Kirjoittaja Aihe: Meikinpohjustustuotteet  (Luettu 69475 kertaa)

Paikalla Lila

• Tukkaguru
Vs: Meikinpohjustustuotteet
« Vastaus #165 : 18.05.12 - klo:16:18 »
MakeupAlleyssä moni haukkuin Smashboxin photo finish light primerin aiheuttavan tukkeutumia. Oletteko huomanneet samaa?

Minusta tässä tukkimisasiassa on tärkeintä varmistaa, että silikonikalvo varmasti lähtee omalla puhdistusrutiinilla pois. Minulla on tuo Photo Finish satunnaisessa käytössä, eikä tunnu tukkivan.

Jotkut puhdistusaineet toimivat silikonikalvoon tosi huonosti. Sen huomaa kyllä helposti, jos iholla on selvä silikonintuntu vielä puhdistamisen jälkeen. En osaa opastaa, minkä tyyppiset yleisesti toimisivat parhaiten. Vaikka en ole muuten mikään kasvoveden himokäyttäjä, niin pohjustuspäivinä viimeistelen kasvot aina huolellisesti kasvovedellä tai BHA:lla pyyhkien.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 20.05.12 - klo:21:55 »
Silikonikalvon tosiaan huomaa puhdistamisen jälkeen jos asiaan kiinnittää huomiota. Itse pyyhin ensin kasvot silmämeikinpoistoaineella samalla kuin putsaan silmämeikit ja sitten pesen kasvot kahdesti Lushin Fresh Farmacylla kevyesti kuorivan puhdistusvälineen kanssa (sellainen silikoniläpyskä eBaysta, vastaa puhdistussientä). Ekan vaahdotuskerran jälkeen lähtee meikkijäämät, mutta huomaa että iho on vielä silikonista liukas. Toisen vaahdotuskerran jälkeen iho tuntuu hieman nahkealta ja puhtaalta. Eli jos primer tuntuu tukkivan, suosittelen vaahdottamaan putsarilla yhden ylimääräisen kerran. Näin toimiessa olen ainakin itse säästynyt meikkitukkeumilta, vaikka primeria lähes joka päivä käytänkin. :) Tosin tietty jotkut voi olla herkempiä tukkeumille.
So it goes.

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #167 : 23.05.12 - klo:13:03 »
Kärsin itse T-alueen rasvottumisesta ja meikkivoiteen härskiintymisestä naamalle melkein kymmenen vuotta ennenkuin kosmetologiystäväni vinkkas, että kannattais kokeilla seuraavaa rutiinia: illalla meikinpoisto jollain miedolla puhdistusmaidolla (itsellä käytössä Lumenen Sensitive Touch), yöksi ihan muutama tippa öljyä kasvoille (esim. Aqualan Oil, siis se suihkepullossa oleva, todettu hyväksi), aamulla kasvojen pyyhkiminen puhtaaksi ihan vaan pumpulilapulla ja kylmällä vedellä ja kasvojen kuivumisen jälkeen meikinpohjustusvoide kasvoille ilman kosteusvoidetta.

Olin todella skeptinen näiden ohjeiden kanssa ennen kokeilemista, koska mulla on aikaisemmin ollut iho, joka on sekä todella pintakuiva että helposti rasvottuva. Ei olisi todellakaan tullut mieleenkään kokeilla laittaa öljyä naamaan yöksi ja aamulla vetää meikkivoidetta pärstään ilman kosteusvoidetta, mutta ainakin mulle tämä on toiminut todella hyvin ja iho on nykyään huomattavasti paremmassa kunnossa kuin ennen. Varmasti ikäkin auttanut vähän, mutta nykyään mulla ei iho kuivu tai rasvoitu oikeastaan ollenkaan ja finnejäkin tulee huomattavasti vähemmän.

Kokeilin alussa tuon meikinpohjustusvoiteen laittamista myös kosteusvoiteen päälle, mutta silloin siitä ei ole oikeastaan mitään iloa. Ihosta tulee senverran liukas että meikkivoide vain valuu pois päivän mittaan.

