Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279433 kertaa)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #330 : 31.01.10 - klo:16:35 »
Pysyyköhän tuo, jos laitan sen liimalla? Ja jos pysyy, niin onko kellään kokemusta pidennyksen laitosta lateksiliimalla? Tarkemmin kyseessä on tämmöinen liima, mitä ajattelin: http://www.rapunzelofsweden.fi/1/fi/kiinnitys-ja-poisto/latex-liima.php

Olen itse joskus laittanut vastaavalla liimalla hiusnauhaa (sinettityylisestä kiinnittämisestä ei ole kokemusta lateksiliiman kanssa). Pienillä nikseillä pysyy paremmin:

1. Liimaa levitetään molemmin puolin hiusnauhaa, ohut "levy" omaa hiusta painetaan kiinni molemmin puolin nauhaa. Tai kiinnitys samaan tapaan kuin teippihiuksessa, eli ohut kaistale omaa hiusta kahden hiusnauhapalasen väliin.

2. Hiusnauhojen päät päätellään liittämällä lisäkehiusta ja omaa hiusta yhteen sinettimäisesti. Näitä "tukisinettejä" voi laittaa myös hiusnauhan pituudelle pari. Sinettien tulee olla hyvin pieniä ja tarkoin aseteltuja, muuten törröttävät rumasti tai muuten erottuvat törkeästi.

3. Hiusnauha kiinnitetään melko pieninä osioina omiin hiuksiin, jotta kun yksi kohta lähtee jossain vaiheessa kuitenkin valumaan, ei heti näytä siltä, että hiukset tippuivat päästä. :)

Kylmäliimatekniikalla kiinnitettyjen pidennysten pysyvyys on parhaimmillaankin varsin huono ja lyhytikäinen, ehkä n. kuukausi. Ja tämänkin ajan saavuttaminen vaatii todella varovaista pesua ja kuivausta, varsinkin märkänä pehmenneinä saattavat kirjaimellisesti tippua päästä. Lisäksi ainakin itsellä tuo lateksi hieman kirveli päänahkaa alussa, vaikka muuten en tietääkseni ole allerginen lateksille.

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #331 : 01.02.10 - klo:16:34 »
^Pystyykö keratiiniliimalla (puikoissa) kiinnittämään tuolla tekniikalla hiusnauhaosiot? Eli kuumaliimapyssy + keratiinilimapuikko? Pysyykö miten kauan? Mietin, että liimaanko nuo nauhat osioissa niikun teippipidennykset vai teenkö sinettejä.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #332 : 01.02.10 - klo:17:30 »
^ Hmm... Enpä ole tullut ajatelleeksi enkä siis ole kokeillutkaan. Keratiiniliima on kuitenkin niin kovaa ja joustamatonta, että tuskinpa se hiusnauha kauhean kauniisti laskeutuisi. Ja jos tarkoitat ihan vastaavaa kiinnitystä kuin teipeissä (eli että levittäisit kuumaliiman nauhaan ja painaisit omiin hiuksiin kiinni) niin en usko, että pysyy juurikaan saati näyttää luonnolliselta juuri tuon joustamattomuuden vuoksi.

Ja sitä paitsi jos kerran laittaa kunnon liimalla, niin miksi ei laittaisi kunnon tekniikallakin. :) Minusta tuo kylmäliima- / lateksiliimatekniikka on lähinnä hetken huviksi tarkoitettu, kun esim. haluaa kokeilla, miltä pidennykset näyttää tai jotain tiettyä tilaisuutta varten. Helppo ja nopea tekniikka laittaa itsellekin, mutta kestävyys ei tosiaan ole mikään kummoinen.
« Viimeksi muokattu: 01.02.10 - klo:17:46 kirjoittanut Roksane »

