Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377322 kertaa)

kimchi

• Vieras
Vs: CO-pesu
« Vastaus #360 : 10.07.08 - klo:12:51 »
Onkohan joku täällä sattumoisin törmännyt Shiseidon Aquair Deep Moist –nimiseen hoitoaineeseen ja osaisi kertoa mahtaako se sisältää silikonia? Etsin uutta hoitoainetta co-pesuihin ja törmäsin marketissa tuommoiseen puteliin. Asuessani vielä Suomessa käytin co-pesuihin menestyksekkäästi XZ suklaa-vaniljaa ja ulkomaille siirtymisen jälkeen olen tilannut Strawberrystä tähän tarkoitukseen Tigin Moisture Maniac –hoitsikkaa, josta olen kyllä tykännyt mutta halvempi tietysti houkuttaisi. Tuo Aquair 600ml pullossa maksaisi vain noin 5 euroa eli hinnan puolesta se olisi co-pesuihin juuri passeli! Saman sarjan shampoo ilmeisesti ainakin on sulfaatiton. Lisättäköön vielä, että suht. pienellä asuinpaikkakunnallani Aasiassa tuotevalikoima on melko pieni, kansainvälisistä brändeistä edustettuina ovat lähinnä silikonimömmöt Pantene yms eikä INCejä ole ilmoitettu englanniksi, mikä tekee silikonittoman markettihoitsikan etsimisestä astetta haasteellisempaa ;)

Lisäys: Ostinpa tämän hoitoaineen sitten vaikken ankarasta googletuksesta huolimatta onnistunut löytämään aineen INCiä mistään. Olen nyt käytellyt tätä muutaman kerran co-pesuissa ja täytyy sanoa että olen ollut tosi tyytyväinen. Hiukset jäävät mukavan ilmaviksi ja veikkaisin, ettei tässä ole silikonia, koska mun yleensä silikoneista ärtyvä ja kutiseva päänahka ei ole oireillut käytön jälkeen ollenkaan. Ainoa miinuspuoli tässä hoitsikassa on todella voimakas tuoksu, sellainen shiseidomainen, ehkä jopa hieman maskuliininen. Aion kuitenkin tuoksusta huolimatta jatkaa tämän käyttöä vaikkapa vuorotellen Moisture Maniacin kanssa, koska muuten toimii niin hyvin. Ties vaikka oppisin tykkäämään tuoksusta kun olen sitä tarpeeksi kauan haistellut :)
« Viimeksi muokattu: 20.07.08 - klo:19:13 kirjoittanut kimchi »

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #361 : 11.07.08 - klo:23:19 »
Ajattelinpa ostaa xz-tyrni-sarjan hoitsikkaa ja testata co-pesua.
Heräsi vaan muutama kysymys co-pesun jälkeen käytettävästä hoitoaineesta. Saako se siis sisältää silikonia? Itellä on vakkarikäytössä tigin fashionistat, ja silikoniahan niissä on.
Toisaalta ajattelin myös kokeilla tyrni-sarjan öljyhoitoa. Kannattaisiko sitä käyttää latvoissa co-pesussa (voiko edes?) vai laittaa erikseen vasta pesun jälkeen?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #362 : 11.07.08 - klo:23:23 »
^ CO-pesun jälkeen ei ole mikään pakko edes laittaa hoitoainetta. :) Ei tämä ole niin säännöntarkkaa puuhaa, jokainen tehköön niin kuinn hiuksilleen ja itselleen parhaiten tuntuu sopivan. Mutta saa sisältää silikonia, miksi ihmeessä ei saisi. Saahan CO-pesussa käyttää ihan hyvin sitä silikonistakin hoitoainetta, minusta on kätevintä jättää sekä hoitis tyveen että mahdolliset hoitavammat aineet latvoihin yhtä aikaa muhimaan (minulle n. 10-15min on sopiva). Öljyhoitokin siis käy hyvin.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #363 : 12.07.08 - klo:01:55 »
Tuo XZ Tyrniölyhoito on muistaakseni tarkoitus laittaa pesemättömiin hiuksiin, sitten pestä hiukset ja laittaa (tarvittaessa, minusta kannattaa laittaa) tavallinen hoitoaine. Toki voi keksiä tuotteille vaihtoehtoisia käyttötapoja niin kuin Juurikasvusta olen oppinut. Minulla ei aikoihin ole ollut XZ:n öljyhoitoja, koska välttelen niitä kuivattavan alkoholin vuoksi, mutta muut öljyt toimivat minulla parhaiten hoitoaineeseen sekoitettuina.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #364 : 12.07.08 - klo:03:20 »
Okei... Oliskohan sen tyrni tehohoito tms sitten parempi vaihtoehto tuohon tarkoitukseen? Mun hiukset ei oikeastaan ole mitenkään huonokuntoiset (ainakaan viälä) mutta nyt kun oon innostunut niiden laittamisesta suoristusraudalla yms. niin haluaisin ennaltaehkäisevästi myös pitää hiuksista hyvää huolta.

