Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377324 kertaa)

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #435 : 26.01.09 - klo:13:59 »
^^ Juu, kastelen hiukset ihan normaalisti ja sen aikaa, että otan kädelle co-hoitista, annan hiuksista valua veden vapaasti pois. Mutta en siis puristele vettä pois. Ja vain tyven "pesen", latvoihin en hiero co-hoitista laisinkaan. Kun siinä aikansa sitä tyveä puhdistaa ja latvat keikkuvat vapaina (kun vaikka ryömin pitkin pänahkaa kymmenellä sormella niskasta kohti päälakea) ei seuraavan hoitiksen tullessa vettä ole latvoissakaan enää mitenkään liikaa. Voisi tosin kokeilla vielä vähän puristella vettä pois siinä vaiheessa. En oikeastaan emulgoi siinä mielessä, että lisäilisin vettä vähitellen esim. kädellä, vaan ihan vain reippaalla määrällä co-hoitista peruteellista käyn läpi päänahkaa ja tyveä. Tosin käytän enimmäkseen EHS Hunajahoitista, joka tunnetusti on tosi lirua, mutta samalla tavalla teen paksumpienkin hoitisten kanssa. Hoitavampaa hoitista leviän sitten ensisijaisesti pituuksiin ja latvoihin , mutta käytännössä jossain määrin koko päähän.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #436 : 27.01.09 - klo:20:27 »
Liekö yleistäkin, että ensimmäisellä CO-pesulla (ihan alussa tai tauon jälkeen) tulee vähemmän puhdas lopputulos? Käytin välissä aika kauan pääasiassa yrttejä ja palasin nyt ainakin joksikin ajaksi CO-pesuihin.

Kävi kuten CO-pesuja aloittaessani viime kesänä: eka pesu jätti jälkeensä epämääräisen rasvaletin. Pidin vain sitkeästi tukkaa kiinni ja pesin seuraavan kerran 4 päivän kuluttua. Käytin samaa hoitista ja muutenkin tein kaiken samalla tavalla, ja sitten tuli oikein puhtaan näköistä.

Joku hiusten tottumiskysymys? Vai jotain lian/rasvan kerrostumista? Viime kesänä tuli alussa useammankin kerran huono tulos, nyt onneksi vain kerran.

EDIT: Pidin aikaisemmin XZ suklaa-vaniljan tuoksusta. Nyt se alkoi ällöttää. Toimi silti ennen hyvin pesussa ja toimii edelleen.
« Viimeksi muokattu: 27.01.09 - klo:20:29 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 27.01.09 - klo:21:42 »
Piti käydä ostamassa myös EHS:n valkoinen Hiushoito, varmistin vain että miten paljon sitä Hunajahoitista pitää hakea jemmaan. Tuo valkoinen tuntui paljon pesevämmältä ja kuivattavammalta kuin hunaja, tuoksu oli huonompi myös. Eli Hunajaa haetaan reilusti jemmaan, onneksi Tokmannilla on sitä vielä litrakaupalla myynnissä, tosin normaalihintaan.. Kaikista muista kaupoista tuo onkin jo hävinnyt täältä.

Edit. Alle, aika hyvä saavutus. ;D
« Viimeksi muokattu: 27.01.09 - klo:23:53 kirjoittanut Magia »

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #438 : 27.01.09 - klo:22:46 »
^ Täällä on 12 pulloa Hunajahoitista vaatekaapissa odottamassa vuoroaan  :-[ .

pupulupu

• Vieras
« Vastaus #439 : 29.01.09 - klo:15:58 »
Täten ilmottaudun co-pesijättärien joukkoon. Pari asiaa arveluttaa vielä vaikka olen kahlannut tuntitolkulla keskusteluja aiheesta.

Taustatietona kerron että mulla on luonnostaan kihara maantienvärinen tukka 3b-3c, olen käräyttänyt sen vielä moneen otteeseen raidoilla ja väreillä. Muutama cm asiallisen kuntoista tukkaa pukkaa, loput on kaatiskamaa mutten todellakaan voi vielä leikata pois koska pituus riittää nyt nutturaan ja lyhyempänä tulos olisi huonokuntoinen afro...

