Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377307 kertaa)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #330 : 10.06.08 - klo:08:25 »
Olen käyttänyt tyota xylitolia ja suklaa-vanilijaa. Suklaa-vanilija on noista mun päälle ehdottomasti parempi. xylitol sopii muhituksiin, tuo kiiltoa.

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #331 : 10.06.08 - klo:10:13 »
Minä olen jo pitkään pessyt hiukseni pääsiassa hoitiksella, kerran viikossa käytän shampoota. Huomaa kyllä, että tukka kiittää, edes latvat eivät pahemmin kuivu :) Leikkausvälikin on pysynyt parhaimmillaan 8 kuukaudessa, ja siitäkös kasvattelija tykkää!

Pesuun käytän oikeastaan aina EHS-hunajahoitista, se sopii paremmin kuin hyvin. Tukka lähtee puhtaaksi joka pesulla, vaikka en juurikaan anna edes vaikuttaa. Lähinnä muotoilutuotteiden käytän vuoksi tulee pestyä säännöllisesti sillä shampoollakin.

No, tämän viestin pointti oli lähinnä ylistää co-pesua, olen tästä menetelmästä ikuisesti kiitollisuudenvelassa juurikasvulle ;D
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #332 : 10.06.08 - klo:10:28 »
Itse aloin käyttämään menetelmää vasta viime kesänä kun asustelin turkissa. en tiennyt että sillä on virallinen nimikin, "keksin" sen siellä omasta päästä. Toimi todella hyvin ja jäi vakituiseksi.

Sitten jossain vaiheessa aloin taas pestä shampoolla ja nyt kun hiukset altistuvat jälleen auringolle niin päätin siirtyä takaisin CO-pesuihin. Minusta Co-pesuilla tulee paljon puhtaampi lopputulos kuin shampoolla.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #333 : 11.06.08 - klo:19:35 »
Musta on jotenkin alkanut tuntua että CO-pesut kuluttaa hiuksia enemmän kuin shampoo pesut.
Jonkin aikaa olen jo käyttänyt lähes pelkästään CO-pesua, ja hiukset tuntui niiden aikana menevän jotenkin paljon helpommin takkuun jne.
Oikeastaan laiskuuttani sitten olen alkanut taas siirtyä hellästi peseviin shampoisiin, ja hiukset tuntuu heti voivan paljon paremmin kuin CO-pesujen aikana.
Pitänee kokeilla uusia hoitiksia CO-pesuihin, ja katsella joskos vika on hoitoaineessa, vai mikä nyt mättää. EHS:n hiushoitoa olen nyt käyttänyt, ja se tuntui kyllä alussa tosi hyvältä, mutta nykyään se tekee hiuksista ehkä ennemmin takkuiset ja karheat. En silti usko että se johtuu tuosta hoitoaineesta, vaan uskoisin että mun hiuksille ei vaan sovi jatkuvat CO-pesut kun siinä joutuu kuitenkin hankaamaan hiuksia aika paljon ja onhan se nyt muutenkin vähän sellasta "kovakourasempaa" pesemistä kun shampoo pesut. No joka tapauksessa mulla on ollut suunnitteilla muutenkin alkaa testailla CO-pesuihin eri hoitsikoita, ja katsoo sitten mikä on vaikutus kun hoitoainetta vaihtaa. :)
3a/b F ii

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #334 : 11.06.08 - klo:19:46 »
Hankaamista? Itse pesen ihan samalla lailla kuin pesisin shampoolla.. Lisään vain kämmenellä vähän vettä ja sormilla haron hoitoaineen kaikkialle. Sitten hiukan sormia pyörittelen päänahassa ja se on siinä.. En edes anna vaikuttaa sen kauempaa.. Tiedän että CO-pesussa pitäisi venailla hoitoainetta, mutta sitä en ole tiennyt että hiuksia pitäisi jotenkin hangata..? Olen ehkä ymmärtänyt tämän CO-pesun jotenkin väärin?
« Viimeksi muokattu: 11.06.08 - klo:19:48 kirjoittanut Neriana »

