Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376964 kertaa)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #315 : 03.05.08 - klo:16:32 »
Ei EHS:llä taida olla edes kuin kaksi hoitoainetta, eikä niillä kyllä kamalasti eroa taida olla. Täällä kuitenkin suositumpi taitaa olla Hunajahoito (keltainen purkki), joskin itse pidän enemmän Hiushoidosta (valkoinen purkki).  :)
3a/b F ii

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #316 : 21.05.08 - klo:22:23 »
Testasin CO-pesua Herbinan marjaspa-hoitoaineella, annoin vaikuttaa noin 20 minuuttia. Tuloksena yllättävän takuton tukka, joka menee rasvaisen näköisenä päätä pitkin. Iski oikein ahdistava olo, kun näin tänään kesken päivän peilistä, miten rasvaiselta hiukset näyttävät. En edelleenkään ole varma, teenkö vain jotain väärin. Ehkä pitäisi löytää jostain helposti vaahtoava ja tuuheuttava hoitoaine tähän menetelmään.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #317 : 22.05.08 - klo:10:13 »
Annoin vaikuttaa kymmenen minuuttia, ja huuhtelin sitten runsaan vedellä lotraamisen kera pois.
Eilen sain ehkä hieman puhtaamman oloiset hiukset kuin aikasemmin, kun jaksoin hinkata hiuksia veden alla oikein huolella ennen hoitoaineen levitystä.

Anteeksi mahd. tyhmä kysymykseni, mutta olethan emulgoinut kunnolla hoitoaineen ollessa päässä? Siis ettet ole suoraan huuhdellut vaikutusajan jälkeen, tai "hinkannut" hiuksia pelkästään ilman hoitoainetta?

Jännä miten erilailla nämä pesut toimii eri päissä, itsellä tulee puhdasta hoitoaineesta riippumatta enkä ikinä anna vaikuttaa paria minuuttia kauempaa. Yksi hyvä ja halpa silikoniton hoitis on muuten Pro Systemen sininen tonkka. Oisko ollut 500 ml ja maksaa pari euroa.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #318 : 22.05.08 - klo:14:36 »
Mun "CO-pesussa" en edes kunnolla pese hiuksia...mutta silti niistä tulee ihan puhtaat, sileät ja ilmavat. Laitan siis vain hoitoainetta päähän, annan vaikuttaa sen ajan, että pesen itseni muuten, ja huuhtelen huolella pois, ja hyvin toimii. En siis anna vaikuttaa kovin kauan, enkä emulgoi sen kummemmin. Laiska mikä laiska...  :-[

XZ:n suklaavaniljahoitis toimi erittäin hyvin, ja samoin tyrnihoitis, mutta xylitol-hoitoaineella mä sain omalla tyylilläni hiukseni jäämään likaisen tuntuiseksi, joten sitä en enää osta.

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #319 : 22.05.08 - klo:14:41 »
^Mä saan aina xylitol hoitiksella puhtaat ja pehmoiset hiukset ja taas suklaa&vanilja hoitiksella likaisen nihkeät.
Enkä minäkään anna kauaa päässä vaikuttaa, mutta emulgoin kyllä.
On se niin hassua miten samat aineet voivatkin toimia niin erilaisesti eri päässä  ::)
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #320 : 22.05.08 - klo:15:24 »
Mä pesen XZ xylitol-hoitoaineella ja hiuksistani tulee putipuhtaat. :) Vaikutusaika on noin 10 min - hyvin toimii!
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #321 : 22.05.08 - klo:17:26 »
Ilmeisen henkilökohtainen ominaisuus todellakin tuo eri aineiden toimivuus!  :) Voihan olla, että xylitolkin olisi toiminut, jos olisin malttanut pitää sitä kauemmin ja emulgoida hyvin. Tai sitten ei.  :D

