Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä  (Luettu 279492 kertaa)

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä
« Vastaus #345 : 26.09.10 - klo:21:43 »
En tiiä mihin ketjuun olisin tän laittanut, mutta koitetaan jos täältä saisi mielipiteitä/apuja... :)

Eli teippipidennystä ajattelin laittaa, mutta ongelmana on hiusten väri. Mä on monesti tilannut rapunzelin tukkaa itelle ja tutuille ja mulla on niiden sellainen hiusten värimalli-rengas, josta on helppo katsoa oikea sävy.
Ennen mulla oli kuparin värinen tukka mutta nyt olen saanut sen luonnollisen vaaleaksi värinpoistoilla ja värjäämällä. Tähän täysin sopivaa sävyä ei rapunzelilta löydy, uskaltaisko tehdä niin, että ostais sen ihan blondin värisen, joka tää mun omakin tukka oli ennen tän luonnonvaalean värin laittamista, ja laittais siihen blondiin pidennykseen(ennen päähän laittamista) sen saman hiusvärin jolla värjäsin oman tukan tällä viikola just.. toivottavasti en selittänyt liian vaikeasti  ;D

Kiitos etukäteen avuista!

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #346 : 01.10.10 - klo:15:04 »
Anteeksi tämmöinen typeryskysymys mutta en viitsinyt ketjua lukea läpi; Kuinka pitkä pidennyshius saa korkeintaan olla omaan tukkaan verrattuna? Harkitsen tukan nykäisemistä lyhyeksi (niin huonossa kunnossa) ja pidennysten ottamista jossain vaiheessa. Jos oma tukka on pidennysvaiheessa n.9-12cm niin saako siihen millään pitkähköjä jatkoja? Lähinnä YO-kampausta ajatellen tätä mietin, haluaisin kampauksen jossa hiukset ovat auki ja kiharalla.
Teipit ovat luultavimmin paras ratkaisu hiuslaadulleni. Ja olisi kiva jos joku voisi vinkata parhaan paikan tilata kohtuuhinnalla teippijatkot, ei todellakaan ole varaa maksaa 300-400 euroa pidennyksistä :-\ Paras olisi tilata itse kohtuuhinnalla ja kiinnityttää kampaamossa.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #347 : 01.10.10 - klo:23:16 »
Anteeksi tämmöinen typeryskysymys mutta en viitsinyt ketjua lukea läpi; Kuinka pitkä pidennyshius saa korkeintaan olla omaan tukkaan verrattuna? Harkitsen tukan nykäisemistä lyhyeksi (niin huonossa kunnossa) ja pidennysten ottamista jossain vaiheessa. Jos oma tukka on pidennysvaiheessa n.9-12cm niin saako siihen millään pitkähköjä jatkoja? Lähinnä YO-kampausta ajatellen tätä mietin, haluaisin kampauksen jossa hiukset ovat auki ja kiharalla.
Teipit ovat luultavimmin paras ratkaisu hiuslaadulleni. Ja olisi kiva jos joku voisi vinkata parhaan paikan tilata kohtuuhinnalla teippijatkot, ei todellakaan ole varaa maksaa 300-400 euroa pidennyksistä :-\ Paras olisi tilata itse kohtuuhinnalla ja kiinnityttää kampaamossa.

Ei siihen varmastikkaan ole mitään sääntöä, että kuinka pitkät ne pidennyshiukset saisi olla omaan tukkaan verrattuna, mutta oikeestaan voisi sanoa että mitä pienempi pituusero, sitä luonnollisempi lopputulos on mahdollista saavuttaa. Joku 10cm on aika minimi mihin pidennykset saa.

Itsellä oma hius on tällä hetkellä noin 10cm mittasta ja mulla on melko pitkät pidennykset. Vaatii aika paljon kerrostusta että tämän mittasista saa edes hiukan luonnollisen näköiset pidennyksillä, eli se pidennysten kerroksittain leikkaaminen ja yhdistäminen etenkin näin lyhyiden hiusten kohdalla on tosi tärkeää. On mulle monet sanoneet että näyttää ihan omalta tukalta, mutta toisaalta tiedän myös varmaksi että ihmiset jotka vähänkin enemmän on pidennyksiin perehtyneet tai joilla itsellä on ollut pidennykset, niin todennäköisesti tunnistaa että pidennykset on kysessä, riippuen tietenkin millä tavalla hiukset on laitettu. Auki ollessa tunnistaa pidennyksiksi parhaiten, mutta jos esim. leittää tai pitää muuten jollain tavalla kiinni niin en tiedä kyllä tunnistaisinko itse pidennyksiksi jos en tietäisi.  ;D  Eli ainakin mun mielestä ainut asia mikä on semmonen tosi oleellinen ero hiustenpidennyksiin pitkissä ja lyhyissä hiuksissa, on se luonnollisuus.

