Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279496 kertaa)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #315 : 26.12.09 - klo:00:55 »
^öö siis mitenkä kampaaja perusteli että hiuslaatusi on sellainen ettei sinetit pysy? Tuntuu oudolta..Yleensä sinetit ovat parhaiten pysyvä pidennys. Ja luulisi luonnonkiharan hiuksen olevan sen verran karheaa että siinä juuri sinetit pysyisivät. Yleensä lasimainen hius on sellainen, missä lähtee liukumaan. Ja jos omaa tukkaa on paljon , ei senkään pitäisi asiaan vaikuttaa. Sitten otetaan vaan sopivankokoinen osio sitä omaa hiusta.

Poissa Tiukuting

• Haiven
  • *
« Vastaus #316 : 26.12.09 - klo:10:51 »
juurikin sillä, että mulla on litteä ja lasimainen luonnonkihara hius..menin yöllä maanisena hetkenä ne irrottamaan. joten ovat nyt pussissa odottamassa parempia aikoja. on jo ihan liikaa uponnu rahaa rakennekynsiin ja pidennyksiin jotka ei sit toimikaan..  :'(

anna1

• Vieras
« Vastaus #317 : 27.12.09 - klo:09:34 »
^ Siis tuollaisessa tilanteessahan kampaajan on laitettava pidennykset uudestaan samaan hintaan, ja näin nyt on käsittääkseni tapahtunutkin, vai? Sinettien jatkuva tippuilu on sitten siitä huolimatta vaan jatkunut, eikä kampaaja ole antanut mitään muuta apua kun nuo mielenkiintoiset kommentit ???  ::)
Ennen ihan totaaliseen epätoivoon vaipumista, suosittelisin käydä jollain toisella kampaajalla (ihan mielellään vaikka sellaisella joka on "erikoistunut" näihin pidennyshommiin) ja kysyä sieltä mielipide hiuksestasi, sekä harkita ehkä pidennystenkin laitattamista muualla.

Mustakin tuntuu oudolle nuo kampaajan kommentit, luonnonkihara hius on kyllä litteä, ja voi olla lasimainenkin, mutta kyllä ne sinetit saadaan pysymään ihan suorassakin, liukkaassa ja lasimaisessa hiuksessa, että ei pitäis olla kyllä siitä kiinni. Ja se hiusten lukumäärä päässä ei tosiaan vaikuta muuhun kun tulevaan pidennyshiuksen määrään (tarvii tietysti olla enemmän, kun on enemmän hiustakin mihin kiinnitetään, jos siis haluaa ihan pidennys-pidennyksen, eikä tuuhennusta tms.), sekä tosiaan siihen sinettien kokoon.
Voiskohan tässä asia nyt olla kuitenkin vähän niin että kampaajalla ei ole ollut taitoa/aikaa/kiinnostusta ruveta värkkäämään tarpeeksi pieniä sinettejä ja on koitettu mennä sieltä mistä aita on matalin..

Poissa Tiukuting

• Haiven
  • *
« Vastaus #318 : 27.12.09 - klo:10:21 »
Kampaaja sanoi, että koska mulla on tukkaa niin julmetusti, niin sitä irtoaakin vähän enemmän oloisesti, koska nuo sinetit kyllä on osittain ainaki ihan "luonnollisesti" irronneet omien hiusten mukana..sinettejä oli kyllä päässä 150, että ei se kymmenen nyt määrällisesti oo paha, mutta jos ei oo kaikki päässä paria päivää kauempaa, niin alkaa se vähän tympiä..  :-\

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #319 : 01.01.10 - klo:22:15 »
Mulla on nyt ollut reilun viikon verran Hairiumin B-long sinetit. Ei mitään pahaa sanottavaa ainakaan vielä! Ei takkuunnu ja värinä on kuitenkin vaaleaa. Mutta ongelmana, kauhea päänahan kutina! En tiedä ärsyttääkö nuo sinetit vai onko nyt vaan kuivuudesta johtuvaa vai sitten shampoosta.

Sun kutina jo lienee helpottanut, mutta mulla on ollut aina kamala kutina sekä sinettipidennyksissä että pikkulettien kanssa, aina pari ekaa viikkoa. Oon aina käyttänyt hydrocortisonliuosta päänahkaan, helpottaa mulla ainakin kutinaa tosi hyvin, suosittelen!

Poissa hannah_

• Haiven
  • *
« Vastaus #320 : 04.01.10 - klo:01:11 »
Heips, voisiko joku ystävällisesti kertoa, millaista shampoota ja hoitoainetta pitäis käyttää tuleviin hiussinetteihini? Kertokaa jotain merkkejä ja tuotteita jookos, mieluiten kyllä jotain kaupan merkkejä mutta jotain kampaamotuotteitakin voi suositella jos ei oo hirveen kalliita.  :D  Ja mitäs kaikkea muuta hiuksiin kannattaa lätkiä jotta pysyy hienoina? Mitä hiuksiinjätettävää käytätte? Mitä se sinikoni oikein on mitä pidennyksiin pitää laittaa ja mistä sitä saa?

