Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377315 kertaa)

Poissa Angie

• HAIRahtanut
Vs: CO-pesu
« Vastaus #240 : 08.02.08 - klo:15:53 »
Kokeilin CO-pesua EHS:n hunajahoidolla, aiemmin olen käyttänyt vain XZ:n kosteuttavaa ja suklaa-vaniljaa. Tukka tuntui pestessä oudolta, jotenkin muoviselta ja kuitenkin karhealta. Tuota hunajahoitoa joutui laittamaan myös aika paljon kerralla. Vielä huuhdellessakin tuo sama outo tuntu oli hiuksissa, mutta se hävisi ja tukka on nyt kuivana tosi pehmeä ja sileä. Tuoksu on mukavan mieto eikä jää hiuksiin. Tykkään  :-*
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #241 : 09.02.08 - klo:15:26 »
Täälläkin on viime aikoina ollut vain huonoja kokemuksia suklaa-vaniljasta CO-pesussa. Tukka on kuiva, karhea, itsepäinen ja vaikeahkosti muotoiltava. Pitäisiköhän vaihtaa välillä EHS:n hunajaan tai siihen valkoisessa purkissa olevaan hoitoaineeseen, tai vaihtoehtoisesti XZ:n tyrni-, savi-, tai normaalien hiusten hoitoaineeseen.

Suklaa-vaniljaa omistin edellisen kerran melkein pari vuotta sitten, ei se muistaakseni silloin näin surkeaa ollut.

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 09.02.08 - klo:17:57 »
Mun viimeaikaisia co-pesusuosikkeja ovat olleet Dailyn perushoitis ja Herbinan kuivien hiusten hoitis. Daily on halvempaa, mutta onneksi bongasin myös Herbinaa eurolla. Tähän imuritukkaan menee hoitista niin tajuttomasti, että en raaski edes XZ:taa ostaa tuohon tarkoitukseen, puhdasta ja hoidettua kun tulee halvemmallakin.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #243 : 14.02.08 - klo:23:58 »
Uusi ylihinnoiteltu HG tähän tapahtumaan löytyi, Dermosilin karpalo-hunaja -hoitoaine. PH 3.5, eli siis pesee koko tapahtuman ajan pitäen hiukset sileänä :) Ihan pikapesua olen viimeaikoina tehnyt muutenkin, hieron pari minuuttia ja huuhtelen - hyvin putsaantuu.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #244 : 17.02.08 - klo:08:13 »
Jos vain löydät jostain sellaisen kuin Alberto VO5 Moisture Milks Creamy Fresh Peaches conditionerin niin kannattaa kokeilla. Pullossa on 665ml tavaraa, pullo on sellainen pisaran muotoinen ja on silikonitonta. Omani ostin Irlannista jostain halpakaupasta, maksoikohan peräti 2e  :)

Mulla on tota, ei toiminut hoitiksena mutta enpä olekaan kokeillut CO-pesussa. Olen pessyt aavistuksen likaiset hiukset XZ tyrnihoitiksella, sellaiset jotka olis aamulla likaiset mutta illalla ei vielä näytä rasvaisilta kuitenkaan. Toimii  :-* Selvemmin likaisiin hiuksiin ei kyllä toimi..

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 21.02.08 - klo:21:26 »
Olen nyt kokeillut CO-pesuja suklaa&vaniljalla, xylitol-hoitiksella ja Tigin O&H:lla.

Viimeksi tänään kokeilin tuota Xylitolia CO-pesussa, odotukset taas vähän korkeammalla. Tuota Xylitolia meni kyllä ihan järkyttävä määrä hiuksiin, varmaan puoli pulloa. Tuntui siltä, että sitä olisi voinut laittaa vaikka kuinka paljon.  ::) Jotain vaahtoavampaa hoitista voisi siis kokeilla CO-pesuissa jatkossa. Annoin vaikuttaa kymmenen minuuttia, ja huuhtelin sitten runsaan vedellä lotraamisen kera pois. Hiukset tuntuivat ihanan pehmeiltä, ei ollenkaan niin narskuvilta kuin tavallisen shampoo-pesun jälkeen. Positiivista on se, ettei perinteisiä "shampootakkuja" tullut ollenkaan. Toisaalta vaikka hiukset tuntuvatkin puhtailta, ne näyttävät vähän rasvaisilta, ja menevät täysin päätä myöten.  :-\ Yleensä haluan hiusteni olevan mahdollisimman ilmavat, joten tulos ei miellytä. Jos en olisi näin väsynyt, pesisin hiukset varmaan uudelleen - shampoon kera.

