Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377125 kertaa)

Poissa pippuri

• Hiushörhö
Vs: CO-pesu
« Vastaus #165 : 16.11.07 - klo:11:51 »

Mie oon nyt muutaman kerran CO-pessyt MOPin Moisture Complexilla kun ei siinä shampoopesun jälkeiseksi hoitsikaksi
riitä hoitotehot olleskaan mun päälle.Latvat tietty tarttee kyl sit tuhdimpaa hoitoainetta.

"Ihan jees" tulos sillä tulee...tuleepahan näin käyteltyä puteli pois...ei yhtä ilmava kuin Glistenillä, mutta sitä mä en raaski enää käyttää CO-pesussa.

Ai niin, on siinä sellanen huono puoli, että sekin ( siis toi MC ) jättää kauheeta pintapörröä kuteb Hydratinkin.
2aFii

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #166 : 17.11.07 - klo:20:16 »
Olen nyt huomannut, että pidemmässä CO- käytössä O&H hoitsikka on alkanut ärsyttämään päänahkaa. Aiemmin mulla teki sitä vaan shampoo, nyt päänahka ei kestä hoitistakaan. Täytynee vaihtaa takaisin vanhoihin XZ:hin, kun niistä ei ainakaan ärsytystä ole tullut.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Sylvia

• HAIRahtanut
« Vastaus #167 : 17.11.07 - klo:23:34 »
Kokeilin CO-pesua viime viikolla hyvin epäileväisin mielin, mutta tulos oli ehdottomasti positiivinen. :) Hiukseni lässähtävät ja lähmääntyvät aika helposti, joten olin todella yllättynyt tukan kuohkeudesta pesun jälkeen. Käytin pesuun XZ:n Suklaa&Vanilja-hoitista ja hajua lukuunottamatta olin siihen tosi tyytyväinen. Levittyi hyvin ja emulgointi oli helppoa, samoin poispeseminen. Latvoihin laitoin vielä Lorealin Preferencen mukana tullutta hoitoainetta. Mitään vertailuja en kamalasti voi tehdä, kun tuo oli elämäni ensimmäinen CO-pesu, mutta tukka oli kyllä tosi pehmoinen ja kiiltävä. Mieskin hipelöi tukkaa illalla ja kehui pehmoiseksi, vaikkei tuo yleensä mitään tuommoisia huomaa. :D Tämä jää ehdottomasti kyllä yhdeksi hiustenhoitorutiiniksi minullekin. :)
1c M ii

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 19.11.07 - klo:14:14 »
Olen löytänyt itselleni HG-tuotteen CO-pesuun: Urtekramin Ruusu-hoitoaine! Kun pesen tällä + samalla muhittelen pituuksissa, tukka tuntuu ihanan pehmeältä ja hoidetulta. Myös pesuväli on pidempi kuin normaalilla shampoolla pestessä, en tiedä miksi mutta rasvoittuminen tuntuu loppuvan kuin seinään.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 19.11.07 - klo:17:08 »
Mä pistin juuri päähäni EHS hunajahoitoa, ja annan sen nyt olla siinä ehkä kuuteen asti, eli noin tunnin.  Luulin lötränneeni sitä ainakain puoli pulloa kun sitä vahingossa kaatui käteen aina kamalat määrät, mutta ei se vajunutkaan kun neljäsosan :D
3a/b F ii

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #170 : 19.11.07 - klo:19:39 »
Tässä viime aikoina aktiivisesti CO:lla päänsä pesseenä voisin tehdä pientä yhteenvetoa vakikäytössä olleista aineista.

Ykköseksi kaikkien muiden yli on noussut LV hoitoaine. Levittyy parhaiten, vaahtoaa tarpeeksi, mutta selvittää myös parhaiten. Yleensä käytän latvoille erikseen myös LV Tehohoitoa, joka ei ainakaan pahenna lopputulosta.

Toiselle sijalle ponnistaa EHS Hunajahoitoaine. Selvittävyytensä vuoksi mainiota, pieni miinus huonosta emulgoituvuudesta (onko tällaista sanahirviötä olemassakaan ::)), joka tuntuu johtuvan hoitoaineen öljyisyydestä. Tukka tuntuu vahamaiseta pesun jälkeen.

XZ:n hoitikset ovat pudonneet listassa pois kuumimmasta kärjestä. Ehkä osaksi myös siksi, että päänahkani ei tunnut oikein kestävä kovia hajusteita, ja niitähän näistä löytyy. Tähän vertailuun olen kelpuuttanut Vanilja-Suklaan ja Xylitolin, koska näistä on tulokset paremmassa muistissa. Vanilja-suklaa vaahtoaa paremmin ja on ehkä siksi hieman toimivampi. Tulos on molemmilla kohtalainen, hieman takkuinen, mutta puhdasta tulee. Xylitol puolestaan tuntuu kosteuutavan enemmän, mutta sitä on vaan niin hankala hieroa päähän, joten sopinee paremmin tavapikahoitikseksi.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 19.11.07 - klo:20:10 »
Nonnih, nyt on sitten pesty hiukset EHS hunajahoidolla. Hiukset on vielä vähän kosteat, mutta ainakin tällä hetkellä tuntuu tosi pehmeiltä. :) Pituuksiin pistin kyllä vielä vähän O&H:ta pikahoitikseksi (kerrankin vähän, enkä lötrännyt kilokaupalla ;D). Tuo Hunajahoito on kyllä parempaa kuin XZ:n hoitikset (Suklaa & Vanilja ja Xylitol), joita olen tähän mennessä kokeillut.
Hoitotehot tuossa ei kuitenkaan pituuksille riitä, siispä joku pikahoitis on vielä paikallaan tuon pesun jälkeen. :)
Niin tai sitten pistäisi pituuksiin jotain muuta vähän hoitavampaa, mutta teen mieluummin tuollai toisella tavalla.
3a/b F ii

