Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377181 kertaa)

Poissa Memmu

• HAIRahtanut
CO-pesu
« : 14.02.07 - klo:22:35 »
En tiedä onko tästä ollut jo puhetta, mutta ihmettelen sitten vaikka omaksi ilokseni. Nimittäin sitä, että CO pesun jälkeen tukka kuivuu aivan mielettömän nopeasti. Siis onhan se ymmärrettävää sinänsä, koska hiussuomut ei samalla tavalla aukea kuin shampoopesussa, mutta mun tukka kuivuu ainakin kolme kertaa nopeammin CO: jälkeen. Kiva vaan :)

Nyt olen taas innostunut tekemään pelkkiä CO pesuja ja talvitukka kiittää. Tämä kuiva kiharapehko on alkanut jopa hiukan  kiiltämään eikä sähköisyydestä ole tietoakaan. 

Uusin CO tuttavuus on X-tran hoitis 500ml:n pönikässä. Ihan hyvää tavaraa, kunhan ei joka kerta käytä. On melko voimakkaasti hajustettua. Nyt suosin Daily-XZ-X-tra-Cutrin -suoraa vuoron perään. Hyvältä tuntuu ja olen jopa voinut jättää päänahan hoitoaineet pois :-*

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
CO-pesu
« Vastaus #1 : 14.02.07 - klo:23:04 »
^ minulla on kyllä päinvastoin, hius kuivuu hitaammin :) toisaalta voi olla, ettei hius ime niin paljon vettä kunnei sitä availe shampoolla.. never nöy :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Shine

• HAIRahtanut
CO-pesu
« Vastaus #2 : 15.02.07 - klo:07:56 »
^ Minulla kuivuu myöskin paljon hitaammin CO:n jälkeen. Shampoo kuitenkin kuivattaa mun hiuksia ihan erilailla, ja shampoon jälkeen hiukset on karheammat ja kuivuu huomattavasti nopeammin kun sh on ne jo valmiiksi "kuivattanut"  ::)

arkistosta löytyy vanhemmat jutut
« Viimeksi muokattu: 15.02.07 - klo:20:23 kirjoittanut Ice »

Varis

• Vieras
Vs: CO-pesu
« Vastaus #3 : 20.02.07 - klo:19:10 »
Tavallinen  CO-pesu XZ- tyrni hoitoaineella ja tehohoidolla, joista jälkimmäinen latvoissa. Vaikutusaika oli noin 10 minuuttia. Puolihuolimaton emulgointi hieman vettä lisäten ja huuhtelu. Jätettäväksi laitoin vain BC:n latvasuojaa. En kammannut hiuksia märkänä vaan annoin kuivahtaa suurimmaksi osaksi ja sitten selvitys ensin viisipiikkisellä ja sitten kevyesti harjalla. Kerrostukset vääntävät hieman laineelle! Juuri oli rasvoittunut ennen pesua, mutta nyt on aivan puhtaat ja pehmeät hiukset. Vähän alkaa kyllästyttää tuo ainainen tyrni, mutta käytän tuon loppuun ja hankin sitten vaikka vihreää savea, EHS hunajakin on nimittäin loppumaisillaan.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 17.04.07 - klo:13:09 »
Mäkin kokeilin nyt sitten tänään ensimmäistä kertaa CO-pesua. Täällä ensin kahlasin ketjuja läpi ja opiskelin miten asia kuuluu oikeaoppisesti tehdä  ;D

Pesin XZ vanilja & suklaa hoitsikalla ja hyvä tuli  :) Tein täältä löytämieni ohjeiden mukaan. Ensin laitoin hoitsikan reilulla kädellä koko päähän ja hieroin kevyesti päänahkaan. Annoin hetken vaikuttaa ja sitten emulgoin pitkään, vettä vähän kerrallaan lisäten. Tukka jäi pikkuisen karhean tuntuiseksi, joten laitoin pikahoitsikaksi Tigin S-Factor hoitsikkaa ja huuhtelin viileällä vedellä. Jätettäväksi laitoin Kerasilkin Instant silk fluidia ja BC latvasuojaa. Annoin kuivua itsellään ja harjasin selväksi.

Puhdasta tuli ja tukka tuntuu pehmeältä ja hyvältä. Kiiltoakin on mukavasti. Kaikinpuolin positiivinen kokemus ja taatusti kokeilen uudelleenkin  ;D

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 18.04.07 - klo:21:50 »
Mun lempi hoitoaine CO-pesuissa on EHS hunaja hoitoaine. Saan sen leviämään hiuksiin, ja etenkin päänahkaan, helpoiten. XZ Vanilja suklaa on taas vaihtelun vuoksi mukavan tuoksuista, antaa vastapainoa EHS:n miedolle tuoksulle. EHS hunaja hoitis vaan vaahtoaakin paljon helpommin kuin vanilja suklaa.

Täällä on joskus ollut puhetta siitä että CO-pesu veisi väriä enemmän kuin shampoo, mutta kyllä mä olen vahvasti erimieltä. Mulla on siis suoravärillä pinkiksi värjätyt hiukset, eikä väriä irtoa CO-pesussa juuri yhtään. Shampoolla pestessä vaahto on taas aivan pinkkiä. MOP Hydrating sh vie väriä saman verran kuin CO-pesu, eli ei juuri yhtään. Nykyään en pesemiseen paljon muuta käytäkkään kuin MOP hydrating shampoota ja CO-pesua. Väri pysyy kirkkaana (juurikasvua kyllä tulee) 1,5 - 2kk kun pesen hiukset 2 kertaa viikossa.

CO-pesun jälkeen mun hiukset on keveän ja tuuhean oloiset, todella ihanat ja pehmeät.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #6 : 19.04.07 - klo:10:56 »
Mullakin kuivuu co-pesun jälkeen huomattavasti hitaammin.

