Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377303 kertaa)

Poissa tenn

• HAIRahtanut
Vs: CO-pesu
« Vastaus #15 : 30.04.07 - klo:16:31 »
Oih, pesin tänään EHS Hunajahoidolla ja tulipas puhdas ja hyvä tulos! :-* Olen aiemmin käyttänyt XZ Vaniljasuklaata ja Tigin O&Hta, mutta ne eivät yllä läheskään samalle tasolle. Edellämainittuja joutuu laittamaan tuplasti saman määrän mitä EHS Hunajaa ja tuo EHS levittyykin paremmin. Tätä siis nykyään CO-pesuun :-*

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #16 : 06.05.07 - klo:10:53 »
Nyt sitten testasin EHS:n valkoisen hoitoaineen, jota täällä suositeltiin. Pesutulos oli selvästi parempi kuin suklaa-vaniljalla. Annoin hoitoaineen muhia hiuksissa n.20 min. myssyn alla saunan lämmössä. Sitten huuhtelin kunnolla pää alaspäin viileällä vedellä. Lopputulos on, että hiukset tuntuvat puhtailta, eikä päälaki ole likaisen tuntuinen. Kuivattelu vaiheessa näytti kyllä, että hiuksista tulisi ihan kuivat, mutta kun hiukset olivat melkein kuivat niin ne olivatkin pehmoiset.  :)

munster

• Vieras
« Vastaus #17 : 07.05.07 - klo:18:56 »
Muutama päivä sitten tein elämäni ensimmäisen co-pesun, olin jopa teidän innoituksesta ostanut xz vanilja suklaa -hoitiksen tätä tarkoitusta varten :) hyvin toimi, tuntui paljon mukavammalta hiuksille ja päänahalle kuin ainainen shampoo. Tosin ens kerralla pitää huuhdella vielä hiukan tarkemmin, tuntui että likastuivat vähän nopeammin kuin normisti. Mutta tää tulee ehdottomasti lisäksi pesurutiineihin  :D

Poissa Rosey

• Hiushörhö
« Vastaus #18 : 08.05.07 - klo:10:28 »
XZ Suklaa-vanilija toimi hyvin CO-pesussa, mutta en voi sietää sen hajua  :-X
XZ vihreällä savella en saanut päänahkaa kunnolla puhtaaksi. Seuraavana päivänä letti tuntui jo limaiselta.
Daily Hoitoaine on ollut tähän mennessä paras. Riittoisa, puhdistaa, halpa ja miedon tuoksuinen.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #19 : 24.06.07 - klo:22:58 »
Kokeilin ensimmäistä kertaa co-pesua pari päivää sitten. CO-pesuun Tigi O&H -hoitista n. tunnin vaikutusajalla ja pesun jälkeen Joico K-Pak Daily Conditioner -hoitis parin minuutin vaikutusajalla. Lopuksi Bonacure Moisture Kick -jätettävä suihke.

Hiukseni ovat lyhyet ja käytän paljon muotoilutuotteita (päivittäin mm. vahaa ja lakkaa). Normaalisti hiukset saa pestä joka päivä, koska lyhyet hiukset eivät pysy pöyhkeinä toista päivää peräkkäin ja hiusten rasvoittuminen näkyy mielestäni helpommin kuin pitkissä hiuksissa. CO-pesun jälkeen hiukset tuntuivat puhtailta ja pysyivät hyvinä kolme päivää näyttämättä ollenkaan rasvaisilta. Hiukset tuntuivat myös huomattavasti paksummilta, poikaystävä huomasi tämän myös ilman, että itse sanoin mitään asiasta. Jotain paijaili hiuksiani ja ihmetteli, että tuntuvat jotenkin paljon paksummilta kuin ennen :)

CO-pesu vaikutti myös niin, että hiukset tuntuivat jotenkin raskaammilta (ja siis paksummilta), mutteivät kuitenkaan lätsähtäneet, vaan olivat hyvin muotoiltavissa kolme päivää putkeen (joka aamu vaan lisää mömmöjä entisten päälle...). Pesun jälkeen oli outo tunne päänahassa, kun päänahka tuntui jotenkin "lämpimältä" ja rennolta. Kuulostaa hassulta, mutta kaipa tämä fiilis johtui siitä, että päänahkaa ei yksinkertaisesti kiristänyt edes pienen pienesti, kun sitä ei ollut pesty pesevillä ja kuivattavilla aineilla.