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #335 : 11.06.08 - klo:19:48 »
^ No siis hoitoaineethan ei vaahtoa samanlailla kun shampoot, ja kyllä minä ainakin joudun hiuksia jonkin verran hankaamaan että se hoitoaine vaahtoaa.
3a/b F ii

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #336 : 11.06.08 - klo:19:52 »
Itse pesen kyllä aina sillä periaatteella että ei se hoitoaine millään vaahtoakkaan sillä se on hoitoainetta.. :D Ei kai sen teho siihen vaahtoamiseen perustu vaan nimenomaan siihen että se liuottaa likaa?
En tarkoita väitellä, mutta lähinnä olen huolissani itseni takia jos olen koko CO-menetelmän ymmärtänyt väärin :D (tosi hienoa.. olen suositellut sitä ties kuinka monelle ja selostanut miten se toimii, ja kiva jos taas puhunut ihan puutaheinää ;D)

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #337 : 11.06.08 - klo:19:58 »
^ Ethän sinä mitään puutaheinää ole puhunut, jos sinulla toimii omalla tyylilläsi (mikä on aika lähelle niinkuin itsekin teen) niin co-pesuhan se on siinä missä muutkin co-pesut. Ei kai näissä mitään kiveen kirjoitettuja sääntöjä ole, jokainen tekee ja soveltaa miten parhaakseen katsoo.  :)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 11.06.08 - klo:19:59 »
Tärkeintä on hieroa ja emulgoida hoitoainetta päänahkaan ja hiusten tyviin, ei niinkään itse hiuksiin. :) Ei hoitoaineen kovasti tarvitse vaahdota, eikä se ole edes oleellinen osa hyvää pesutulosta. Kyllä se hoitoaine puhdistaa vähemmälläkin vaahtoamisella.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #339 : 11.06.08 - klo:23:47 »
Pesin hiukset tänään xz xylitol hoitoaineella ja tukasta tuli tosi puhdas ja pehmoinen. Tuntuu tukka paljon puhtaammalta kuin ehs hunajahoitsikalla pestäessä, mutta tykkään silti enempi ton hunajahoidon koostumuksesta mikä on paljon paremmin levittyvää kuin ton xylitolin paksu koostumus. Joutui hieromaan hieman kovemmin että sai jokapaikkaan. Annoin vaikuttaa n.10 minuuttia ja emulgoin kaksi kertaa. Tosi hyvä lopputulos.

Muoks. Tänään tukka oli tosi ihana kun heräsin. Yleensä tukka menee päätä myöten mutta nyt oli tosi kuohkea ja ilmava. Tosta xylitolista tuli mun lemppari co pesuissa :)
« Viimeksi muokattu: 12.06.08 - klo:12:36 kirjoittanut Hemppa »

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #340 : 12.06.08 - klo:16:53 »
Minä olen jo pitkään pessyt hiukseni pääsiassa hoitiksella, kerran viikossa käytän shampoota. Huomaa kyllä, että tukka kiittää, edes latvat eivät pahemmin kuivu :) Leikkausvälikin on pysynyt parhaimmillaan 8 kuukaudessa, ja siitäkös kasvattelija tykkää!

Minkälainen leikkausväli sulla oli ennen co-pesujen aloittamista? Haen tässä itselleni motivaatiota jatkaa noita co-pesuja, ne kun tuntuu melkoisen työläiltä tehdä :)
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #341 : 12.06.08 - klo:21:34 »
Jaa, oiskohan ollut jotain 4 kuukautta ??? Enpä kyllä oikeastaan kunnolla edes muista. Nyt kun tukka alkaa olla pidempi, niin alkaa sen hyödyn tosissaan huomaamaan, lyhyenä mulla on semmonen terästukka, ettei sitä mikään vahingoita.

