Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376957 kertaa)

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #120 : 04.10.07 - klo:16:33 »
Onko joku kokeillut MOP Hydrating hoitsikkaa CO-pesuun? En nyt ainakaan haulla löytänyt mitään siihen viittaavaa mutta tuli vaan eilen suihkussa mieleen että vois kokeilla sitäkin joku päivä kun suklaavanilja vetelee viimeisiiään eikä uutta oo vielä varastossa.

Eikös Hydrating sisällä silikonia? Ei varmaan ole sitten paras CO-pesu hoitoaine, koska CO-pesu hoitoaineidenhan pitäisi olla silikonittomia. Mutta jos ei päänahka ärsyynny silikoonista, niin Hydrating on varmasti oiva siihen! :)

En minä kyllä löydä Hydratinging incistä silikonia? (Tosin en ole mikään inci-expertti ::)) Tässä kopsattuna inci-ketjusta:

MOP C-System Hydrating Conditioner

Water (Aqua), Cetrimonium Chloride, Cetearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Glycerin, Behentrimonium Methosulfate, Cinnamidopropyltrimonium Chloride, Phenoxyethanol, Wheat Amino Acids, Hydrolyzed Oat Protein, Hydrolyzed Soy Protein, Hydrolyzed Wheat Protein PG-Propyl Silanetriol, Superoxide Dismutase, Tocopheryl Acetate (*Vitamin E), Ascorbyl Palmitate (*Vitamin C), Sodium Ascorbyl Phosphate (*Vitamin C), Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Oil, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Oil, Geranium Maculatum Oil, Mentha Viridis (Spearmint) Leaf Oil, Citrus Aurantifolia (Lime) Oil, Zingiber Officinale (Ginger) Root Oil, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Fruit Extract**, Mangifera Indica (Mango) Fruit Extract**, Citrus Grandis (Grapefruit) Fruit Extract**, Psidium Guajava Fruit Extract, Ribes Nigrum (Black Currant) Fruit Extract, Vitis Vinifera (Grape) Seed Extract, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) Fruit, Hydroxyethylcellulose, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Citric Acid, Disodium EDTA***, Methylparaben***, Propylparaben***.

* Source, ** Certified Organic, *** Food Grade.

Alkoholejahan tuossa on pitkä lista alussa, mutta ilmeisestikin niitä parempia alkoholeja kuitenkin eikä mitään kuivattavia?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 04.10.07 - klo:16:37 »
En minä kyllä löydä Hydratinging incistä silikonia? (Tosin en ole mikään inci-expertti ::)) Tässä kopsattuna inci-ketjusta:

MOP C-System Hydrating Conditioner

Water (Aqua), Cetrimonium Chloride, Cetearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Glycerin, Behentrimonium Methosulfate, Cinnamidopropyltrimonium Chloride, Phenoxyethanol, Wheat Amino Acids, Hydrolyzed Oat Protein, Hydrolyzed Soy Protein, Hydrolyzed Wheat Protein PG-Propyl Silanetriol, Superoxide Dismutase, Tocopheryl Acetate (*Vitamin E), Ascorbyl Palmitate (*Vitamin C), Sodium Ascorbyl Phosphate (*Vitamin C), Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Oil, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Oil, Geranium Maculatum Oil, Mentha Viridis (Spearmint) Leaf Oil...

Alkoholejahan tuossa on pitkä lista alussa, mutta ilmeisestikin niitä parempia alkoholeja kuitenkin eikä mitään kuivattavia?

Hydrolyzed Wheat Protein PG-Propyl Silanetriol nimistä silikoniyhdistettä tuosta löytyy. Cetearyl Alcohol, Cetyl Alcohol ja Stearyl Alcohol ovat kaikki hiuksia kosteuttavia rasva-alkoholeja. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 04.10.07 - klo:16:50 »
^ Jaa no enpäs olisi arvannut että tuommoinen sanahirviö voisi olla silikoniperäinen :D Olet Emi-lyn aika guru ;D
Luulen että uskallan kuitenkin testata tuota vaikka tänään ja katsoa mitä pää tykkää :)

Paikalla Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 04.10.07 - klo:17:46 »
Mä oon testannut tuota Hydratingia CO:ssa ja mun mielestä sillä ei tule kovin hyvää tulosta.Tukka jää aika höttöisen oloiseksi.Samanlainen tukka mulle tosin tulee silloin jos oon käyttänyt sitä pikahoitiksena.Mulla toi hydrating toimii vaan pitkillä vaikutusajoilla.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 05.10.07 - klo:09:14 »
Kokeilin eilen Hydratingia ja ihan hyvältä vaikutti, aamulla ainakin oli oikein tuuhean ja pehmeän tuntuinen tukka, ei mitenkään höttöinen tms. En antanut vaikuttaa kuin muutaman minuutin, ei ollut illalla aikaa pidempään muhitteluun. Ainakaan tuon yhden lyhyen kerran jälkeen en huomaa mitään erityistä kutinaa tai muuta, vaikka mulla päänahka ärtyy helposti jos kovin silikonista laittaa. Eihän tuossa sitä taida paljoa tosin ollakaan.
Mutta käytän siis varmasti toisenkin kerran :)

