkä teipeillä/micro ringeillä uskaltaisin laittaa jos ei repisi niin paljon omia hiuksia, mutta mitä käytännössä noille täytyy tehdä? Vanha murrettu sinetti ainakin leikata veke, mutta mitä sitten siihen päähän tungetaan ja miten? En oikein tajua  ::)

No eipä niitä oikein saa kotikonstein mitenkään muunnettua esim. teipeiksi..
Itse laittaisin ihan suosiolla vaan uudestaan sineteillä, jos haluat ehdottomasti samat hiukset siis takaisin päähäsi. Voi niistä koittaa sticksejäkin (micro ring-pidennyksiä varten) vääntää, mutta omien yritysteni perusteella en mitenkään erityisesti suosittele sitä.. Ja micro ringit ei mielestäni ole kuitenkaan mitenkään mainittavasti hellävaraisemmat kuin sinetit..

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #302 : 28.09.09 - klo:23:45 »
^ Samaa mieltä, perinteinen micro ring -kiinnitys on aika lailla yhtä kuluttava kiinnitystapa kuin sinetit. Noista tupsuista voi tosiaan tehdä kotikonstein käytännössä vain uusia sinettejä tai micro ring -tupsuja.

sannaofia

• Vieras
« Vastaus #303 : 30.09.09 - klo:07:40 »
Kysymys teille, jotka tiedätte micro ringeistä:
olen tilaamassa micro ring loop hiuksia, mutta aikomuksenani on vaihtaa niissä olevat ringit toisiin. Luuletteko että onnistuu?  ??? Miten ringit ovat osiossa kiinni? Vaikea tajuta, kun en ole nähnyt osiota ringin kanssa luonnossa vaikka videoita ja kuvia asiasta olenkin tiiraillut. :) Kiitos!

anna1

• Vieras
« Vastaus #304 : 30.09.09 - klo:22:36 »
Kysymys teille, jotka tiedätte micro ringeistä:
olen tilaamassa micro ring loop hiuksia, mutta aikomuksenani on vaihtaa niissä olevat ringit toisiin. Luuletteko että onnistuu?  ??? Miten ringit ovat osiossa kiinni? Vaikea tajuta, kun en ole nähnyt osiota ringin kanssa luonnossa vaikka videoita ja kuvia asiasta olenkin tiiraillut. :) Kiitos!

Itse en oo noihin looppeihin oikein perehtynyt, mutta jos oikein olen ymmärtänyt, niin niissähän on ihan tavan micro ringi jonka läpi on pujotettu "nauha", jolla vedetään hiusosio paikoilleen. Eli jos nyt olen yhtään oikeilla jäljillä, niin kaiken järjen mukaanhan sen ringin pitäis olla ihan irrallaan siinä. Jos näin, niin vaihtamisen kanssa tuskin tulee ongelmia. Voi siis olla että oon nyt ihan hakoteillä tän jutun kanssa, että ehkä joku paremmin tietävä selvittää asian perinpohjin...

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #305 : 14.10.09 - klo:18:46 »
Mikä tapa olisi paras kiinnittää pidennykset lyhyeeseen hiukseen? Omat hiukseni ovat nyt noin 7 cm pitkiä (kasvatan vielä pari kuukautta ennen laittoa) ja haluaisin nämä noin olkapääpituiseksi, malli on nyt todella rikottu ja saisi olla sellainen myös pidennettynäkin.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #306 : 20.10.09 - klo:20:48 »
Heips Juurekset!  :D

Mulla olis tosi kinkkinen kymysys kampaajille ja olisin ehkä maailman kiitollisin jos joku viitsisi vastata  <3

Elikä otan sinettipidennykset mahd. pian. Tänä viikonloppuna mahdollisesti.

