Mäpäs askartelin äsken kaverin päähän hiusnauhan microringeillä kiinni. Hius 22" täysmittainen hiusnauha, renkaat kierteellisiä "tavallisia" ja laitoin tuplakiinnityksellä (tai ainakin yritin mutta renkaat loppui kesken). Renkaita meni täydet 100kpl, olisi mennyt noin 150kpl mutta tosiaan oli vain 100kpl pakkaus niitä.Kaksi kerrosta tuplana ja viides pätkä yksinään eli kolmessa kiinnityskerroksessa 5 leveää pätkää hiusta. Ylimpään riitti tuplana ja alempaan kahteen niittauskerrokseen yksinkertaisina. Laitoin niin että renkaiden väliin jäi sivusuunnassa 2-3mm vapaata osuutta eli kunnolla niitattu kiinni. Tuli tukevan oloinen ja todella upea muhkea tukka! Kaverilla on noilla kierteisillä laitettu aiemminkin, mutta harvalla kiinnityksellä ja ne on pysyneet hyvin. Katsotaan miten käy nyt.

Ja aikaa meni 3,5h eli aika hidasta puuhaa askarrella yksitellen renkaita paikoilleen.
Huomasin muuten että kierteisillä saa tiukempaan kiinni sen renkaan kuin silikonisisuksellisen, jolloin se pysyy eikä valu. Jos valuu niin varmaan kuluttaa hiusta, mutta jos tuo pysyy kiinni niin lienee ok. Silikonisisukselliset silloin vuosi sitten ainakin mulla valui ja repi hiusta.
Kattelin netistä videoita tuosta hiusnauhan kiinnityksestä ja joka paikassa neuvotaan laittamaan vain muutamalla renkaalla kiinni.

Mä laitoin kyllä ihan joka kohdasta kiinni, siihenhän tulee muuten kauhea paino kiinnityskohdan omille hiuksille jos on vaan sieltä sun täältä kiinnitetty!

Jatkoa:
Kaverin tukka on ollut päässä nyt reilu 3 viikkoa. Ne joissa on tuplana ringit on pysyneet hyvin, mutta ne joissa on vaan yksi ring, valuivat viikon päästä jo aika pahasti. Kiinnitin nuo ykkösringiset osiot uudelleen kun uusi setti ringejä saapui mulle ja on pysyneet. Eli vaatii näköjään tuplakiinnityksen että pysyy.

Laitoin muuten äsken itselleni vaaleita raitoja loopeista joita löysin kaapistani. Loopit valuu mulla viikossa pois kestovärjätystä hiuksesta joten pysyvyys olisi hennatussa terveessä hiuksessa 1-2 päivän luokkaa, mutta olinkin näppärä ja laitoin ringin siihen loopin oman ringin lisäksi. Katsotaan, sanoi tohtori.