Niin ja onko kellään kokemuksia hairiumin hiustenpidennyksistä? :) 22 tuumaiset sinetit ois tulossa, 75kpl sävy tumminta ruskeaa, 25kpl vaalean ruskeeta raidoiksi.
« Viimeksi muokattu: 04.01.10 - klo:02:10 kirjoittanut hannah_ »

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #321 : 04.01.10 - klo:11:54 »
Mulla ei ole mitään tiettyä shampoota tai hoitoaineitta heittää, mikä olisi jotenkin erityisen hyvä just pidennyksille. Itse tykkään pidennysten kanssa siitä, että shampoo on suhteellisen pesevä, että pesuvälin voi pitää suht pitkänä. Kuitenkin se peseminen vähän aina kuluttaa sinettejä tai teippejä. Ja hoitoaine mielellään tosi hyvin selvittävä. Esim Tigin Self Absorbed sarja on ihan hyvä. Ei toi nyt mitään ihmeempää salatiedettä oikeastaan ole toi tuotteiden valinta; rakennepaikkaavia ei kaiketi suositella, mutta muuten olen kyllä käytellyt ihan kaikenlaisia tuotteita. Semmoinen kannattaa huomata, ettei laita niihin sinetteihin tai teippeihin hoitoainetta.

Silikoni on yksi kosmetiikassa käytetty ainesosa, ja sitä on vaikka missä tuotteissa. Esimerkiksi INCI-listassa olevat amodimethicone ja dimethicone ovat silikoneja. Kaiketi useimmat -cone loppuiset ainesosat ovat niitä. Mun mielestä pidennystukalle hyviä silikonipitoisia tuotteita ovat Bonacuren Moisture Kick -suihke ja John Friedan frizz-eaze -seerumi.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #322 : 04.01.10 - klo:19:55 »
Voiko sinetit teidän mielestä laittaa lyhyempään tukkaan kuin teipit? Tai tiedättekö kuinka lyhyeen tukkaan voi laittaa sinettituuhennuksen? Mä kasvatan nyt polkkatukkaa (vähän yli puolen kaulan alle) ja haluaisin kamalasti sinettituuhennuksen, että hiukset näyttäisivät paksummilta. En vain löydä netistä mitään infoa tai kuvia asiasta.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa hannah_

• Haiven
  • *
« Vastaus #323 : 09.01.10 - klo:20:39 »
Mulla ei ole mitään tiettyä shampoota tai hoitoaineitta heittää, mikä olisi jotenkin erityisen hyvä just pidennyksille. Itse tykkään pidennysten kanssa siitä, että shampoo on suhteellisen pesevä, että pesuvälin voi pitää suht pitkänä. Kuitenkin se peseminen vähän aina kuluttaa sinettejä tai teippejä. Ja hoitoaine mielellään tosi hyvin selvittävä. Esim Tigin Self Absorbed sarja on ihan hyvä. Ei toi nyt mitään ihmeempää salatiedettä oikeastaan ole toi tuotteiden valinta; rakennepaikkaavia ei kaiketi suositella, mutta muuten olen kyllä käytellyt ihan kaikenlaisia tuotteita. Semmoinen kannattaa huomata, ettei laita niihin sinetteihin tai teippeihin hoitoainetta.

Silikoni on yksi kosmetiikassa käytetty ainesosa, ja sitä on vaikka missä tuotteissa. Esimerkiksi INCI-listassa olevat amodimethicone ja dimethicone ovat silikoneja. Kaiketi useimmat -cone loppuiset ainesosat ovat niitä. Mun mielestä pidennystukalle hyviä silikonipitoisia tuotteita ovat Bonacuren Moisture Kick -suihke ja John Friedan frizz-eaze -seerumi.

paljon kiitoksia, lynx :)

Poissa Mustikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #324 : 09.01.10 - klo:23:15 »
Voiko sinetit teidän mielestä laittaa lyhyempään tukkaan kuin teipit? Tai tiedättekö kuinka lyhyeen tukkaan voi laittaa sinettituuhennuksen? Mä kasvatan nyt polkkatukkaa (vähän yli puolen kaulan alle) ja haluaisin kamalasti sinettituuhennuksen, että hiukset näyttäisivät paksummilta. En vain löydä netistä mitään infoa tai kuvia asiasta.

