Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376941 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: CO-pesu
« Vastaus #105 : 18.09.07 - klo:17:00 »
EHS hunajahoito on minulla alkuun ollut löysää, jämäkoitynyt huomattavasti kuukauden-parin kuluessa avaamisesta (joka on oletettavasti siis ollut pullon ensimmäinen aukaisu koska on jähmeentynyt tasaisen aikaa kaikkina kertoina)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #106 : 29.09.07 - klo:12:26 »
Pitihän tätä co-pesuakin sitten koittaa.  :)

Käytin xz vihreä savi hoitista, en tiedä oliko se sitten paras mahdollinen vaihtoehto vai ei.. Tuntui että hiuksia irtosi huomattavasti normaalia enemmän pestessä, mutta toisaalta taas ehkä vähän vähemmän harjatessa ja föönatessa. Hiukset tuntuvat ilmavimmilta kuin normaalin pesun jälkeen. Koitan varmasti uudestaankin, voisi vaikka hankkia sen suklaa-vaniljan ja katsella minkälainen tulos sillä tulee. 

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 29.09.07 - klo:13:08 »
^ Kyllä vihreäsavi hoitoaine on ihan pätevä CO-pesu hoitoaine. Ei kannata hieroa niin kova kouraisesti, että hiuksia lähtee päästä. Hieroa tarvitsee lähinnä vain päänahkaa. Kannattaa aina olla hellävarainen. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #108 : 29.09.07 - klo:15:56 »
Pitää yrittää muistaa tuo Emi-lynin yllä oleva viesti seuraavassa co-pesussa.. Olen muutamia kertoja kokeillut pestä pelkällä hoitoaineella ja yrittänyt samalla kumota omia ennakkoluulojani. Hyvin olen onnistunutkin, sillä tukka on aina puhdistunut hyvin, eikä lähmäletistä ole tietoakaan. Tosin hitusen nopeammin rasvottuvat kuin shampoopesun jälkeen, joten olen käyttänyt tuota vain silloin, jos tiedän joutuvani pesemään hiukset peräkkäisinä päivinä treenien takia.

Ainut mikä ärsyttää, on se kun ainakaan EHS:n hunajahoitis ei vaahtoa kovin hyvin, ja sitä on aika vaikea viedä ihan päänahkaan asti, joten seurauksena on aina aika raivokasta hinkkausta ja hieromista. Hellävaraisuus on kaukana siitä käsittelystä.  ::) Pitää ehdottomasti vähän tsempata ja yrittää malttaa tehdä pesu rauhallisemmin, vaikka se sitten veisikin rasittavan paljon aikaa.

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #109 : 01.10.07 - klo:08:46 »
Oon käyttänyt CO-pesua osana mun hiustenhoitorutiineja jo lapsesta saakka (tietämättä kaikkea sen positiivisista vaikutuksista, ennenkuin törmäsin Juureksiin  8)), kun mua on aina inhottanut pestä hiukset shampoolla liian usein. Jotenkin on vaan tuntunut luonnolliselta korvata shampoo hoitiksella joka toinen pesukerta.  Mutta tätä nykyä (ja EHS hoitoaineisiin uudelleentutustumisen myötä) mun CO-pesu on entistä tehokkaampi, kun oikeasti keskityn hieromaan hoitista kunnolla (mutta silti hellävaroen) päänahkaan. Tänäänkin pesasin hiukset EHS hoitiksella ja näyttää siltä, että olisin käyttänyt jotain tyvikohottajaa kun hiukset innostu tästä niin kovasti että pöyhiintyivät silmissä. Sweet :D.
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 01.10.07 - klo:09:16 »
En kyllä vaihtaisi tätä menetelmää enää pois, mutta totta puhuen en saa co-pesua oikein kunnolla toimimaan läheskään joka kerta. Usein tuloksena on liian karkea ja pöyheä tukka. Pitemmällä mallilla se voisi olla hyväkin juttu, mutta kun menossa on lyhyen kasvatus puolipitkäksi, niin pää on välillä kuin peikkotytöllä  ;D Hiukset myös rasvoittuvat co-pesun jälkeen hiukan nopeammin kuin shampoopesun, mikä on erittäin huono juttu, koska en millään haluaisi pestä päätäni päivittäin. Käytössä on ollut useampi täällä suositeltu hoitis. Emulgoinnissa ja vaikutusajassa voi kyllä olla puutteita. Ihmeellistä kyllä, ainoa tökötti joka toimii joka kerta on WWW-sarjan tehohoitoaine! Joskus kun sarjan tuotteet ei olleet vielä boikotissa tuli ostettua halvalla iso pönttö tuota.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 01.10.07 - klo:11:57 »
Peseekö toi pelkällä hoitoaineella pesu myös lakan ja muotovaahdon hiuksista??? En oo uskaltanut käyttää nyt lakkoja ollenkaan kun en usko että se pesee niitä pois.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 01.10.07 - klo:11:57 »
^ En usko, että kunnolla pesee. Ei ne taida kokonaan lähteä kuin syväpuhdistavalla.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 01.10.07 - klo:14:16 »
^^ Mä olen saanut CO-pesulla hiukset puhtaaksi lakasta ja vahasta, mutta pieniä jäämiä saattaa aina jäädä (kuten shampoo pesustakin). Olen pessyt joka toisen kerran shampoolla ja hyvin on hiukset pysyneet puhtaina. Tietenkin pesen vielä kerran kuukaudessa syväputsarilla kaikki muotoilutuote ja silikoni kertymät pois.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa wendy

