Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377316 kertaa)

kitaino

• Vieras
Vs: CO-pesu
« Vastaus #30 : 04.07.07 - klo:12:13 »
Tämä on kyllä innoittava foorumi kun koko ajan tulee kokeiltua jotain uutta :D Olen kolmisen viikkoa tätä selaillut ja innostunut vähän milloin mistäkin tänä aikana, hih.

Kokeilin nyt ensimmäistä kertää tuota CO-pesua eilen ja kipaisin hakemassa EHS valkoputiloista hoitoainetta tähän tarkoitukseen. Ihmeen shampoomaista hoitoainetta kyllä, vaahtoaa kuin mikä jo päähänlevitysvaiheessa, ja entä sitten huuhdellessa! Koostumuskaan ei ollut hoitoainemaista (liukasta) mutta kyllä siinä hiushoito edessä lukee, kumma ???

Pesin siis eilen illalla ja menin petiin, tänä aamuna hiukset oli kyllä ihan hirveän kuivat. Siis latvat ihan narskuu käsissä. Puhdistui kyllä tosi hyvin ja hiukset on ilmavat ja "pöyhkeät", mutta pehmeistä ei kyllä voi puhuakaan! Pistin myös pesun jälkeen ihan tavallisesti hoitoainetta hetkeksi kuin olisin pessyt shampoolla, ja silti tämä tulos. Mulla oli jo valmiiksi suht kuivat hiukset ja toivoin että olisi helpottanut tuohon ongelmaan, mutta tulos oli kyllä ihan päinvastainen. En kyllä tiedä mikä meni vikaan.

Mutta vielä en aio antaa periksi, voi olla että oli vaan tuo EHS. Vois kokeilla vaikka vanilja-suklaalla toisella kertaa.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #31 : 04.07.07 - klo:15:04 »
^ Laita jätettävää hoitoainetta COn jälkeen :) Muutoinkin hyvä lisä arsenaaliin jos hiukset ovat hyvin kuivat.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Varis

• Vieras
« Vastaus #32 : 04.07.07 - klo:15:53 »
Noilla silikonittomilla hoitoaineilla pestään lähinnä päänahka ja juuret, kuivat latvat kaipaavat usein tuhdimpaa hoitoainetta. Monesti itse laitan EHS-hunajaa juuriiin ja latvoille vaikkapa O&H:ta.

kitaino

• Vieras
« Vastaus #33 : 04.07.07 - klo:19:18 »
Jätettävät tosiaan varmaan auttaisi (pitääpä käydä selailemassa keskusteluja niistä ;D), ja O&H:ta minulla täällä onkin mitä voisi varmaan ensi kerralla lisäksi latvoihin läiskiä. Kiitos vain neuvoista :)

Ihmeellistä oli vain se että shampoon kanssa en tosiaan ole ikinä saanut näin kuivaa lettiä, ja luulisi että shampoo kuivattaa enemmän kuin hoitoaine (kun tällä kertaahan päässä ei mitään muuta ollutkaan kuin hoitoainetta!).

Misku

• Vieras
« Vastaus #34 : 04.07.07 - klo:19:43 »
Olen pessyt tähän mennessä co-pesuissa vain vanilja&suklaalla ja tulos on toisinaan iljettävän nihkeän tuntuinen :-X ja toisinaan ihanan kosteutettu, muttei tahmea. Kertaakaan tulos ei ole ollut kuiva, enintään latvoissa vähän narskuntaa. Pitää ruveta seuraamaan, mitä teen väärin niillä tahmakerroilla. Tämän pullollisen vielä käytän loppuun ja sitte testaan EHS hunajaa, josko pesisi paremmin.

Poissa Serena-82

• HAIRahtanut
« Vastaus #35 : 04.07.07 - klo:20:37 »
Mulla unohtui co-pesut pitkäks aikaa, kun tilailin noita Tigin tweenejä ja halusin niitä shampoita käyttää. Nyt otin kuitenkin co-pesut uudelleen mukaan, kun pitää melkein joka päivä tukka pestä hikoilun vuoksi.

Käytössä on ollut EHS hunaja, XZ suklaa-vanilja sekä nyt uusi litranen Finon Aloe Vera (Robin hoodista), joka maksoi vain 1,5e. Kaikki on toiminut hyvin, mutta en osaa nyt vertailla paremmuutta, kun kahdesta ekasta on vähän aikaa. Toi Finon pullo on kyllä hyvä, kun on niin halpa ja iso = kestää suht kauan. Tosi paksua ja vaahtoavaa tavaraa.

Lueskelin arkistosta co-pesuketjua uudelleen ja huomasin, että joillain muillakin oli ongelmia siinä, että jotkut hiukset menee sellaselle söherölle ja näyttää kuivalta. Tulee melkein mieleen kreppaus. Kuitenkin co-hoitiksen lisäksi olen käyttänyt samoja hoitiksia perään kuin shampoonkin jälkeen eikä sillon ole tollasta ongelmaa. Strange. Hiukset on kuitenkin pehmeät!

Jos mulla ei ois noita isoja Tigin shampoita 3 kpl niin pesisin co:lla varmaan melkein joka kerta. Mut pakko niitä shampoita on kulutella kans. Ja varmaan sillon kans, jos pää on täynnä muotoilutuotteita. Co-pesut oon tähän mennessä tehny aina suhteellisen puhtaaseen tukkaan.

