Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376947 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #225 : 29.01.08 - klo:21:22 »
^ Milläs sitten luulet juuren itsekseen puhdistuvan, jos et sinne laita mitään? :o Siellähän se vika on, sitä pitää laittaa tyveen ihan reilusti, ei se päänahka siitä puhdistu, jos latvoihin laitat hoitista. ;D Anna myös vaikuttaa päässä sen 5-10min.

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #226 : 29.01.08 - klo:21:36 »
^^ Määkin levitän ihan värjäyssudin (vai mikä se on?) avulla jakauksittain tukkaan ainetta, ja REILULLA kädellä ;D Siinäpä vika sulla.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #227 : 29.01.08 - klo:21:42 »
Puhdistuminenhan perustuu juurikin sille hoitoaineen rasvan veteen emulgoivalle vaikutukselle, eli siis tosiaan lisää ainetta päähän.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa wilvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #228 : 30.01.08 - klo:14:55 »
Mun luonnonkikkarat hiukset kyllä tykkäävät CO-pesusta, ainoa ongelma oli alussa sellainen "karvaisuus" hiusten kuivettua. Hieman silikoninen jätettävä on ratkaissut tuon ongelman.

Suomenlomilla en käytä shampoota lainkaan, sauna ja CO-pesu.  :P Annan hoitoaineen vaikuttaa suihkumyssyllä ja pyyhkeellä suojattuna saunassa. Niin helppoa ja hiukset kiiltävät. Täällä Englannissa jää CO pesut hieman vähemmälle, kun en ole oikein löytänyt siihen sopivaa hoitoainetta. Voittekin arvata, mitä matkalaukku on täynnä aina Suomesta tullessa....

Mun luottoyhdistelmä on ollut XZ:tan kosteuttavaa päänahkaan (reilusti!) ja O&H:ta pituuksiin (reilusti!). Pikahoitiksena sitten ALTimaa. Pitää nyt miettiä uudet yhdistelmät, kun mun hoitoainevarastot alkavat ehtymään. Pitäisköhän pyytää äitiä lähettämään EHS hoitoainetta mulle.  :D 

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #229 : 30.01.08 - klo:14:59 »
Mulla oli jotenki jännää EHS hunajahoito. Se oli aika paksua koostumukseltaan, mutta haisi pahalta, eikä mielestäni hunajaiselta. Äitini mielestä ei haissut pahalta, mutta omasta mielestä ei kyllä ainakaan hunajaiselta. Se saattoi jäätyä jäädessään yöksi autoon, voisko siinä olla syy?

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #230 : 30.01.08 - klo:15:55 »
^ Mulla hunajahoito on ainakin ihan lirua, ja sitä meinaa valahtaa kädelle puoli pulloa kun pikkuisenkin kallistaa sitä putelia. :D
3a/b F ii

Poissa Sylvia

• HAIRahtanut
« Vastaus #231 : 30.01.08 - klo:16:26 »
Pesin eilen hiukset XZ:n Xylitol-hoitiksella eikä mies voinut pitää koko iltana näppejään erossa tukastani. :D Sanoi ettei mun hiukset ole koskaan olut niin pehmeät ja kuulemma kiilsivätkin tosi paljon. Tukka tuli puhtaan tuntuiseksi eikä liian raskaaksi eli tämä hoitis jää kyllä minun päähän vakikäyttää co-pesuissa. :-*
1c M ii

dinaella

• Vieras
« Vastaus #232 : 31.01.08 - klo:17:46 »
Mitä teen väärin kun tuntuu että CO pesun jälkeen hiukset ovat ihan lässähtäneet ja heti seuraavana päivänä rasvaiset  :-\
Olen kokeillut XZ kosteuttavaa ja Xylitolia mutta mielestäni niillä ei ole eroa. Hoitoaineen olen antanut vaikuttaa päässä 15-30min.
En käytä muotoilutuotteita, eivätkä hiukset muuten ole helposti rasvoittuvat.
Kertokaa millä tuotteella ja tavalla saa parhaimman tuloksen CO-pesussa?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #233 : 31.01.08 - klo:18:04 »
^ Et välttämättä mitään. Tämä pesutapa voi vaan olla liian hoitava sinulle.

dinaella

• Vieras
« Vastaus #234 : 01.02.08 - klo:15:40 »
^Niin totta. Vähän harmi  kun latvat tuntui kuitenkin tykkäävän CO-pesusta  :-\

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #235 : 01.02.08 - klo:16:01 »
Suomenlomilla en käytä shampoota lainkaan, sauna ja CO-pesu.  :P Annan hoitoaineen vaikuttaa suihkumyssyllä ja pyyhkeellä suojattuna saunassa. Niin helppoa ja hiukset kiiltävät. Täällä Englannissa jää CO pesut hieman vähemmälle, kun en ole oikein löytänyt siihen sopivaa hoitoainetta. Voittekin arvata, mitä matkalaukku on täynnä aina Suomesta tullessa....

