Kirjoittaja Aihe: Metallikertymät hiuksissa  (Luettu 115735 kertaa)

Poissa kuku

• Tukkaguru
Vs: Metallikertymät hiuksissa
« Vastaus #120 : 19.12.09 - klo:23:24 »
Rupesin miettimään, olisiko mun hiuksissa metalleja..
- hiusväri (musta) ei kestä kovin kauaa..
- hyvistä, kosteuttavista hoitoaineista huolimatta hius on hieman karhea, mutta karheus lähtee nukutun yön jälkeen (pesen hiukset illalla)

Asun kaupungissa, kerrostalossa, putkistojen vanhuudesta ei ole tietoa :S

//kiitos jouludoku, värjään hiuksia noin 2kk välein, voi johtua siitä! Testaan kuitenkin ton askorbiinihapon :)
« Viimeksi muokattu: 20.12.09 - klo:12:54 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 19.12.09 - klo:23:42 »
^ kokeile askorbiinihapolla, ei se tervettäkään tukkaa tapa.

Jos olet värjännyt pitkään niin se kyllä selittää kaikki oireet. Moneen kertaan hapetteella avattu tukka ei enää pidä väriä kunnolla sisällään ja tuntuu karhealta ihan varmasti. Askorbiinihappo nyt ei maltaita apteekissa maksa eikä ainakaan tukkaa pahenna eli kannattaa se testata kuitenkin.
this too shall pass.

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #122 : 26.12.09 - klo:09:53 »
Jaksaisiko joku selittää miten tuo askorbiinihappo oikein toimii?
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #123 : 26.12.09 - klo:10:10 »
^ Siis toimii millä tavalla: miksi askorbiinihappo irrottaa metalleja hiuksista vai miten seos tehdään, miten sitä käytetään ja kauan sen annetaan vaikuttaa? Voisitko hiukan selventää kysymystä? Jos tarvitset tietoa siitä miten toimiva seos tehdään, kannattaa lukea ketjua taaksepäin ja varsinkin tästä Emi-lynin kommentista lähtien.

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #124 : 26.12.09 - klo:11:07 »
Kiitos ellen  :-[ Lueskelenpa noita vanhoja viestejä!
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • HC-hiussekoilija + kotikemisti
« Vastaus #125 : 17.02.10 - klo:20:09 »
Hmm. Pohdiskelin sellaista, että voiko noita metalleja kertyä hiuksiin markettien kestoväreistä? Tai, vaikka kodin johtovesi ei olisikaan voimakkaasti metallipitoista, niin voisiko olla niin, että blondatut ja hyvin huokoiset hiukset imisi siitä vedestä itseensä ne vähäisetkin metallit, joita siinä on?

Ihmettelen nimittäin vain sitä, että poikaystäväni hyväkuntoinen. paksu ja luonnostaan tumma tukka ei näytä tuohon suihkuveteemme mitenkään ikävästi reagoivan (tosin eipä siinä tummassa värissä nyt mikään pikku viherrys näkyisikään), mutta oma lettini on aina blondauksen jälkeen sellainen metallisen hohteleva, luonnoton keltainen, usein selkeästi vihertävä. :#  Ja siihen ei tunnu tepsivän kerta kaikkiaan yhtään mikään! Suoravärisävytteet eivät tartu kuin aivan huonokuntoisimpiin kohtiin, ja markettien muka-tuhkansävyiset kestovärit eivät tee asialle yhtään mitään. Kokeilin vähän aikaa sitten taittaa keltaisuutta Loreal Excellence 9.1-sävyllä, ja voi jesussentään, siitähän vasta kammottava kelta-harmaanvihreä tulos tulikin! :#  Aiemmin olen testannut Helsinki-sävyä, jonka vaikutus oli lähes olematon.

Uumoilenkin tässä siis, että voisikohan tämä mun kuontaloni olla imenyt itseensä niitä paljon puhuttuja metalleja. Jotain kummallista noissa karvoissa kyllä on, kun se p*rkeleellinen, metallinhohtoisesti säihkyvä luonnoton keltaisuus ei ota millään häipyäkseen, ja hylkii näköjään kaikkia mahdollisia kevytvärejä, joilla sitä keltaisuutta yritän peitellä. Ja vaikka siihen joku sävy tarttuisikin, niin se keltavihreä hohde siellä pohjalla on ja pysyy. >:(  Mitä te viisaat tästä tapauksesta arvelette?