Hairtrade.comista on tainneet aika monet tilata suht edullisesti pidennyshiuksia.  :)
3a F ii

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #348 : 01.10.10 - klo:23:19 »
^Kiitoksia :) Ihailinkin pidennyskuvaasi, ainakin näin koneelta katsottuna sulautuu todella hyvin omaan tukkaan! Täytyy miettiä sitä pidennysasiaa, ei välttämättä lyhenekään niin lyhyeksi kuin luulin -ei toki ole varmaa. Jos ei lyhene ihan niin lyhyeksi niin pärjään omallakin letillä. Muussa tapauksessa tilaan varmaan jotan 20cm pidennykset tai lyhyemmät, sikäli kun raaskin kerrostaa! Nimim. kasvattanut kerrostuksia vuoden pois :D

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #349 : 02.10.10 - klo:00:21 »
Jos ei lyhene ihan niin lyhyeksi niin pärjään omallakin letillä. Muussa tapauksessa tilaan varmaan jotan 20cm pidennykset tai lyhyemmät, sikäli kun raaskin kerrostaa! Nimim. kasvattanut kerrostuksia vuoden pois :D

Lähinnä niitä pidennyshiuksia tarvitsee kerrostaa, ja omissa hiuksissa rikkoa latvaa. :)
3a F ii

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #350 : 04.10.10 - klo:20:02 »
Joku puhui, että jatkeet menee pestessä laineille. Käykö niin kaikille? Mulla on ongelmana se että valmiiksi laineikkaissa on huonosti pituuksia ja värejä. Oma tukka on laineikas ja haluaisin että jatkeet kävisivät siihen.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #351 : 05.10.10 - klo:13:52 »
Joku puhui, että jatkeet menee pestessä laineille. Käykö niin kaikille? Mulla on ongelmana se että valmiiksi laineikkaissa on huonosti pituuksia ja värejä. Oma tukka on laineikas ja haluaisin että jatkeet kävisivät siihen.

Kyllä minun pidennykset ainakin menee laineille. :)
3a F ii

Diamond

• Vieras
« Vastaus #352 : 07.10.10 - klo:09:50 »

Kyllä minun pidennykset ainakin menee laineille. :)

Sama täällä.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 07.10.10 - klo:09:53 »
Jos nukkuu tukka letillä niin hyvin se sopeutuu sinne sekaan. Mulla on nyt laineikasta hiusta jonka hennasin, joten se on nyt suoraa jos en letitä kosteita hiuksia. Hennaus kyllä suoristaa omaakin hiusta mutta ajattelin lainekäsittelyn olevan sen verran järeä ettei vaikuttaisi. Toisin kävi.  ;D Saahan noita hiuksia myös värjättyä.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #354 : 07.10.10 - klo:10:02 »
Riippuu kyllä jonkun verran hiuksestakin... Kuitenkin ovat ihan oikeaa hiusta, ja riippunee siitä että kenen päästä ne ovat kotoisin. Mun pidennykset olivat aika erilaista hiusta kun mun omat. Ne olivat märkinä ihan selvästi laineilla, mutta kuivuivat ihan piikkisuoriksi. Varmaankin jotain aasialaista hiusta noi, ja olivat kyllä ilman mitään laittoa tosi tönkkösuorat.

Diamond

• Vieras
« Vastaus #355 : 07.10.10 - klo:10:15 »
Riippuu kyllä jonkun verran hiuksestakin... Kuitenkin ovat ihan oikeaa hiusta, ja riippunee siitä että kenen päästä ne ovat kotoisin.

Joo, tässä on kyllä vaihtelua.

lenskis

• Vieras
« Vastaus #356 : 10.10.10 - klo:21:07 »
Mitkä aitohiuspidennykset olisivat suorat? Mulla laitettu kahdet Great Lengthsit ja molemmat olleet TOSI kiharat. Siis suihkun jälkeen ihan kun jotku nuudelit ja niitä sai tosi kauan repiä suoriksi! Omat on laineikkaat, mutta suoristui pidennysten painosta. Nyt haluaisin suorat, joita ei tarvitse laitella.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #357 : 07.11.10 - klo:21:22 »
Viime torstaina laitettiin päähän sinetit, 2 punttia b*longia ja 1 simply naturalia. Molempia mulla on ollut ennenkin päässä. Nyt tosin tukka on vaaleampi, joten pidennyshiuksia on jouduttu käsittelemään.

Millä ihmeellä saan nämä sileiksi? ???  Muhittelin tigin MM hoitsikkaa 15-20min, pistin jätettäväksi OH & puuvillansiemenöljysekoitusta sekä tigin small talkia. Märkänä tuntuivat suht ok:lle mutta kuivana edelleen hamppua. Lisäilin nyt illalla öljyä tukkaan mutta tuli  vain lähmäiseksi, ja koitin suoristaa raudalla. Kalliita tuotteita en viitsi käyttää kun menee litratolkulla. Löytyisköhän markettipuolelta jotain pelastajaa? Mikälaiset on teidän pidennystukkareseptit? Paka tuossa aikasemmin kertoili käyttäneensä Joicon IH:a, mutta hinta on niin suolanen etten kyllä sitä raaski käyttää..  :-[
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #358 : 07.11.10 - klo:21:46 »
^ Jotain halpaa kiiltotippaa vaan eli silarikuorrutus. ;)
So it goes.

MissWorld

• Vieras
« Vastaus #359 : 02.12.10 - klo:18:28 »
Tuli mieleen noista liimattavista hiusnauhoista, mitkä vaan liimataan hiuksiin kiinni, niin kauan ne pysyy hiuksissa ennen kuin pitää uusia? Eikö ne lähde irti, kun käy suihkussa?