Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376946 kertaa)

Sha

• Vieras
Vs: CO-pesu
« Vastaus #375 : 17.07.08 - klo:12:05 »
Lueskelin tätä ketjua mutta en ainakaan äkkiseltään löytäny vastausta mun ongelmaan.. Eli oon nyt pari kuukautta tehny co-pesua suurin piirtein joka toisella pesukerralla ja hiukset on tykänny kovasti.. Nyt kuitenkin ongelmana on se, ettei hiukset tunnu tykkäävän shampoosta enää ollenkaan. Ne makaa pitkin päätä pesun jälkeen ja hilseilee!  :o Oon käyttäny shampoona O&H:a, Paul Mitchellin Instant Moisturea ja välillä Elokuun nokkosshampoota (joka tosin on aika vahvaa) ja hoitsikkana Urtekramin ruusuhoitista, suklaa-vaniljaa ja O&H:a. Pelkkä co-pesukaan ei jatkuvassa käytössä riitä, eli sitte tuntuu että hiukset rasvottuu.. Pitäskö ettiä vaikka joku tosi mieto shampoo, joka kuivattais päänahkaa mahdollisimman vähän vai pikemminkin joku hilseshampoo?

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #376 : 17.07.08 - klo:12:11 »
Itsehän teen niin, että shampoolla vain kerran viikossa, joskus taitaa mennä parikin viikkoa co-pesun voimin. Shampoona minulla on mielestäni melko hellävarainen ehs lasten omppushampoo (joku tuollainen se oli nimeltään, en nyt oikein muista..) ja ainakin sitä on päänahkakin sietänyt ihan hyvin. Kerran kuussa pesen sitten syväpuhdistavalla, kun muotoilutuotteita tulee käytettyä.

Eli minulla ainakin alkaa päänahka kuivua, jos käyttää useammin tai pesevämpää shampoota, ja siihen ei kyllä hilseshampoot toimi. Suosittelisin siis ensin kokeilemaan jotain hellempää shampoota, ja miksei vaikka ennen pesua päänahan rasvaustakin.
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #377 : 17.07.08 - klo:12:14 »
Mulla on ihan sama juttu :) Teen aina kerran viikossa pesun syväputsarilla (muuten siis CO) ja sen jälkeiset 2 päivää on ihan tuskaa kun hiukset on sellaiset tahmeat ja limaiset.

Mutta sitten kun pesee jälleen CO.lla niin ne palautuvat normaaleiksi. Ja taas shampoo pesun jälkeen sama liiskaletti..
Itse en ole oikeastaan tehnyt asialle mitään, olen vain hyväksynyt että sen pari päivää hiukset on kuin liimaa ;D

PS. tosin minulla ei kyllä hilseile.. Itseasiassa lähtee kuollutta ihoa, mutta se ei kai ole sama asia kuin hilseily? Sillä tietääkseni minulla ei ikinä ile ollut hilsettä.. Päänahka on vain hyvin pehmeää, ja kun kynnellä rapsuttaa otsalta niin siitä murenee sitä kuollutta ihoa.. Mutta kuivana ei kyllä lähde mitään..

« Viimeksi muokattu: 17.07.08 - klo:12:16 kirjoittanut Neriana »

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #378 : 17.07.08 - klo:21:12 »
^OT, mutta pesetkö todella kerran viikossa syväputsarilla? :o Mun hiukset kuolis siitä.. ;) Eihän mitkään silikonit/muotoilutuotteet niin kovasti ehdi viikossa hiukseen sentään kerrostua.. Mutta ehkä tarkoitit kerran kuukaudessa?

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #379 : 18.07.08 - klo:06:42 »
Joo kyllä pesen :) Käytössä VO5 putsari.

Ei ainakaan minun hiuksiani ole haitannut kun muuten en shampoolla ollenkaan pese. Viikon lopussa alkaa jo näyttää siltä että putsaus tulee tarpeeseen. Eikä tuo VO5 ole minusta kovinkaan vahvaa, tai hiukset siitä ole kärsineet mitenkään. Olen kokeillut eri shampoilla ja muut eivtä putsaa hiuksia.

