Kirjoittaja Aihe: Metallikertymät hiuksissa  (Luettu 115805 kertaa)

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
Vs: Metallikertymät hiuksissa
« Vastaus #105 : 15.09.09 - klo:12:06 »
Tällä kertaa pesin ihan cx shampoolla ensin ja perää kaadoin hiuksiin mukillisen kuumaa happovettä, jonka sitten muutamia minuutteja annoin vaikuttaa. Lopputulos ei tällä kertaa ollut hyvä, vaan normaali ongelmatukkani eli sähköinen ja hauraan oloinen, ärrhhh...

Käytitkö tuon jälkeen mitään tehistä, auttaisiko se? Itse teen tuon huuhtelun niin että istun pää alaspäin ja uittelen latvoja ja pituuksia pienessä ämpärissä (partaäijäpurkki) ja se siis siksi että niin saa veden pysymään paremmin kuumana ja sen ansiosta hiussuomut auki -> tuntuu vaikuttavan paremmin. :)
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 15.09.09 - klo:12:24 »
^ Juu siis unohtui mainita, että tietenkin hoitoaineet perään. Samat aineet kuin viimeksikin, mutta nyt ihan erilaisella lopputuloksella. Viimeksi tosi hyvä, nyt normaalin huono.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

pla

• Vieras
« Vastaus #107 : 17.09.09 - klo:12:05 »
Voiko siitä olla haittaa, että käyttää noita metallinpoistajia vaikkei sille olisi tarvetta? Ja toisaalta mistä sen voi tietää varmasti, että hiuksissa on metallikertymiä?

Itselläni ainut oire on, että hiukset on kuivat ja karheat, eli rautaan voisi viitata. Mutta toihan voisi kai johtua ihan vaan hiusten kuivuudesta. Itse epäilen kuitenkin syyksi rautaa, sillä asutaan talossa, jossa putkiremppa odottaa parin vuoden sisällä ja välillä putkista tulee ihan reilua ruostevettä. Myös suihkuverhon alareuna on oranssi.

Kahlasin ketjun läpi, mutta siitä huolimatta mulle on epäselvää, mitä pitäisi tehdä seuraavaksi.  ??? Blondi mikä blondi..  ;D Osaisiko joku viisaampia neuvoa?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #108 : 17.09.09 - klo:12:13 »
^ Ei siitä metallinpoistosta ole muuta haittaa kuin, että hiukset saattavat kuivua käsittelyn jälkeen vähän, jos metalleja ei ole poistettavaksi. Senkin ongelman saa ratkaistua tehiksen muhittelulla. Eli askorbiinihappoa kehiin vaan, sitten tehismuhitus ja sen jälkeen katsomaan miltä hiukset tuntuu käsittelyn jälkeen.

Poissa Huuhkaja

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 18.09.09 - klo:10:45 »
Tämä metalleja vastaan käytävä taistelu on vaan loputon suo :-\. Niin kauan kuin tuossa asun, niin niitähän kertyy jatkuvasti tukkaan vaikka kuinka yrittäisi pestä pois.

Mä olen huomannut, että heti kun en pese kotona CX Correctoreilla tai tee askorbiinihappokäsittelyä, mun vaaleat hiukset alkavat taas jo muutamassa päivässä näyttää tunkkaisilta ja mattaisilta. :( Heti kun käsittelyn tekee, väri kirkastuu huomattavasti, mutta se on vain hetkellistä. Nyt viimeisen parin viikon ajan olen tehnyt sellaista kokeilua, että olen pessyt hiukset pääasiassa kuntosalilla (siellä on viime vuonna tehty putkiremontti, eli veden pitäisi olla kunnossa), ja jos olen joutunut pesemään kotona, olen pessyt CX Correctoreilla ja laittanut askorbiinihappoa. Ja kas kummaa: väri on ollut kaiken tämän testausajan loisteliaan upea, ja eilen joku vielä oikein kehui sitä kuntosalilla, kun olin kuivattamassa hiuksiani... Kohteliaisuus oli sinänsä ihana kuulla, mutta on kamalaa, että hiusten pesu kotona ilman metallienpoisto-operaatioita johtaa aina huonoon lopputulokseen. :-\  Tässä rupeaa jo miettimään kaikkia epätoivoisen järjettömiä vaihtoehtoja kuten pois muuttamista tai hiusten pesemistä pullovedellä. :'( No, ehkä oikeasti pitäisi vain uskaltautua käyttämään useammin sitä happoa ja tehdä vielä perusteellisemman tehismuhitukset ja muut...

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #110 : 18.09.09 - klo:11:22 »
^ Niinpä ... *huokaus* !

Ei ihme jos meikäläisenkin hiukset on huonossa kunnossa. Suurin syy siis tämä vesi, josta metallit kertyy. Ai että kun pääsis asumaan jonnekkin tosiaan missä ei ois tätä ongelmaa... Mutta vaikeapa sitä on asuinpaikkaansa talon putkistojen perusteella valita =D =/ !

Mutta jokatapauksessa, niin kamalalla rääkillä hiukset tosiaan joutuvat olemaan... Jatkuvasti vedestä kertyvät metallit ja sitten taas siitä johtuva jatkuva niiden CX / askorbiinhappo pesut yms.... Plus tottakait normaalit muut hiustenkäsittelyt, föönit, suoristukset jne. Aika karmeeta, mutta minkäs teet.