Meikinpohjustusvoiteena mulla on käytössä Lorealin Studio Secrets, joka on hinta-laatu-suhteeltaan mielestäni ylivoimaisesti paras. Meikkivoiteena toimii hieman kalliimpi Lancomen Photogenic Lumessence, joka on kyllä hintansa arvonen - tasoittaa värieroja todella hyvin, vaikka onkin koostumukseltaan ohut ja pysyy naamassa aamusta iltaan asti. Finnit ja pahat punotukset piilotan Make-Up Storen Eazy Cover Redillä. Kuorin ihon kerran-pari viikossa jollain hellävaraisella kuorinta-aineella ja oikeastaan mitään muuta en sille sitten teekään.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 23.05.12 - klo:21:07 »
^Mä oon toiminut suht samalla tavalla viime aikana. Illalla pesen kasvot miedolla pesuaineella ja laitan voidetta/ seerumia, aamulla pesen vain vedellä, päälle kasvovesi ja joku kevyt neste ennen meikkiä. Hyvin on toiminut, jopa talvella vaikka talvisin mun iho on pintakuiva. Meikki pysyy paljon paremmin kuin voiteen kanssa.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 23.05.12 - klo:22:08 »
^^Minulla ei pelkkä vesipesu riitä aamulla (eikä öljyt kosteuta riittävästi illalla), mutta muuten olen jättänyt etenkin kesällä "ylimääräiset" voidekerrokset meikin alta pois. Käytännössä laitan puhtaalle iholle joko aurinkovoiteen tai pohjustusvoiteen ja sen päälle meikkivoiteen. Aika harvoin tulee käytettyä sekä aurinkovoidetta että pohjustusvoidetta samalla kertaa. Jos iho tuntuu kaipaavan enemmän kosteutusta, niin suihkutan puhtaalle iholle MACin Fix+:aa. Aurinkovoiteena käytän Kanebon Allie moisture geliä tai Bioren Perfect Face Milkiä, jotka molemmat sopii käytettäväksi meikin alla.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #170 : 25.06.12 - klo:10:53 »
Viisi kertaa sain kokeiltua Maybelline Dream smooth primeria lehden mukana tulleesta näytteestä. Sormien alla iho tuntui todella pehmeältä tuotteen jäljiltä, mutta itse meikin levittävyyteen tai kestoon ei sillä ollut vaikutusta. Eli näyte ei siis saa mua ostamaan tuota. Edelleenkin parhaimpia käyttämiäni pohjustustuotteita on mm. Kanebon pohjustusvesi.
« Viimeksi muokattu: 25.06.12 - klo:10:55 kirjoittanut Hilippa »

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 26.06.12 - klo:10:57 »
Öljyvuotoiselle iholle myös minä olen huomannut että meikinpohjustusvoide ilman kosteusvoidetta on paras kombo. Jos laitan kosteusvoiteen, meikinpohjustus ei toimi ollenkaan. Mineraalimeikkien kohdalla en käytä lainkaan edes meikinpohjustajaa, vetelen suoraan iholle.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 16.10.12 - klo:12:54 »
Sisko haikaili jotain hyvää meikinpohjustusainetta ja sopivasti synttärit olisivat tulossa ensi kuussa. Olen ostanut UD All Nighterin hänelle joku vuosi sitten mutta siitä ei tykännyt, valitti ettei se tee mitään. Muuten arvelisin että hänellä on melko saman kaltainen iho kuin itselläni, tosin enemmän pintakuivaan rasvaiseen kallistuva kun minulla on pintakuiva normaali/kuivahko.

Itse tykkään Clarsinsin Instant Smoothista, se on tolkuttoman riittoisaa, vähentään ihon kuivumista, häivyttää hilseilyä ja korppukohtia jne. Kaapissa odottaa myös korkattu pakkaus Lorealin vastaavaa, ostin sen jostain tarjouksesta ja totesin ihan samanlaiseksi Clarinsin kanssa jotein jätin sen odottamaan vuoroaan. En kuitenkaan usko että sisko pitäisi tämän koostumuksesta, hän tuntuu enemmän suosivan seerumimaisia tuotteita ja muistelee positiivisesti kosmetologin tekemään häämeikkiinsä käytettyä geelimäistä/nestemäistä primeriä. Olisiko teillä ehdotuksia mikä tuote voisi olla kyseessä? MakeUpForeverillä taitaa olla jokin geelimäinen primeri?
Raitoja käpälään!

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 16.10.12 - klo:15:09 »
Sisko haikaili jotain hyvää meikinpohjustusainetta ja sopivasti synttärit olisivat tulossa ensi kuussa. Olen ostanut UD All Nighterin hänelle joku vuosi sitten mutta siitä ei tykännyt, valitti ettei se tee mitään. Muuten arvelisin että hänellä on melko saman kaltainen iho kuin itselläni, tosin enemmän pintakuivaan rasvaiseen kallistuva kun minulla on pintakuiva normaali/kuivahko.

