Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377310 kertaa)

Poissa Margot

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #345 : 28.06.08 - klo:20:49 »
Mulla toimii co-pesun ja "kunnon" hoitiksen yhdistelmä. Ensin kastelen hiukset ja puristelen latvoista vettä. Pyyhekuivaan latvat. Levitän co-hoitiksen päänahkaan ja kunnon hoitiksen latvoihin. Sitten annan olla vähän aikaa tai muhittelen pidempään. En tiiä, miksi se kunnon hoitis pitäisi laittaa vasta co-hoitiksen huuhtelun jälkeen. Tuossa pääsee helpommalla, kun ei tarvitse huuhdella kuin kerran.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #346 : 28.06.08 - klo:21:22 »
Ehkä yhdistelmässäsi ei ollut mitään vikaa, vaan sinun kannattaisi hankkia jokin super hyper jätettävä latvoille?
Jätettävä onkin ostoslistalla. Mun latvat on tosin hirmu huonossa kunnossa, kauheen hamppuisen oloiset ja jos ei hiukset muualta takkuunnu ni latvoista kyllä.

Suklaavanilja & Tigin Brunette Goddess-yhdistelmän tuoksu oli muuten tosi karkkinen mutta parempi ku ton hunajahoitiksen ja Moisture Maniacin. Laitoin BG:tä ehkä vähän liikaa. Tulikin oikeen tuplavaikutukset tällä kertaa, kun pesin järvivedellä ja kävin saunassakin suihkumyssyn kaa. :)
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Katjes

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #347 : 29.06.08 - klo:15:59 »
Nyt on testattu Herbinan marjaspa värjätyille hiuksille -hoitsikka co-pesussa. Tuntui tehokkaammalta kuin ehs tai suklaa-vanilja. Pesi aika likaisen tukan puhtaaksi.

Mutta voi luoja, että se levittäminen on vaikeaa co-pesussa yleensäkin. Voisi viritella nokkapulloon co-aineet, jos sillä saisi paremmin joka paikkaan.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #348 : 30.06.08 - klo:15:27 »
^ On muuten vaikeaa Herbinan hoitoaineen levittäminen. Lähes samaa sarjaa on XZ Xylitol. Suosinkin tästä edes vähän helpompia hoitiksia CO-pesussa ja jätän nämä paksummat jankit muihin käyttötarkoituksiin. Ehkä huonosta levittyvyydestä johtuen en ole oikein saanut puhdasta jälkeä Herbinalla aikaan. Selvittää muuten tukan kyllä mainiosti + mahtava tuoksu :-*
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #349 : 06.07.08 - klo:16:50 »
Olen kokenut todellisen juurikasvu-herätyksen  ;D Oon täältä aiemminkin hyviä vinkkejä saanut mutta nyt olen aivan hurmiossa. Leikkasin vko sitten pitkät, hävyttömän huonokuntoiset hiukseni (joita pidin jatkuvasti sormikiharoilla ja kiinni) lyhyeksi niskasta pidentyen eteen viistosti. Haluan epätoivon vimmalla saada hiukset hyvinvoiviksi. Leikkaus jo sinänsä palautti tuuheuden ja kunnon hiuksiin, mutta pelkään että nopeasti taas menee kuralle.

Vaan kahlattuani läpi co-pesuasioita yms täällä muutaman päivän, uskaltauduin tänään tekemään tämän co-pesun. Ostin xz-xylitol hoitiksen ja emulgoinnin/huuhtelun jälkeen suihkutin tigin fast-sixx jätettävää. En malttanut antaa kokonaan kuivua vaan myöhemmin iskin AC weightless muotovaahtoa ja föönasin oikein kevyesti. Tuntuu että värikin parani!
Seuraavaksi hankin ehdottomasti jonkin silottavan suihkeen tai seerumin tms.

Olen nyt saanut ihan uutta puhtia hiusten kanssa puljaamiseen; täältä kun olen saanut todella loistavaa tietoa, vinkkejä ja kokemuksia!