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #333 : 01.02.10 - klo:22:36 »
Joo taidan tehdä sinettejä tosta kunha pyssy ja liimapuikot tulee paketissa tällä viikolla. Voisihan sitä yhteen kohtaan vaikka taakse koklata laittaa kaistale nauhasta ja liimata pyssyn kanssa. Katsella sit että miten käy. Tää pehko on muutenkin täynnä ihmehiuksia exotic mix. Oma luonnon tukka on aasialaista johtuen isäni  puolen geeneistä. Sit kiinalaista hiusta olevat teippiosiot varalla nyt sivuille kiinnitettyinä kun tuo intialaisen nauhan kiinnittäminen micro ringing avulla ei toiminu, ku en ottanu huomioon, että päänahka talvella rasvottuu niin lahjakkaasti. Ei pysy siis nauha ku ringit valu kaikki pois. Mut kyl tää intialainen hius on lähempänä mun omaa hiuslaatuani. Tosin paksuus kiinalaisessa hiuksessa on jotenkin parempi eli saa paksummammilta näyttäviä pidennysosiota jotka laskeutuu ja sulautuu kivasti keskenään. On jämäkempää ja vahevemman tuintuista kuin intialainen. Pohjoimaalaisten pidennyksiin kuitenkin parempi ne intialaiset pehkot ku ylipaksut kiinalaiset.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #334 : 02.02.10 - klo:00:12 »
^ Kerro sitten ihmeessä kokemuksia, jos kokeilet laittaa nauhaa kuumaliimalla!

Poissa Tiukuting

• Haiven
  • *
« Vastaus #335 : 09.02.10 - klo:21:21 »
tällänen hönö kysymys..

jos joskun saan toistamiseen tilapäisen mielenhäiriön ja laitatan noi tupsut takas päähäni, niin onko kellään kokemusta, että miten sinettipidennys kestää kypärän käytön (tässä tapauksessa moottoripyörä)?

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #336 : 15.02.10 - klo:14:40 »
Mulla on ollut sinettipidennys, josta kyllä tykkään, mutta aattelin jos hetken olisi ilman. Klipsipidennyksiä oon katellut, sellaista satunnaista (bile)käyttöä varten... :)

Miten tämmöinen mahdetaan kiinnittää

ihan uteliaisuuttani kyselen, luultavasti päädyn tavallisiin klipseihin, tai sit laitankin taas sinetit  ;D mielipide kun muuttuu joka päivä ja monta kertaa...

Onko kukaan muuten käyttänyt valmiiksi kiharaa aitohiusta pidennyksissä? Pysyykö kiharana/laineikkaana hyvin?

Poissa Tiukuting

• Haiven
  • *
« Vastaus #337 : 15.02.10 - klo:21:50 »
sen kuukauden, mitä mulla sinetit (siis kiharat sellaiset) oli päässä, niin kyllä ne aika hyvin nousi kiharalle pesun jälkeen, kun vähän rutisteli..toimii permanenttihiuksen tavoin (koska käsittääkseni sellaista se on...??)..eli aamulla harjasin yön letin jäljiltä selväksi, suihkutin vähän vettä hiuksiin, rutistelin hetken ja kiharat oli valmiit.. ei ehkä ihan noin kiharat kuin tuossa kuvassa, mutta ei ne kyllä kauas jääneet.  :) en tiä kuinka hyvin oisivat sitten ryhtyneet "toimimaan", jos oisivat olleet päässä kauemmin kuin sen kk.

goldiiiz

• Vieras
« Vastaus #338 : 23.03.10 - klo:10:06 »
Laitoin teippipidennykset reilu kuukausi sitten ja eilen menin sitten värjäämään niitä ensimmäisen kerran. Värjäys onnistui hyvin, sekä omien hiusten, että pidennysten. Mutta... väriä levittäessä latvat meni todella pahasti takkuun. Tähän mennessä olen muut saanu selvitettyä, mutta hiuksiin on jääny kaksi isoa, kovaa, rastamaista takkua. Kaikkea on koitettu, hoitoainetta (poispestävää ja jätettävää), tehohoitoa ja hiusnaamiota, ruokaöljyä. Oon yrittäny sormin, kammalla, luonnonharjalla selvittää... mikään ei tunnu auttavan. Onko kellään muulla ollu samankaltaista tilannetta ja miten ootte selvittäny? Tai oisko mitään muita vinkkejä, esim. jotain kampaamotuotteita, joilla saa takut hyvin auki? Kyseessä ei siis ole mikään perustakku vaan todella inhottava rastapallo suorastaan. :-X
En haluais ottaa näitä hiuksia pois, lähinnä koska en usko että se onnistuu.
Tässä samalla pari teippiä on kyllä lähteny jo, mutta se repiminen irti ei tunnun hyvältä idealta omia hiuksia ajatellen...

