Kirjoittaja Aihe: Meikinpohjustustuotteet  (Luettu 69500 kertaa)

Poissa -j-

• Tukkaguru
Meikinpohjustustuotteet
« : 09.01.07 - klo:10:43 »
Kaipaisin vinkkejä meikinpohjustusvoiteista, erityisesti sellaisesta, jonka voisi laittaa meikkivoiteen alle, joka parantaisi meikin kestoa eikä kuivattaisi ihoa!

Kun nyt on tällainen ongelma, ettei oikein mikään meikkipohja pysy mulla hyvin, ei mineraalimeikit, ei meikkipuuteri, ei meikkivoide + puuteri. En aio ostaa myöskään yhtään uutta meikkivoidetta tms, vaan tahtoisin nyt panostaa johonkin pohjustustuotteeseen. Lumenen pohjustusvoidetta olen kokeillut, se oli yhtä tyhjän kanssa. Kosteusvoiteena olen käyttänyt meikin alla Humektania tai Erisania ja noista en tahtoisi luopua, kun ovat sopivan simppeleitä, hajusteettomia ja silikonittomia. Kovasti silikoniset kosteusvoiteet tuntuu ärsyttävän ihoa.

En oikeasti enää edes tajua, mikä ihotyyppi mulla on. Ennen muinoin oli rasvainen sekaiho, joka viime vuosien varrella on kuivunut tosi paljon, etenkin talvisin. Jos käytän ihon puhdistukseen ja kosteutukseen muita, kuin kuivan ihon tuotteita, iho kuivuu ja alkaa hilseillä (kesälläkin). Kuitenkin ihoni alkaa kiiltää jo tunti-pari meikkipohjan laiton jälkeen ja sitä saa olla jatkuvasti puuteroimassa. Ikääkin on jo 27, rypytkin uhkaa.

Että vinkkejä kehiin, pliis!  :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Seela

• HAIRahtanut
Vs: Meikinpohjustustuotteet
« Vastaus #1 : 09.01.07 - klo:12:08 »
Mielestäni sinun kannattaisi silti panostaa pohjustusvoiteen sijaan laadukkaaseen kosteusvoiteeseen ja meikkivoiteeseen. Niitä on nykyään niin valtava valikoima, että jokaiselle löytyy näytteitä pyytämällä varmasti sopiva ja sellainen joka pysyy koko pitkän päivän. 98 % meikinpohjustusvoiteista on silikonipohjaisia joten jos se ärsyttää ihoa niin suosittelen käyttämään niitä vain esim. juhlameikin alla.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 09.01.07 - klo:12:53 »
Voi olla, että kosteusvoide mun täytyykin vaihtaa, koska toi Humektan ei kyllä kosteuta tarpeeksi, Erisaniin sekoitettuna menettelee jonkin aikaa, mutta nyt taas näyttää naama kuivuneen, kun tarkemmin katson. Ehkä täytyy miettiä, mitä nyt teen, on noita hutiostoksiakin (meikkivoiteet, -meikkipuuterit, mineraalit) jo ihan tarpeeksi kertynyt. Voisikohan pelkkä kosteusvoiteen vaihto sopivampaan auttaa meikin pysyvyyteen?

Äh. Mä olen ihan hukassa koko meikkihomman ja ihoni kanssa. Mieluimmin käyttäisin meikkipuuteria, mutta sopivan ja tarpeeksi vaalean sävyn löytämisen kanssa on aina ongelmia. Mineraalipohjakin vielä menisi, mutten sitten millään tahtoisi läträtä meikkivoiteen ja irtopuuterin kanssa.