LÄHTÖTILANNE
Oma tukkani on miltei hartioille ulottuva, voimakkaasti kerrostettu ja permanentattu (kuukausi sitten), sävynä 5-6 asteinen punertavankuparinen ruskea. Hiukset tosi huonossa kunnossa, kuivat ja purkkaa mutta pyrin hoitamaan niitä mahdollisimman hyvin tehiksillä ja jätettävillä.

RESURSSIT
Mulla on ennestään kotona sinetit (jäännöksiä parin vuoden takaisista pidennyksistä), reilu 100kpl kerran halkaistuja, käytettyjä mustia sinettejä (pituus 25-40cm), reilu 20kpl uusia halkaisemattomia mustia sinettejä (pituus 45cm) sekä 20kpl uusia ruskeita 6-asteisia myöskin punaruskeita halkaisemattomia sinettejä. Mustat ovat b*longeja, ruskeat star lockseja.

TOIMENPIDE?
Miten sinettipidennys kannattaa tehdä ja miten sinetit kannattaa jaotella päähän jotta siitä tulisi mahd. luonnollinen ja hyvännäköinen?

Mietin vaan kauhuissani että oma tukka on eri värinen kuin jatkeet, voimakkaasti kiharat ja sitten multa näkyykin pelkkää mustaa suoraa jatketta missä on jotain pientä ruskeeta seassa.  :-[

Kantsiiko mun pidennysten oton jälkeen värjätä omaa tukkaa vaikka semmoseks 3 tai 4 asteiseks (eli tosi tummaks) jotta se kontrasti sen mustan jatkeen kanssa ei olis niin huima? Onko tarpeen?  ???

Ja minkähän pituiseksi toi pidennys sitten tulee, ku lyhyimmät on sen alle 20cm ja pisimmät 45cm (hiuksiani kerrostettiin kun oli ne mustat sinetit päässä joskus vuonna nakki ennen keppisotaa). Miten ne kannattaa asetella päähän? Tai viimestellä leikkaamalla?

Tää tulis olemaan neljäs kerta kun mulla on pidennykset. Tarkotuksena olis kasvattaa omaa tukkaa tässä samalla.  O:)

Kiitos <3 oikeasti ihan hirveän paljon jos joku viitsii nähdä vaivaa! Voin kertoa suunnitelman sitten tälle laittajalle joka nämä pistää mun päähän.  :)
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 08.11.09 - klo:12:21 »
^ Mä sanoisin että tilaa vaikka Ebaysta kiharat ja oikeanväriset sinetit. Kuulostaa kyllä ainakin mun korvaan siltä ettei tosta saa mitenkään fiksun näköistä jälkeä jos oma on vielä permanentattu.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 15.11.09 - klo:17:26 »
Mulla on nyt ollut reilun viikon verran Hairiumin B-long sinetit. Ei mitään pahaa sanottavaa ainakaan vielä! Ei takkuunnu ja värinä on kuitenkin vaaleaa. Mutta ongelmana, kauhea päänahan kutina! En tiedä ärsyttääkö nuo sinetit vai onko nyt vaan kuivuudesta johtuvaa vai sitten shampoosta. Uskaltaisikohan käyttää jotain päänahkaa hoitavaa shampoota/hiusvettä? Onko kukaan testannut mitä sinetit näistä tykkää? Yleensä vaan kokeilen kaikkea, mutta nyt olisi kiva että nämä pysyisi päässä pitkään. Sinettejä mulla ei ole ennen ollutkaan itsellä. Liimapidennyksiä kylläkin ja en muista niiden kutittaneen näin paljon! Ja muitakin vinkkejä jos on, niin otetaan vastaan.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #309 : 16.11.09 - klo:14:48 »
Mulle kampaaja suositteli pidennyskutinaan SIMin System4-sarjan päänahkaan laitettavaa tonicia, olisiko ollut Climbazole Scalp tonic. Tuossa oli jotain viilentävää ainesosaa, joka ihan oikeasti rauhoitti kutinaa ja tuntui ihanalta kutisevassa ja ärtyneessä päänahassa. En sitten tiedä, onko oikeasti mikään hoitava ainesosa, eivätkö nuo viilentävät aineet tuppaa olemaan mentolia yms. ärsyttävää. Oli mitä oli niin mulla auttoi tosi paljon.