Ekan kerran kokeilin co-pesua ennen joulua ja silloin se onnistui tosi hyvin. Käytin xz:n kosteuttavaa hoitista, sekä pituuksissa jonkin verran myös NG:tä. Annoin vaikuttaa reilun tunnin. Hiuksista tuli liukkaat, mikä ei yleensä millään tuotteilla tapahdu. Niitä oli ihana hiplailla seuraavana päivänä :)

Tämän jälkeen olen tehnyt co-pesun ehkä neljä kertaa, eli kerran kuussa. Millään kerralla en ole onnistunut saamaan läheskään samaa tulosta kuin ekalla kerralla, vaikka olen koittanut niin samoja kuin eri aineitakin. Oikeastaan co-pesu ei tunnu vaikuttavan mun hiuksiin enää mitenkään, joten mieluummin teen sen sijasta pitkän tehohoidon.
Pelkkä hoitoaine ei myöskään vie päänahastani sitä kuvottavan rasvan hajua, joka shampoolla lähtee, joten tämäkään ei varsinaisesti kannusta tekemään usein co-pesuja shampoopesun sijasta.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #7 : 29.04.07 - klo:10:04 »
Mikä teidän mielestänne on pesevin hoitoaine markettisarjoista?

Käytössä on nyt ollut X&Z Vanilja-Suklaa hoitoaine, mikä jättää takaraivolta vähän likaiseksi. Hoitoainetta olisi kiva käyttää, kun päänahan iho hieman hilseilee ja muutenkin hoitoaineella pesu olisi hellävaraisempaa. Huuhtelusta en usko likaisuuden johtuvan, koska huuhtelen hiuksiani hyvin kauan.

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
« Vastaus #8 : 29.04.07 - klo:22:59 »
Vähäisellä kokemuksella eri aineista sanon, että EHS:n valkoisessa pullossa oleva hoitoaine on pesevin. Itse tosin saan parhaan tuloksen EHS Hunajahoidolla, tulee hieman pehmeämpi lopputulos ja se tuoksu on huumaava. Lisäksi olen siis kokeillut XZ Vanilija suklaan, tyrnin ja vihreän saven.
1b M i

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #9 : 30.04.07 - klo:00:51 »
Kovin montaa eri hoitoainetta en ole minäkään co-pesussa kokeillut mutta EHS:n valkoinen taitaa kyllä olla paras ja pesevin. Ainakin se on riittoisin ja vaahtoaa parhaiten tähän asti kokeilemistani. Toinen yhtä pesevä on XZ Vihreä savi mutta sitä menee kerralla aivan älyttömät määrät, joten sitä en voi niinkään kehua.
Tähän mennessä kokeilemiani co-hoitsikoita ovat ainakin EHS valkoinen, XZ Vanilja & suklaa, XZ Vihreä savi ja Redkenin True Calm Ease Up. Saattaa olla vielä joku muu mutta en nyt ainakaan saa päähäni että mikä  :D

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 30.04.07 - klo:01:28 »
Saan parhaan tuloksen virolaisen markettimerkin Puhas Loodus hoitoaineella Humal & Kuldjuur & Nisu. Tuuhea ja pehmeä, puhdas tulos, todella erinomainen. Suklaa&vanilja on hyvä, mutta sitä menee tuhoton määrä ja haju on kamala.

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 30.04.07 - klo:10:42 »
Minä olen käyttänyt CO-pesuun EHS hunajahoitoa ja XZ kosteuttavaa. Ensimmäisestä pidän enemmän, koska sillä tulee pehmeämmät hiukset. Toisaalta XZ kosteuttava muistaakseni vaahtosi paremmin. Aion vielä kokeilla muita XZ hoitoaineita tai ainakin suklaa-vaniljaa, kun sitä on niin kehuttu.

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #12 : 30.04.07 - klo:13:35 »
Minä en pidä EHS:stä co-pesussa, sillä mulla se ei vaahtoa kunnolla, eikä tunnu muutenkaan toimivan.
Sen lisäksi olen tainnut kokeilla vain XZ:n kosteuttavaa ja siitä olenkin tykännyt.
Sitä XZ:n vanilja-suklaata en voisi koskaan kokeilla, sillä minusta se haju on kuvottava :P Mutta EHS:n hunajahoitoa voisi kyllä ostaa purkillisen. Tykkään käyttää muutenkin hunajaa hiustenhoidossa.

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 30.04.07 - klo:15:00 »
Mieluisin co-hoitis on Freemanin Papaya & Lime, mutta en ole törmännyt pulloihin sen jälkeen kun Anttila poisti valikoimistaan. Puhdisti hyvin ja antoi upeasti kiiltoa.
Nyt olen käyttänyt MOPin Moisture Complexia vedellä ohennettuna - helpottaa käyttöä huomattavasti ja ajaa asian oikein hyvin. Normaalina hoitoaineena tuo on liian kevyttä, mutta hyvä että saa käytettyä co-pesuissa pois. Ja laimennettuna on riittoisaakin.
EHS:n hunaja on myös ihan ok, mutta koostumus on mielestäni liian lirua. Lisäksi pullot on jotenkin epäkäytännöllisiä.

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #14 : 30.04.07 - klo:15:48 »
Omat suosikkini ovat Tigin O&H mutta hintansa takia käyttelen enimmäkseen EHS:n hunajahoitista taikka suklaa-vaniljaa. Molemmista olen tykännyt, hunajahoitis ehkä pesee paremmin mutta suklaavaniljasta tykkään muuten vaan enemmän. Löysin Prismasta jonkun egen maksavan X-tra hoitiksen, pullo litra, mutten ehtinyt incia vielä tutkailla..
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.