Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377135 kertaa)

Poissa Satine

• HAIRahtanut
Vs: CO-pesu
« Vastaus #180 : 22.11.07 - klo:17:56 »
Mun ensimmäinen yön yli kestävä hoitoainemuhittelu ja samalla CO-pesu tapahtui viimeyönä.. :D Huuhdeltaessa hiukset olivat tooosi sileät ja takuttomat, ja kesti myös kuivua tosi kauan. Tulos: Sileät, pehmeät ja kiiltävät hiukset, tosin latvoista hieman karheat. Eli aion koittaa tätä menetelmää uudelleenkin!

Ainiin, käytössä oli siis EHS hunajohoito ja XZ xylitol-hoidon sekoitus.
Only a vampire can love you forever

Poissa Lettunen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #181 : 27.11.07 - klo:16:03 »
Mikäs tää CO-pesu oikein on?Ku mä urpo en oikein oo kuullut tästä... ???

Poissa Avena

• Tukkaguru
1bFi

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 27.11.07 - klo:16:16 »
Mä oon kerran kokeillut oikeaoppista co-pesua, aikaisemmin en oo emulgoinut enkä pitänyt hoitsikkaa päässä tarpeeksi kauan. <-- noilla kerroilla ei tullut hyvää jälkeä, mutta tuo oikeaoppinen tapa kyllä tuotti ihan ok tuloksen. Muistaakseni hiukset rasvoittuivat kuitenkin nopeampaa ja tulos ei ollut niin hyvä kuin olisin toivonut. Ostin silloin ihan tuota tarkoitusta varten EHS:n valkoisen hoitsikan. Latvoihin laitoin muistaakseni jotain jämäkämpää tavaraa. Hoitsikoita pidin silloin noin tunnin - tunnin ja vartin päässä. Nyt kun on tuota O&H puolitoista 750 ml pullollista niin ehkä sillä raaskisi koittaa myös. Tai tehdä tuosta sellainen EHS-O&H -seos, jolla sitten co-pesun suorittaisi. Kuinkahan paljon hellävaraisempaa tuo CO-pesu on verrattuna esim. MOP hydratingillä pesemiseen? Kun tuo lopputulos MOPilla tuntuisi paremmalta...
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #184 : 03.12.07 - klo:10:55 »
Mä keksin viimein sekoittaa EHS Hunaja-hoitista ja XZ Suklaa&vaniljaa co-pesua varten, ja lopputuloshan oli mitä loistavin! XZ:n hoitiksista oon tykänny oikeastaan kaikista, mutta toi EHS on ollut jotenkin vähän..hmm.. epätyydyttävää, liian lirua eikä niin hoitavaa. Tällä tavoin saan nyt vihdoin käytettyä ton EHS:n loppuun eikä XZ:aakaan kulu kerralla niin paljon. :)

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #185 : 03.12.07 - klo:18:23 »
Parhaimman CO-pesutuloksen sain nyt pari päivää sitten pestessä EHS:n sillä valkopurkkisella hoitiksella, ja siihen sekoitettuna Frantsilan hoitoainetta.  :) Ei yhtään likaiset hiukset, vähän kuin olisi shampoolla pessyt, mutta pehmeempi tulos.
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #186 : 30.12.07 - klo:23:46 »
Käyttelen CO-pesua aina kun ei ole muotoilutuotteita, ja hyvin se on puhdistanut likaisenkin tukan. Viimeksi eilen, oli tosi limanen tukka takaraivolta (pyörteitä joita olen yrittänyt saada käsin laskemaan ::) ), lätkein paljon XZ S&V ja jotenkin onnistuin saamaan hiukset tosi takkuun. No, ei se haitannut, laitoin kookosrasvaa latvoihin ja jonkun verran kyllä sinne takaraivo takullekkin, ja myös hoitoainetta levitin takuille. Pistin myssyn päähän n. 2h (kateltiin leffa) ja sitten suihQ ja kyllä tuli puhas ja vahva tukka :) Ja takut selvinneet aivan loistavasti. Jätettäväksi karitevoita ja MM

EDIT. ainiin, jostain ihmeen syystä päänahkaa kutitti tosi pahasti niskasta, niin pesin kyllä niskan shampoolla, joka on tosi miedosti pesevää (melkeen kuin hoitoainetta), kutina jatkui yöllä mutta nyt on poissa ???
« Viimeksi muokattu: 30.12.07 - klo:23:49 kirjoittanut Ziru »

Varis

• Vieras
« Vastaus #187 : 31.12.07 - klo:10:36 »
Nyt kun mun hiukset on raitoja lukuunottamataa käsittelemätöntä hiusta, niin olen jättänyt co-pesut lähes kokonaan pois. Kahdella viimeisellä pesukerralla olen nyt käyttänyt co:ta. Ensimmäisellä kerralla hiukseni olivat melko likaiset ja pesin ne EHS-hunajalla. Hiukset selvisivät helposti, mutta takaraivon kohta ei näyttänyt ihan puhtaalta, kun hiukset kuivuivat. Emulgoin mielestäni hyvin ja vaikutusaikakin oli 15 minuuttia. Eilen pesin XZ-tyrnillä ja tulos oli hieman parempi, tosin hiukset olivat puhtaammat. Hiukset jäivät molempien pesujen jälkeen todella pehmeiksi ja jopa hieman raskaiksi.  Sähköisyys väheni myls huomattavasti. Ehkä en enää pesisi pelkästään co:lla, niin kuin tein silloin, kun suurin osa hiuksistani oli värinpoiston kärsinyttä.

nita

• Vieras
« Vastaus #188 : 06.01.08 - klo:00:17 »
Mie oon nyt (laskee nopsasti) viitenä päivänä pessy hiukset CO-pesulla. Voidaan todeta, että oon ihan koukussa.

