Olis kiva jakaa kokemuksia muiden pidennyksien omistajien kans shampoista ja hoitiksista ym tuotteista. Mikä on sopinut hyvin pidennyksille ja mikä ei???
Silikonia, silikonia ja silikonia. Parani kunto silmissä. Hoidin ensin tuuhennostani ihan selkeästi väärin, eli käytin vaan niitä tuotteita mitä olen ennenkin käyttänyt. Pidennysosiot oli ihan kauheat ja erottui vielä tosi ihanana räjähtäneenä hamppukasana omaa kiiltävää ja suoraa tukkaani vasten. Lopulta kaikki huonot latvat leikattiin pois ja aloitin silikonin lätkimisen aitohius-osioihin.
Joicon silk result sarjan shampoo ja hoitoaine on olleet hyviä, norahin mainitsema
elvitalin NG on myös loistava tehohoito ja halpa. Toisena tehiksenä käytän
Joicon IHTtä, mutta aika kalliilta tuntuu lätkiä sitä "leikkitukkaan" joka on kuin imuri. Kaikki hoitoaineet pitkällä vaikutusajalla ja mieluiten saunassa tai ainakin pyyhkeenlämmössä hauduteltuna.
Halo:n High Gloss Rinse on tuonut hyvän syvän kiillon hoitoaineen jälkeen.
Bonacuren latvasuojaa koko pituudelta pesun jälkeen aitohius-osioihin ja
joicon daily care suihkittavaa jätettävää koko tukkaan. HC keinona hajustamatonta seksiin tarkoitettua
liukastusvoidetta vielä latvoihin vähän (suosittelen kokeilemaan, apteekista löytää varmimmin hajusteettomia.).
Tigin girltoys silikonia vielä koko tukkaan ja hyvä tulee. Annan kuivua vapaasti muutaman tunnin ja loput koskeat kohdat kuivattelen föönillä, märällä tai kostealla tukalla ei kannata mennä nukkumaan kokemukseni mukaan.
SIMin energymask-naamio tuo jämäkkyyttä tukkaan, mutta vaatii itselläni vielä ehdottomasti pikahoitikseksi jonkun silikonipommin siihen päälle muuten tuloksena on latvoista harottava takkukasa.
Mulle ei sovi aitohiuspidennyksiin mitkään rakennepaikkaavat pelkästään käytettynä, tarvitsee näköjään aina siloitusta vielä siihen päälle. Ilman jätettäviä hoitoaineita ei myöskään tulis mitään. Aluksi mä varoin noita teippejä tosi paljon, eli en laittanut koskaan niiden päälle hoitoainetta. Nyt en oo enää viimeiseen kuukauteen viitsinyt ja hyvin näyttää pysyvän eikä ole liukunut sinetit mihinkään vaikka mun tukka on tosi liukas. Ajattelin kyllä seuraavalla kampaamokäynnillä jo luopua näistä enkä enää nostattaa sinettejä, ihanaa kun pääsee sitten pesemään päänahan kunnolla ja laittamaan tukkaa niin ettei aina tarvitse varoa sinettejä.
Edit. Ai niin yksi loistava tuote on ollut Ojonin tehohoito Restorative Hair Treatment, mutta tuotteen hinta on niin korkea etten raski laittaa kuin spesiaali tilaisuuksiin ja välillä käytän jätettävänä omiin hiuksiini. Tukka on kyllä kuin silkkiä tuon jäljiltä...