Yhdistelin viestisi aiempaan ketjuun, josko täältä löytyisi apuja =)
« Viimeksi muokattu: 23.03.10 - klo:10:35 kirjoittanut Penny »

goldiiiz

• Vieras
« Vastaus #339 : 24.03.10 - klo:21:56 »
Joo no ei siinä muu auttanu ku harjan ja saksien kanssa repiä rastapallo auki..  :o Muutama teippikin oli vissiin sekoittunu sinne  rastan sisään, teki takusta vissiin vaikeemman avata :D Mutta pidennyksista en luovu kuitenkaan, en vaan ehkä käytä Tigin Superstaria enää. :)

eewi

• Vieras
« Vastaus #340 : 23.04.10 - klo:10:42 »
Nyt tulee tyhmä kysymys.. Ostin siis huuto.netistä yhden hiusnauhan, remy. Hius on muuten kovin silkkistä ja pehmeää mutta latva on karkeaa ja menee pelkästä ajatuksesta majortakkuun. Pohdin tässä k.o. nauhan laittamista päähäni ringeillä tuonne micro ringien sekaan saadakseni paksuutta tukkaan. Ja se tyhmä kysymys: Jos leikkaan pois takkuuntuvat latvan, takkuuntuuko se jäljelle jäävä samalla lailla vai poistuuko "huono" osa ja jäljelle jää se silkkinen ja selvä?  0_0

maia

• Vieras
« Vastaus #341 : 19.05.10 - klo:21:34 »
Pesin mun klipsipidennykset ihan vaan shampoohoitoaine sekotuksella ja laitoin vähäks aikaa tehonaamion, pesin ja sitten puristelin enimmät vedet ja laitoin kuivumaan. Aamulla hiukset oli ihan laineilla ja vaikka harjasin ja yritin vähän suoristaa suoristusraudalla (joka ei tainnut olla ehkä tarpeeksi kuuma?) ei laineet suoristunut vieläkään ja ilman mitään aineita pysyi ihan koko päivän samat laineet? :(
Hiukset kyllä heti kun meni veden alle meni laineille ja harjasin vasta kuivana seuraavana aamuna, jäi siitä pyyhkeellä kuivauksesta vähän laineille mutta kai niitten nyt pitäis ihan tavallisesti ees vähän suoristua harjauksesta ym.? :o
Siis, kysymys kuuluu, onko tää ihan normaalia ihan suorille aitohiuksille? =)

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #342 : 19.06.10 - klo:22:54 »
^ mulla on kans tullut kevyille laineille pesun jälkeen. mut oon laittanut niihin Swartskopfin Smooth n' shine -mömmöä ja Tigin Afterpartyä ja suoristanut GHD:llä. Noin olen saanut ne takasin piikkisuoriksi.

Mulla meni muuten hermo klipsipidennysten suoristamiseen ja kihartamiseen aina bilelookin mukaan.
Eli kiharsin ne mun vanhat ja tilasin uudet jotka pidän suorina  ;D

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #343 : 27.06.10 - klo:20:09 »
Mistä himputista mä löytäisin pidempiä teippi- tai klispsijatkeita?? 20 tuumaset on liian lyhyet kun omat on jo sen mittaiset. Mutta onhan niitä nyt pakko olla olemassa kun kaikenmaailman Johanna Tukiaisillakin on peppuun asti olevia hiuksia!?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #344 : 26.08.10 - klo:08:58 »
Mistä himputista mä löytäisin pidempiä teippi- tai klispsijatkeita?? 20 tuumaset on liian lyhyet kun omat on jo sen mittaiset. Mutta onhan niitä nyt pakko olla olemassa kun kaikenmaailman Johanna Tukiaisillakin on peppuun asti olevia hiuksia!?

Hairtrade.comista saa ainakin nauhana joitain sävyjä 26 tuumasenakin. :)
http://www.hairtrade.com/index.php/cPath/92_21

Teippi- ja klipsipidennyksiä ei tainnut nuin pitkinä olla, mutta nauhaanhan voi itse ommella klipsit tai laittaa teipit, tulee sillä tavalla halvemmaksikin.
3a F ii