Kokeilin co-pesua, koska vaalensin juuri hiuksiani voimakkaasti värinpoistolla ja sen jälkeen laitoin vielä kestovärin päälle. Hiukset oli juuri kuukausi ennen tätä värjätty mustiksi, joten aika koppuroiksihan mä nämä hiukset sain. Onneksi ovat niin lyhyet, ettei oikeastaan kauheasti mennyt hiusta "hukkaan" tämän värikokeilun vuoksi.

Kokonaisuudessaan siis erittäin myönteinen kokemus minulle. Seuraavaksi kokeilen XZ suklaa & vanilja -hoitoainetta päänahkaan ja O&H:ta pituuksiin. Kärsimättömänä ihmisenä en varmaan kauhean säännölliseen käyttöön tätä pesua kuitenkaan ota, kun välillä jo pikahoitiksen kahden minuutin vaikutusaika tuntuu liian pitkältä ajalta odotella :) Mutta niin usein kun jaksan, aion kyllä co-pestä, parasta mielestäni tässä oli juuri tuo paksuntava vaikutus, tuntuu, että hiukset saivat runsaasti jämäkkyyttä ja rakennetta jo yhden co-pesun ansiosta.

EDIT: Oletteko muuten huomanneet, että O&H:n tuoksu muuttuu selvästi emulgointivaiheessa? Tuoksusta tulee todella kummallinen, oikeastaan aika kamala. Aiheuttaako emulgointi samanlaisen ilmiön myös muiden hoitisten kanssa?
« Viimeksi muokattu: 24.06.07 - klo:23:17 kirjoittanut Roksane »

prison_breaker

• Vieras
« Vastaus #20 : 27.06.07 - klo:00:13 »
Luin tältä foorumilta tuosta CO-pesusta, en ollut sellaisesta ennen kuullutkaan. Lukemani mukaan XZ -hoitoaineet soveltuvat tähän ja suihkuhyllystä löytyi kuin löytyikin vanha vihreä savi -hoitoaine. Aikaisemmin en ollut sitä juuri käyttänyt, kun ei oikein ollut tuottanut haluttua tulosta.
 Tänään sitten tein elämäni ensimmäisen CO-pesun ja hiukset tuntuvat puhtailta! eikä ne rehota ympäriinsä, kuten yleensä shampoo pesun jälkeen jos annan hiusten kuivua vapaasti. Luonnonkiharat kun omistan. Huomenna sitten näkee, että onko CO-pesusta oikeasti mihinkään minun hiuksistolleni. Toivottavasti on, sillä nyt hiukset tuntuu pehmeämmiltä ja kihartuukin siististi :) Kiitos vaan CO-pesu mainostuksista!

edit: ei tullut kyllä niin pehmeitä hiuksia kuin odotin. Ehkä hieman ei niin sähköiset. Seuraavaksi täytyy kokeilla EHS valkoista hoitista. Ehkä se ois parempi. who knows.
« Viimeksi muokattu: 27.06.07 - klo:21:37 kirjoittanut prison_breaker »

Poissa Satine

• HAIRahtanut
« Vastaus #21 : 27.06.07 - klo:14:52 »
Mä olen kokeillut CO-pesuja XZ:n suklaa&vanilja ja vihreä savi hoitoaineilla. Suklaa&vanilja toimi tosi hyvin, jättäen hiukset puhtaiksi, pehmeiksi ja sileiksi. Vihreä savi taas on ihan kuraa mun hiuksille! Ei puhdistanut yhtään.  :(
Seuraavaksi voisin kokeilla EHS hunajahoitoa.
Only a vampire can love you forever