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #322 : 22.05.08 - klo:17:52 »
Kauhean pitkään te annatte hoitiksen vaikuttaa CO:ssa. Mä annan olla yhtä kauan kun shampoonkin eli hieron sitä päähän kunnes sitä on ihan joka paikassa runsaasti, sitten emulgoin niin että alkaa valua päästä ja sit huuhtelen. Perään pikahoitis. Aina on tullut putipuhdasta! Olen käyttänyt EHS:n valkoista ja hunajahoitsikkaa, Cutrin Aromagic omenaa ja kookosta ja niillä kaikilla siis tämä tyyli on toiminut.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #323 : 22.05.08 - klo:19:15 »
^ Mä teen co-pesun siten, että hieron hoitoaineen päänahkaan (kuiviin hiuksiin) ja latvoihin sitten kanssa joko samaa hoitoainetta tai jotain tehohoitoa. Annan vaikuttaa vähintään 10 min, joskus saattaa olla tunninkin. Sitten huuhtelu ja jätettävä hoitoaine. Käytän co:hon suklaa-vaniljaa. Nyt ostin kokeiluun xz xylitol-hoitoaineen, toivottavasti ei kovin ärsytä päänahkaa.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #324 : 22.05.08 - klo:19:19 »
Herbinan Marja Spa on oikeestaan paras pesijä. Tykkään sen runsaasta vaahdosta ja kivasta tuoksusta. XZn Xylitolkin on ihan hyvä ja ESH valkoinen, mutta nää ei läheskään vaahtoa näin paljon ja mulle vaahto = puhdas tukka.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #325 : 22.05.08 - klo:20:20 »
^Herbinan MarjaSpalla tosiaankin saa puhdasta ihan parin minuutin vaikutusajalla. Ehkä juuri siksi, että tuo aine vaahtoaa huisin hyvin hoitoaineeksi. Koskaan en ole jaksanut co-pesuissa muhitella ja puhtaaksi olen tukan aina saanut. Mun luotto-aineet on siis tuo Herbina ja välillä myös EHS hunaja. Kumpikaan ei mun mielestä kaipaa mitään muhitteluja.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #326 : 22.05.08 - klo:22:25 »
Lainaus
Anteeksi mahd. tyhmä kysymykseni, mutta olethan emulgoinut kunnolla hoitoaineen ollessa päässä? Siis ettet ole suoraan huuhdellut vaikutusajan jälkeen, tai "hinkannut" hiuksia pelkästään ilman hoitoainetta?

Ei ollut tyhmä kysymys ollenkaan, ekoja kertoja CO-pesuja kokeillessa jätin tuon vaiheen väliin, ja silloin hiukset jäi vielä likaisemman näköisiksi ja nihkeiksi kuin nyt. Nyt kyllä muistan tuon vaiheen, ja emulgoin aika pitkään ja huolellisesti. Hiukseni eivät siis jää varsinaisesti likaisiksi, mutta rasvaisen näköiseksi kylläkin, kun menevät niin päätä myöten kuin mahdollista. Haluaisin niin paljon tämän menetelmän toimivan minulla, mutta ilmeisesti tämä ei vaan ole minun juttuni.  :-\

Lainaus
Kauhean pitkään te annatte hoitiksen vaikuttaa CO:ssa. Mä annan olla yhtä kauan kun shampoonkin eli hieron sitä päähän kunnes sitä on ihan joka paikassa runsaasti, sitten emulgoin niin että alkaa valua päästä ja sit huuhtelen. 

Minä olen kokeillut lyhyemmilläkin vaikutusajoilla, enkä ole huomannut vaikutusajan pituudella mitään merkitystä. Tuo kahdenkymmenen minuutin aika on pisin vaikutusaika, jota olen tähän mennessä kokeillut.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #327 : 09.06.08 - klo:11:19 »
Olen nyt taas pitkästä aikaa siirtynyt kokonaan CO-pesuihin. Ensin hiukset tuntuivat raskailta ja likaantuvilta jopa pesun jälkeenkin, mutta nyt näyttäisi siltä että se vaihe on jälleen ohi :) Hiukset ihan puhtaat ja pesuväli joku 4 päivää.

eilen tosin pesin syväputsarilla ja hiukset ovat jostain syystä nyt ihan "tahmean lähmäiset"  :-\
Mistä lie johtuu.. Ajattelin sen tekevän hiuksille ihan hyvää, mutta ei näköjään.

Poissa Hannele~

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #328 : 09.06.08 - klo:23:36 »
Minunkaan tukkani ei ole nähnyt aikoihin shampoota, kiitos juurestelun...  ;D Aluksi tuntui hiukset hieman likaisilta, mutta nykyisin ne ei enää rasvoitukaan niinkuin silloin kun vielä rääkkäsin niitä shampoolla.  ;D Käytössä on EHS hunajahoito, muita en ole kokeillutkaan. Ja hiukset ovat vähintään yhtä tuuheat kuin ennenkin. Epäilen että silikonipitoiset shampoot (kaikissa käyttämissäni shampoissa sitä oli) latistivat hiuksia juuresta, joten nyt ne tuntuvat tuuheammiltakin... Nooh tämä nyt oli vain tällaista pohdintaa...  ::)
Alennusta iherb.com:ssa koodilla JAH753

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #329 : 10.06.08 - klo:08:18 »
Käyttelin tuossa pullollisen Rainbow'n aloe vera -hoitista CO-pesuissa, mutta se ei oikein sopinut mun päälle. Tukka ei tuntunut puhdistuvan kunnolla ja rasvottui tosi nopeasti. Edullinen oli kuitenkin, 300 ml ja euron kieppeillä taisi olla hinta.

Suosikiksi mulla on noussut XZ:n tyrnihoitis, sillä tulee tosi hyvä tulos. Ilmava ja tosi kiiltävä tukka, tuntuu jopa tavallista tuuheammalta. Tuoksukin on mun mieleen, raikas mutta suht miedohko.Tyrnillä tuli ihan erilainen tulos kun xylitolilla ja s&v:llä, joiden käytössä en huomannut mitään eroa.

Seuraavaksi voisi ostaa kokeiluun joko Pirkkaa tai Herbinaa, ne ovat molemmat vielä kokeilematta.