Anyway, jos jollain on kokemuksia noista meikinpohjustustuotteista, niin kuulisin silti mielelläni kommentteja.
« Viimeksi muokattu: 09.01.07 - klo:12:59 kirjoittanut -j- »

Poissa Nadine

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 09.01.07 - klo:13:00 »
Olen Seelan kanssa samaa mieltä siitä, että kannattaisi panostaa kosteuttavampaan kosteusvoiteeseen ennen pohjustustuotteisiin investoimista. Humektan ainakin on sen verran kevyt voide, ettei se varmaan kosteuta tarpeeksi, jos iho on vähänkään pintakuiva. Mulla on kanssa pintakuivuuteen taipuvainen iho, joka kiiltelee kuitenkin helposti eikä meikki pysy koko päivää virheettömänä ja kiillottomana. Olen sinua vuoden nuorempi eikä Humektan riittäisi alkuunkaan naamani kosteuttamiseen. Erisankin on hyvää vain kesällä. Jos ihoa ei kosteuta ulkoapäin tarpeeksi, iho alkaa käsittääkseni tuottaa rasvaa itse ja tämä rasvan "ylituotanto" saa meikin häviämään iholta ja naaman kiiltämään.

Olen itse ratkaissut meikin pysyvyysongelman käyttämällä tuhdimpaa voidetta meikin alla. En tarkoita tuhdimmalla mitään megarasvaista tahnaa, vaan kevyttä, mutta kosteuttavaa rasvaa. Esim. Lumenen Tender Drops- päivävoide on ollut hyvää kuten myös Dermosilin Kasvovoide E (silikoniton ja mineraaliöljytön sekä tuoksuton). Yövoiteena mulla on näin talvisin Lumenen Tender Drops- yövoide ja kesäisin Erisan. Nämä kosteuttavat voiteet ovat saaneet ihoni pintakuivuuden kuriin ja samalla hillinneet ihoni rasvantuotantoa. Täysin mattana ihoni ei pysy millään, olen hyväksynyt sen, että joudun silloin tällöin päivän aikana taputtelemaan ihoani kiillonpoistopapereilla. Puuteria en kuitenkaan päivän aikana mielelläni lisää, koska lisätty puuteri tekee ihostani samean ja pakkeloidun näköisen. Kevyt meikkivoide toimii myös kokemukseni mukaan paremmin pintakuivalla, mutta kuitenkin  rasvaisuuteen taipuvaisella iholla, koska pintakuivuus ei korostu ja iho näyttää helämmältä ja raikkaammalta.

Edit. Niin, eipä tässä kauheasti tullut niitä -j-:n kaipaamia pohjustustuotekokemuksia...  ;D Ja mulla on siis käytössä Everyday Mineralsin meikkipohja ja Finishing Dust.
« Viimeksi muokattu: 09.01.07 - klo:13:04 kirjoittanut Nadine »
1bMii

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 09.01.07 - klo:13:29 »
Edit. Niin, eipä tässä kauheasti tullut niitä -j-:n kaipaamia pohjustustuotekokemuksia...  ;D

Ei tullut, ei...  :)
Täytyy tosiaan kokeilla jotain muuta kosteusvoidetta ja sitten kommentoida uudelleen meikkien pysyvyys. Kosteusvoiteidenkin etsiminen on kyllä persiistä. Aikanaan Lumenen supersilikoninen voide aiheutti ärsytystä, mutta luulisin, että jonkun verran ihoni sietää silikoneja voiteissa, (sietäähän se silikonillisia meikkituotteitakin) mutta jos INCIssä heti alussa on silikoneja, sitten tulee ongelmia. Oliskohan tuo Dermosil hyvä sitten.

Niin ja saako Dermosil-tuotteita muualta, kuin netistä tilaamalla?
« Viimeksi muokattu: 09.01.07 - klo:13:32 kirjoittanut -j- »

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #5 : 09.01.07 - klo:15:28 »
Niin ja saako Dermosil-tuotteita muualta, kuin netistä tilaamalla?

Eipä oikeastaan, kuulemma jossain apteekissa on joskus näkynyt muutamaa tuotetta mutta helpoin se on itse tilata netistä. Ellet sitten tunne jotain joka toimii tavallaan yhteyshenkilönä (työpaikoilla on monesti noita tilausrinkejä että yksi henkilö tilaa koko porukalle).
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 09.01.07 - klo:15:29 »
Mulla on kanssa pintakuivuutta, mutta iho ei ala missään vaiheessa kiiltelemään kuitenkaan. Meikkivoiteet menee juonteisiin suht nopeasti, ei kiva. Mulla on Benefitin Dr. Feelgood -pohjustaja, mutta sitä käytetään meikin _päällä_ enkä ole sitä vielä koskaan noin kokeillut vaan laittanut aina alle, missä se ei kyllä estä tuota juonteisiin menoa. Pitää testata sitä meikkivoiteen päällä ja raportoida sitten.