Toinen, mitä hän suositteli, oli apteekista saatava päänahalle tarkoitettu kortisoliliuos. Tuokin helpottaa kutinaa, mutta ei sovi pitkäaikaiseen käyttöön ja henk. koht. totesin tuon SIMin paremmin toimivaksi.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 16.11.09 - klo:16:43 »
^Joo no tuota mietin kanssa juuri tuota system4  tonicia, että uskaltaiskohan sitä sinettien kanssa käyttää. Auttaa se varmasti, on tullut pikkulettien kanssa aikoinaan monesti todettua. Tuntuiko Roksane ettei sinetit kuitenkaan siitä mitenkään pehmenneet tms?

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #311 : 17.11.09 - klo:17:19 »
Ei tuntunut vaikuttavan mitenkään haitallisesti, mutta en toisaalta ole koskaan pitänyt sinettejä kuutta kuukautta (yleensä 2-4 kk) eli en tiedä, lyhentääkö sitten käyttöikää, jos maksimiajan haluaisi pitää.

Niin joo ja tarkennettakoon, että kampaaja suositteli edellä mainittuja tuotteita silloin, kun mulla oli ompelupidennys, en tiedä, olisiko suositellut niitä sineteille. Itse kuitenkin käytin Simiä ja kortisoliliuosta sekä ompelu- että sinettipidennystä pitäessäni.
« Viimeksi muokattu: 17.11.09 - klo:17:23 kirjoittanut Roksane »

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #312 : 17.11.09 - klo:20:54 »
^No tuskin nämä mun päässäkään yli kahta kuukautta on, koska oma tukka kasvaa aika nopeasti.
Kyllä sitä varmaankin sitten uskaltaa laittaa. Ostinkin jo kaupasta Biozellin jotain kutinaa lievittävää shampoota ja siitäkin on ollut apua. Mutta otan tuon Tonicin käyttöön jos ei muut keinot auta. Kiitos Roksane!

Sari

• Vieras
« Vastaus #313 : 17.11.09 - klo:21:53 »
Kyllähän pidennyksiäkin on kiharana, että ei välttämättä ainakaan kihartaa tarvisi joka aamu.
Kyllähän hiukset aina kärsivät pidennyksestä, sellaista menetelmää ei oo vielä keksittykkään, mikä ei rasittais omaa hiusta.
Ilman mitään taustatietoa on vaikea sanoa, onko järkevää ottaa pidennykset, mutta missä kunnossa sun oma tukka on? Onko se kärsiny hirveesti permanentista? Koska oot ottanu permanentin? Jos sun tukka on hirveen vahingoittunu, niin en suosittele tietenkään pidennyksiä.
Mut sinetit ainakin saa tosi hyvin oman tukan sekaan, jos laitat kiharia sinettejä.
« Viimeksi muokattu: 17.11.09 - klo:21:55 kirjoittanut Sari »

Poissa Tiukuting

• Haiven
  • *
« Vastaus #314 : 25.12.09 - klo:14:02 »
mitä ihmettä teen: keratiinisinetit olleet nyt kuukauden verran, toisessa keskustelussa kyselin, että miksi ne valuvat. Kävin näitä irronneita sinettejä(n. 10 kpl) laitattamassa takaisin viikko sitten, jolloin kampaajani kertoi hiuslaatuni olevan luonnonkiharuuden takia sellainen, ettei siinä sinetit pysy. Omaa hiusta minulla on paljon, joten kuulemma senkin takia sinetit irtoilevat nopeammin..
joten pystyykö näistä tekemään nyt enää mitään, klipsejä tai jotain, kun järki lähtee..pisin aika jonka sineteistä kaikki on ollu päässä oli laiton jälkeinen viikko..