Kirjoittaja Aihe: Metallikertymät hiuksissa  (Luettu 115877 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Metallikertymät hiuksissa
« Vastaus #135 : 25.02.10 - klo:23:46 »
^En oo mikään asiantuntija, mutta jos sun tukka on kerännyt vedestä metalleja niin toki sitä kerrostumaa siellä on eikä se ihan parissa pesussa sieltä lähde. Luulisi kuitenkin, että jos käytät noita correctoreita saännöllisesti niin pikkuhiljaa metallit lähtee ja voit harventaa metallipesuväliä.

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
« Vastaus #136 : 26.02.10 - klo:08:07 »
Kuten ellen jo mainitsikin, kaupan väreissä on kuulemma metalleja (kertoi kampaajani).

Kadi

• Vieras
« Vastaus #137 : 26.02.10 - klo:18:25 »
Se metallinhaju tulee luullakseni juuri siitä kun ne lähtevät irtoamaan hiuksista eli kylpyhuoneen kuuluisikin lemuta raudalle askorbiinihappopesun jälkeen. Eihän ne metallit lopu ikinä hiuksista kokonaan niin kauan kun sillä samalla hanavedellä pesee mutta kyllä metallinpoistoja kannattaa silti tehdä niiden määrän vähentämiseksi. Ihan vesijohtovedestä ne metallit ovat peräisin, mitkään hoitoaineet eivät niitä sisällä.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #138 : 26.02.10 - klo:21:43 »
Kuten ellen jo mainitsikin, kaupan väreissä on kuulemma metalleja (kertoi kampaajani).

Ja ajattelit uskoa että vaikkapa L'Oreal tekee metallipitoista markettiväriä ja metallitonta kampaamoväriä ihan erikseen? Kampaajien mielipiteet kannattaa tarkistaa ja useimmiten ne myös kannattaa jättää omaan arvoonsa ;D
this too shall pass.

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
« Vastaus #139 : 27.02.10 - klo:07:14 »
Täällä olevat kampaajaopiskelijat voisivat selvittää asiaa.

Tällaisen löysin netistä, kun tutkailin asiaa:

kysymys: Hiusteni oikea väri on vaalea mutta niitä on nyt pari vuotta värjätty tummaksi. Olen ajatellut värinpoistoa ja haluaisinkin nyt tietää kuinka paljon se rasittaa hiuksia? Onko värinpoisto kuitenkin parempi vaihtoehto kuin ikuinen värjääminen?
katjamariateam:  Värinpoiston nimi on valitettavasti harhaanjohtava. Laitettua kesto/kevytväriä ei voida kokonaan poistaa, ts. hius ei palaa värinpoiston jälkeen käsittelemättömäksi luonnonvärisekseen. Lähes aina värinpoiston jälkeen hiukset on ainakin sävytettävä, jotta saadaan haluttu lopputulos. Hiukset ovat siis edelleen "värjätyt", vaikka ovatkin "oman väriset".
Kemiallisena käsittelynä värinpoisto voi joskus olla aika rasittava hiuksille. Varsinkin käsikaupan metallia sisältävät värit tarttuvat hiukseen ja niitä on vaikea saada irti.
Parempi vaihtoehto voi monasti olla vaikka raidat, jolloin kokonaisvaikutelma muuttuu, tulee elävämmäksi ja värin kasvattaminen pois, helpottuu. Tule keskustelemaan kampaajasi kanssa!
Ja toisaalta miksi lopettaa "ikuinen värjääminen", kun se tuuhentaa hiuksia, tuo pitoa, luo kiiltoa, mahdollistaa muuttumisen, antaa väriä elämään.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #140 : 27.02.10 - klo:11:31 »
OT
Ja toisaalta miksi lopettaa "ikuinen värjääminen", kun se tuuhentaa hiuksia, tuo pitoa, luo kiiltoa, mahdollistaa muuttumisen, antaa väriä elämään.

Hajotus.  ;D
Sarjaa kaksihaaraiset tuuhentavat hiuksia?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #141 : 27.02.10 - klo:11:35 »
OT

Hajotus.  ;D
Sarjaa kaksihaaraiset tuuhentavat hiuksia?

OT jatkuu..
Mutta mitä pitoa väri antaa? Ja eihän tietenkään kampaajat halua ihmisten lopettavan ikuista värjäämistä, heiltähän vähenee asiakkaat. Ja mä myös suhtaudun pienellä varauksella siihen että kaupan värit sisältäisi metalleja ja kampaamojen ei. Vähän sama kun kampaajat sanovat että kampaamotuotteissa on vain vesiliukoisia silikoneja tai että kampaamotuotteiden silikonit ei kerry hiukseen kuten marketti shampoiden.