Ja sitten yksi pöljähkö kysymys tuosta askorbiinihaposta.Mulla on hallussani tollasia apteekista ostettuja c-vitamiiniporetabletteja, joissa on mainitaan olevan 1 mg cvitamiinia per tabletti, ja tuo c-vitamiinihan tässä tapauksessa on tuota askorbiinihappoa, joka on mainittu tabujen inci-listassa ensimmäisenä. Jotain muutakin mömmöä niissä tietysti siis on, että pysyvät kasassa ja maistuvat siedettävältä nautittaessa. Joka tapauksessa, käyköhän nuo siihen metallin liotteluun hiuksista, vaikka eivät ole pelkkää puhdasta askorbiinihappoa..? ??? :o ::)

Ja vielä toinen pönttö kysymys: poistaako se Cx-corrector silver-shampoo myös niitä metalleja..? ??? :o ::)
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #126 : 17.02.10 - klo:20:53 »
^ Hanki apteekista ihan puhdasta askorbiinihappoa jauheena, kun niissä C-vitamiinitableteissa on muitakin ainesosia. Ei ole kamalan tehokasta niiden tablettien murskaaminen, koska jauhetta menee kuitenkin se pari teelusikallista yhtä käsittelyä kohden. Tuolla askorbiinihapolla lähtee kyllä metallit tehokkaasti pois, eivätkä hiukset ole enää niin vihreät, vaan selvästi vaaleiden hiusten väri kirkastuu.

Väreissähän käytetään metalleja, joten on aivan mahdollista, että hiuksiisi on kertynyt metalleja hiusväreistä. Tehokas metallinpoistokuuri vain päälle, niin ehkä suoravärikin puree hiuksiin paremmin.

Ainoastaan CX Corrector Mineral Removing -tuotteet poistavat metalleja, se hopeasampoo on vain hopeasampoo.

Toivottavasti saat hiustesi värin kuntoon, tiiän kyllä kokemuksesta kuinka rasittavaa se on, kun väri on jotain ihan muuta mitä on halunnut. Terv. nimimerkki vähän aikaa sitten hiukseni olivat oikeasti siniset ;) .

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #127 : 17.02.10 - klo:21:28 »
Oukkei, kiitos infosta. :)  Parissa lähistön pikkuapteekissa jo kävinkin kyseistä happoa kyselemässä, mutta heidän valikoimistaan sitä ei löytynyt. Apteekkaritädit näyttivät vieläpä muuttuvan vallan kysymysmerkeiksi, kun asiasta kyselin. Valaisin sitten heille asiaa, että hiuksiin olisi tarkoitus laittaa, etteivät ainakaan olisi yöuniaan menettäneet mysteeriä pohtiessaan. ;D  Mutta täytynee siis raahautua suosiolla isomman cityn isompaan apteekkiin (jonne on siis peräti 10 min. matka junalla)... ::)
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #128 : 17.02.10 - klo:21:58 »
^No onpa kumma jos ei apteekissa tiedetä... Toi on varsin yleinen juttu apteekista ostettavaksi nimittäin. Sitä käytetään säilönnässä nääs ihan useinkin. Yleensäkään ei välttämättä kannata alkaa selittämään apteekissa minkään ainesosan kohdalla, että tämä on hiuksia varten, koska tuskin siellä ollaan siitä käyttömahdollisuudesta tietoisia ;D

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #129 : 23.02.10 - klo:23:57 »
Yleensäkään ei välttämättä kannata alkaa selittämään apteekissa minkään ainesosan kohdalla, että tämä on hiuksia varten, koska tuskin siellä ollaan siitä käyttömahdollisuudesta tietoisia ;D
No kun ne alko tiirailemaan mua niin kuin jotain mielenkiintoista ötökkää kun selitin niille haluavani ostaa askorbiinihappoa, niin tuli vaan jotenkin sellanen fiilis, että piti tarkentaa asiaa jotenkin...  ::) ;D

(Kopsin tuon äskeisen lauseen edellisestä viestistäni ja siirsin tähän, ja poistin alkuperäisen viestin jossa oli pelkästään tuo lause, huolehtiakseni ketjuhygieniasta... ::))

Mutta tuota, olisi tähän aiheeseen liittyen yksi ehkä vähän tyhmä kysymys. Mua nimittäin askarruttaa suunnattomasti, että mitä se niiden metallien poistaminen hiuksista auttaa, jos joutuu kuitenkin aina huuhtelemaan tukkansa sillä samalla johtovedellä, josta niitä metalleja tarttuu? :o ??? Siis meinaan niinkun sitä, että jos pesen lettini askorbiinihapolla tai CX correctorilla, ja huuhtelen sitte hiukset sillä metallipitosella vedellä, niin eikö ne metallit sitte tunge samantien uudestaan sinne hiuksiin..? ??? ??? ???

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #130 : 24.02.10 - klo:00:23 »
^Syväputsarien ym. tarkoitus on siis nimenomaan poistaa niitä metallikertymiä, eli siis metallit kertyy hiuksiin hiljalleen, joka huuhtelukerralla tukkaan jää aina hiukan lisää. Eli metallien määrä ei ole sama yhden ja kymmenen huuhtelukerran jälkeen, syväputsareilla tilanne siis nollataan.

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #131 : 24.02.10 - klo:00:49 »
^ Jeah, mut mä tarkotin sitä, että eiks se metallinpoistajatökötti pitäis huuhdella hiuksista pois puhtaalla, metallittomalla vedellä, että ne metallit sais kokonaan veke? Meinaan että tuntuu jotenki oudolta pestä pää ensin metallinpoistajalla ja sitte saman tien kaataa taas sitä metallilitkua perään...

