Kirjoittaja Aihe: Metallikertymät hiuksissa  (Luettu 115851 kertaa)

kiskiskis

• Vieras
Vs: Metallikertymät hiuksissa
« Vastaus #90 : 02.09.09 - klo:18:07 »
Hei!

Kokeilin, kun lehdessä kampaaja neuvoi poistamaan mineraaleja hiuksista syväpuhdistava shampoo+ askorbiinihappo10g seoksella ja vaikutus aika 1/2h kuivaan tukkaan. Lopputulos olikin todella hyvä ja en pessyt hiuksia pariin päivään, koska ne tuntuivat niin puhtailta.

Tänään kuitenkin pesin hiukseni normaalisti syväpuhdistavalla shampoolla ja hyvällä hoitoaineella, molemmat kampaamo tuotteita ja hiukset tulivat keltaisemmiksi, kuin käsittelyn jälkeen/ oranssia raitaa on myös hiuksissa. Märkänä hiukset olivat todella oranssit. Muuten minulla on hyväkuntoinen hius, aiemmin vihertävä latva, kampaajalla tyvi vaalennus n. 1 kerta kk.

Onko kenelläkään kokemusta, miten oranssi häviää tukasta askorbiini käsittelyn jälkeen?? Lähteekö se itsestään pesussa vai mitä olette tehneet?

Kadi

• Vieras
« Vastaus #91 : 04.09.09 - klo:04:31 »
Hiuksissani ei ole varsinaisesti metallijäänteiden ''oireita'', mutta suihkuverhon alaosa punertaa joten kai niitä sitten on täytynyt kertyä :) Hiukset ovat kyllä tosi karheat, mitä ne on hieman luonnostaankin. Ostin tarjouksesta www:n syväpuhdistavan shampoon joka lupaa poistaa kloorin, kuparin ja muiden mineraalien jäänteet. Disodium EDTA on incissä vasta seitsemäntenä, en löytänyt CX Correctorin inciä jotta olisi voinut vertailla.

Lueskelin muuten huvikseni kaupassa Wellan markettisarjojen incejä, ja huomasin joka hoitoaineen sisältävän EDTA:n, oli incissä jossain hieman ennen puoltaväliä.  Jäi tosin kauppaan kun silikonitkin olivat edempänä listassa.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #92 : 04.09.09 - klo:06:59 »
Voiko siitä olla haittaa jos varmuuden vuoksi käyttelee vaikkapa kaksi kertaa kuukaudessa Simin CX correctoreita? Multa leikattiin joku aika sitten kymmenisen senttiä latvasta, koska se oli kellastunut. Hiukset ovat blondatut ja käytän Redkenin syväpuhdistavaa noin kerran kuukaudessa. Käytän myös Joicon violet-sampoota ja Igoran dualityn 9 1/2-1:stä. Mitään noista mainituista metallikertymäoireista mulla ei kovin selvästi ole, mutta tukka kuulemma vihertää hieman. Itse en sitä vihertyvyyttä näe, mutta tukka kellastuu hirvittävän nopeasti. Tekis kovasti mieli kokeilla noita Simejä. Auttaakohan ne lieviin metallikertymiin ilman mitään tehokuureja?

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
« Vastaus #93 : 04.09.09 - klo:15:52 »
Hei, Simin CX Correctoria voi käyttää 2-6 kertaa kuukaudessa.

Simin sivuilta:
CX Corrector
Hiusten syväpuhdistus on yhtä tärkeää kuin meikinpoisto
Hypotuoksuinen CX Corrector on tehokas tuotesarja vihreyden, keltaisuuden tai raskasmetallien, mineraalien ja muotoilutuotejäämien poistoon.

CX Mineral Removing ja Deep Cleansing Shampoo -tuotteet palauttavat hiuksille niiden luonnollisen taipuisuuden, terveyden raikkauden ja kirkkauden. Kaikki kemialliset käsittelyt onnistuvat ja hiuksiin saadaan toivottu vaalennus-, väri- ja permanenttitulos.

CX -tuotteet ovat hellävaraisia hiuksille ja ne eivät avaa hiussuomuja tarpeettomasti. Käsittely tehdään kotihoitona 2-6 kertaa kuukaudessa ja liiketyössä aina ennen kemiallisia käsittelyitä varmistamaan paras mahdollinen lopputulos. CX sarjassa myös tehokas vaaleille hiuksille tarkoitettu kirkastava Silver Shampoo.

« Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo:01:40 kirjoittanut Marylee »

Poissa Huuhkaja

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 06.09.09 - klo:18:43 »
Kuulin kampaajaltani, että ainakin täällä Saksassa Punainen Risti tekee veloituksetta talousvesianalyysejä kotitalouksille, ja aion nyt ryhtyä selvittämään mitä kaikkea tästä meidän vedestä oikein löytyy. Meillä vihertää täällä jo kylpyammekin, ja valkoinen juuri ostettu suihkuverhokin on mennyt parissa viikossa ihan ruskehtavaksi, joten vedessä on varmasti aika tujut määrät kuparia (ja ties vaikka jotain muutakin). En tiedä, onko moista vettä terveellistä käyttää edes ruuanlaittoon, ainakaan juomavedeksi se ei  kelpaa, sillä maku on voimakkaan metallinen ja kitkerä. Eikä tällainen vesi varmasti ihollekaan voi hyväksi olla pitemmän päälle. Hiukset siitä ovat jo huomattavasti kärsineet.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 10.09.09 - klo:08:24 »
Muakin alkoi kiinnostamaan nyt tämä askorbiinihappo huuhtelu, kun lueskelin tämän ketjun läpi.

Mulla on hiukset nimittän olleet jo pitkään tosi huonossa kunnossa, enkä keksi enää mitään muuta selitystä sille kuin metallikertymät. Välillä olen käyttänyt CX correctoreita, mutta ajattelin jos tämä askorbiinihappo olisi tehokkaampaa...

Mites happo hiusväriin vaikuttaa, poistaako sitä kuinka pahasti? Mullahan on nyt hennatut hiukset, alla tosin kemiallisia käsittelyjä. Kauanko sen nyt pitää antaa vaikuttaa hiuksissa? Ja kuinka usein sitä happohuuhtelua uskaltaa käyttää?

Mietin tässä sitä, että voisikohan jauheen sekoittaa vain ihan pieneen tilkkaseen kuumaa vettä ja sen mössön sekoittaa tilkkaan shampoota tai hoitoainetta, näin ois helpompi saada seos tasaisesti hiuksiin? Kun mietin että miten ihmeessä sen lasillisen happovettä saa päähän kaadettua tasaisesti...
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa Huuhkaja

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 10.09.09 - klo:17:52 »
^Mä olen antanut hapon vaikuttaa hiuksissa n. 3-5 minuuttia. Olen myös kokeillut pitempää vaikutusaikaa (n. 15-20 min) muutaman kerran, mutta lopputulos ei ollut mitenkään erilainen, joten olen tullut siihen tulokseen, että homma hoituu yhtä hyvin  lyhyemmällä vaikutusajalla. Riippuu varmasti pitkälti omien hiusten kunnosta miten usein tuota käsittelyä uskaltaa tehdä. Omille vaalennetuille ja kuivuuteen taipuvaisille silkkimäisille ongelmahiuksilleni teen huuhtelun korkeintaan kerran viikossa (ja laitan kunnon kosteutukset perään) ja mieluummin harvemmin.

Tähän mennessä olen käyttänyt vain askorbiinihappo + vesi -sekoitusta, en ole kokeillut hoitiksiin tms. sekoittamista. Käsittääkseni vesi, ja nimenomaan hyvin lämmin/kuuma vesi, on tärkeä tässä toimenpiteessä, (varmaan ainakin siksi, että se avaa hiussuomut ja mahdollistaa metallien tehokkaamman poistumisen), ja jos vettä on vain pikku tilkka, en ole varma toimiiko samalla tavalla kuin jos hiuksia uittaa vedessä kunnolla. Itse olen nyt ruvennut tekemään sekoituksen kulhossa, josta olen saanut  lapattua sitä käsin muualle päähän samalla, kun uitan pituuksia kulhossa. Melkoista lotraamista se toki on, mutta kaikki keinot on otettava käyttöön. :)

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 11.09.09 - klo:08:39 »
Joo, kyllä mä oon nyt lähestulkoon varma siitä, että mun hiusten huonokuntoisuus johtuu nimenomaan metalleista, nimittäin eilen testasin nyt minäkin tota askorbiinihappoa.

Sekotin 2 tl jauhetta pieneen tilkkaseen kuumaa vettä. Tätä litkua sitten sotkin cx corrector shampooseen ja pesin niillä hiukset. Mulla oli kiire, niin annoin ton vaikuttaa hiuksissa vaan ehkä muutaman minuutin, huuhtelu ja päähän paria eri hoitoaineen sekotusta, nekin vaikutti vain muutaman minsan päässä. Eli tosi pikanen kokeilut nyt tällä kertaa, MUTTA
tulos oli jo tollasella todella hyvä ! Tuntuu että askorbiinihappo ihan selkeesti autto jotenkin, pelkällä cx correctorilla en oo tollasta lopputulosta saanut ikinä noin nopeesti. Autto heti ihan selkeesti vähän hiusten kuntoon. Ei kuivattanut yhtään, päinvastoin, hiuksista tuli tosi pehmeät, sileät ja kiiltävät.