Mutta tuosta pintakuivuudesta vielä, mulla hilseili nenä viime vuoden aivan mielettömästi eikä siihen auttanut mikään voide tai kosteuttava naamio. Nyt kuin taikaiskusta nenä ei hilseile yhtään mutta kulmakarvojen väli sitäkin enemmän :'( Ärsyttää, kun ei tiedä miten sen sais lopettamaan hilseilyn, olen siirtynyt vielä kosteuttavampiin voiteisiinkin (esim. Vichy Nutrilogie 1, tosi ihana voide! Tästä on vielä kosteuttavampikin versio, mutta se oli jo liian kosteuttava mun kasvoille) ja käyttänyt ahkerasti kosteuttavia naamioita jne. Kaiken kukkuraksi tuntuu, että nuo kosteuttavat naamiot vain kuivattavat tätä ongelmakohtaa entistä enemmän :-\
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #7 : 09.01.07 - klo:16:20 »
Minullakin on pintakuiva ja toisinaan hilseilevä iho, joskus kasvot alkavat kiiltelemään aika nopeasti ja meikkivoide menee toisinaan myös juonteisiin. En käytä meikkivoiteen päällä irtopuuteria ollenkaan vaikka se varmaan hillitsisi kiiltelyä koska pelkään että se kuivattaa ja korostaisi olemassa olevaa kuivuutta.

Yleensä minulla on tuo kulmakarvojen väli aivan kuiva eikä siihen auta mikään ja myös nenästä hilseilee nahka, mikä ei kuitenkaan ole aivan niin häiritsevää koska muutaman tunnin päästä se alkaa kuitenkin kiiltää  :D
Mutta nyt kulmakarvojen väli on suht siedettävä ja koko leuka on ihan kuiva ja tuntuu niinkuin kasvaisi parransänki  :-X  Onneksi ei sentään näytä siltä..
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 10.03.07 - klo:14:10 »
Kertokaapa joku nyt niitä hyviä meikinpohjustustuotteita ja muita vinkkejä, miten juhlameikin saa pysymään freessinä aamupäivästä yön pikkutunneille asti. Meitsi toimii ensi kesänä kaasona ja kaipailisin todellakin ohjeita miten saan (itsetehdyn) meikin säilymään koko päivän siistinä heinäkuisessa helteessä. En haluaisi pakkeloida kasvoja millään meikkivoidekerroksilla, mielummin olisin jopa ilman meikkivoiteita. Toiveena olisi raikas ja kuulas lopputulos. Mulla on siis neutraalin sävyinen pintakuiva sekaiho. Kesäisin otsa ja nenä kiiltelee päivän mittaan herkemmin.

Edit. Sellainen juttu tuli vielä mieleen, että onko olemassa mitään sellaista pohjustustuotetta, joka häivyttäisi/piilottaisi ihohuokosia. Mulla tuppaa kesäisin etenkin otsan ja poskien huokoset laajenemaan  :-\.
« Viimeksi muokattu: 10.03.07 - klo:14:21 kirjoittanut Viivi »
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Emmi

• Hiushörhö
« Vastaus #9 : 10.03.07 - klo:19:53 »
Mulla on ollut käytössä Kanebon Cellular Performance brightening make-up base. Toimii oikeastaan kuultovoiteen tapaan, sillä sisältää pienenpieniä kimalteita. Mielestäni auttaa meikkivoidetta pysymään ja hillitsee ihon kiiltoa samalla, kun tekee ihosta todella ihanan kuulaan näköisen. Tätä tuotetta muuten kehuttiin juuri jossain naistenlehdessä, en nyt vain valitettavasti juuri muista missä. Mulla on muuten myös pintakuiva sekaiho, ja tuote on sopinut tosi hyvin!

Edit. Sellainen juttu tuli vielä mieleen, että onko olemassa mitään sellaista pohjustustuotetta, joka häivyttäisi/piilottaisi ihohuokosia. Mulla tuppaa kesäisin etenkin otsan ja poskien huokoset laajenemaan  :-\.

Cliniquella on Pore Minimizer-tuote tähän tarkoitukseen. Mulla on aineesta pieni näytepussukka, mutta enpä ole muistanut testailla. Täytyypä kokeilla ja raportoida sitten!  :)
« Viimeksi muokattu: 16.03.07 - klo:08:15 kirjoittanut Kikka »

Poissa Viivi

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 10.03.07 - klo:21:02 »
^ Ok Emmi. Minä jään odottamaan raporttiasi.

Mä en usko, että mikään tuote pystyy pienentämään huokosia, mutta toivossa on hyvä elää  ;).
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.

Poissa Memmu

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 10.03.07 - klo:21:42 »
Mulla on ollut tuota Cliniquen pore minimizeriä ja jossain ketjussa täälläkin olen sitä haukkunut. Tuotetta oli saatavilla tasan yhdessä sävyssä ja se sävy oli sellainen mukavan possunpunainen, tai siis mun naamassa se sävy näytti possupunalle. Tuote täytti kyllä ihohuokoset, mutta huokosten reunat jäivät todella selvärajaisina näkyviin. Eli huokoset korostuivat, vaikka niiden piti naamioitua näkymättömiksi :-\

En tiedä sopisiko tuote sellaiselle, jolla on kuivempi iho tai pienemmät ihohuokoset, mutta mun rasvaiselle ja suurihuokoiselle iholle tuo ei ainakaan sopinut. 

Poissa Bella

• HAIRahtanut
« Vastaus #12 : 15.03.07 - klo:17:20 »
Onko kellään kokemusta Clarinsin uudesta instant light-nimisestä meikinpohjustus+ihoa hehkeyttävästä tuotteesta? Testailin kaupassa ja vaikutti ihan mielenkiintoiselta.
"Ihmiset eivät lopeta leikkimistä, koska he vanhenevat. He vanhenevat, koska he lopettavat leikkimisen." – Oliver Wendell Holmes

Poissa crema

• Hiushörhö
« Vastaus #13 : 16.03.07 - klo:02:24 »
Kertokaapa joku nyt niitä hyviä meikinpohjustustuotteita ja muita vinkkejä, miten juhlameikin saa pysymään freessinä aamupäivästä yön pikkutunneille asti.

Voisit kevyesti suihkauttaa hiuslakkaa kasvoille meikkaamisen jälkeen. Ei suoraan kasvoille tosin, ihan ilmaan vaan ja annat siitä laskeutua kasvoille. Sen pitäisi auttaa tuossa meikin siistinä pysymisessä pitkään.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #14 : 16.03.07 - klo:09:09 »
Mulla on ollut tuota Cliniquen pore minimizeriä ja jossain ketjussa täälläkin olen sitä haukkunut. Tuotetta oli saatavilla tasan yhdessä sävyssä ja se sävy oli sellainen mukavan possunpunainen, tai siis mun naamassa se sävy näytti possupunalle. Tuote täytti kyllä ihohuokoset, mutta huokosten reunat jäivät todella selvärajaisina näkyviin. Eli huokoset korostuivat, vaikka niiden piti naamioitua näkymättömiksi :-\

En tiedä sopisiko tuote sellaiselle, jolla on kuivempi iho tai pienemmät ihohuokoset, mutta mun rasvaiselle ja suurihuokoiselle iholle tuo ei ainakaan sopinut. 
Tuohan ei ole siis se supistava, se on väritöntä. Tuo värillinen on muistaakseni vain peittävä ja "täyttävä", tai jotain. Itselläni on toinen puteli tuota väritöntä menossa. Säännöllisesti käytettynä tuntuisi kyllä auttavan. Laajentuneisiin ihohuokosiin liittyen on muuten juttua http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=795.0