0_0

Kelaan vaan, että onks se homma sitte niinku plus-miinus-nolla...

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #132 : 24.02.10 - klo:01:25 »
^No siis tietysti on olisi parempi huuhdella hiukset vedellä jossa metallikertymiä on mahdollisimman vähän (mutta itse henk.koht pidän pullovedellä hiusten huuhtelemista aika turhana). Ainakaan mun logiikan mukaan se ei ole plus-miinus-nolla, sillä metallitkertyvät hiuksiin nimenomaan ajan kanssa. Jokaisella huuhtelukerralla metallijäämiä jää hiuksiin hiukan enemmän (määrä tietty riippuu paikallisen veden ja putkien laadusta).

Oletetaan, että hiusten metallikertymä arvo on ennen syväputsausta esim. 20, putsauksen jälkeen arvo laskee esim. kahteen. Jos oletetaan, että jokaisella huuhtelukerralla hiusten metallipitoisuus nousee yhdellä, ensimmäisen huuhtelun jälkeen arvo olisi 3, ei 20. (ja nää luvut on siis vedetty totaalisesti hatusta selkiyttämään sitä mitä yritän selittää).

Jos olen logiikkani kanssa ihan hakoteillä joku asiasta enemmän perillä oleva saa ehdottomasti korjata.

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #133 : 24.02.10 - klo:01:40 »
^ Joo hogasin mitä tarkotat, vaikka nuokunkin jo puoliunessa. ;D  Kiitos perusteellisesta selvityksestä!

Mä olen toisinaan vähän taipuvainen neuroottiseen pilkunviilaamiseen, joten tämäntyyppiset detaljit jäävät toisinaan piinaamaan mun mieltä. ::)

Tuli mieleen, että jos haluaa oikein tarkaksi ryhtyä ton metallinpuhdistuksen kanssa, niin oiskohan siinä mitään itua et jos huuhtois tukan vedellä johon on sekotettu tilkka omenaviinietikkaa... ::)  Uumoilin että se etikan hapokkuus vois vähän neutraloida niitä vedessä olevia mineraaleja... *raapii kuvitteellista partaansa*

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #134 : 25.02.10 - klo:23:42 »
Siis voi nyt jössenpösses sentään. :# Mistä näitä metalleja oikein tulee?!?

Olen nyt kolmen päivän aikana pessyt lettini useampaan otteeseen sekä askorbiinihapolla että XC correctorilla ja molempien yhdistelmällä ja muhitellut em. tököttejä päässäni myös huolella. Noh, äsken inspiroiduin vielä näin iltamyöhällä (ekaa kertaa tänään :3) pesemään päätäni CX corrector+askorbiinihappoyhdistelmällä. Läträsin ensin hiukseni märiksi askorbiinihappolitkulla, ja pohdin, että olinko tosiaan haistavinani oudon metallisen ödöörin. Sama katku on hiippaillut nokkaani aiemminkin tässä noita metallipuhdistuksia tehdessäni, mutta olen kelannut, että ei sitä metallia tässä tukassa nyt sentään niin paljon voi olla, että se vallan kävisi dunkkaamaan, ja sivuutin huomion kuittaamalla sen oman mielikuvitukseni tuotteeksi. Äsken kuitenkin tulin haistelleeksi käsiäni askorbiinihappolitkun hiuksiin hieromisen jälkeen, ja en voinut väittää itelleni vastaan, etteivätkö ne tosiaan olis haisseet juurikin metallille. Raudalle ehkä, tai jollekin, en tiedä. Päätin varmistaa, etten tosiaan vain kuvitellut koko juttua, ja menin haistattamaan käpälääni avokilleni. Kun hän siinä nuuski kämmentäni, niin kysyin, että haiseeko se sun mielestä metallille. Avokki vastas epäröimättä että "joo, miten niin?" ja katto mua kysymysmerkkinä. Kun sanoin, että se döfis lähtee mun hiuksista, niin se katto mua aika epäuskoisen näköisenä. ;D  Ja äimistynyt oon kyllä itekin. ???

Tää on mulle niin uus ja ihmeellinen juttu, että jaksan nyt meuhkata tästä... Etenkin, kun tuntuu, että sitä metallia vaan riittää ja riittää! >:(  Pohdin paranoidisesti jo sitäkin, että voikohan jossain hiustenhoitotuotteissa olla jotain metalleja?! Olen nyt tässä hiljattain käyttänyt pari kertaa KC professionalin hopeashampoota ja colormask silveriä, XZ-xylitolhoitoainetta (ei tehistä) sekä Rainbown Vesipedon hoitosuihketta... Ei kai noista sentään metalleja tartu, vai..? 0_0

(Hopeashampoon oon kyllä päättänyt toistaseks jättää kokonaan ja käyttää nyt pelkästään tota mineral removing-shampoota.)