Värin kuluttavuudesta en oikein osaa sanoa, mullahan siis hennatun punaiset hiukset. Pikkusen tuntuu että ehkä kulutti, tai sitten ei, en tiedä, mutta eipä mulla taida olla muita vaihtoehtoja kuin ottaa nyt kunnon askorbiinihappo kuuri jos vaikka joskus sais vielä nää hiukset normaaliin kuntoon!
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

KaroL

• Vieras
« Vastaus #98 : 11.09.09 - klo:10:20 »
^Mäkin olen vakuuttunut askorbiinihapon ihmeitätekevästä vaikutuksesta. ;D Väriä se kyllä irrotti niin paljon että ihme kun mitään jäi jäljelle. Tein askorbiinihappokäsittelyn syväpuhdistavalla shampoolla pesun jällkeen ja hiuksista lähti melkoinen metallin haju joka tuntui seuraavaan pesuun asti, parin päivän päästä tein samanlaisen syväputsaus+happo-käsittelyn ja metallinen haju hävisi melkein kokonaan.  

Kaiken järjen mukaan tuollaisen tehokäsittelyn jälkeen pitäisi kuivuuteen taipuvaisista hiuksista olla jäljellä kuiva hamppupehko jos sitäkään, mutta nehän ovat pehmeämmät ja kiiltävämmät kuin aikoihin! Päänahka ei osoittanut mitään ärtymisen merkkejä ja värjäyskin tarttui hyvin eikä kuivattanut tukkaa takkuun kuten yleensä. Eikä ole edes kallista, 100g:n iso purkki askorbiinihappoa maksaa alle kympin ja kestää ikuisuuden.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 12.09.09 - klo:11:30 »
^Mistäs tollasen ison purkin saa ? Mä kävin apteekissa, ni ei niillä ollut myydä kuin 20g pusseja.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 12.09.09 - klo:11:34 »
^^Koska teit tollasen ja mistä tiesit, et sulla on metallia hiuksissa? Kertyykö sitä nykyisessä kodissasikin?

KaroL

• Vieras
« Vastaus #101 : 12.09.09 - klo:13:24 »
^En tiennytkään onko, mutta joskus viime viikolla huomasin tämän keskustelun ja päätin heti kokeilla jos tuollaisesta käsittelystä olisi hyötyä. Aikaisemmin ei ole tullut edes mieleen että metallien kertyminen voisi vaikuttaa hiusten kuntoon kun tummassa tukassa ei mikään värimuutos näy. Ilmeisesti jotain metalleja oli päässyt kertymään mutta ei aavistustakaan mistä.

^^Askorbiinihappopurkkeja oli Yliopiston Apteekissa  ihan hyllyssä esillä pienempien pussien vieressä.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 14.09.09 - klo:14:01 »
Tein eilen taas tuon pesun ja käytin tällä kertaa melkeen tulikuumaa vettä. Nyt ei tullut ollenkaan sellaista hajua kuin viime kerralla eli vois olettaa sen ensimmäisen pesun tehonneen. Tästä eteenpäin mennään varmaan ylläpitopesuilla ja ajattelin että jos kerran kuukaudessa tekisi tuon. Voi olla että talvella täytyy tehdä useamminkin kun tuntuu että työkämpän vesi on erilaista kuin kotona.

Mulla on kyllä hyvin huvennut tuo 100 g purkki. Oon aika reilulla kädellä laittanut sitä tuohon pesuliuokseen ja pieni osa on mennyt ihonhoitoon.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 15.09.09 - klo:08:18 »
^ Siis askorbiinihappoa ihonhoitoon? Mihin tarkemmin?

Mä kanssa testailin uudestaan heti perään sunnuntaina tota. Tällä kertaa pesin ihan cx shampoolla ensin ja perää kaadoin hiuksiin mukillisen kuumaa happovettä, jonka sitten muutamia minuutteja annoin vaikuttaa. Lopputulos ei tällä kertaa ollut hyvä, vaan normaali ongelmatukkani eli sähköinen ja hauraan oloinen, ärrhhh...
Ensimmäisellä kerralla sen jäljiltä tukka oli taas kuin unelma melkein, mitähän nyt tapahtui, en tiedä, tuntui ettei ollut mitään vaikutusta, shampoolla eikä hapolla. Täytynee siis pitää ainakin haposta varmaan pieni tauko ja kokeilla jossain vaiheessa uudestaan.

Tämä metalleja vastaan käytävä taistelu on vaan loputon suo :-\. Niin kauan kuin tuossa asun, niin niitähän kertyy jatkuvasti tukkaan vaikka kuinka yrittäisi pestä pois.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #104 : 15.09.09 - klo:08:24 »
^ Siis askorbiinihappoa ihonhoitoon? Mihin tarkemmin?

C-vitamiini (askorbiinihapo) ihonhoidossa -ketju varmaan selvittää asiaa.