Mä en ole ihan hahmottanut, että mitkä tän CO-pesun edut verrattuna tavalliseen pesuun on. Haluisitteko valottaa asiaa? Entäs kun noissa normiaineissa on silikonia, jääkö se silikoni sinne hiukseen ja saako sitä pois esim. juuri tämän CO-pesun avulla?
Eli miksi kukakin pesee hiuksensa näin, eikä "normaalisti"?
 ::)

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #365 : 12.07.08 - klo:11:54 »
^ CO-pesu ei kuivata hiuksia yhtä paljon kuin shampoolla peseminen. Lisäksi hellä pesu hillitsee joillakin hiusten rasvoittumista, kun päänahka ei ärsyynny tuottamaan entistä enemmän rasvaa, kuten saattaa käydä tosi pesevillä shampoilla.

Hmm, mitähän muita syitä vielä olisi? Ehkäpä se, että co-pesulla tulee tosi pehmeä ja usein myös helposti selvitettävä tukka. :)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 12.07.08 - klo:12:02 »
Hmm.. Luulen etta vastaukset kysymyksiin löytyisi ketjua selaamalla  ;)

Mutta nimenomaa kuin Margot sanoi, CO-pesu ei kuivata hiyksia niin paljon, sopii esim ihmisille jotka vaikka urheilun tms. takia joutuvat pesemaan hiuksia paivittain.
Myös jo todella kuivat hamppu hiukset tykkailee kun ei pesta niin kovilla aineilla.

Silikoneja ei saa pois CO-pesulla. Niita voi ''yrittaa'' pesta pois syvapuhdistavalla shampoolla, mm. VO5 ja Hebina.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #367 : 12.07.08 - klo:12:26 »
Niin ja CO-pesut ei haalista hiusväriä niin paljoa kun jos shampoolla pesisi, sitä ei tainnut kukaan vielä sanoa? :)
3a/b F ii

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
« Vastaus #368 : 12.07.08 - klo:14:57 »
Niin ja CO-pesut ei haalista hiusväriä niin paljoa kun jos shampoolla pesisi, sitä ei tainnut kukaan vielä sanoa? :)

Tuohan taitaa olla vähän yksilöllistä kuitenkin. Ite oon ainakin huomannut, että CO-pesu vie ainakin välillä väriä jopa tehokkaammin kuin syväpuhdistava sampoo. Tai sellaiseen päätelmään olen tullut, kun syväputsarivaahto ei ole värjääntynyt, mutta esim. seuraavalla viikolla CO-pesussa vaahto on ihan punaista/violettia/sinistä/ruskeaa/harmaata riippuen siitä, mitä väriä hiuksissa on.
1c M ii, tjsp

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #369 : 12.07.08 - klo:15:00 »
Kiitos vastauksista! Tuollaista olen tästä ketjusta lueskellutkin, mutta aika monella tuntuu olevan erilaisia kokemuksia (myös huonoja), joten oli vähän vaikea hahmottaa, että mitkä ne yleiset hyvät puolet on.