Itse muuten teen co-pesun nykyään aivan kuten shampoopesun, eli ainakaan minulle se ei ole sen työläämpi. Muistaa vaan hieroskella hoitoaineen hyvin päänahkaan ja huuhtelee, niin puhdasta tulee :) Vaikka eihän tämä kyllä kaikilla ikävä kyllä ihan näin helposti toimi.

Edit. Tuosta leikkausvälin pitenemisestä ei kuitenkaan voi ihan kaikkea kunniaa co-pesuille antaa, olen muutenkin hoitanut hiuksia paljon paremmin, latvasuoja on käytössä yms. Osansa sillä kuintenkin aivan varmasti on, kun peseminen ei kuivata tukkaa :)
« Viimeksi muokattu: 13.06.08 - klo:10:17 kirjoittanut M_A »

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #342 : 27.06.08 - klo:21:29 »
Tuunpa minäkin jakamaan ensimmäistä kertaa omia hyvin subjektiivisia mielipiteitäni…

Oon jo aika kauan miettinyt että pitäis testata pelkällä hoitoaineella pesua, mutta ei koskaan tullu mieleen sitten suihkussa kokeilla, eikä oo koskaan ollu oikeestaan kunnon hoitoainettakaan kotona. Sit kun luin tästä co-pesusta, se tuntui suorastaan täydelliseltä nyt kesällekin: ei tartte kuivattaa tätä hiuspohjaa päivittäisellä shampoopesulta.

Tänään sit testasin ekaa kertaa tätä, päänahkaan EHS Hunajahoito, pituuksiin Tigin Moisture Maniac ja suihkumyssy päähän, vaikutusaikaa reilu vartti. En tiiä kumpi se oli, mutta jompi kumpi tossa combossa oli niin pistävän hajuinen että oli vähän kiire pestä niitä pois. Suurpiirteisen huuhtelun jälkeen levitin vielä kamman kanssa tota Moisture Maniacia latvoihin.

Nyt hiukset on mielettömän pehmeet ja nätin kiiltävät, päänahkaa kutittaa vaan vähäiset itikanpistot. Seuraavaks menee testiin XZ suklaa-vanilja & Tigin Brunette Goddess-yhdistelmä. Jos sillä latvatkin vähän pehmenis?
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 28.06.08 - klo:09:51 »
^^ Itse teen aina niin, että CO-pesussa joku hiukan miedonmpi hoitoaine, kuten tuo suklaa-vanilija ja sen huuhtelun jälkeen vielä jotain tuhdimpaa hoitista pituuksiin, esim nyt lanza healing color care. Senkin vielä huuhtelen normaaliin tapaan ja suihkun jälkeen jätettävät hoitikset :)

Pelkästään CO-pesun voimaan en luota sillä omat hiukseni vaativat jonkun ihan eri hoitoaineen nimenomaan vielä CO-pesun päälle. Ajattele se niin että hoitoaine jolla peset on ikäänkuin mieto shampoo. Laitathan aina shampoonkin jälkeen vielä erikseen hyvän hoitiksen? Niin miksi et CO-pesun jälkeen? :)

Joillekkin riittää pelkkä CO mutta minä olen niitä joille se ei yksistään riitä ja vaatii normaalit hoitoaineet ja jätettävät päälle.

Ehkä yhdistelmässäsi ei ollut mitään vikaa, vaan sinun kannattaisi hankkia jokin super hyper jätettävä latvoille?
« Viimeksi muokattu: 28.06.08 - klo:10:13 kirjoittanut Neriana »

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #344 : 28.06.08 - klo:09:56 »
Itse käytän myös aina jotain kunnon hoitista pesun jälkeen, samoin jätettäviä. Ilman niitä tukka kyllä varmaan kuivuisi jopa co-pesuilla. Näillä konsteilla pysyy kuitenkin hyvässä kunnossa, on pehmeä ja kiiltävä :)