Kiitos juurekset!!  :-*
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #350 : 06.07.08 - klo:16:53 »
Tosi kiva että joku muukin on saanut tartunnan ;D ja tietysti hienoa että tulee uutta porukkaa, me vanhat hapan naamat täällä.. ;)

Elanor

• Vieras
« Vastaus #351 : 06.07.08 - klo:22:32 »
Kokeilin pari kuukautta sitten muutaman kerran CO-pesua EHS hunajahoidolla ja Freemanin Overboard Shinella. Annoin vaikuttaa 20-30 min, ja emulgoin huolellisesti. Tukasta tuli ok puhdas, mutta lättänä, ja se rasvoittui tosi nopeesti uudestaan. Muutaman kokeilun jälkeen annoin olla ja ajattelin että CO-pesut ei vaan ole mun juttu.

Nyt kesällä päätin koettaa taas uudestaan, ja kokeilin XZ xylitolia. Pidin hoitsikkaa päässä sen 2-5 min, kun peseydyin/sheivasin ym, ja sitten emulgoin taas huolellisesti. Ja tukasta tuli täydellinen! Ilmava, pehmeä, eikä yhtään raskas ja lättänä. Mun tukalle ei muutenkaan toimi kovin pitkät vaikutusajat hoitiksilla, tehohoitojakin pidän vain latvoissa / korvista alaspäin.

Nyt teen useammin CO-, kuin shampoopesuja, ja EHS hunajahoitokin toimii loistavasti, kun vain pidän vaikutusajan parissa minuutissa. Suuri kiitos juurikasvulle tästä metodista!  ;D

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #352 : 07.07.08 - klo:05:10 »
Kokeilin minäkin (uusi tällä foorumilla) CO-pesua. Olin tutustunut siihen teoriassa jo englanninkielisillä sivuilla pyöriessäni. Kuinka ollakaan, minäkin satuin ostamaan XZ ksylitolia  ;D. Melko sattuma kai, koska etsin vain marketista jotain halpaa, missä ei ole silikonia.

En ollut oikein tyytyväinen tulokseen. Hiukset tuntuivat sen jälkeen ryhdittömän pehmeiltä ja lentävämmiltä kuin muuten, mutta pituudet silti yhtä kuivilta kuin aina. Hiukseni rasvoittuvat tyvestä, mutta olen totuttanut ne pesuun vain 3 päivän välein. Pituudet sen sijaan ovat älyttömän kuivan tuntuiset ja imevät joka päivä öljyä ja/tai öljy-aloevera-geeliseosta kuin pesusienet. En tosin emulgoinut hoitoainetta missään vaiheessa, joten täytyy kai kokeilla se vielä kerran niin. Ehkä tein siinä väärin... tai kaikilla homma ei vain toimi.

Täällä ei ole taidettu puhua CO- ja CWC-pesujen "risteytyksestä", joka oli ainakin jossain vaiheessa esillä eräällä englanninkielisellä sivulla (The Long Hair Community). Minulla on toiminut tavallista shampoopesua (ja ehkä myös CO-pesua) paremmin se, että sekoitan johonkin pulloon keskenään shampoota, hoitoainetta ja vähän vettä. Shampoota vähän vähemmän kuin hoitoainetta. Pesen hiuspohjan sillä seoksella ja latvoissa on samalla hoitoaine normaalin CWC-pesun tapaan. Shampoon kuivattava vaikutus loivenee, mutta puhdasta tulee kuitenkin, eivätkä hiukset jää samalla tavalla lättänän ryhdittömäksi kuin pelkällä CO-pesulla. Näin ainakin minulla. 

