Kirjoittaja Aihe: Kosteutusta kaulalle.  (Luettu 3566 kertaa)

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
Vs: Kosteutusta kaulalle.
« Vastaus #15 : 10.08.08 - klo:09:35 »
Itse aloitin kaulan hoidon pari vuotta sitten ja nykyään hoidan kaulaa samalla tavalla kuin kasvojanikin. Eli pesu, kasvovesi ja rasvaus aamuin illoin, kuorinta ja kosteuttava kasvonaamio kerran tai kaksi viikossa. Käytän kaulalle muuten samoja tuotteita kuin kasvoillekin, mutta voiteissa pihistelen. En raaski käyttää kalliita kasvovoiteitani kaulalle ja dekolteelle, joten olen ostanut kaulalle ihan omat tuotteet. Aamuisin käytän Lumenen Vitamin+ Suojaavaa päivävoidetta, jossa on SPF 15 ja öisin Erisanin Ravitsevaa 24h kasvovoidetta. Ja tietysti kaikki kasvoille sopimattomat voiteet ja seerumit tulee käytettyä kaulan hoitoon.

Dekolteen suhteen olen laiskempi. Kasvovesi + rasvaus aamuin illoin saa riittää, sekä tietysti kuorinta pari kertaa viikossa. Mitään naamioita en käytä ja aurinkosuojankin skippaan usein, koska dekoltee on lähes aina vaatteiden alla suojassa säteilyltä.
1b M ii

Poissa Katiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #16 : 10.08.08 - klo:11:20 »
Mulla on kaulalle olleet parhaita Aqualan L ja Apobase lotion. Humektan ja Dailyn kosteuttava päivävoide (ei muuten ollu mun naamallekaan erikoisen hyvä - palasin Humektaniin) eivät paljoo muutosta aiheuttaneet, mutta varsinkin tuota Apobasea kun illalla laittaa on kaula sileämpi aamulla. Rasvaisemmat voiteet on sitten taas jotenkin olleet mulle liian ravitsevia ja ihoon tulee helposti punaista läiskää yms.

Mun ongelmana ei niinkään ole rypyt, vaikka oon jo reippaasti 30+ 8) , vaan herkän atooppisen ja auringolle aran ihon kehittämät luomet ja luomien alut. Olen nähnyt töissäni monilla vanhoilla ihmisillä kauheita luomirykelmäisiä kauloja ja kyllä pelottaa omasta puolesta!!! Eivät ole ilmeisesti vaarallisia ihokasvaimia vaan "vanhuudenluomia" tms. AArghh!!

Jos jollakulla on joku tosi hyvä kaulavoide tiedossa, niin kiva ois tietää. Tuntuu vaan nuo perusvoiteet ilman ihmetulosten lupauksia toimivan mulla parhaiten.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 21.10.08 - klo:19:26 »
Joo, 49-vuotiaana suosittelen kaikkia kosteuttamaan kaulansa ja hyvin, samalla kun hoitaa kasvonsa.
Kaulalla on aina päivisin syytä olla SPF-kertoimilla oleva voide, myös talvella ja kesällä korkeat suojakertoimet.
Iän näyttää näkevän ekaksi todellakin kaulalta...
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #18 : 21.10.08 - klo:20:46 »
 kysymys kuuluu..kumpaan suuntaan kaulalle olisi hyvä levittää voidetta ::)
 ylös suuntautuvin vai dekolteelle päin ???

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 22.10.08 - klo:02:10 »
Itse levitän ylös suuntautuvin liikkein. Mitään faktaa mulla ei asiasta ole, mutta ihan näin mutu-tuntumalla veikkaisin sen olevan järkevämpää. Eipähän ainakaan tule vahingossa venytettyä kaulanahkaa alaspäin.
1b M ii

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 22.10.08 - klo:02:15 »
^Samaa ajattelisin mä. Diorin edustaja tosin neuvoi levittämään alaspäin vetäen. No nää on taas näitä kun joku edustaja/ myyjä on mulle jotain sanonut ja mä uskon kaikki kunnes juurekset toisin todistaa  ;D (Miksei kaikki kosmismyyjät vois olla juureksia.)