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • HC-hiussekoilija + kotikemisti
« Vastaus #142 : 18.03.10 - klo:21:27 »
Osaisko joku antaa vinkkiä, että miten voisin jatkossa elää rautapitoisen veden kanssa ilman, että hiukseni taas kyllästyisivät rautakertymistä? Miten voisin parhaiten ehkäistä metallin tarttumista hiuksiini? Entä tietääkö kukaan, pystyisikö sitä rautaa jotenkin neutraloimaan suoraan vedestä? Tarkoitan siis, että jos vaikka täyttäisin ämpärin hanavedellä, niin onko olemassa mitään tököttiä, jota voisi sekoittaa sinne veteen niin että rauta eliminoituisi tai neutraloituisi tai jotain? Voisin nimittäin aivan hyvin nähdä sen vaivan, että huuhtelisin hiukseni erillisellä seoksella, kunhan vain saisin ehkäistyä sen rautakertymien syntymisen. :P  Sen verran karmeeta oli se, kun letti löyhkäsi märkänä siltä kuin se olisi ollut raudasta tehty, ja värikin oli aivan ruosteinen. Olen koittanut googlatakin tuosta raudan neutraloinnista, mutta en ole onnistunut löytämään infoa siitä miten raudan saisi poistettua hanavedestä... ???
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #143 : 19.03.10 - klo:18:23 »
^ tuo menee suodatinhommaksi. On se putkiremonttia halvempi ;D parista satasesta lähtee hinnat ylöspäin.

Ja tietenkin vaihtoehto on kantaa akkuvettä kaupasta ja huuhdella sillä tukka. tai tehdä metallinpoisto tarpeen mukaan. 

googlettelin termillä "rauta pois vedestä" ja sillä ainakin löytyi monta mielenkiintoista juttua.
this too shall pass.

Kadi

• Vieras

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #145 : 21.03.10 - klo:17:57 »
Kiitos vastauksista! Olen joo itekin googlannut tolla "rauta pois vedestä"-hakusanalla, mutta mitään poppakonsteja en tosiaan löytänyt, vaan lähinnä jotain settiä kaivovesien rautapitoisuuksista ym. settiä joka ei mua auttanut mitenkään. Ehkä mun vaan pitää alkaa säästää rahaa tollasta suodatinta varten. :3

Ööh, pakko muuten kysyä sulta deko, että oliko toi akkuvesijuttu niinku vitsi vai olitko ihan vakavissasi? ;D Blondi ei nyt pysy messissä... ::)

Ai niin ja sitä piti vielä tiedustella, että onko kellään hyviä vinkkejä siitä, että millä värjäämättömiä hiuksia vois suojata silleen, että niihin ei se rauta ja kaikki muu paska pääsis imeytymään? Siis lähinnä, että millä tökötillä hiukset kannattais kyllästää tai kuorruttaa, niin että ne hylkis kaikkea skeidaa paremmin? Olisko joku silikoninen hoitomöhnä hyvä juttu, vai joku rakennepaikkaava keratiinisörsseli..?
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #146 : 21.03.10 - klo:18:32 »
Ööh, pakko muuten kysyä sulta deko, että oliko toi akkuvesijuttu niinku vitsi vai olitko ihan vakavissasi? ;D Blondi ei nyt pysy messissä... ::)

Akkuvedellä tukan huuhtelu ei pääse edes top-kymppiin tässä "kaikkea sitä tukan takia tekeekään" -listassa. Akkuvesihän on siis tislattua vettä, varmasti puhdasta ja metallitonta. Haulla löytyy lisäinfoa.

Ei ollut vitsi. ;D
this too shall pass.

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #147 : 21.03.10 - klo:18:43 »
^ Uujea, kiitos ihan superisti infosta! Loistohomma. Mäpä lähdenkin saman tien ostamaan sitä akkuvettä. ;D

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #148 : 20.04.10 - klo:12:38 »
Huoh. Olen tässä hiljattain pari kertaa pessyt hiukseni tolla meidän suihkuvedellä, kun akkuvesi on päässyt loppumaan. Ja nyt mulla on vähän sellanen ikävä fiilis, että mun hiukset punertaa taas enemmän, ja on jotenkin ihmeellisen jouhimaiset. Argh. >:(

Tilannepäivitystä: Voi v*ttu, en edes ole vainoharhainen, mitä jo myös epäilin. Sain ostettua sitä akkuvettä, ja tein siitä askorbiinihappoliemen, jonka hieroin päähäni, ja kappas vain: vanha tuttu raudanhajuhan se sieltä uhosi taas. Mieskin vahvisti asian, joten en kuvittele. >:(

Mä vaan ihmettelen, että mistä hitosta sitä rautaa tohon veteen oikein tulee?! Ei kai koko pääkaupunkiseudun vesi voi olla noin rautapitoista, vai onko..? Vai tarttuuko se jostain paikallisista putkista? Tää talo on alle 10 vuotta vanha, mutta en sitten tiedä, millaisesta materiaalista tän putkistot on tehty... Jos kyse olisi siitä, että Päijänteen vesi olisi niin rautapitoista, että se värjäisi hiukset, niin luulisi, että kaikki pääkaupunkiseutulaiset sitten kärsisi samasta ongelmasta. ???  Vai onko mulla vaan sitten sellaiset hiukset, että ne jostain syystä tykkää erityisesti imeä tota rautaa itteensä? Mystistä, ei ummarra... ???
« Viimeksi muokattu: 20.04.10 - klo:18:31 kirjoittanut Tohtori Sykerö »

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 31.08.10 - klo:19:35 »
Mä sekoitin eilen askorbiinihappoa Nexxuksen syväputsariin ja pesin sillä antaen vaikuttaa muutaman minuutin. Päästä lähti selkeä metallin haju, joka itse asiassa jäi hiuksiin vielä huuhtelun ja hoitiksen jälkeenkin. Eli jotain sieltä ilmeisesti irtosi, vai voiko tuo haju johtua jostakin muusta? Aion toistaa saman vielä ainakin muutaman kerran tai kunnes metallinhajua ei enää tule.