« Viimeksi muokattu: 07.07.08 - klo:05:12 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 07.07.08 - klo:06:51 »
^^ Laitoitko vielä erikseen kunnon hoitoainetta hiuspituuksiin CO-pesun jälkeen? Tuo CO harvoin riittää pelkälleen..
Ja voi olla että kyseinen hoitoaine ei sinun hiuslaadullesi käynyt. Suosittelen seuraavaksi kokeiluun suklaa-vanilijaa. Yleensä noista jompi kumpi on aina jonkun suosikki. Tosin ei kaikkien ;) Eli itse tiedät parhaiten mikä sopii ja voi mennä pitkäänkin ennen kuin oman suosikki hoitiksesi löydät.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #354 : 07.07.08 - klo:10:27 »
Kokeilin minäkin (uusi tällä foorumilla) CO-pesua. En ollut oikein tyytyväinen tulokseen. Hiukset tuntuivat sen jälkeen ryhdittömän pehmeiltä ja lentävämmiltä kuin muuten, mutta pituudet silti yhtä kuivilta kuin aina. Hiukseni rasvoittuvat tyvestä, mutta olen totuttanut ne pesuun vain 3 päivän välein. Pituudet sen sijaan ovat älyttömän kuivan tuntuiset ja imevät joka päivä öljyä ja/tai öljy-aloevera-geeliseosta kuin pesusienet. En tosin emulgoinut hoitoainetta missään vaiheessa, joten täytyy kai kokeilla se vielä kerran niin. Ehkä tein siinä väärin... tai kaikilla homma ei vain toimi.

Ei se CO tosiaan kaikilla toimi, munkaan latvat eivät tykkää CO-pesusta ollenkaan, ei vaikka laittaisin kunnollista kosteuttavaa hoitista vielä lopuksi. Enemmän just tykkään CWC-pesusta, koska saan oikeasti pestä päänahan ja hiusjuuret ja kosteuttaa latvat kunnolla. Tuon CO-hoitiksen pitäisi olla mun päälle todella laadukasta ja kosteuttavaa, mutta en kyllä raaski niitä kalleimpia hoitiksiani sillä tavalla kuluttaa, joten oon luopunut CO-pesuista kokonaan.

Tervetuloa muuten foorumille, kiva saada porukkaa LCH:ltä tännekin päin, kun tuntuu, että se menee yleensä juuri toisinpäin, eli porukka löytää ensin Juurikasvun ja sitten LHC:n :D.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #355 : 07.07.08 - klo:21:27 »
^^ Laitoitko vielä erikseen kunnon hoitoainetta hiuspituuksiin CO-pesun jälkeen? Tuo CO harvoin riittää pelkälleen..
Ja voi olla että kyseinen hoitoaine ei sinun hiuslaadullesi käynyt. Suosittelen seuraavaksi kokeiluun suklaa-vanilijaa. Yleensä noista jompi kumpi on aina jonkun suosikki. Tosin ei kaikkien ;) Eli itse tiedät parhaiten mikä sopii ja voi mennä pitkäänkin ennen kuin oman suosikki hoitiksesi löydät.

Laitoin ja siksi ihmettelinkin, että tuli jotenkin vielä kuivemman oloinen karvakasa. Noh, aina ei voi voittaa ja täytyy kokeilla joskus sitä suklaa-vaniljaa. Se kuulostaa ainakin ihanalta  ;D.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #356 : 08.07.08 - klo:06:14 »
Niin no jos ei ihan kamalaa vakoa budjettiin tee tuon s-v.n osto niin kannattaa kokeilla :) Meneehän ne sitten vaikka CWC.ssä yms. tai säärien ajelussa ;D

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #357 : 08.07.08 - klo:11:34 »
^ Säärien ajelussa  ??? .

Nimim. Täysin pihalla...

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #358 : 08.07.08 - klo:11:50 »
Niin siis jos ei hiuksissa voi käyttää niin säärien ajelussa toimii oikein hyvin :) Täällä on itseasiassa jossain juureksien niksi pirkka mutta en nyt muista minkä otsikon yhteydessä.. Siellä mm. myös on paljon puolesta puhujia "hoitoaineiden uudelleen käytöstä säärien ajelussa." ;) Hei, eihän me mitään hukkaan heitetä! Viime kädessä vaikka syödään, mutta juures kunnioittaa hiustuotteita tyhjään purkkiin asti ;)

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 08.07.08 - klo:12:09 »
^ Hämyisästi muistan jonkin otsakkeen epäsopivien tuotteiden uusiokäytöstä, mutta ei ole tullut vissiin sitä lueskeltua. ...vilkaisee välillä kaappiin... Ilmeisesti ois syytä  ;D .