Kirjoittaja Aihe: Metallikertymät hiuksissa  (Luettu 115732 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Metallikertymät hiuksissa
« Vastaus #75 : 08.08.09 - klo:20:11 »
Jonsu: Ei siihen ole mitään tiettyä tarkkaa ohjetta, mutta luokkakaveri teki meidän yhteistuumin keksityn reseptin voimilla ja hyvin toimii. Jokainen voi soveltaa ohjetta ja liuoksen käyttöä miten haluaa, mutta kaveri liotti pyyhekuivien (voi laittaa suoraan kuiviinkin hiuksiin, mutta imevät sitten enemmän liuosta) hiusten latvoja lasissa muutaman minuutin ja kaatoi sitten loput päähän. Latvathan on usein se kaikista eniten metalleja kerännyt osa, mutta jos hiukset on lyhyet niin liuoksen voi kaataa suoraan päähän. Kannattaa tosin varoa silmiä, kirvelee muuten aika kivasti.

Ei voi olla niin vaikeaa, antaa mennä vaan! Suurpiirteisen ohjeen kirjoitin jo silloin ensimmäiseen viestiin. ;)
Luokkakaverini pesi hiukset kolmeen kertaan askorbiinihappo-liuoksella (lasillinen kuuma vettä + 2 tl askorbiinihappoa, ensin latvat lillumaan veteen muutamaksi minuutiksi ja sitten loput kaadetaan päähän) ja hiusten väri oli jo aivan erilainen.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #76 : 08.08.09 - klo:20:31 »
^Olen todellinen puusilmä.  :D Olen oikeasti lukenut ketjun tsiljoona kertaa enkä ole huomannut ohjetta. Kiitokset.

Poissa Huuhkaja

• Tukkaguru
« Vastaus #77 : 10.08.09 - klo:11:31 »
Huuhkaja: Olisi tosi mielenkiintoista tietää, että miten askorbiinihappo on tehonnut sun metallikertymiin useampaan kertaan tehtynä. Luokkakaverin tukassa tulos oli aivan uskomaton, joten kiinnostaa tietää miten kikka muilla toimii. :) Ennen käsittelyä hiukset muuttuivat vaalentaessa tosiaan melkein sormia polttaviksi (!), mutta muutaman kerran tehdyn käsittelyn jälkeen vaalentaminen ei kuumentanut, ei edes lämmittänyt hiuksia oikeastaan yhtään. Ero oli tosi huomattava!

Olen tehnyt käsittelyn säännöllisesti noin parin viikon välein ja kyllä se pitää viherryksen melko hyvin loitolla (kokonaan viherrys ei kuitenkaan ole poistunut, mutta riittävästi jotta uskaltaa vaalentaa). Aluksi tein käsittelyn kerran viikossa, mutta se kuivatti hiuksia melko paljon ja hiuksissa oli myös havaittavissa outoa oranssihtavaa sävyä, jonka arvelin johtuvan askorbiinihaposta. Olen ollut myös havaitsevinani että mitä kuumempaa vettä olen käyttänyt, sitä paremmin metallit ovat lähteneet, mutta toisaalta myös enemmän oranssia sävyä on ollut nähtävissä. Pitäisi myös varmaan kokeilla pienempää annostusta jos tuo pari teelusikallista on säännöllisessä käytössä liikaa. Jatkan kokeiluja ja raportoin sitten taas lisää. :)

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #78 : 11.08.09 - klo:08:42 »
Mä kokeilin tätä kanssa. Viherrys kyllä kieltämättä lähti! Mulla on siis vaaleaksi raidoitettu tukka, ja se on ottanut itteensä outoa vihertävää kukerrusta. En osannut syyttää metalleja tuosta, kun ei kampaaja ole ainakaan mitään sanonut hiusten kuumumisesta. Jännä juttu, että kun huuhtelin tukkaani tuon jälkeen, se huuhteluvesi tuoksui ihan metalliselle. Voi tietenkin olla muuten vaan sellainen tuoksu sattumalta. Ihan näppärä ja halpa keino. Mua vähän ärsyttää liiat purnukat kaapissa, niin tällä saa aika hyvin raikastettua värin ilman ylimääräisiä törppöjä kaapin perällä :ts

Poissa Huuhkaja

• Tukkaguru
« Vastaus #79 : 11.08.09 - klo:10:01 »
Jännä juttu, että kun huuhtelin tukkaani tuon jälkeen, se huuhteluvesi tuoksui ihan metalliselle. Voi tietenkin olla muuten vaan sellainen tuoksu sattumalta.

Olen huomannut ihan saman, ja sama tuoksu on leijaillut kylppärissä myös silloin kun olen pessyt pään CX Correctoreilla, joten eiköhän se siihen metallien poistumiseen jotenkin liity.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 11.08.09 - klo:13:38 »
Itse en tiennyt meidän talon veden metallipitoisuudesta, vaikka olen hieman ihmetellyt kun vesi maistuu raudalta.
Äsken kun olin kampaajalla blondaamassa, tukka kuumeni ihan kamalasti :-X Kampaaja sitten sanoi että syynä taitaa tosiaankin olla se rauta. Onneksi ei ehtinyt tuhoa tulla, huomattiin ajoissa :)
Pitäisiköhän hankkia rautaa ja metallikertymiä yleensäkin puhdistava shampoo ???