Sinetit ovat hyvä vaihtoehto tuuhennosta varten. Näyttävät omasta mielestäni hyvin tehtyinä luonnollisemmilta kuin  teipit (tai letit tai muut vastaavat) ja tuuhennoksiahan tehdään aika paljonkin. Puhutaan, että n. 10 cm olisi olisi minimimitta pidennyksiä varten. Joten jos sulla on polkkatukka, niin sinetit sulautuvat hiuksiisi varmasti oikein hyvin!
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t

Poissa Hansu35

• Haiven
  • *
  • Eipähän se voi mennä aina ihan kohilleen.
« Vastaus #325 : 12.01.10 - klo:22:03 »
Pidennyshiukset ovat aina tuoreeltaan silkkiset, hyväkuntoiset ja pehmeät.
Kun ne pesee ensimmäisen kerran, silkkisyys häviää ja pörröisyys astuu kehiin. Tästäpä herääkin kysymys: millä ihmeen aineella esim. huisisti vaalennettu + vanutettu GL-hius on loppukäsitelty siellä "tehtaalla", kun se on niin pehmeää ja takutonta alussa; silloin, kun se sinne päähän tökätään?

Mikä on se salainen aine, jolla aitopidennyshius on saatu kaikkien käsittelyjen jälkeen sileäksi ja pehmoiseksi?

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #326 : 13.01.10 - klo:23:13 »
Silikonihan se on millä ne sitten tehtaalla pidennyshiukset kuorruttaa tai sitten joku salainen aine mitä ei julkisuuteen kerrota. GL-pidennyksethän on vaalennettu ja käsitelty eri tavoin kuin normaalisti. Silikoni on kuitenkin yleisin millä ne tehtaat hoitaa pidennyshiukset. Ne hiukset mistä on poistettu suomukerros kokonaan on erityisesti silikonilla kuorrutettu koska kuitukerros on paljaana ja altis vaurioille. Sellaisilla hiuksilla ei tee mitään. GL-hiukset pitäisi kuitenkin olla remy laatua.

Pidennyksiin ykkösjätettävänä mun ehdoton suosikki on Goldwell Kerasilkin Instant Silk Fluid ja saman sarjan Anti-Frizz serum. Mutta tyveen ei niitä kannata laittaa ettei lähde valumaan sinetit tai teipit irtoa. Molemmat noista sisältää runsaasti silikonia ja tekee hiuksista silkinpehmeät. Kestää tukka myös suoristusraudankin paremmin. Kosteuttavat ja happamat tuotteet käyttöön. Ja huuhdeltavana tehohoitoaineena käytän Joicon Intense Hydratoria. Hiukset on loistavassa kunnossa edelleenkin.

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #327 : 28.01.10 - klo:20:00 »
Pidennyshiukset ovat aina tuoreeltaan silkkiset, hyväkuntoiset ja pehmeät.
Kun ne pesee ensimmäisen kerran, silkkisyys häviää ja pörröisyys astuu kehiin. Tästäpä herääkin kysymys: millä ihmeen aineella esim. huisisti vaalennettu + vanutettu GL-hius on loppukäsitelty siellä "tehtaalla", kun se on niin pehmeää ja takutonta alussa; silloin, kun se sinne päähän tökätään?

Mikä on se salainen aine, jolla aitopidennyshius on saatu kaikkien käsittelyjen jälkeen sileäksi ja pehmoiseksi?

Itsekin olen käyttänyt pitkään aikaisemmin GL:n pidennyksiä. Hiukset (itselläni oli silloin 60cm vaaleat) olivat tosiaan silkkiset alussa, mutta sen jälkeen ne alkavat karskistua ja siitä seuraa takkuuntuminen.

Siirryin GL:n jälkeen käyttämään raakahiusta eli european virgin remy-hiusta eli suomennettuna venäläistä suoraan poninhännästä tehtyä pidennystä. Hiusta ei ole värjätty, eikä käsitelty mitenkään.

Hiuksia (70cm, vaaleat) ei tarvitse edes kammata oikeasti, koska hius ei takkuunnnu ja säilyy kiiltävän ja on paljon luonnollisemman näköistä kuin intialainen litteä hius.

kermakaramelli

• Vieras
« Vastaus #328 : 31.01.10 - klo:11:45 »
Tulis pidennyksiin liittyvä kysymys. Mulla olis tuossa kuituhiusnauhaa (DreamHairista tilattua High Temperature-kuitua), joka pitäisi saada kiinnitettyä.
Pysyyköhän tuo, jos laitan sen liimalla? Ja jos pysyy, niin onko kellään kokemusta pidennyksen laitosta lateksiliimalla? Tarkemmin kyseessä on tämmöinen liima, mitä ajattelin: http://www.rapunzelofsweden.fi/1/fi/kiinnitys-ja-poisto/latex-liima.php

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #329 : 31.01.10 - klo:12:20 »
Mielestäni teipeilläi saa luonnollisemman näköisen pidennyksen lyhyeen tukkaan, mutta tuuhennoksen voi toki tehdä sineteillä. Ne ovat varmastasti helpommat siellä oman tukan seassa