Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376961 kertaa)

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
Vs: CO-pesu
« Vastaus #45 : 18.07.07 - klo:10:59 »
^Totta kai käytän shampoon kanssa huuhdeltavaa hoitista! Mulle co-pesun idea on, että käytetään vaan sitä yhtä ainetta ja huuhdellaan vaan kerran, niin että väri säilyy paremmin.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
« Vastaus #46 : 18.07.07 - klo:11:10 »
^Totta kai käytän shampoon kanssa huuhdeltavaa hoitista! Mulle co-pesun idea on, että käytetään vaan sitä yhtä ainetta ja huuhdellaan vaan kerran, niin että väri säilyy paremmin.

En usko että väri säilyy co-pesussa sen paremmin, voi olla päinvastoinkin koska hoitsikka liuottaa väriä. Ehkä kevyellä hoitoaineella ja lyhyellä vaikutusajalla voi säästää väriä, mutta jääkö päähän silloin myös lika ja rasva? Mulle co-pesun idea on hellävaraisuus, ei kuivata tukkaa ja kiihdytä päänahkaa tuottamaan taas lisää rasvaa. Ja täytyy myöntää että myös helppous, mun nykyisille lyhyille kutreille kun riittää yksi aine. Ja tulee lintsattua myös hoitoaineen määrässä, vaikutusajassa ja emulgoinnissa mutta silti on yleensä ihan ok tulos.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #47 : 18.07.07 - klo:11:22 »
^^ Jos väriä tahtoo säästää, niin värihiuksille tarkoitettu shampoo ja jätettävät hoitoaineet kehiin! CO-pesun tarkoitus (tai miten itse sen olen ymmärtänyt ja mihin tarkoitukseen sitä käytän) on olla hellävaraisempi hiuksille ja päänahalle, kun pestään ilman kuivattavia sulfaatteja tai vastaavia. Mun täytyy ainakin antaa hoitiksen CO:ssa vaikuttaa jonkin aikaa, jotta varmasti puhdistuu. Luulisi, että tässä vasta väriä kuluukin. Noh, tapoja on monia. Itselle ei tuo värin säilyttäminen ole koskaan ollut prioriteetti nro1, koska oma väri harvemmin haalistuu ;)
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #48 : 18.07.07 - klo:11:47 »
Omasta tucasta ei lähde CO-pesussa väriä oikeastaan yhtään (pinkki suoraväri), vaikka vaikutusaikakin olisi pitkä (15min ->). Yleensä vaikutusajaksi riittää 5-10 minuuttia, kunhan emulgoin hyvin. CO-pesu on mun tucan värin pelastus ja se on yksinkertainen toteuttaa. Aina tulee puhtaat hiukset/päänahka, mutta mun päänahka ei normaalisti rasvoitu juuri yhtään.

Mulla shampoo pesu vie aivan törkeästi väriä! Aivan sama, onko kyseessä värihiusten shampoo vai mikä, mutta tuloksena on aina haalistunut väri. Vaahdosta tulee kirkkaan pinkkiä, jes! Tigin shampoita en uskalla edes käyttää, koska ovat niin kuivattavia. MOP Hydrating shampoo on poikkeus, mutta sekin haalistaa väriä vähän enemmän kuin CO-pesu.
« Viimeksi muokattu: 18.07.07 - klo:12:23 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #49 : 18.07.07 - klo:12:16 »
^Komppaan Emi-lynia. CO-pesusta ja värin säilymisestä on tosiaankin monta eri mielipidettä. Joillakin se säästää väriä, joillakin taas kuluttaa väriä. Mun tukka kuuluu tähän ensimmäiseen luokkaan.
Ja kyllä, mulla on käytössä värihiusten shampoot ja hoitikset + sävyttävät tuotteet. Kirkkaan punainen on vaan sellanen väri, joka haalistuu aika nopsaan, mutta co-pesu tosiaankin mulla auttaa tässäkin ongelmassa.
Mulla co-pesuissa vaikutusaika vaihtelee välillä 10-30 min, enkä oikeastaan ole huomannut paljon eroa aikoien välillä. Ihan puhdas tukka tulee lyhyemmälläkin vaikutusajalla, jos tukassa ei ole paljoa muotoilutuotteita ja muistaa emulgoida hyvin. Co-pesulle muutenkaan tuskin on sitä yhtä ainoata "tarkoitusta". Se kun toimii jokaisen tukassa eri tavalla.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #50 : 18.07.07 - klo:12:18 »
^ ja ^^ Wau! mä olen ajatellut aina, että hoitis syö shampoota enemmän väriä. Ilmeisesti se on sitten vaan se huuhteluuiden määrä, jonka takia värihiukselle suositellaan mielummin jätettäviä hoitiksia. Aina oppii uutta! Toisiaan kun tuota omaa kokemusta ei ole ;)
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #51 : 18.07.07 - klo:17:42 »
Tein just elämäni ekan oikeaoppisen co-pesun (vääränlaisia kokeiluja alla). Yllätyin kyllä, mun pääni oli tosi rasvanen ennen tätä ja ajattelin laittaa co-pesun kunnon testiin, tosi hienoa että semmoset ihrat sai tällä tavalla pestyä veks! Täytyy ruveta korvaa shampoopesuja tällä, ainakaan väri ei haalistunut yhtään :) Mulla on tässä kylmän punanen sävyte ja se tuppaa aina shampoopesuissa haalistumaan joka kerta hieman lisää. Hoitoaineena käytin Joicon värihiusten hoitsikkaa joka tuolla kaapissa muuten tyhjänpanttina on, en tiiä onko tässä jotain vähemmän hyviä aineita tarkotukseen mutta hyvin toimi :) Saa nähä pysyykö puhtaana sit kuinka pitkään...