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #370 : 12.07.08 - klo:15:06 »
Itse olen alun takkuilujen jälkeen löytänyt CO- pesun ja olen vallan ihastunut EHS Hunajahoitoon ja XZ Tyrnitehikseen tässä tarkoituksessa. Tyrniä latvoihin ja hunajahoitoa kaikkialle tukkaan, vaikutus muun peseytymisen ajan ja kunnon emulgointi. Ai että tulee ihanan sileät ja pehmeät hiukset ja kaiken lisäksi puhtaat! Tosin CO:ta en käytä, mikäli hiukset ovat hyvinkin likaiset / täynnä muotoilutuotteita. En usko että kaikki se muotoilutuotemäärä lähtee pelkästään hoitoainepesulla.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #371 : 12.07.08 - klo:16:18 »
Luitpa tiita ajatukseni, seuraava mieleennoussut kysymys koskikin juuri tuota, että miten muotoilutuotteet lähtee irti CO-pesulla  :D
Tehistä pitää ettiä jostain isommasta kaupasta, mutta nyt mul on käsissä hoitoaine. En ehkä tänään vielä testaa, tulee hiuksiin laitettua sen verran muotoilumömmöjä....

Mile

• Vieras
« Vastaus #372 : 14.07.08 - klo:15:59 »
Mä oon kokeillut pari kertaa Co-pesua, herbina marjaspa & ehs:n valkoisella hoitoaineella. Hiukset tuli paljon paremmiksi tolla herbinan hoitsikalla. Ehs:llä hiukset jäi vähän likaisiksi. Seuraavaks ois tarkotus kokeilla xz:n tyrni hoitoainetta. :P

Elanor

• Vieras
« Vastaus #373 : 14.07.08 - klo:16:17 »
Luitpa tiita ajatukseni, seuraava mieleennoussut kysymys koskikin juuri tuota, että miten muotoilutuotteet lähtee irti CO-pesulla

Mulla ainakin esim. öljymuhitukset lähtevät paljon paremmin CO:lla kuin shampoopesulla. Vaikka olisi onnistunut löträämään tosi lähmäisen tukan öljyillä, niin hoitoaine tuntuu liuottavan sen tosin hyvin kuivattamatta kuitenkaan tukkaa. Luulisi että muotoilutuotteet lähtisi myöskin  :)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #374 : 16.07.08 - klo:11:55 »
Olen muutaman kerran nyt pessyt hiukset CO-pesulla käyttäen XZ xylitolia ja eilen ensimmäisen kerran EHS hunajalla. Tuon hunajan tuoksu oli purkissa aivan ihana, mutta päähän laittamisen jälkeen se on ainoastaan tuntunut vastenmieliseltä - siinä on joku sellainen vivahde mikä aiheuttaa väristykset. XZ:sta pidin kovasti, mutta tuntuu että EHS:n jälkeen hiuksista tuli pehmeämmät ja puhtaamman tuntuiset. Pitänee testailla eri vaikutusajoilla tuota XZ:aa, ja ehkä huolellisemmalla emulgoinnilla.

Aion ehdottomasti jatkaa pesuja CO:lla ja CWC:lla sekä ajoittaisella syväputsauksella. Normaaliin - siis aiempaan  ::) - pesutapaan en tule missään nimessä palaamaan, sen verran loistavia on nämä foorumilta opitut tekniikat! Nyt on kuitenkin uutena ongelmana se, etten pysty hiuksia millään muotoilemaan! XZ-kampausneste ja aiemmin toiminut cutrinin chooz-monitoimisuihke ovat nyt pelkkää linnunmaitoa ja hiukset lähinnä nauravat yrityksilleni mutoilla niitä  :-[

edit: HAH! mietinkin että ilmeisesti pitää tehdä valinta hyväkuntoisten ja muotoiltavien hiusten välillä. Ja äsken kun taas lueskelin täällä aiheesta, niin niinhän se taitaa mennä... Mutta vaihteeksi on aika eksoottista että hiukset alkavat taas elämään :) Hankin jotain vahvempaa muotoilumömmöä ja toivon että kampaajat onnistuvat leikkauksessa!

edit2: oli ihan pakko pestä hiukset kun tuntui että tuun hulluksi ton hajun kanssa! Ja jostain syystä alkoi nyppiä myös se XZ muotoilunesteen tuoksu. Ilmeisesti tuo yhdistelmä oli mun nenulle ihan liikaa! Nyt sielu ja nenä lepää manteliöljy-, 8T-shampoo- ja XZ xylitol pikahoitis -käsittelyn jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 16.07.08 - klo:14:50 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.