Elikkäs olen nyt pari viikkoa pysynyt shampoottomalla linjalla, aloitin soodapesulla ja sen jälkeen olen pessyt hoitsikalla n. joka toinen päivä. Pesun jälkeen olen sutinut päähän kookosöljyä sekä Body Shopin viinirypäleseerumia. Harjailen luonnonharjasharjalla. Silti tukkani sojottaa kohti taivasta ja ei ole lainkaan rasvainen, ihan pientä laskeutumista alkaa olla havaittavissa onneksi. Huomasin että kaikissa käyttämissäni tuotteissa on silikonia, mulla on harmikseni isot tonkat Dumb Blondea ja Fashionistaa varastossa. Eli kysymyksiä..

Voinko käyttää näitä silarihoitoaineita pituuksissa ja suorittaa pesun silikonittomalla? Saako silikonia pois hiuksista ilman että rasvakin lähtee?  Mitäs jos co-pesee vaikka vuoden ja pesee kerran syväputsarilla, palaako ns. lähtöruutuun? Entäs viekö hiusväri mennessään silikonikertymät ja rasvat?

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #440 : 29.01.09 - klo:23:10 »
Mulla on tuottanut hyviä tuloksia co-pesussa OH, jättäen huuhdellessa hiukset tosi pehmeiksi. Samoin toiminut XZ:n Plus vahvistava hoitis. XZ:n Xylitol toimii kanssa hyvin, mutta huuhdellessa hiukset ovat vähän takussa eivätkä kovin pehmeät. Hiukset saa kuitenkin viispiikkisellä suht hyvin auki.
Vaikutusajat on mulla jotain 1-5 tunnin luokkaa. Ja kyllä tuntee kuinka luonnostaan rakenteeltaan huokoiset hiukset saavat "uutta rakennetta" ;D
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #441 : 31.01.09 - klo:00:39 »
Olen niin rakastunut CO-pesumetodiin. Pesin hiukset tiistaina EHS:n hoitiksella, ja nyt perjantaina hiukset ovat jo kyllä suht rasvoittuneet, mutta eivät näytä läheskään yhtä likaisilta kuin shampoon tai palojen jälkeen. Pituuksissa sileys alkaa näkyä selvästi, mutta tuntuu että kihara alkaa loivenemaan, mikä ei ole hyvä juttu. Miksiköhän noin? Yleensähän kiharapäät kehuvat, miten kiharat oikein nousevat esiin CO-pesujen myötä, mutta minulla tuntuu vaan vähenevän, vaikkakin näyttävät paljon terveemmiltä.

Pähkinä, alan jo saavuttaa sinua, täällä on 8 pulloa Hunajahoitsikkaa kaapissa. ;D Valkoinen ei ollut tosiaan niin hyvää, pesi puhtaammaksi ja piti hiuksia tuuheampina, mutta ei tuoksunut niin hyvältä ja jotenkin ei vaan ollut niin kiva kokemus.

Millähän hoitiksella vielä kokeilisi CO-pesua, mikä olisi koostumukseltaan suht lirua ja kuitenkin vaahtoavaa? Olisiko joku halpis tällainen, tyyliin Daily tms..? LV, Niveat ja XZ:tat taitavat olla koostumukseltaan liian kermaisia ja paksuja minun makuuni.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #442 : 31.01.09 - klo:10:22 »
^
Rainbow'n Miedon incissä oli muistaakseni jotain vaahtoavia ainesosia ja halpaahan se on (n. 1,40€/300ml) mutta koostumus on mielestäni aika paksua... Itse en ole vielä CO-pesuun testannut, mutta kotoa löytyis kyllä purkki.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #443 : 31.01.09 - klo:10:50 »
Tuo Rainbow on tosiaan todella vetistä, mutta siinäkään se tuoksu ei ole kaikista parhain. Mie ainakin tykkään LV:n pikahoitiksesta, joka on myös melko vetistä ja juoksevaa, ei ehkä kuitenkin siinä määrin kuin EHS:n hunaja on, mutta kuitenkin.