Itse tykkään Clarsinsin Instant Smoothista, se on tolkuttoman riittoisaa, vähentään ihon kuivumista, häivyttää hilseilyä ja korppukohtia jne. Kaapissa odottaa myös korkattu pakkaus Lorealin vastaavaa, ostin sen jostain tarjouksesta ja totesin ihan samanlaiseksi Clarinsin kanssa jotein jätin sen odottamaan vuoroaan. En kuitenkaan usko että sisko pitäisi tämän koostumuksesta, hän tuntuu enemmän suosivan seerumimaisia tuotteita ja muistelee positiivisesti kosmetologin tekemään häämeikkiinsä käytettyä geelimäistä/nestemäistä primeriä. Olisiko teillä ehdotuksia mikä tuote voisi olla kyseessä? MakeUpForeverillä taitaa olla jokin geelimäinen primeri?

Ainakin Sensai Smoothing water make-up base on hyvä ja enemmän tuollainen nestemäinen primer. Voin lämpimästi suositella :ts.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 16.10.12 - klo:16:13 »
^^Smashboxin Photo Finish Foundation Primer Light on myös geelimäinen, vesipohjainen primeri.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 16.10.12 - klo:18:18 »
Onko kukaan kokeillut Reviva Labsin Makeup Primeriä? http://www.iherb.com/Reviva-Labs-Makeup-Primer-1-fl-oz-29-5-ml/16611

Ensimmäistä nestemäistä primeriäni olen hankkimassa ja ajattelin aloittaa edullisemmista, joko tästä tai siitä täälläkin hehkutetusta L'orealista. Tässä Reviva Labsissa ainakin arvostelut näyttävät olevan hyvin positiivisia ja INCI on mukavan lyhkäinen. Osaako joku muuten arvioida sitä?
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 16.10.12 - klo:22:49 »
^Mulla on tuota primeriä ja pari kertaa olen kokeillut, mutta en huomannut mitään erikoista meikin kestävyydessä tmv. Jos haluat kleio testata, niin voin halvalla tuon sulle myydä  :)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #177 : 16.10.12 - klo:23:02 »
Oiskohan mulle uusi primeri paikallaan. Oon käyttänyt Goshia ja se onkin pitänyt meikin ihan kelvollisesti naamassa, mutta haluaisin parempaa kuin kelvollista. Mulla on rasvoittuva pintakuiva iho ja varsinkin nenänalue kuivuu joskus oikein hilseilyyn asti, oon miettinyt että onkohan tuo silikoninen primeri pahentanut nenän kuivuutta.
Osaisko joku suositella mulle sopivaa meikinpohjustajaa? Joka siis toisaalta pitäisi meikin naamalla mutta toisaalta peittäisi ihon kuivuuden merkit?

Edit. Kiitos Lila, pistän ostoslistalle.  :)
« Viimeksi muokattu: 17.10.12 - klo:11:26 kirjoittanut Mai »
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 17.10.12 - klo:10:31 »
Minulla ainakin nuo silikonipohjaiset tuntuvat korostavan / pahentavan ihon pintakuivuutta. Tykkään kyllä käyttää niitä "paremmissa" meikeissä - mutta ihon pitää olla ihan priimakunnossa tuon pintakuivuuden osalta.

Kokeilepa tuota Kanebon nestemäistä pohjustajaa, se on minusta paras silloin kun pintakuivuus vaivaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #179 : 17.10.12 - klo:14:03 »
Viisi kertaa sain kokeiltua Maybelline Dream smooth primeria lehden mukana tulleesta näytteestä. Sormien alla iho tuntui todella pehmeältä tuotteen jäljiltä, mutta itse meikin levittävyyteen tai kestoon ei sillä ollut vaikutusta. Eli näyte ei siis saa mua ostamaan tuota. Edelleenkin parhaimpia käyttämiäni pohjustustuotteita on mm. Kanebon pohjustusvesi.
Mulla oli jäänyt näyte tästä pyörimään ja kokeilin muutamana päivänä. Ihosta tuli sileä mutta meikivoide tuntui liukuvan siltä pois, levittäminen oli hankalaa ja meikki hankautui pois tosi helposti päivän aikana. Miksi nää primerit ei toimi meikällä ::) Kanebo on kyllä vielä testaamatta, sitä on paljon kehuttu.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com