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #81 : 11.08.09 - klo:14:36 »
^ Pelkkä sampoo ei kyllä riitä poistamaan metalleja hiuksista, esim. SIM CX Corrector -sarjaan kuuluu sampoon lisäksi eliksiiri ja hoitis, jotka kaikki auttavat metallienpoistossa. Tehokkaampi tapa poistaa metalleja hiuksista on tuo yllämainittu menetelmä.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 11.08.09 - klo:15:12 »
Okei, kiitos :) mistä näitä kyseisiä tuotteita saa?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #83 : 11.08.09 - klo:15:33 »
Sim:n tuotteita löytyy tietenkin Sim:iä myyvistä kampaamoista ja askorbiinihappoa saa apteekista: jos ei hyllystä, niin ainakin erikseen pyytämällä.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #84 : 11.08.09 - klo:15:37 »
Selvä! Täällä päin ei vain SIMiä myyviä paikkoja ole, tai sitten olen sokea 8)

long hair

• Vieras
« Vastaus #85 : 11.08.09 - klo:16:50 »
Heissan,

Herkkäpäänahkaisena en uskaltanut ostaa Cx Correctoria ja kokeilin Herbinan syväpuhd. shampoota, jonka pitäisi viedä metalleja pois hiuksista. Ekan pesun jälkeen hiukset ovat edelleen tahmaiset ja oranssihtavat (rauta kai!) mutta muutosta parempaan on näkyvissä. Väri on parempi eikä enää niin samea. Uskaltaakohan tuota shampoota käyttää putkeen kuinka kauan?

Simin hiusvesi on muuten aika tujua (tonic), sillä olen yrittänyt talikertymiä poistella päänahasta ennen pesua ja on kyllä tuntunut aika kuivattavalta ja kirveltävältä. En tosin käyttänyt ennen Herbina-pesua.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #86 : 11.08.09 - klo:17:08 »
CX Corrector sarjan Mineral Removing Shampoo on yllättävän hellävarainen eli sopii varmasti päänahalle joka kestää myös Herbinan syväputsaria. En usko että Herbina pääsee missään tapauksessa samalle tasolle metallien kelatoimisessa kuin CX Correctorin Mineral Removing Shampoo ja Elixir yhdessä käytettynä. Jos hiuksissa on selvästi värjäytymiä metaleista, ei Herbinan syväputsari riitä niitä kelatoimaan yksin.

Mineral Removing Shampoon lisäksi CX Correctoreista löytyy Mineral Removing Balm, joka on hellävarainen kevyesti puhdistava "hoitoaine", jolla voi tarvittaessa myös pestä hiukset shampoon sijaan. Eli jos et halua varsinaista shampoota, niin voithan kokeilla Balmin ja Elixirin yhteiskäyttöä. :) Tai sitten voit kokeilla sitä askorbiinihappoa, josta tässäkin ketjussa on ollut puhetta. On varmasti hellävarainen, jos sen levittää vain latvoihin ja pituuksiin hiuspohjaa välttäen.

CX Corrector sarjan Deep Cleansing Shampoo on taas tehokkaampi pesuteholtaan, mutta sen varsinainen käyttötarkoitus on muotoilutuotejäämien poisto, ei niinkään metallien kelatoiminen.

« Viimeksi muokattu: 11.08.09 - klo:17:11 kirjoittanut Emi-lyn »

long hair

• Vieras
« Vastaus #87 : 11.08.09 - klo:17:39 »
Hei!

Niin mietteissä olisi nuo Cx:n tuotteet. Ongelmani on hiusten tahmaisuus ja rasvaisuus etelänmatkan jälkeen. Ja hiukset ovat sameat. Voiko metallikertymät aiheuttaa hiusten tahmaisuutta? Kanarialla vesi on hyvin mineraalipitoista, sen tajusin vasta jälkeenpäin. Talvella  sama vesi ei aihuttanut tukkaan ongelmia, nyt kesällä auringon paahde, kosteus ja vesi olivat turmiollisia.

ewa

• Vieras
« Vastaus #88 : 11.08.09 - klo:17:47 »
^^Jos olet uinut meressä, niin se voi tehdä tuollaista tahmaisuutta.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #89 : 01.09.09 - klo:20:48 »
Tein äsken pari askorbiinihappopesua ja tuli mieleen että toimisiko tuo johonkin tehikseen (esim. LV) sekoitettuna vai olisiko se liian kuivattava/kuluttava?

Pistävät hajut ainakin irtosi.  :-X Tuosta päätellen pesu tehosi ja nyt on tehikset muhimassa.

Edit. Nyt seuraavana päivänä tukka tuntuu tosi puhtaalta (pesin kyllä syväpuhdistavalla ennen askorbiinia), pehmeältä ja kevyeltä mutta ei yhtään leijailevalta. Väri on mielestäni selvästi tasaisempi. Koskahan tuota voisi tehdä seuraavan huuhtelun..? Tuntuu muuten vieläkin että latvat ja kädet tuoksahtais vienosti metalliselta.
« Viimeksi muokattu: 02.09.09 - klo:11:25 kirjoittanut Luurankka »
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.