Minun mielestä muutenkin suositus pestä syväpuhdistavalla on joka 5.des pesu..?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #380 : 18.07.08 - klo:07:07 »
Minun mielestä muutenkin suositus pestä syväpuhdistavalla on joka 5.des pesu..?
Mulla ei ainakaan olis enää väriä hiuksissa jos pesisin joka viides kerta syväputsarilla.  :o Pesen ehkä kerran kuukaudessa sillä.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 18.07.08 - klo:07:17 »
Jaa-a no en sitten tiedä.. Kyllä välillä tuppaa unohtumaan mutta yleensä se on n. viikko kun sitten pesen.
Nyt olen pessyt tosin ihan shampoolla (eli CO pesut jääneet) ja en ole putsaria käyttänyt aikoihin.
Minusta tuo VO5 ei todellakaan ole niin vahvaa ja minulla se ei yhtään edes pörrötä yms. Takuta hiuksia..  ???
Menee ihan perus shampoosta.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 18.07.08 - klo:07:32 »
Aika pesevää se on ainakin tälle päälle. Mä olen käyttänyt syväputsaria vaan silloin kun laitan lisää suoraväriä tukkaan. CO-pesuja tulee tehtyä silloin jos ei varsinaisesti ole likaiset hiukset mutta olen käynyt salilla ja sen takia tarvitsee jollain pestä.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #383 : 18.07.08 - klo:13:52 »
Jaa-a no en sitten tiedä.. Kyllä välillä tuppaa unohtumaan mutta yleensä se on n. viikko kun sitten pesen.
Nyt olen pessyt tosin ihan shampoolla (eli CO pesut jääneet) ja en ole putsaria käyttänyt aikoihin.
Minusta tuo VO5 ei todellakaan ole niin vahvaa ja minulla se ei yhtään edes pörrötä yms. Takuta hiuksia..  ???
Menee ihan perus shampoosta.

Ei se mullakaan suoranaisesti takuta, ei ainakaan niin paljon ettei hoitsikka selvittäisi sitä! Mutta kuitenkin se kuivattaa todella paljon, siksi käytän korkeintaan kerran kuukaudessa. Ainakin kuivattaa enemmän kuin "perus-shampoo", joka on mulla melkein MOPin Hydrating tai sitten Tigin O&H jos tarvitsee "tujumpaa" pesua (muttei kuitenkaan syväputsausta). Mutta kaikki omalla tyylillään! :) Ajattelin vaan, kun eikös sulla ole ollut ongelmia hiusten kuivuuden takia? Niin oletko kokeillut pestä harvemmin sillä syväputsarilla (esim. kerran kuukaudessa) ja sen sijaan hellävaraisella shampoolla sitten kerran viikossa CO-pesujen välillä?

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 18.07.08 - klo:20:53 »
Viikon lopussa alkaa jo näyttää siltä että putsaus tulee tarpeeseen. Eikä tuo VO5 ole minusta kovinkaan vahvaa, tai hiukset siitä ole kärsineet mitenkään. Olen kokeillut eri shampoilla ja muut eivtä putsaa hiuksia.

Oletko ajatellut pestä miedommalla shampoolla, mutta samalla useammin? Eli siis vähemmän co-pesuja ja hieman useammin pesuja miedolla shampoolla. Itse ole kokenut juuri tuon VO5-syväputsarin kokeilemistani syväputsareista ärhäkimmäksi. Kuivattaa ja vie väriä. Esim. Herbinan vastaava tuntui paljon hellävaraisemmalta. Itse pesen syväputsarilla ehkä noin kerran parissa, kolmessa kuukaudessa. Mutta en kyllä käytä mitään muotoilutuotteita tms.  ::) .

Kuinka hiuksista voi muuten tulla tahmeat ja likaiset, jos ne pesee syväputsarilla  ??? . Luulisi sen vievän viimeisetkin tahmeat jäänteet mukanaan  ;) .