• Hiushörhö
« Vastaus #114 : 01.10.07 - klo:14:39 »
Kokeilin co-pesua pitkästä aikaa,(muutaman kerran aiemmin kokeillut). Ekaa kertaa käytin EHS hunaja-hoitista, emulgoin huolellisesti, annoin vaikuttaa reilu 5min. laitoin vielä latvoihin tämän jälkeen NG naamion ja hiukset tuntuu ja näyttää todella hyvälle. Eikä todellakaan kallis yhdistelmä :o Kivaa, toivottavasti toimii jatkossakin...
Maailma on niinkun peili niin se heijastaa
Takasin sun oma asenteesi aina vastaan
Niinkun huutaa, niin se metsä vastaa
Hyvä hyvää ja paha pahaa vastaan

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #115 : 01.10.07 - klo:15:06 »
Mä pesen nykyään melkeinpä joka kerralla CO:lla ja saan tukan kyllä puhtaaksi tolla menetelmällä. Tuntuu oikeastaan että tukka pysyisi puhtaampana noin pidempään kuin shampoolla.
Minä tosin en juurikaan muotoilutuottaita käytä, lähinnä jotain kevyttä voidetta, joskus vahaa ja lakkaa hiukan. Kerran kuussa tosiaan pesen sitten syväputsarilla tukan, kerran viikossa shampoolla, mutta muutoin CO:lla.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 04.10.07 - klo:09:17 »
Onko joku kokeillut MOP Hydrating hoitsikkaa CO-pesuun? En nyt ainakaan haulla löytänyt mitään siihen viittaavaa mutta tuli vaan eilen suihkussa mieleen että vois kokeilla sitäkin joku päivä kun suklaavanilja vetelee viimeisiiään eikä uutta oo vielä varastossa.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 04.10.07 - klo:16:25 »
Onko joku kokeillut MOP Hydrating hoitsikkaa CO-pesuun? En nyt ainakaan haulla löytänyt mitään siihen viittaavaa mutta tuli vaan eilen suihkussa mieleen että vois kokeilla sitäkin joku päivä kun suklaavanilja vetelee viimeisiiään eikä uutta oo vielä varastossa.

Eikös Hydrating sisällä silikonia? Ei varmaan ole sitten paras CO-pesu hoitoaine, koska CO-pesu hoitoaineidenhan pitäisi olla silikonittomia. Mutta jos ei päänahka ärsyynny silikoonista, niin Hydrating on varmasti oiva siihen! :)

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #118 : 04.10.07 - klo:16:26 »
^Juuri sitä tässä mietin, että jos päänahka ei tosiaan silareihin reagoi niin eikö silikonipitoista hoitista vois periaatteessa CO:ssa käyttää? Itse en ole vielä niin tehnyt mutta kaapissa lojuu eräs hoitis jossa loppupäässä silikonia ja tekisi mieli kuluttaa CO:ssa pois...
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 04.10.07 - klo:16:33 »
^Juuri sitä tässä mietin, että jos päänahka ei tosiaan silareihin reagoi niin eikö silikonipitoista hoitista vois periaatteessa CO:ssa käyttää? Itse en ole vielä niin tehnyt mutta kaapissa lojuu eräs hoitis jossa loppupäässä silikonia ja tekisi mieli kuluttaa CO:ssa pois...

Jos silikoni on loppupäässä, niin eiköhän sitä voi ihan turvallisesti käyttää. :) Ehkä ihan kovin silikonista hoitista ei kannata CO-pesussa käyttää, vaikka päänahka ei siitä ärsyyntyisikään.