Poissa Vince

• HAIRahtanut
« Vastaus #125 : 08.10.07 - klo:17:29 »
Rohkaistuin ja kokeilin hoitiksella pesemistä, vaikka ensin epäilyttikin aika paljon. Parilla ensimmäisellä kertaa pesin xz vihreä savi-hoitiksella, mutta se ei oikein toiminut näissä hiuksissa. Suklaavanilja toimi huomattavasti paremmin ja EHS:n hunaja-hoitis toimi aivan loistavasti! Tuli ihan mielettömän kiiltävät ja pehmeät hiukset. En olisi arvannut, että tästä hamppukasasta saa sellaiset.  :D
You spin me right round, baby
Right round like a record, baby

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 08.10.07 - klo:17:40 »
Mä tykkään enempi co-pesussa ehs:n hunajahoitiksesta kun xz vanilja-suklaasta. Tuoksu on parempi ja levittyy päänahkaan paljon helpommin kun on vähän luirumpaa. Hiukset tuoksuu ihanalle kokopäivän :-*. Pesuteho eroa en oo kyllä huomannu. Kummatkin pesee hyvin hiukset.

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #127 : 10.10.07 - klo:10:41 »
Nyt myös minä kokeilin tätä co-pesua EHSn hunajalla ja pidin lopputuloksesta, jäänee osaksi rituaaleja. Aika reippaasti tuota hoitista saa laittaa, että jossain tuntuu. Minulla on lyhyet mutta runsaslukuiset hiukset ja kaksi "kourallista" laitoin, teillä pidempi hiuksisilla menee luultavasti puoli pulloa kerralla?

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #128 : 10.10.07 - klo:11:21 »
^Jep. Mulla menee pullo viikossa. Luojan lykky ettei EHS tuotteet ei ole tämän kalliimpia..
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #129 : 10.10.07 - klo:15:02 »
Koitin tällä kertaa co-pesua xz:n suklaavaniljalla. Hieroin nyt vähän hellävaraisemmin kuin viimeksi eikä hiuksia lähtenyt niin paljoa kuin viime kerralla. Tulos vaan ei kovin hääppöinen ollut, ei tuntunut tekevän hiuksille oikein mitään. Pitää jatkaa kokeiluja..

Poissa nancy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #130 : 15.10.07 - klo:12:04 »
Kokeilin ensimmäistä kertaa CO-pesua viikonloppuna, kun tukka oli pakko pestä (lenteli minne sattu ja takkuuntui yms.), mutta tuntui pahalta ajatus laittaa siihen shampoota, koska se oli jotenkin tosi höttöisen ja kuivan tuntuinen. Pesin XZ vanilja-suklaalla, enkä antanut edes kovin kauaa vaikuttaa, mutta sain haluamani lopputuloksen. Tukka ei tosin juuri ollut edes likainen kun pesin sen. Tuli pehmeä ja siloinen ja ihan hyvin on pysynyt puhtaana. Auttoi myös
minuun iskeneeseen takkuhirviöön. Jätettäväksi laitoin sitten Lanzan hair repair leave-in protectoria ja sekaan vähän O&H:ta. Hyvä tuli, pitää kyllä käyttää ko. menetelmää uudestaankin  :)

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #131 : 15.10.07 - klo:13:47 »
Minä myös kokeilin ensimmäistä kertaa CO-pesua eilen illalla. Käytin K-pakin hoitsikkaa vaikka siinä silikonia onkin, koska muutakaan ei tähän hätään ollut. Hieroin hoitoaineen päänahkaan ja hiuksiin, annoin vaikuttaa viitisen minuuttia ja huuhtelin. Hiukset tuntuivat jotenkin raskaammilta kuin yleensä ja kuivuivat nopeammin.

Aamulla hiukset näyttivät siloisilta ja puhtailta ja tuntuivat pehmeiltä, eikä katkeilleet hiuksetkaan näy niin paljoa kuin yleensä. Positiivinen mielikuva siis jäi, täytyypä ostaa tuo vanilja-suklaa ja kokeilla sillä seuraavana.  :)
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 15.10.07 - klo:20:13 »
Vastoin ennakkoluulojani ja joidenkin vastakkaisia kokemuksia Safe Formulan mansikkahoitis toimii co-pesussa vallan mainiosti. Siinä on himppu silikonia, eikä ole hurjan riittoisaa mutta puhdasta tulee ja emulgoituu hyvin. Minun tukkaani tuosta riittää arviolta neljään tai jopa viiteen co-pesuun. (anttilassa maksoi 2,50 puteli ja olihan se pakko ostaa testiin).
this too shall pass.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 15.10.07 - klo:21:32 »
Hmm, toisin kuin Angelinalla, mulla tuntuu CO-pesun jälkeen kuivuvan tukka tosi hitaasti.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 15.10.07 - klo:23:15 »
^ Joo samoin pesin tukkani tunti sitten eikä ole ees ottatukka vielä kuiva kokonaan vaikka yleensä se kuivuu ensin nopeesti :o. Pitää kyl vielä mainita että co-pesu on varmaan ihaninta mitä oon koskaan tehnyt tukkani hyväksi ;D. Tuntuu paljon vahvemmilta hiukset eikä kiristä päänahkaa pesun jälkeen, sähköisyyskin on tuntunut kadonneen. Pesen kerran viikossa saunan yhteydessä tukkani shampoolla muuten hoitoaineella ainakun tarvii ;)