Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376928 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #150 : 24.10.07 - klo:19:42 »
^ Niin syy kai sit siinä mut on hoitoaine ennen puhdistanut likaisen tukkani, ehkä se sit nyt oli vaa vieläkin likaisempi. No jos koitan jatkossa selvitä 2 shampoo pesulla viikossa.

Laitoithan hoitoainetta "koura kaupalla" päänahkaan? :) Mitä likaisemmat hiukset, sitä enemmän hoitoainetta tarvitsee -> likaa liuottavia aineita.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #151 : 24.10.07 - klo:20:58 »
^ Joo laitan aika reippaasti et tuntuu ;D. Outoa kyllä ettei sit toiminukkaa tällä kertaa:-\

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #152 : 24.10.07 - klo:21:40 »
Minullekin kävi kerran tuolla tavalla. Olin pessyt hiuset edellisenä iltana shampoolla ja seuraavana iltana co-pesu. Aivan kauhea rasvaletti tuloksena, vaikka tein kaiken kuten ennenkin. En ollut käyttänyt sinä päivänä muotoilutuotteita, joten hiukset olivat saaneet rauhassa rasvoittua sen päivän. Minulla tulee kyllä rasvaletti, jos en käytä muotoilua. Muuta syytä en tuohon keksi kuin muotoilun puuttumisen, sillä muotoilutuotteiden käytön jälkeen olen pessyt co:lla puhtaaksi.

Poissa emi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #153 : 25.10.07 - klo:11:20 »
Olin unohtanut koko CO-pesun ja eilen kun taas kokeilin, niin ei voi kuin olla tyytyväinen :-*
"Kesyttää" luonnonkiharat todellakin, eivät ole niin lentävät vaan laskeutuvat kauniisti ja päänahasta kuitenkin jaksavat kohota.
XZ xylitol hoitista käytin eilen ja suosin muitakin XZ tuotteita. Toimivat co-pesussa juuri halutulla tavalla omille hiuksilleni.
Erittäin hieno suomalainen-hoitikset eivät anna itselleni hyvää loppu tulosta, hiukset olivat jotenkin ihan räjähtäneet pesun jälkeen, mutta siitä onkin vuosi kun kokeilin, täytynee testailla taas joku päivä.
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 25.10.07 - klo:11:28 »
Itsekin ostin ensimmäistä kertaa EHS:n Hunajahoidon CO-pesuun. Ennen olin käyttänyt siis vain XZ:n hoitoja.
Ja tuosta EHS:stä tulikin uusi suosikki! Aikaisemmin hehkutin XZ:n xylitolia, mutta muutaman käytttökerran jälkeen se rupesi kutittamaan päänahkaa muhitteluaikana. Eli sitä en siis viitsi enää käyttää. Sinänsä harmi, koska muuten se teki mulla parempaa jälkeä kuin vanilja&suklaa.

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 25.10.07 - klo:12:58 »
Minäkin kokeilin pari päivää sitten EHS hunajahoitista, kyllä sillä tuli paras lopputulos tähän astisista. Sopii meikäläisen budjetillekin mainiosti.  :)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 26.10.07 - klo:17:19 »
Mä ajattelin kokeilla sunnuntaina suklaa&vanilja hoitiksella. Meneekö se siis niin, että tota hoitsikkaa laitetaan reilusti hiuksiin ja päänahkaan, annetaan vaikuttaa n. 5 min ja huuhdellaan pois ? Vai onko multa jäänyt joku vaihe huomaamatta ?

Emulgointi! Eli siis vaikutusajan loppupuolella hierot päänahkaasi. Pikku hiljaa lisäät hiuksiin hiukan vettä ja hierot lisää. Ja sitten vasta huuhtelu! :)

Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa blendermiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #157 : 28.10.07 - klo:17:04 »
Mulla oli edellinen pesu öljyhoidollinen ja hiukset oli päässeet melko rasvaiseen kuntoon. Ajattelin kuitenkin tehdä CO-pesun koska samana iltana piti laittaa juuriväri, joten jos pesu ei toimisi niin siitä ei tarvisi kärsiä pitkään. Vaikka hiukset olivat tosi likaiset/öljyiset, niin EHS Hunaja ajoi asiansa hyvin ja hiuksista tuli puhtaan ja runsaan tuntuiset. En tiedä miten pitkään vaikutus olisi kestänyt, jos en olisi laittanut väriä. Aiempi nuiva suhtautumiseni CO-pesuun on historiaa ja aion varmasti tehdä näitä vielä  :)
2a F i/ii
Omistamat

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #158 : 29.10.07 - klo:12:42 »
Vanha kosteuttava pääsi loppumaan ja jouduin ostamaan uutta Xylitolia. Ihan peruskamaa mun mielestä, samaa tavaraa mitä vanhempi versiokin muuten paitsi tuoksultaan. Haju jäi tukkaan kolmeksi päiväksi, vaikka välissä oli yksi syväputsari-pesukin! Hajusta tulee mieleen K-Pak, tosin Xylitolissa haju on hieman lievempi. Luulenpa kuitenkin, että en pysty tätä enää tuon hajun takia käyttämään, pää tulee pipiksi jos tuota pitää haistella monta päivää putkeen.