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #385 : 19.07.08 - klo:17:54 »
Nytnytnyt, CO-pesujen tähän astisten kokeilujen kuningas on löytynyt. Laitoin ensin XZ tyrnitehistä ja Tigin O&H:ta latvoihin ja vähän kaikkialle tukkaan. Päälle EHS Hunajahoito. Lopuksi vielä pikahoitikseksi lisää O&H:ta, kun jäi päällyhiusten tupeerauskohta hieman takkuiseksi. Nyt hiukset ovat kuin unelma. Kosteat vielä, mutta pehmeät kuin mitkä! Saa nähdä jääkö sitten höttöisiksi, kun näin pehmeät ovat, mutta tämä miksaus kyllä jää vakiokäyttöön :)
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #386 : 23.07.08 - klo:11:06 »
Mä olen tainnut löytää (lyhyen empiirisen tutkimuksen perusteella) itselleni oikean tavan tehdä co-pesu: eilis-aamuisen co-pesun jäljiltä hiukset tuntuvat edelleen yllättävän puhtailta ja ilmavilta. Tosin varmaan useamman asian (=ja/tai mömmön) ansiosta, mutta siltikin uskoisin että tuo tyyli toimii mulla parhaiten. :)

Tein siis näin:
Kuiviin hiuksiin (latvustoon) vartiksi kookosöljyä. Sen jälkeen pyyhekuiviin hiuksiin hieroin freemanin lime&papaya shine ha:ta. Hieroin kohtuullisen huolellisesti päänahkaan ja puristelemalla kävin läpi koko hiuksistoa hetken ajan. Sen jälkeen suihkumyssy päässä (mikä luultavasti oli ihan turhaa, mutta esti ainakin roiskumiset ja valumiset) n.10min. Sitten suihkuun ja emulgointi (tämä ha vaahtosi kivasti!) ja huuhtelu. Lopuksi sumuttelin reippaalla kädellä KC color save sprayta.

Hiukset oli paljon raskaamman tuntuiset kuin millään aiemmalla tavalla/aineella pestynä ja kuivui hitaammin. Muotoilussa käytin freemanin alkotonta swell-sprayta ja kuiviin hiuksiin wellan moulding waxia osien erottteluun.

Eli mun hiukset ei selkeästikään tunnu pitävän pitkistä vaikutusajoista. Eikä alkoholillisista muotoilutuotteista. Ainakin tuon em setin jälkeen hiukset on olleet kaikkein kosteuspitoisimmat eivätkä latvat (joihin vielä käsin lisäilin hiusten kuivuessa color savea) harottaneet lähimainkaan kuten pitkillä vaikutusajoilla tehtynä.
Näitä pitkiä vaikutusaikoja vastaan puhunee myös se, että kun annoin pari kertaa öljyn olla päässä yön yli niin tuloksena oli rutikuiva ja kiilloton pehko!  :-\

Jatkossa kokeilen mitä sanoo ehs hunajahoitis ja xz-xylitol ha tällä tekniikalla.

Ai niin! Mikä mielenkiintoisinta, niin noin vrk:tta aiemmin laittamani wellan color mousse (suklaanruskea67) väri parani tämän co-pesun myötä!
Heti värjäyksen jälkeen ihmettelin kun mitään ei oikeastaan ollut tapahtunut, kiiltoa oli tullut hiukan lisää, mutta jotenkin väri oli vähän ummehtuneen oloinen. Harmittelin myös koska olisin halunnut vaihteeksi vähemmän punaista (viimeaikoina tullut käytettyä: kastanja54). Tämän eilisen co-pesun jälkeen hiusten väri muuttui kuitenkin enemmän siksi suklaanruskeaksi, jota havittelin. Punaisuus väheni ja sävy tummui, ja jos en ihan kuvittele niin kiiltokin tulee nyt paremmin esiin.  :o Vaan saapi nähdä miten tämä homma tästä etenee...  ::)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 27.07.08 - klo:16:56 »
Miellyin heti ensi kokeilulta XZ:n suklaa-vaniljaan, koska sillä tulee tosiaan puhdasta kun annan sen vaikuttaa vähintään 20 min. Menin ostamaan sitten kokeilun vuoksi  EHS:n hunajahoidon ja pesin kahdesti sillä. Se ei ollut hyvä ainakaan minun kasvustolleni...

Aine oli vähän liian lirua ja vaikea käsitellä sen takia. Tuoksu sentään miellytti. Heti pesun jälkeen hiukset tuntuivat ja näyttivät melko ok:lta, mutta epäilin niitä edelleen hiukan rasvaisiksi. Huomasin niiden kuivuttua kokonaan (aamulla) olleeni oikeassa. Ne olivat enemmänkin kuin vain "hiukan" rasvaiset. Ainakaan minun tyvestä reippaasti rasvoittuvia hiuksiani EHS-hunaja ei juurikaan puhdista. Elin sen tuloksen kanssa silti sitkeästi 2 päivää ja pesin sitten samalla aineella uudestaan, mutta pidensin vaikutusaikaa reilusti. Tuloksena oli seuraavana aamuna entistä rasvaisempi tyvi, joten seuraavat 2 päivää menivät tukka tiukasti ponnarilla.

Kestin rasvaisia hiuksia 2 päivää siksi, että en viitsi odotella joka ilta niiden kuivumista. Siihen menee 2-3 tuntia. Kun käytin XZ:n suklaa-vaniljaa, pesuväli saattoi olla jopa 3 päivää eli pesin 2-3 kertaa viikossa. Palasin nyt takaisin suklaa-vaniljaan ja puhdasta tuli taas ilman, että käytin yhtään shampoota.

Ehkä EHS:n valkoinen hoitis olisi hujanahoitoa pesevämpi, mutta en tiedä viitsinkö kokeilla sitä (ainakaan ihan heti), kun toimiva hoitis tuntuu jo löytyneen  ;). Harmi vain, että pullollinen XZ-hoitista riittää CO-pesussa vain ehkä 5 pesukertaan. EHS tulisi halvemmaksi.

1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa orkidea11

• Haiven
  • *
« Vastaus #388 : 05.08.08 - klo:19:39 »
Ehkä OT, mutta jenkkitv:ssä näyttelijät ym. b-luokan julkimot mainostaa tällä hetkellä kovasti Wen -nimistä tuotesarjaa, joka pitäisi olla ihmeellinen ja mullistava all-in-one hiustenpesu/hoito.. ;). Näyttäisi olevan ihan kuin co-pesu (paitsi silikonipitoinen, jos oikein osaan lukea inciä?): http://www.wenhaircare.com/

WEN® Sweet Almond Mint Cleansing Conditioner
Water (Aqua), Glycerin, Cetyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Prunus Serotina (Wild Cherry) Bark Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Hydrolyzed Wheat, Protein, Panthenol, Butylene Glycol, Behentrimonium Methosulfate, Stearamidopropyl Dimethylamine, Polysorbate 60, PEG-60 Almond Glycerides, Amodimethicone, Citric Acid, Menthol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Fragrance (Parfum, Limonene.

Poissa Aleese

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #389 : 05.08.08 - klo:21:01 »
Olen nyt kokeillut CO-pesua muutaman kerran ja täytyy sanoa, että tykkään kovasti! Kokeilin sitä ensimmäisen kerran pari viikkoa sitten EHS:n hunajahoidolla ja pesutulos oli oikein hyvä. Kuivuttuaan hiukset olivat ehkä hieman tavallista enemmän lättänät, mutteivät kuitenkaan pahasti ja niissä oli niin terve kiilto, ettei pieni latistuminen haitannut. Ensimmäisen kokeiluni jälkeen pesin muutaman kerran normaalisti shampoolla, kunnes nyt päätin kokeilla, että kuinka monta kertaa hiukseni puhdistuvat kunnolla pelkällä CO-pesulla kun pesen ne joka toinen päivä. Toisen pesun jälkeen hiukset olivat vielä oikein puhtaat ja kiiltävät, mutta kolmannen jälkeen hieman rasvaisen oloiset ja kaipasivat selvästi shampoota. Ajattelinkin nyt, että alan tehdä CO-pesuja säännöllisesti suunnilleen joka toinen tai joka kolmas pesukerta ja katson miltä se vaikuttaa. EHS:n hunajahoito ainakin tuntui mulle sopivalta aineelta, tosin toisaalta houkuttaisi kyllä kokeilla jotain XZ-hoitoainettakin.