Cerise

• Vieras
« Vastaus #22 : 28.06.07 - klo:20:51 »
Kesällä en oo tehnyt co-pesuja ollenkaan, pitäisi taas ottaa tavaksi.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 02.07.07 - klo:14:32 »
Tää CO-pesu on kyllä ihan uus juttu mulle. Oon aina vähä ihmetelly kun meidän äiti "pesee" vain hoitsikalla. Ite joskus kokeilin, mutta enhän minä sillä muuta saanu kuin rasvaiset hiukset. Noh nyt kun tää itse pesutapa on vähän selkeytynyt niin tuohan kuulostaa ihan kokeilemisen arvoiselta jutulta :) Täytyy pistää testiin heti tänään. En kyllä tiedä mitä aineita meiltä kotoa löytyy ja onko ne sopivia CO-pesuun, mutta aina kannattaa yrittää ;)

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #24 : 02.07.07 - klo:16:17 »
Hehe, paneudun vasta nyt kunnolla arkitossa olleesee co-pesu topiciin ja selkis miks minäkin oon saanu tällä vaa lättänät rasvahiukset aikaseks. Oon kerran kokeillu vuos sit ja sillon vain lätkäsin hoitoainetta tukkaan jaa hieroin minuutin ja pesin pois. Täytyy kokeilla uusiks tolla vaikutusajalla ym :) No pistetää sen piikkiin etten vuos sitten pyöriny ku suomi24 tukkapalstalla  ;D

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 02.07.07 - klo:16:33 »
Mun mielestä tämän uudenkin ketjun ensimmäiseen viestiin olisi hyvä laittaa ohjeet ja tietopaketti CO-pesusta tai ainakin linkki vanhaan keskusteluun. Tuoreet juurekset eivät välttämättä osaa etsiä vanhaa ketjua arkistosta ja näin ollen kokeilla CO-pesua aika heikoin tuloksin.  ;)

Sipen viestissä on kerrottu kaikki oleellinen:
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=94.0

Ostin taas uuden purkin XZ Suklaa & Vanilja hoitista, koska edellinen uhkaa loppua. Suklaa & Vanilja on kyllä edelleen lemppari CO-pesussa, vaikka EHS hunajahoito onkin riittoisampaa. EHS on myös helpompi levittää hiuksiin ja vaahtoa paremmin. Mutta kun Suklaa & Vaniljassa on niin ihana tuoksukin.  :-*
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa sadelma

• HAIRahtanut
« Vastaus #26 : 02.07.07 - klo:21:24 »
Mulla on nyt kokeilussa EHS hunajahoito ja se vaikuttaa melkein yhtä hyvältä kuin valkopulloinen EHS. Nuo ovat kyllä ehdottomasti mun lemppareita. Hinta on halpa ja koostumus hyvä.

Olen taas vaihteeksi innostunut tekemään CO-pesuja vähän useammin. Seuraavaksi voisi vaihtelun vuoksi ostaa taas jotain XZ:n hoitsikkaa, vaikka ne tuntuukin kuluvan paljon nopeammin kuin EHS.
1bFii

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 03.07.07 - klo:10:13 »
Kokeilin sitten eilen CO-pesua, kylläkin jollain lorealin epämääräisellä hoitsikalla, mutta hiukset puhdistui silti yllättävän hyvin! Kun hiukset oli kuivunu ne oli muuten ihan puhtoiset, mutta otsikseen oli jääny tietenki hiuslakkajämät. Noh eipä nuo paljoa sinänsä haittaa kun joka päivä ne kuitenki lakalla sumutan :)

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #28 : 03.07.07 - klo:11:25 »
Kovin montaa eri hoitoainetta en ole minäkään co-pesussa kokeillut mutta EHS:n valkoinen taitaa kyllä olla paras ja pesevin. Ainakin se on riittoisin ja vaahtoaa parhaiten tähän asti kokeilemistani.   :D
Kiitos vinkistä, tuota en ole jostain syystä vielä tajunnut kokeilla!

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #29 : 03.07.07 - klo:22:50 »
Kovin montaa eri hoitoainetta en ole minäkään co-pesussa kokeillut mutta EHS:n valkoinen taitaa kyllä olla paras ja pesevin. Ainakin se on riittoisin ja vaahtoaa parhaiten tähän asti kokeilemistani.   :D
Kiitos vinkistä, tuota en ole jostain syystä vielä tajunnut kokeilla!

Minä taas saan tuolla aina lähmätukan. Minulla toimi XZ vanilja-suklaa paremmin.