"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

pla

• Vieras
« Vastaus #111 : 18.09.09 - klo:15:49 »
^niinpä. Mä lisäisin tohon katan listaan vielä tällä hetkellä hyvin epätoivoiselta näyttävän hiustenkasvatusprojektin..  :'(

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 22.09.09 - klo:07:37 »
Tiedoksenne, että Pureology -shampoissa (ainakin Hydrate- ja Repair-shampoissa) ascorbic acid on hyvin ylhäällä incissä. Ja ainakin kosteuttavassa tehiksessä (Hydrocure) on askorbiinihappoa.

Nuo ovat sulfaattomia shampoita ja ascorbic acid on olettavasti mukana sekä pesevyyden että värin kirkkauden takia. Niin ainakin uskoisin. Metallithan voivat sameuttaa värejä.

« Viimeksi muokattu: 22.09.09 - klo:08:55 kirjoittanut Marylee »

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 22.09.09 - klo:08:30 »
^ Mistäs näitä saa ja onko kokemuksia niiden toimivuudesta ?

pla

• Vieras
« Vastaus #114 : 22.09.09 - klo:11:36 »
täällä: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=3369.0 on keskustelua pureologyn tuotteista.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 22.09.09 - klo:18:37 »
Mulla on kosteuttavan sarjan shampoo ja hoitis.

Ne tuoksuu piparmintulta, ja mieheke ei voi sietää piparminttua, joten en viitsi käyttää kun tuoksu tuntuu jäävän tukkaan. Muuten kyllä mielestäni ihan kelpo tuotteita, tukka jäi kivan pehmeäksi ja muutenkin hyvän tuntuiseksi. Kosteuttava tehis on mulla käytössä (olen vasta kerran kokeillut) ja se jättää tukan ihanan pehmeäksi. Eli aika kiva sarja.
« Viimeksi muokattu: 23.09.09 - klo:11:13 kirjoittanut Luomo »

TanZka

• Vieras
« Vastaus #116 : 24.09.09 - klo:10:33 »
^ Siis askorbiinihappoa ihonhoitoon? Mihin tarkemmin?

Mä kanssa testailin uudestaan heti perään sunnuntaina tota. Tällä kertaa pesin ihan cx shampoolla ensin ja perää kaadoin hiuksiin mukillisen kuumaa happovettä, jonka sitten muutamia minuutteja annoin vaikuttaa. Lopputulos ei tällä kertaa ollut hyvä, vaan normaali ongelmatukkani eli sähköinen ja hauraan oloinen, ärrhhh...
Ensimmäisellä kerralla sen jäljiltä tukka oli taas kuin unelma melkein, mitähän nyt tapahtui, en tiedä, tuntui ettei ollut mitään vaikutusta, shampoolla eikä hapolla. Täytynee siis pitää ainakin haposta varmaan pieni tauko ja kokeilla jossain vaiheessa uudestaan.

Tämä metalleja vastaan käytävä taistelu on vaan loputon suo :-\. Niin kauan kuin tuossa asun, niin niitähän kertyy jatkuvasti tukkaan vaikka kuinka yrittäisi pestä pois.

Hyvä konsti on vähän ennalta ehkäistä hiuksiin kertyvää metallia: hiuksiin jätettävää hoitoainetta aina ennen kun menee suihkuun kuiviin hiuksiin (sulkee hiussuomuja) metalli ei pääse niin hyvin hiuksiin.. ja valuttaa tosi pitkään vettä ennen kun sillä kastelee hiukset.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 24.09.09 - klo:11:10 »
^ Mä en nyt ihan välttämättä ymmärrä  ::), että mitä apua noista on...

Jätettävää hoitoainetta kuiviin hiuksiin ennen suihkuun menoa hiussuomuja sulkemaan?
Mutta shampoohan pesee ne juuri laitetut jätettävät samantien pois ja avaa hiussuomut, joten eihän tuossa ole mitään järkeä...

Valuttaa vettä tosi pitkään ennenkuin kastelee hiukset... Mihis tämä sitten perustuu?

TanZka

• Vieras
« Vastaus #118 : 09.11.09 - klo:21:30 »
Se hoitoaine suojaa hiuksia sen aikaa kun putkistosta valuu pahimmat metallikertymät pois :) Kaikissa taloissa/putkistoissa tätä ongelmaa ei varmaan ole, mutta joissain kyllä.
Sama pointti veden valuttamisessa...

Kadi

• Vieras
« Vastaus #119 : 11.11.09 - klo:16:51 »
Taloni vesijohtovedessä on reilusti rautaa mikä aiheutti melkoisia kertymiä. Hiusten väri punersi, ne olivat jäykät ja karheat ja metallinhaju oli kammottava. Olen luopunut kokonaan vesijohtoveden käytöstä ja käytän pullovettä hiustenpesuun. Siitä ei ainakaan luulisi tarttuvan mitään :) Hiukset ovat hieman pehmeämmät kuin aiemmin, hiuslaatuni on kyllä luonnostaankin melko karhea joten mitään pumpulipäätä en odottanutkaan. Huomattavasti aiempaa terveemmän tuntuiset kuitenkin.

Suurin ero on hoitoaineiden vaikutuksessa, ennen oli aivan sama laitoinko päähän Frucista vai Joicoa, tulos oli yhtä huono. Nyt hiukseni tuntuvat ottavan hoitoaineet vastaan normaalin hiuksen tavoin, mikä on kyllä ihan mukava juttu kun kylppäri on kuitenkin täynnä toinen toistaan kalliimpia tököttejä  ::)