Jos vain löydät jostain sellaisen kuin Alberto VO5 Moisture Milks Creamy Fresh Peaches conditionerin niin kannattaa kokeilla. Pullossa on 665ml tavaraa, pullo on sellainen pisaran muotoinen ja on silikonitonta. Omani ostin Irlannista jostain halpakaupasta, maksoikohan peräti 2e  :)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #236 : 01.02.08 - klo:20:37 »
Olen viimeaikoina pessyt Dermosilin Aloe Vera -hoitiksella, kastellut kunnolla vedellä, puristanut suurimmat vedet varovasti pois, läntännyt päähän ja hieronut minuutin - toimii tosi hienosti.

Kummallisinta tässä on se, että tämä tuntuu hoitavan hiuksia aivan jumalattomasti tällä tyylillä vaikka varsinaisena huuhdeltavana hoitoaineena ei selvitä, kiillota tai tee yhtään mitään muutakaan positiivista - haisee vaan pahalle.

Päässäni on vikaa, eli siis reilut kerrat värinpoistoja, värejä, kaikkia. Nyt väri vaalea, voimme käyttää kuvaavana synonyymina katkeilevaa takkupesää. Vaan ei enää, kun olen viisi kertaa putkeen pessyt Dermosililla, tuntuu jättävän kivan kalvon ihan pelkästäänkin ilman jätettäviä, hiukset jää pehmeiksi, eivät takkuunnu, rasva poistuu, eivät jää lentävän ilmaviksi :)

Poissa Johannah

• Hiushörhö
« Vastaus #237 : 01.02.08 - klo:22:29 »
Olen taas innostunut CO-pesusta pitkän tauon jälkeen!

Uusi suosikkini on Herbinan marjaspa -hoitoaine. Ihanan kermaista ja tuoksuvaa, ja jättää hiukset tosi kuohkeaksi, pehmeiksi ja kiiltäviksi. Vaahtoaa tosi hyvin, ihan kuin shamppoo, varsinkin jos antaa muhia saunassa. Tykkään :-*
2c M ii. Hiukset alaselkään, melko luonnonkiharat, vaaleat ja kuivat. Lempituotteita O&H (ha), K-pak -sarja ja All soft -sarja.

Poissa Tepa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #238 : 02.02.08 - klo:12:55 »
CO-pesin maanantaina XZ:n Xylitolilla hiukset. Reilusti annosteltu aine vaikutti tavallista pidempään tukassa. Emulgoin myös pariin kertaan ennen varsinaista huuhtelua. Tuli kyllä tosi mukavan tuntuinen tukka. Pehmeä ja kiiltävä. Pysyi puhtaanakin pidempään kuin aiemmilla Xylitol-co-pesuilla. Seuraavana pesupäivänä (keskiviikkona) oli tukka vielä ihan puhtaan oloinen, mutta piti kuitenkin jumpan jälkeen pestä.

Tuoksu tossa Xylitolissa on vähän turhan voimakas. Tuoksu kun säilyy vielä kuivissa hiuksissakin jonkin aikaa.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #239 : 02.02.08 - klo:23:42 »
CO-pesin eilettäin XZ Xylitolilla ja latvoihin laitoin XZ kosteuttavaa tehistä. Tukasta tuli ihana, mutta kauhea kutina on ollut päänahassa pesusta lähtien, täytyy näköjään taas ensi pesussa kääntyä Simin puoleen. Mulla aina värjäyksen jälkeen kutisee päänahkaa, joten pitää sitä Simin oil curea käytellä jonkun aikaa. CO-pesu toimii kyllä sitten hetken päästä taas. NYt täytyisi vain löytää joku hoitis, joka toimisi CO-pesussa, mutta hoitaisi päänahkaa samalla lailla kuin Sim. XZ:n suklaa&vanilja ei rauhoittavuudesta huolimatta estä kutinaa.