Muoks. Ja tosiaan yleensä en anna vaikuttaa kuin minuutin pari mitä siinä emulgoinnissa kestää. Kerran kokeilin 30min vaikutusajalla eikä tulos ollut ihmeellisempi. Voipi olla eriasia tosi likasella tukalla.
« Viimeksi muokattu: 04.07.07 - klo:20:47 kirjoittanut Serena-82 »

Poissa blendermiss

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #36 : 04.07.07 - klo:20:43 »
Mä suhtauduin CO-pesuun melko varauksettomasti luettuani asiasta tuolta arkiston puolelta. Yhden pesun jälkeen en oikein osaa sanoa juuta taikka jaata - hiukset eivät tuntuneet erityisen puhtailta pesun jälkeen, mutteivät rasvaisiltakaan. Pärjäsin jopa kaksi päivää tällä pesulla! Laitoin myös jätettäviä, koska latvat olivat hiukan huonon tuntuiset, joten en tiedä miltä hiukset olisivat tuntuneet ilman niitä. Mun täytyy kokeilla vielä uudelleen, mutta en ihan seuraavassa pesussa (on niin aikaa vievää hieromisineen ja huuhteluineen).
2a F i/ii
Omistamat

kitaino

• Vieras
« Vastaus #37 : 06.07.07 - klo:19:36 »
Tullaanpa vielä mainostamaan että kokeilin tänään uudestaan tuota CO-pesua ja pistin silikonista hoitoainetta latvoihin, en tiedä johtuuko siitä mutta tulos oli kyllä tällä kertaa ihan toisenlainen!  :) Latvat on vieläkin vähän kuivahtaneet, mutta kokonaisuudessaan letti on kyllä aivan käsittämättömän pehmeä, pehmeä kuin höyhentyyny ;D Tukka on myös vähän lätsähtäneempi (ei niin ilmava), mutta ei näytä yhtään pahalta kun on kuitenkin putipuhdas.

Että onnistuipa viimein meikäläiselläkin! Kiitos, tätä tullaan harrastamaan :D

Mango

• Vieras
« Vastaus #38 : 07.07.07 - klo:13:50 »
Sainpas minäkin nyt viimein kokeiltua tuota CO-pesua ihan kunnolla ja oikeilla ohjeilla. Joskus olen "pessyt" hoitoaineella niin, että olen antanut sen vaikuttaa liian vähän aikaa, jolloin tulos oli lähmäinen. Nyt kuitenkin hiuksista tuli aivan yhtä puhtaat kuin shampoolla pestäessä (odotukset eivät olleet korkealla), eikä edes ollenkaan raskaat. Huippu keksintö, varmasti tulen korvaamaan tästä lähtien ainakin joka toisen shampoopesun CO:lla. Ja vielä kun harrastuksen takia olen joutunut pesemään muutenkin kuivahkot hiukset melkein joka ilta. Luulisi tämän kuivattavan hiuksia ja päänahkaa paljon vähemmän. Jee jee, kiva foorumi ;D

Varis

• Vieras
« Vastaus #39 : 12.07.07 - klo:03:43 »
Pesin pitkästä aikaa CO:lla, läytössä oli XZ -vihreä savi hoitoaine. Laitoin tuota kaikkialle hiuksiin ja se selvitti ihan hyvin myös latvat. Annoin hoitoaineen vaikuttaa noin 10-15 minuuttia, minkä jälkeen lisäsin hieman vettä juureen ja emulgoin huolella. Jätettäväksi laitoin ALTimaa nokareen. Kuivina hiukset olivat todella pehmeät ja sileät, joskaan eivät kovin runsaan oloiset.

Cerise

• Vieras
« Vastaus #40 : 12.07.07 - klo:14:00 »
Tein CO-pesun pitkän tauon jälkeen XZ:n kosteuttavalla. Koostumus oli mukavan
paksua, helppo levittää, mutta tuntui että ainetta kului kauheasti. Ei vaahdonnut
kummoisesti, ja loppuhuuhtelun jälkeen hiukset tuntui vähän takkuisilta ja kuivilta.
Hiukset ovat vielä kosteat, laitan jätettäväksi O&H:ta ja vähän silkkitippoja.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #41 : 15.07.07 - klo:13:14 »
Kokeilin eilen EHS:n hunajahoitoa co-pesuun. Pesussa toimi hyvin, emulgointi onnistui ja tukka tuntui pehmeältä. Mulle ei vaan taida tämän hoito-/kosteustehot riittää. Mun tukka oli nimittäin kuivumisen jälkeen lähes suora, mitä ei ole koskaan ennen tapahtunut millään tuotteilla! Mulle tukan kihartuminen on sama kuin kosteutus, eli EHS:a en siis pidä erityisen kosteuttavana. Tuoksu oli kyllä kiva ja tukka muutenkin kiiltävä ja mukavan pehmeä pseun jälkeen, mutta en tiedä uskaltaako tätä käyttää pidempää aikaa, ettei tukka kuivu.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #42 : 15.07.07 - klo:20:43 »
Naanna: CO-pesua tehdessä kannattaa laittaa latvoille jotain hoitavampaa hoitoainetta/tehistä. Totta on, että Erittäin Hienon Suomalaisen (+ XZ tms.) hoitoaineen tehot eivät välttämättä riitä kosteuttamaan latvoja.  :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #43 : 17.07.07 - klo:22:03 »
^Jotenkin mulla ei vaan riitä kärsivällisyys alkaa kikkailemaan kahden eri aineen kanssa. XZ:n hoitikset toimii mulla kuitenkin co-pesuissa hyvin, kunhan laittaa jätettäviä. Pysyttelen siis mielummin tutussa kaavassa.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #44 : 18.07.07 - klo:10:46 »
^Etkö käytä sitten shampoon kanssa huuhdeltavaa hoitista? Co:han on shampoopesuun verrattavissa, paitsi hellävaraisempi ja vaatii enemmän aikaa.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.