Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376960 kertaa)

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
Vs: CO-pesu
« Vastaus #390 : 05.08.08 - klo:22:13 »
Mä voin lämmöllä suositella tyrnihoitoainetta CO- pesuihin, mulla puhdistaa todella hyvin. Usein myös sekoitan siihen osan xylitol- tehistä, kosteuttaa kivasti :) Seuraavaksi kuitenkin kokeilen xylitol-hoitsikkaa pesuun, pitäähän sekin testata ;)

tiiksi

• Vieras
« Vastaus #391 : 06.08.08 - klo:21:09 »
Itsellä olen huomannut niistä muutamista hoitoaineista mitä tähän tarkoitukseen olen käyttänyt niin parhaiten toimii tuo ehs hunajahoito..
Tulee niin pehmeät ja kiiltävät mutta kuitenkin tarpeeksi puhtaat hiukset..  :o

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 06.08.08 - klo:21:11 »
Mulla ei mikään ole toiminut niin hyvin kuin XZ kosteuttavahoitsikka. Oon testaillut vaikka mitä :-[ Harmi kun tuota ei saa enään.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #393 : 16.08.08 - klo:16:23 »
Tämä voi nyt mennä lahjakkaasti väärään ketjuun, mutta en oikein tiennyt mihin olisin kysymykseni työntänyt. Elikkäs: onko kukaan co-pesuja tekevä kokeillut pestä hiuksiaan hoitoaine/fariinisokeri-yhdistelmällä? Olen nyt viime aikoina lukenut naturallycurly-forumia, ja sieltä bongasin tällaisen idean. Fariinisokeri-haku tuotti täällä vain ruokaohjeita, joten haenko kenties väärällä sanalla?

Ideana olisi co-pesujen lisäksi puhdistaa päänahkaa sokerilla kerran viikossa joko niin, että sekoittaa sokerin hoitoaineeseen (sekoitussuhde "1 tablespoon brown sugar or quinoa mixed with 3 tablespoons of your favorite conditioner") ja hieroo sillä päänahkaa, tai sitten levittää ensin hoitoaineen päähän ja lisää sokerin vasta sen jälkeen. Kotoa ei tällä hetkellä löydy yhtään fariinisokeria, mutta olen jo vakavasti harkitsemassa kauppareissua.  ;D
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #394 : 16.08.08 - klo:16:31 »
^ Kuullostaa kiinnostavalta, itse en ole ennen kuullut tuosta! Mikä sen fariinisokerin vaikutus sitten pitäisi olla? Puhdistaa paremmin, vai..? :)

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #395 : 18.08.08 - klo:17:01 »
No kokeilin sitten lauantai-iltana fariinisokeripesua, kun kaapin pohjalta sitä kuitenkin löytyi. Naturallycurly-forumilla sokeria suositellaan esim. co-pesujen aiheuttamaan päänahan hilseilyyn, mutta minulla ei sellaista esiinny. Tavoitteena olisi vähentää harvoja shampoopesuja entisestäänkin, kun kiharat on aina surkeamman näköiset shampoon jäljiltä.

Tämä melkein sopisi paremmin hiustenpesuketjuun, mutta jatketaan nyt tähän, kun kerran täällä aiheesta aloitin. Sekoitin sokerin XZ:n xylitol-hoitoaineeseen ja hieroin sotkua hiuksiin noin minuutin ajan. Hoitoaineena käytin S-Factor Serious Conditioner:in jämät ja jätettävänä ploppauksen (kuivaus t-paidan avulla, jos jollakin tällainen ihme on mennyt ohi) jälkeen L'anzan Leave-in protector:ia. Lopputuloksena oli puhtaat ja ilmavat kiharat, ja hiusten karvaisuus (mikä ihme 'frizz' on suomeksi?) oli huomattavasti vähäisempää kuin shampoolla pestessä. En ole pessyt sen jälkeen hiuksiani, koska halusin nähdä kuinka puhtaana pysyvät, ja kyllä näillä vielä kehtaa ihmisten ilmoilla liikkua.  :D Tämän pidempää pesuväliä en pidä, joten ihan tyytyväinen olen. Aion jatkaa tämän kokemuksen perusteella sokeripesuja, jos vain näin hyvin toimii jatkossakin.   
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 29.08.08 - klo:10:59 »
Mielenkiintoinen ajatus. Täytyypä kokeilla joskus tuota fariinisokeripesuakin (okei, vähän OT tässä ketjussa  ::)), koska ruokakaapissa on lojunut jo pari vuotta fariinisokeripussin jämät. Sitä ei vain tule käytettyä mihinkään. Ehkä siitä pääsisi näppärästi (ja hyödyllisesti) eroon näin. Jos se auttaisi pidentämään pesuväliä, olisin hyvin iloinen. Mulla on kyse enemmän aikapulasta kuin hiusten karvaisuudesta tms. En haluaisi pestä joka toinen päivä, mikä on melko pakollista, jos haluan liikkua ihmisten ilmoilla. Kolmantena päivänä on muuten niin rasvainen letti, että kiinni pitäminenkään ei sitä enää oikein pelasta.