Miulla on aika lyhyet hiukset, ja pesen ne joka päivä (pesuvälin venyttelyä sitten joskus kun pehko on pidempi ja hallittavampi), ja CO-pesu kyllä taltuttaa kaikki sähkösyydet ja tekkee tosi hyvän tuntuset hiukset. Kerrankin miehekekin huomaa, että hiuksissa on jottain uutta! :)

Tätä lissää! Tekis mieli käydä sijottamassa Tigiin vähän rahoja, ihan testimielessä.. Tällä hetkellä siis käytössä XZ:n suklaa-vanilja. Pitänee jatkaa tätä talven läpi, ja kahtoa sitten että missä kuosissa hiukset on :)

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 06.01.08 - klo:17:44 »
Olen loytanyt uuden suosikin co-pesuun; Elivon hoitsikan. Toimii paremmin kuin aikaisempi suosikkini EHS:n hunajahoito. Se on mm. hajusteeton, joka tuo plussaa kyllastyttyani tuohon hunajahoidon tuoksuun. Pesee hyvin, myos lyhyella vaikutusajalla. Harmina on hinta, joka saisi mielummin olla parin euron paikkeilla co-hoitsikoissa.  :P
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #190 : 06.01.08 - klo:22:40 »
Pesen aika harvoin tukan jtn. 2-3x viikossa tukan, niin kun co-pesen sen, niin joudun kyllä pestä sen melkein heti uudestaan, esim. tiistaina illalla co-pesen, niin torstaina saa kyllä olla jo kovasti pesemässä. Co-pesu ei myöskään mielestäni tehoa aivan superlikaisiin hiuksiin. Tarkoitan siis TODELLA likaisia, jotka shampootakin vaatisivat 2 vaahdotusta. Muuten siirtyisin co:hon kokonaan ::)

mansikka08

• Vieras
« Vastaus #191 : 08.01.08 - klo:18:00 »

Onko kukaan löytänyt viime aikoina kaupasta Dailyn hoitsikkaa (Hki keskustan läheltä)? Mun mielestä se on tosi hyvää co-pesuissa, mutta se näyttää kadonneen kokonaan kauppojen hyllyiltä. Tilalle on tullut Rainbowta ja Xtraa.. Olisikohan toi Rainbow hyvää - kokemuksia? Ostin Pirkkaa, mutta en kyllä tykkää siitä yhtään.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 08.01.08 - klo:18:44 »
^ Olen kanssa etsinyt tuota hoitoainetta kissojen ja koirien kanssa ja en löytänyt. Ainoastaan Dailyn värjätyille hiuksille tarkoitettua joka maksoikin melkein kaksi euroa puteli ( ::) tosi kallista) kun tuo etsimäni on ollut sen euron. Jäi sitten ostamatta ja ostin Rainbowia.

Muoks. En ole vielä ehtinyt käyttää tuota Rainbowia. Yritin hakea tuon Dailyn INCIä, mutta en löytänyt. Tässä kuitenkin vertailun vuoksi tuon Rainbowin Panthenol hoitoaineen INCI.

Aqua, Cetearyl Alcohol, Distearyldimonium Chloride, Cetrimonium Chloride, Oleyl Erucate, Glycerin, Panthenol, Parfum, Allantoin, Methylparaben, Ethylparaben, Citric Acid.
« Viimeksi muokattu: 08.01.08 - klo:22:44 kirjoittanut Luurankka »
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

mansikka08

• Vieras
« Vastaus #193 : 08.01.08 - klo:19:37 »
^Olet ilmeisesti käyttänyt tota Dailya aikaisemmin? Osaatko verrata tota Rainbown versiota siihen  Dailyyn?

Poissa sonj

• Hiushörhö
« Vastaus #194 : 08.01.08 - klo:23:08 »
Daily-merkki on poistumassa kokonaan, Daily-tuotteet korvataan Rainbowlla, joten tuota hoitsikkaa tuskin löytyy. Rainbown Panthenol-hoitoaine oli mun mielestä melkein parempi kuin Daily, tosin en noissa mitään suurempia eroja huomaa. Pidän itse CO-hoitista 750 ml Tigi-purkissa, jota aina täyttelen. Yleensä CO-sekoituksessani on puolet naurettavan halpaa X-tra-hoitista (1,10e/500ml) ja puolet Rainbowta, Pirkkaa, XZaa tai EHS:ää. Tuossa X-trassa ei ole yksinäänkään mitään vikaa, tosin siinä on niin ruma purkki, etten varmaan käyttäisi sellaisenaan.
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta