Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376954 kertaa)

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
Vs: CO-pesu
« Vastaus #270 : 06.03.08 - klo:17:23 »
Juu, Hemppa, tuon sun aikasemman viestis takia en uskallaakkaan kokeilla :-\ Mullakun on herkkä päänahka, ikävä kyllä.

Poissa Wanda

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 06.03.08 - klo:21:02 »
Minä oon ihastunut nyt Herbinan värihiusten hoitoaineeseen co-pesuissa. Ihana mansikkasmoothien tuoksu ja tällä tulee tosi puhtaat ja kiiltävät hiukset.  :-* Pikahoitiksena ei taas tehnyt oikeastaan mitään.

Mä testailin tuota kanssa tänään aamulla ja oon supertyytyväinen! Suklaa-vanilja ja EHS Hunajahoito jättää mun tukan vähän lähmäiseksi ja takkuisaksi, mutta tää Herbina toimi kuin unelma. Tukka kiiltelee ja selviän vielä huomisesta ilman tukanpesua (mikä on mulle co-pesuilla ennenkuulumatonta).

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #272 : 12.03.08 - klo:17:30 »
^ Herbina sponssaa shamppoot ja kumppanit meidän kuntosalille, joten päätinpä minäkin tänään kokeilla co-pesua tolla Herbinan hoitiksella. Ei tarvinnut pitää kauaa päässä, vaahtosi hyvin ja lopputulos oli tosi hyvä. Hyvin lähti puhtaaksi ja ainakin yhdessä herbinan suihkittavan hoitsikan kanssa teki toosi pehmoiset hiukset. Taidan jatkossakin pestä tällä hiukset salilla, ennen oon aina rahdannut omat shampoot, koska tosta Herbinan shampoosta en tykkää... Ja hyvä kun kerran ilmaiseksi saa, niin voi käyttää kerralla vaikka puoli purkkia  ;D

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 13.03.08 - klo:11:03 »
Ostin joskus Tarjoustalon alekorista Erisanin hoitoaineen kun eurolla sai ja olen sitä nyt pari kertaa kokeillut CO-pesuun. En kyllä oikein voi suositella. Tuntuu että lähtee ihan puhtaaksi, mutta hiukset kuitenkin tuntuu rasvoittuvan nopeemmin tän jälkeen. Muutenkin tykkään enempi lopputuloksesta suklaa&vaniljalla tai EHS:llä. Mutta kyllä tuon nyt loppuun käyttää. Oli aika pieni tuubikin vielä.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 13.03.08 - klo:23:32 »
Mun CO-pesu HG on tainnut löytyä, nimittäin Freemanin overboard shine. Oon nyt muutamaan otteeseen sitä testaillut, ja tämä on ainut hoitsikka millä tukka on pysynyt yhtä kauan puhtaana kuin shampoolla pestessä, eli kaksi päivää. Edes suklaa&vaniljalla ei tule näin hyvää tulosta. Harmi vaan että tätä on niin vaikea löytää täältäpäin, täytyy varmaan kotona käydessä hamstrata sieltäpäin.

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #275 : 16.03.08 - klo:13:06 »
Tämä ei kyllä CO-pesu ole, vaan rasva-pesu, mutten tiedä mikä olisi oikea ketju tälle joten kirjotan tänne, siirtäkää jos jossain on parempi ketju.

Eli kuivan päänahan takia oon pessyt viime viikolla Humektanilla n. 4-5 päivää putkeen. Tuon jälkeen tukka tosiaan rasvoittuu niin nopeasti että väh. otsatukka on pakko pestä. Olen työharjottelussa kahvilassa jossa grillaillaan mm. rasvaisia panineja, siitäkö johtuen sitten tukka on ollut tosi harmahtava, väri ollut tosi samea. Ja aattelin että jos tuo Humektan ei sitten pese pois noita rasvoja (en kyllä edes tiedä tarttuuko ne tukkaan, mutta kun naamaan ainakin tarttuu), joten pakko oli pestä syväputsarilla, joka autto tilannetta kyllä. Mutta ainakin päänahka tykkäsi lyhyestä Humektan kuurista :-*

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 16.03.08 - klo:21:19 »
Pesin ihan huvin vuoksi hiukset kaapin perälle jääneellä Wellan volume-nutrion maskilla ja olin tosi yllättynyt ku hiukset tulikin ihan puhtaiksi  :o Ajatuksena ei siis ollut puhdistaa hiuksia vaan kokeilin jos huomais jotain kosteuttavaa vaikutusta ennen huomista hiustenpesua. Hiukset oli pesun jälkeen myös tavallista laineikkaammat, pitää kokeilla uudestaan jos toimii yhtä hyvin niin ei päänahkakaan ehkä kuiva yhtä paljon :)

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 17.03.08 - klo:12:41 »
Pesin lauantaina XZ Xylitolilla ja latvoihin laitoin XZ:n kosteuttavaa tehistä. Hiuksista tuli tosi mukavan tuntuiset vaikkei ne kosteina kovin kivoilta tuntuneet. Hiukset olivat aika puhtaat jo ennen co-pesua ja eivät olisi vielä muuten vaatineet pesua, mutta kun saunaan piti mennä, niin mielellään silloin hiuksetkin pesee. Päänahka hikoilee kuitenkin saunassa. Muhittelin noita hoitsikoita myös saunassa siis. Jätettäviksi laitoin normaalit eli L'anzan Leave-in-protectoria ja Nexxus Luxxtressia. Kuivuttuaan hiukset on olleet mukavan puhtaat ja ilmavan ja pehmeän tuntuiset. Luultavasti tuon tehiksen ansiosta latvat eivät kuitenkaan lentele ympäriinsä eivätkä pörrötä. Parempi lopputulos tuli kuin XZ suklaa-vaniljalla.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #278 : 05.04.08 - klo:22:18 »
Mä olen käyttänyt co-pesussa viime aikoina Cutrinin Aromagic cocos-lime hoitoainetta. Sillä tulee melko pörhöinen ja hieman takkuinenkin lopputulos, mutta kun sen jälkeen laittaa pikahoitsikaksi esim. O&H:ta, niin tulee hyvä lopputulos. Tuo Cutrin tuntuu nimittäin pitävän ainakin oman hiuksistoni hyvin puhtaana jopa kolme päivää (tulos johon pääsen yleensä vain shampoolla). Tuoksu ei minua haittaa, vaikka jotkut täällä ovat sitä kovasti haukkuneetkin. Hintaansa nähden mielestäni todella kelpo ostos.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Varis

• Vieras
« Vastaus #279 : 06.04.08 - klo:20:39 »
Muistan tuon Cutrinin Aromagic Cocos-limen olleen melkoista hötöä, ei meinannut toimia kunnolla co:ssakaan, kun veti niin takkuun. Saattoivatpa hiuksenikin olla huonommassa kunnossa silloin, kun tuota ainetta käytin.

Tänään pesin XZ-suklaavaniljalla ja O&H:lla, suklaavaniljaa laitoin juureen ja päänahkaan ja O&H:ta latvoihin. Hyvin putsaantui päänahka ja hiukset tuntuvat pehmeiltä ja melko takuttomilta, jopa kidutetut raitakohdat. Vaikutusaikana oli noin 15 minuuttia, lopuksi emulgoin lisäten vettä. Nopeasti saan hujautettua XZ:n hoitoainepullon loppuun, kaksi co:ta on takana ja epäilen, riittääkö pullosta enää kolmanteen pesuun.

Poissa Beatrix

• HAIRahtanut
  • Off to never-never land...
« Vastaus #280 : 13.04.08 - klo:13:37 »
En ole pitkään aikaan käyttänyt CO-pesua, mutta eilen saunassa pistin EHS Hunajahoidon päähäni muhimaan. Tuo 15 minuuttia minkä vietän saunassa on juuri sopiva aika tälle pesulle. Tuloksena olikin ihanan pehmeät ja sileät hiukset, jotka vetivät kosteana oikein kunnolla kiharaan. Täytyy alkaa käyttämään tätä menetelmää taas säännöllisemmin, kun en muistanutkaan kuinka hyvän tuloksen tämä jättää. Toinen suosikkihoitsikkani CO-pesuun on XZ:tan suklaa&vanilja, joka on ihanan täyteläistä. Mitään kovin kalliita hoitoaineita en viitsi tähän tarkoitukseen käyttää, koska minulla kuluu aina hirveän paljon hoitoainetta CO-pesun yhteydessä.
2c F ii

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #281 : 13.04.08 - klo:14:26 »
Mikä virka sillä on tuossa CO-pesussa, että aineen annetaan vaikuttaa jonkin aikaa ennen kuin aloitetaan emulgointi?
3a/b F ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #282 : 13.04.08 - klo:14:34 »
^ Siis kyllä minä ainakin emulgoin ennen ja jälkeen vaikuttamisen. :) Se vaikutusaika on sen takia, että hoitoaine kerkeää liuottaa likaa hiuksista, siinä kun ei varsinaisia peseviä ja vaahtoavia aineita ole. Mutta jos tuon emulgoinnin tekee vasta vaikutusajan jälkeen, niin sillä on varmaan se virka, että kaikki mahdollinen aine jää sinne päähän mahdollisimman hyvin vaikuttamaan ja likaa poistamaan.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #283 : 14.04.08 - klo:01:07 »
Minä en nykyään anna aineen vaikuttaa ollenkaan ennen emulgointia, kunhan levitän suht huolella (eli kolmisen minuuttia). Emulgointihan on pointti siinä lian irrotuksessa, sen keräämisessä ja viemäriin huuhtomisessa joten sen teko on avainasia, vaikutusajalla tai sen puutteella en huomaa merkitystä jos ei oteta huomioon nimenomaan sitä aikaa joka kuluu hyvään levitykseen ja hyvään emulgointiin :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Säde

• HAIRahtanut
« Vastaus #284 : 14.04.08 - klo:12:23 »
^Minäkään en ole kertaakaan malttanut antaa hoitoaineen vaikuttaa, vaan panostan huolelliseen emulgointiin, jonka jälkeen huuhtelen. Aina on tukka puhdistunut moiteettomasti ihan kuin shampoolla pestessä :)