CO-pesut ovat parantaneet hiusteni kuntoa paljon. En ole tietysti pessyt niin vielä kovin kauan vaan vasta alle 2kk, mutta olen sitä mieltä, että entisiin CWC- tai tavisshampoopesuihin ei taida olla enää palaamista. Hiukset eivät ole vaikuttaneet kaipaavan shampoota edes satunnaisesti. En toisaalta käytä muotoilutuotteita (paitsi joskus lakkaa etuhiuksiin), joten se vaikuttaa varmaan asiaan.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa pippuri

• Hiushörhö
« Vastaus #397 : 30.08.08 - klo:11:45 »
Oletteko kokeilleet fariinisokerin tilalle hunajaa?

Mä oon viimeisten parin viikon aikana saanut metsähunajalla, ( mun hiuksille parempaa kuin kukkaishunajat ) kosteutus- ja tuuheutusmielessä niin hyviä kokemuksia, että kiinnostuin kokeilemaan hunajaa Co-pesuissakin.
Pari kertaa oon nyt co-pessyt hoitis+hunajasekoituksella  hyvä tulos tuli, molemmilla kerroilla.
Oon käyttänyt 2/3  Lv-hoitista ja 1/3 Lidl:n metsä hunajaa.

Uusiseelantilainen Manukahunaja kiinnostaisi ( sitä on mm. Nexxuksen Humectin hoitiksessa ) mutta en ole
Suomesta löytänyt, eikä yhtä purkkia viitsi ulkomailta tilata.

Onko kukaan kokeillut Akaasiahunajaa, onko eroa hiustenhoito/kosteutus/tuuheutus-mielessä muihin hunajiin?
2aFii

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #398 : 30.08.08 - klo:18:00 »
^ No en tietty oo, mut seuraavan kerran aion testata! Hunajaa oon käyttänyt hoitismuhituksissa ja selvästi toimii tällä päällä kosteuttavasti. CO-ssa ei ole käynyt mielessäkään sitä käyttää, joten kiitos vinkistä!

:)

Edit. Tänään aamulla tein nyt sitten pitkästä aikaa co-pesun. Lähinnä siksikin, että eilen kampaajalla juuri pesty, mutta muoto on niin ärsyttävä että piti itse päästä laittamaan.
Sekoitin hunajaa XZ-xylitol-hoitikseen. Hieroin hetken ajan pyyhekuiviin hiuksiin ja erityisesti päänahkaan. Annoin vaikuttaa myssyn alla 15-20min (mulla ei toimi pitkät vaikutusajat muutenkaan). Huuhtelun jälkeen hiukset tuntuivat hiukkasen takkuisilta joten suihkun KC color save sprayta runsaalla kädellä. Muotoiluun käytin Got2b 2sexy moussea föönin alle ja päälle Osiksen Thrilliä ja XZ lakkaa.

Hiusten kuivuminen kesti mukavan tovin, ja nyt tuntien jälkeen tuntuma on puhdas, ilmava ja pehmeä (eihän likaisuutta oikeastaan ehtinyt kyllä vielä tullakaan). Seuraavalla kerralla aion kokeilla samaa sekoitusta mutta höystettynä apr.siemenöljyllä.
« Viimeksi muokattu: 31.08.08 - klo:11:39 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
« Vastaus #399 : 15.09.08 - klo:09:37 »
Juuresten innoittamana kokeilin eilen ensimmäistä kertaa elämässäni CO-pesua. Sattui olemaan XZ Suklaa & Vaniljaa, joten käytin sitä. Puhdasta tuli täältä saatujen ohjeiden mukaan! :)

Tuntuu, että tukka kuivui 4 kertaa nopeammin kuin shampoolla pestessä, siis ihan parissa tunnissa! :o Tukka tuntuu tosi pehmeältä, raskaalta ja valuvalta ja kerrostukset sojottavat kaikkiin ilmansuuntiin (mikä on tietysti tavoitetila ;D). Päänahkaa kutitti ennen pesua, mikä nyt on melkein poissa.

Kiva juttu, voisin kokeilla uudelleen!

EDIT: Tukan supernopea kuivuminen saattaa itse asiassa liittyä vasta hiljattain tehtyyn puolet-tukasta-pois-kerrostukseen pikemminkin kuin hoitoaineeseen. En vain vielä ole tottunut! ;)
« Viimeksi muokattu: 15.09.08 - klo:09:39 kirjoittanut Virus »
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #400 : 04.12.08 - klo:22:20 »
Eli mun hiukset ei selkeästikään tunnu pitävän pitkistä vaikutusajoista. Eikä alkoholillisista muotoilutuotteista. Ainakin tuon em setin jälkeen hiukset on olleet kaikkein kosteuspitoisimmat eivätkä latvat (joihin vielä käsin lisäilin hiusten kuivuessa color savea) harottaneet lähimainkaan kuten pitkillä vaikutusajoilla tehtynä.
Näitä pitkiä vaikutusaikoja vastaan puhunee myös se, että kun annoin pari kertaa öljyn olla päässä yön yli niin tuloksena oli rutikuiva ja kiilloton pehko!  :-\

Tätä en ihan ymmärrä.  ??? Miksi hiukset kuivuvat sen sijaan että imisivät kosteutta itseensä? Tulin äkkiä kovin huolestuneeksi kun itselläni on ollut tapana iskeä hoitoainetta päähän hyvissä ajoissa ennen shampoopesua suojan toivossa   :-X
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #401 : 04.12.08 - klo:22:28 »
^ Joo, toi on kieltämättä aika jännä ilmiö, ja sitä on muillakin täällä ollut, tosin ilmeisesti vähemmistön ongelmana kuitenkin. Tuskin kuitenkaan hiuksillesi mitään hallaa ehdit aiheuttaa, kyllä sen hiuksista niin nopeasti huomaa mistä se tykkää ja mistä ei. Ja kun kokeilee eri vaikutusaikoja niin löytyy se sopivin - tapa mikä hyvänsä.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #402 : 04.12.08 - klo:23:09 »
^ No mä oon kyllä ihmetelly välillä miksei  hiukset tunnu sen pehmeemmiltä vaikka niissä on tuntikaupalla ties mitä öljyjä ollut... Mutta mä en oo öskään koskaan älynnyt kastella ekana hiuksia, oon pistäny öljyjä ihan kuiviin hiuksiin... Nooh ehkä vielä täksi yöksi miksailen pintahiuksiin ja latvoihin keltuaista ja oliiviöljyä, päälle jotain hoitista lukitsemaan nannat sisään.
Hmph. Minä kun olin jo niin toiveikas että saisin näillä hoitiskikkailuilla pitkät, hyväkuntoiset hiukset.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #403 : 05.12.08 - klo:00:34 »
^ CWC pesussa laitan kuiviin hiuksiin hoitiksen, CO pesussa oon tehnyt sekä että. Mulle parhaiten tuottaa tulosta kun laitan hoitista PALJON ja annan vaikuttaa ihan maksimissaan 30min. Pidempi vaikutusaika (on sitä hoitista paljon tai "sopivasti" tai vähän) ei vaan toimi mulla.
Sun lailla harmistuin ettei nyt tule hiuksista hyväkuntoisia,.....vaan jos olet huomannut joissain toisissa ketjuissa kenties niin oon hehkuttanut sitä miten nykyään mulla on oikeastaan vain hyviä tukkapäiviä :D
Ja mä aloitin tän hiusten kanssa pelailun täysin noviisina kesällä. Että että....kyllä se siitä lähtee! Foorumilta on mulle tullut kyllä ihan parhaat vinkit

EDIT. en nyt voi suositella mitään tuotetta, mutta mulla ihan ehdottomasti parhaiten on toiminut CO pesussa Freemanin Papya&Lime Shine Conditioner. Siitä hyvä hoitis että on hinnaltaa huokea, saa perustavarataloista ja on suuri puteli. Kuivin hiuksiin sitä joutuu laittamaan enemmän, mutta on kyllä sen väärti! Ehkei ihan kamala moka jos kokeilet sitä :)
« Viimeksi muokattu: 05.12.08 - klo:00:37 kirjoittanut Jouana »

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #404 : 12.12.08 - klo:13:16 »
hih, pakko tulla tänne kertomaan uudesta hiustenhoidon mullistavasta tuotteesta! ostos-tv markkinoi ainutlaatuista sulfaatitonta cleansing-conditioneria nimeltä wen! nyt on siis mahdollista saada kiiltävät ja terveet hiukset käyttämällä suihkussa vain yhtä tuotetta! kaikki juurekset, ei muuta ku tilaamaan! ;D