Mun kuiville latvoille hoitotehot ei riittäny ollenkaan, kamalaa hamppua oli pesun jälkeen. Rasvottumista ei myöskään estänyt mitenkään erityisesti, seuraavana iltana piti taas pestä.

Parempiakin tuotteita CO-pesuun löytyy, sellasiakin mitä jaksaa tuoksutella pidempäänkin.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 29.10.07 - klo:14:35 »
Kokeilin ekaa kertaa EHS hunajahoitista ja ihan hyvin ajoi asiansa. XZ kosteuttava on edelleen suosikki. Tyrnihoitis tuoksui hyvältä mutta ei puhdistanut päänahkaa tarpeeksi.

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 29.10.07 - klo:22:08 »
Otin taas pitkästä aikaa käyttöön Tigin O&H:n CO-pesuun.Ihanan kosteuttavaa ja puhdistaa kunnolla päänahankin.Tämä on mulle sellainen hoitiksien kunkku,ettei toista ole.Voisin melkeen pärjätä vaan tällä ja Joicon K-Pak shampoolla.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Tepa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #161 : 06.11.07 - klo:21:07 »
Oon nyt tehny co-pesun kerran viikossa. Aineina on ollu XZ:n suklaa-vanilja ja vihreä savi. Tuo suklaa-vanilja toimi huomattavasti paremmin tässä päässä. Puhdisti tosi hyvin ja tukka pysyi yhtä hyvin puhtaana kuin shampoo pesun jälkeenkin. Vihreä savikin puhdistaa ihan ok, mutta tukka on seuraavan päivän iltana jo vähän likaisen oloinen. Eli ei vihreää savea enää tämän putelin jälkeen...

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #162 : 06.11.07 - klo:22:01 »
EHS:n hunajahoito alkaa loppua minulta tällä kertaa. En pysty vertailemaan sitä muihin aineisiin CO-pesussa, sillä se on ensimmäinen purtelo jota olen tähän tarkoitukseen käyttänyt. Mutta hyvin se on pessyt ja hiukset ovat sen jäljiltä ilmavat ja pehmeät, eli toimiva on.  :) Seuraavaksi voisin kokeilun vuoksi ostaa jotain muuta, vaikka XZ:n sulkaa&vaniljaa.
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 12.11.07 - klo:17:32 »
Mä kokeilen just CO-pesuun tänään ostamaani XZ:n Xylitol hoitoainetta.
Aine levittyi hiuksiin tosi hyvin, ja hiukset tuntui emulgointivaiheessa todella pehmeiltä ja sileiltä. No sitten kun sen huuhteli pois niin hiukset oli ihan takussa kun niitä olin sotkenut. Sitten pistin tuota samaa hoitoainetta vielä hetkeksi päähäni, ja huuhtelin. Huuhteluvaiheessa hiukset tuntui taas toooosi pehmeiltä ja sileiltä. :-*
Tuoksu on tuossa hoitoaineessa ihana. Shampoo ei tuoksu ihan yhtä hyvältä.
Aivan ihanaa ainetta tuo xylitol hoitoaine! Tai no.. saa nyt kahtoo vielä että miltä mun hiukset näyttää kun ovat kuivaneet. ;D
3a/b F ii

Poissa Lauris

• Hiushörhö
« Vastaus #164 : 14.11.07 - klo:09:40 »
Tulipa todella hyvä tulos CO-pesussa Urtekramin Aloe Vera -hoitiksella. Tätä ennen olen käyttänyt vain EHS Hunajahoitoa, mutta Urtekram tuntuu olevan vähintään yhtä hyvää. Helppoa levittää, sopivan "jämäkkä" koostumus, ei ihan lirua, ja tekee tosi pehmeät ja ilmavat hiukset. :-*

Harmi vaan, että mulla CO-pesu tuntuu vievän aika paljon väriä. Annan tosin hoitiksen muhia päässä 20-30 minuuttia, en tiedä vaikuttaisiko jos aikaa lyhentäisi.