Poissa pipsu

• Hiushörhö
« Vastaus #172 : 20.11.07 - klo:15:21 »
Tulen hieman jälkijunassa, kun kokeilin CO-pesua ekaa kertaa vasta toissapäivänä. Suhtauduin hieman skeptisesti, mutta ostin kiltisti XZ:n vanilja-suklaan. Hieroin päänahkaan ja pidin päässä parisenkymmentä minuuttia. Hiuksista tuli kuin silkkiä! Oih! Myös tuoksuivat ihanilta ja tuntuivat puhtaammilta kuin pelkän shampoopesun jälkeen. Värikin haaleni vähän (oikein toivottua).Tätä kokeilen kyllä uudelleen, kiitos vaan foorumilaisille tästäkin silmiä avartavasta kokemuksesta!
« Viimeksi muokattu: 09.12.07 - klo:12:28 kirjoittanut pipsu »
Feel the burn.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 20.11.07 - klo:17:02 »
Varoitus: tulossa tyhmä kysymys.  :P

Onko CO-pesussa tarkoitus pyyhekuivata hiukset ennen hoitsikan laittamista vaikuttamaan?
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #174 : 20.11.07 - klo:17:48 »
^ Ei tarvitse.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 20.11.07 - klo:18:52 »
Varoitus: tulossa tyhmä kysymys.  :P

Onko CO-pesussa tarkoitus pyyhekuivata hiukset ennen hoitsikan laittamista vaikuttamaan?

Ei mielellään pyyhekuivausta ennen CO-pesua, koska  hiuksien kuuluu olla märät, että hoitoaine saadaan emulgoitumaan ja "vaahtoutumaan" kunnolla. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 20.11.07 - klo:20:30 »
Ai kuuluuko se hoitoaine laittaa aina märkiin hiuksiin? ;D
Ihmekkös ei mulla vaahtoakkaan kunnolla, kun olen kuiviin hiuksiin pistänyt  ::)
3a/b F ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #177 : 20.11.07 - klo:20:34 »
^ CO-pesussa märkiin hiuksiin, tavallisesti hoitoainetta pyyhekuivattuihin. Ethän sinä ennen shampoopesuakaan hiuksia rupea kuivailemaan. ;D Tai levittyvyys huononee huomattavasti.

edit. kuivailu eikä kuvailu.
« Viimeksi muokattu: 20.11.07 - klo:20:45 kirjoittanut Magia »

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 20.11.07 - klo:20:39 »
^ CO-pesussa märkiin hiuksiin, tavallisesti hoitoainetta pyyhekuivattuihin. Ethän sinä ennen shampoopesuakaan hiuksia rupea kuvailemaan. ;D Tai levittyvyys huononee huomattavasti.

No mutta kun olen tehnyt aina sillä tavalla, että olen ensin tunkenut sen aineen päähän (kuiviin hiuksiin), ja sen jälkeen vasta jonkun ajan päästä mennyt suihkuun kun on hoitoaine ollut päässää riittävän kauan ;D ;D  Mutta ei se mitään, kun puhdasta on silti tullut. :D
3a/b F ii

Poissa Sylvia

• HAIRahtanut
« Vastaus #179 : 20.11.07 - klo:21:55 »
Ostin tänään Herbinan marjaspa-sarjan kosteuttavan hoitoaineen ihan tuoksun perusteella CO-pesukokeiluun. Ennen pesua laitoin latvoihin ja pituuksiin kookosöljyä reiluksi tunniksi. Hoitis oli aivan ihanan tuoksuista ja mukavan tuntuista, mutta mututuntumalta se ei ollut aivan yhtä riittoisaa kuin Suklaa & Vanilja. Levittyi kuitenkin hyvin ja vaahtoutui emulgoidessa mukavasti. Pidin hoitoainetta päässä ehkä reilut 20 minuuttia emulgoiden muutaamaan otteeseen. Pelotti vähän miten hoitoaineen pesuteho riittää liiallisen kookosöljyn puhdistamiseen, mutta sain pidettyä näppini erossa shampoosta silti.

Pesun jälkeen tukka tuntui mukavalta, mutta kosteana hiukan takkuiselta. Suihkuttelin vähän Miracle Mistiä pituuksiin ja föönasin nopeasti ja hitto, että nyt on ihana tukka. :-* Tukka on kiiltävä, takuton, pehmoinen ja kuohkea sekä mukavan jäntevän oloinen. Latvojen pehmeyden laitan tosin kookosöljyn piikkiin, joka sekin peseytyi juuri sopivasti hiuksista. Kaikenkaikkiaan tykkäsin tästä enemmän kuin XZ:n Suklaa & Vanilja-hoitiksessa CO-pesussa, vaikka siihenkin olin tyytyväinen.
1c M ii