Päänahkanikin on aika rasvoittuva, joten ehkä CO-pesut eivät vain sovi minulle.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Varis

• Vieras
« Vastaus #246 : 22.02.08 - klo:13:11 »
Yleensä tuollaisen vähemmän puhtaan tuloksen saa, jos ei muista kunnolla emulgoida eli vaikutusajan jälkeen hieroa hoitoainetta kunnolla päänahkaan.

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #247 : 23.02.08 - klo:15:29 »
Voihan käydä välillä saunassa co-pesun aikana siis?

Pistin eilen jojobaöljyä ehs  hunajahoitiksen joukkoon. Kyl vaan hiukset tykkää!

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #248 : 23.02.08 - klo:15:31 »
^ Voi käydä. Kannattaa ehkä pistää kuitenkin myssyä tai pyyhettä päähän, eikä kannata olla kovin pitkään. Päänahka kuitenkin hikoaa siellä, ja CO-pesu voi herkemmin jättää vähän likaisen tunteen.

nunne

• Vieras
« Vastaus #249 : 27.02.08 - klo:17:11 »
Mä olen nyt kovinkin ihastunut ajatukseen CO-pesusta.
Aionkin testata sitä heti, kun olen sanut aikaiseksi ostettua hyvää hoitoainetta siihen tarkoitukseen.
Mietinkin sitä et pesettekö tukan CO-pesulla shampoo pesun sijasta eli jos normaalisti pesisit shampoolla joka toinen päivä tukan, niin nyt pesetkin joka toinen pesukerta CO:lla. VAI et ne väliäivät kun et pese shampoolla peset CO:lla?

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #250 : 27.02.08 - klo:17:18 »
Mietinkin sitä et pesettekö tukan CO-pesulla shampoo pesun sijasta eli jos normaalisti pesisit shampoolla joka toinen päivä tukan, niin nyt pesetkin joka toinen pesukerta CO:lla. VAI et ne väliäivät kun et pese shampoolla peset CO:lla?

Ihan shampoopesun sijasta käytän minä ainakin CO-pesuja.
3a/b F ii

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #251 : 27.02.08 - klo:17:28 »
^Minä myös, tukka tulee yhtä puhtaaksi (tai ainakin puhtaan näköiseksi ja tuntuiseksi) shampoolla ja hoitoaineella.

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #252 : 27.02.08 - klo:18:19 »
Jaahas, jos sitä tänään kokeilisi toisen kerran co pesua. Viimeksi käytössä oli o&h ja nyt vuorossa paljon kehuttu suklaa vanilja. (olikin jo muutama vuos aikaa kun viimeksi oon ostanut markettituotteita mutta nyt oli pakko  :o kun hoitoainetta saa laittaa aika läjän tässä touhussa) saa nähdä mikä tulos tällä kertaa. Viimeksi tulos oli aika keskinkertainen..

Melya

• Vieras
« Vastaus #253 : 02.03.08 - klo:19:57 »
Tein CO-pesun EHS:n valkosella hoitiksella ja tulos on kyllä ehdottomasti paras, mitä oon kokeillu. Tää jää ehdottomasti rutiineihin, vaikkei tuoksu kyllä ookaan mikään herkku. Paljon parempi kuin suklaa-vanilja tai hunajahoito, pysyny puhtaana ihan yhtä hyvin shampoopesun jälkeen.  :-* Jopa umpitohelo poikaystäväni huomasi pehmeydessä eron.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #254 : 02.03.08 - klo:21:11 »
Mä olen nyt kovinkin ihastunut ajatukseen CO-pesusta.
Aionkin testata sitä heti, kun olen sanut aikaiseksi ostettua hyvää hoitoainetta siihen tarkoitukseen.
Mä pesen välipäivinä, ei riitä puhdistusteho jos hiukset on vähänkään rasvaiset ja mulla tota rasvaa tulee kuin pienestä margariinitehtaasta. Tosin nyt talvella on ollut onneksi vähän kuivempi kausi.