Poissa Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
« Vastaus #52 : 21.07.07 - klo:11:00 »

Onkohan multa mennyt jotain ohi? Itse laitan co-hoitsikan päänahkaan, ja hoitavamman latvoihin -> huuhtelen ne. Eli yksi huuhtelu. Vai tekeekö porukka ensin co-pesun ja sen jälkeen laittaa hoitiksen vaikuttamaan?
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.

-Iina

• Vieras
« Vastaus #53 : 21.07.07 - klo:11:24 »
^Itse teen niin että laitan päänahkaan esim XZ vaniljasuklaa hoitista ja latvoihin O&H:ta. Ja annan vaikuttaa n. tunnin ja huuhtelen. Menee vaan turhan vaikeaksi laittaa ensin co-hoitis ja sen jälkeen se hoitavampi vaikuttamaan...

Bristow

• Vieras
« Vastaus #54 : 21.07.07 - klo:11:49 »
Oon käyttäny CO-pesuissa XZn suklavanilja-hoitista mut sitä kuluu ihan hirveesti, mun tukkaan siitä riittää 2-3 kertaan  ??? Pitääkin pitkästä aikaa hemmotella hiuksia tällä menetelmällä,on päässyt unohtumaan  :)

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #55 : 21.07.07 - klo:12:51 »
^ Kyllähän sitä hoitista menee hirveesti CO-pesuun. Normaalisti tulee laitettua hoitista sellaisen euron kolikon verran niin CO:ssa sitä menee reilu kourallinen kun hieroo sen päänahkaan kunnolla. Siksi kannattaakin suosia jotain halpaa silikonitonta markettihoitista, vaikka sitten just XZ tai EHS. Mulla juuri loppui XZn Tyrnihoitis, jonka hajuun oon jo aivan kyllästynyt. Seuraavaksi hankin testiin EHSn hunajahoitiksen.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #56 : 21.07.07 - klo:20:27 »
Whii, tein sen ekan co-pesuni keskiviikkona ja vielä tänään oli mahdollista pysytellä erossa ponihännästä tai piposta :) Ei shampoolla pysy rasvoittumatta näin pitkään tai sitten käytän vääränlaista shampoota... Aion kyllä co-pestä aina niinä pesukertoina kun ei tarvitse laittaa sävytettä tms värin ylläpitäjää tukkaan :) Äitikin innostu ajatuksesta, luulenpa kuitenkin että joudun pistää sille hoitoaineen kouraan ennenku se viitsii toteuttaa ton kokeilun. Ja OT:na: mä muuten onnistuin ekaa kertaa myös taivuttelee sen ostamaan hiusvärin itselleen, ekat harmaat jo pilkistää nääs... :) Kirkastetaan vähän sen vaaleaa sävyä, tulee varmaan pirtsakampikin.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #57 : 21.07.07 - klo:22:01 »
Testasin eka kerran XZ:n Vihreä savi-hoitista. Tuoksu oli raikas ja paljon parempi kuin esim. suklaa-vaniljassa. Huuhteluvaiheessa tukka tuntui oudon rasvaiselta ja pelkäsinkin ettei päänahka puhdistunutkaan kunnolla. Lisäsin lopuksi vielä EHS hiushoitoa ja Alberton kuivien hiusten hoitista latvoihin. Pyyhekuivana  takaraivolle ilmestyi ihmeellisiä pikkutakkuja mitä ei ole ennen ollut. Nyt melkein kuivana tukka tuntuu ihanan paksulta.

Yhteenvetona sanoisin että käytän tätä kyllä mielummmin kuin suklaa-vaniljaa, mutta ihan lopullista tuomiota en uskalla yhden käytön jälkeen vielä antaa.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #58 : 22.07.07 - klo:17:55 »

Onkohan multa mennyt jotain ohi? Itse laitan co-hoitsikan päänahkaan, ja hoitavamman latvoihin -> huuhtelen ne. Eli yksi huuhtelu. Vai tekeekö porukka ensin co-pesun ja sen jälkeen laittaa hoitiksen vaikuttamaan?

Mä ainakin viittasin tuolla huuhtelulla siihen värin säilymiseen. Eli siis verrattuna shampoo-pesuun, co:ssa huuhdellaan vaan kerran ja väri säilyy siksi paremmin.

Poissa Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
« Vastaus #59 : 22.07.07 - klo:18:34 »
^Niin niin, mutta eihän kahden aineen käyttö vaikuta siihen huuhteluiden määrään ;) Kun sillä perustelit mikset halua käyttää hoitavampaa ainetta latvoissa. Mutta siis jokainenhan tekee co-pesun miten haluaa, oli vaan pakko nusnus pilkkua :D
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.