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
« Vastaus #444 : 31.01.09 - klo:12:28 »
Mä en oo tykänny yhtään ehs:n hoitiksista co-pesussa. Oon kokeillut valkoista hiushoitoa ja hunajahoitista, mutta molemmat on jotenkin liiruja ja tuntuvat hoitotehoiltaan olemattomilta tässä päässä. Onkohan mustikkahoitiksesta mihinkään, vaikka siinä onkin silikonia?
Oon kokeillut myös Lv:n tehohoitoa co:hon, mutta en oikein sulata sitä, että hiustuotteeni eivät tuoksu miltään ;D
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Minsku

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 31.01.09 - klo:17:37 »
Mun mielestä taas Rainbow ei ole yhtään vetistä, tai sitähän on kahta versiota, mulla on ihan se violettitekstinen normiversio. Just tänään sillä pesin ja musta se on vähän samantapaista kun Freemanin Papaya & Lime shine hoitsikka. Sellaista aika paksua ja ehkä vähän geelimäistä. Hyvin vaahtosi ja puhdasta tuli.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #446 : 31.01.09 - klo:17:43 »
Mistä johtuu, että hiukset ovat co-pesun jälkeisenä aamuna rasvaisen näköiset? Hieroinko liian vähän aikaan? Pesinkö liian vähän aikaan? Eikö tämäkään sovi mulle? Käytössä oli siis EHS hunajahoitis.

Edit. Hieroin sellaiset 4-6min, minkä jälkeen laitoin siihen päälle jotain hoitista muhimaan yli tunniksi.
« Viimeksi muokattu: 31.01.09 - klo:17:45 kirjoittanut kiwi »

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #447 : 31.01.09 - klo:17:44 »
^ Voi johtua mistä tahansa, mutta minulla taas 5 minsan vaikutusaika on ehdoton maksimi, sitä pitempään jos antaa vaikuttaa hiukset menee nuoltuina päätä myöten. Joillain saattaa siis olla liiankin pitkä vaikutusaika käytössä.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #448 : 01.02.09 - klo:23:23 »
Kokeilin nyt sitten kumminkin CO-pesua XZ Vanilja & suklaalla. Ei hassumpi tulos, itseasiassa tämä oli helpompi saada levitetyksi kuin luulin, ja pesikin ihan yhtä hyvin kuin EHS Hunajahoito. Hiukset eivät kiillä yhtä paljoa eivätkä ole niin pehmeät kuin Hunajahoidolla, mutta ihan pätevä tämäkin. Saa nähdä, miten kestävät puhtaana. Edellisen pesun suoritin tiistaina (nyt siis sunnuntai), ja hiukset olivat melkolailla likaiset, eivät kuitenkaan ihan niin järkyttävät kuin shampoilla olisivat.

Edit. Päänahkaa ainakin kutittelee kyllä enemmän.
« Viimeksi muokattu: 02.02.09 - klo:17:06 kirjoittanut Magia »

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #449 : 01.02.09 - klo:23:36 »
Voi tsiisus mulla meni äsken CO-pesu kyllä niin pieleen kun olla voi. Alku oli lupaava. Pistin Rainbow'n mietoa ja EHS hunajaa päähän n 20 minuutiksi ja pestessä seos vaahtosi hyvin ja tuntui hoitaneen hommansa hienosti. Sitten rupesin laittamaan hoitoainetta päähän... Minulla oli Preferencen jälkihoitista ja siihen oli tarkoitus lisätä hieman Vatikaöljyä. Noh, öljypurkki tuntui tukkeutuneen ja niinpä jouduin sorkkimaan sitä ties millä neuloilla auki. Siitä huolimatta tavaraa ei tuntunut tulevan ulos joten painoin putelia hieman kovempaa  ::) ja äkkiä puoli pulloa öljyä levähti ympäri vessaa ja naamaani ja hiuksiani. Argh. En voi olla näin yksinkertainen. Hiuksetkin tuntuivat sitten niin öljyisiltä etten uskaltanut jättää niitä pesemättä enää ja niinpä hipsin hakemaan shampoota.

AAARGH
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt