Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376962 kertaa)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
Vs: CO-pesu
« Vastaus #465 : 09.02.09 - klo:20:58 »
MIkähän XZ:ssa oikein ärsyttää? Kiitos, arvon naiset, varoituksestanne, osaa nyt välttää ainakin suklaa-vaniljaa. Omituista, että XZ mainostaa olevansa niin hellävarainen ym. ym. ym... Ehkä hajustetta vaan on käytetty liikaa, sehän se yleensä allergisoi.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #466 : 09.02.09 - klo:21:21 »
EHS:n hunajahoitis oli paljon näpsempää levittää, kun se oli ollut viileässä. Liru koostumus oli jähmettynyt kylmässä jämäkämmäksi. Ja ainakin piristyi, kun hieroi kylmää hoitista päänahkaansa! En ollut tarkoituksella viilentänyt tuota, vaan sattui olemaan säilössä tuolla kylmässä. Taidanpa säilyttää pulloa jatkossakin tuolla, tykkäsin siitä enemmän noin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #467 : 10.02.09 - klo:11:36 »
Mikähän XZ:ssa oikein ärsyttää? Ehkä hajustetta vaan on käytetty liikaa, sehän se yleensä allergisoi.

Mie en tajua mikä juuri XZ:ssä ärsyttää, kun esim. Herbinan MarjaSpa-hoitis ei tosiaankaan aiheuta mulle sellaista kutinaa kuin XZ. Onhan Herbinassakin hajusteita ja säilöntäaineena parabeenejä, mutta se ei tuppaa kutiamaan heti pesun jälkeen samalla tavalla kuin XZ. Kummallista. Xylitol-hoitiksen jälkeen en edes uskalla kokeilla tyrnihoitista CO-pesuun, vaan lykkään sen vain latvaan ennen hiusten kastelua.

Jos NQ tykkäät CO-pesuista, kokeile ihmeessä LV:n pikahoitista asiaan. Emulgoituu todella hyvin, ei ole liian vetistä tai jänkkiä kamaa, ei sisällä väriaineita, hajusteita tai silikonia jne.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 10.02.09 - klo:13:43 »
Aika ihmeellistä, ensimmäistä kertaa suklaa-vanilja ei lässäyttänyt hiuksia. Hiukset ovat ihan yhtä puhtaan näköiset kuin shampoolla pestäessä. Eivät ole ihan yhtä kuohkeat, mutta selkeästi pehmeämmät. Olen nyt ajatellut siirtyä ihan kokonaan CO-pesuihin ja kenties joskus soodaliuoksella pesemiseen, kun hellävaraisemmatkin shampoot tuntuvat lisäävän hiusten takkuuntumista niin voimakkaasti.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa jonnaps

• Haiven
  • *
« Vastaus #469 : 11.02.09 - klo:00:36 »

Mie en tajua mikä juuri XZ:ssä ärsyttää, kun esim. Herbinan MarjaSpa-hoitis ei tosiaankaan aiheuta mulle sellaista kutinaa kuin XZ. Onhan Herbinassakin hajusteita ja säilöntäaineena parabeenejä, mutta se ei tuppaa kutiamaan heti pesun jälkeen samalla tavalla kuin XZ. Kummallista. Xylitol-hoitiksen jälkeen en edes uskalla kokeilla tyrnihoitista CO-pesuun, vaan lykkään sen vain latvaan ennen hiusten kastelua.

Voisko johtua siitä, että toiset hajusteet, säilöntäaineet ym allergisoi ja toiset ei. Mulla ainakin ihan yleisesti, hajusteherkkä kun olen, jotkut äkäiset hajut allergisoi, mutta jotkut toiset äkäiset hajut taas ei...

Jotenkin xz-tuotteissa, ja erityisesti suklaa-vaniljassa on tosi voimakkaat tuoksut. Aluksi suklaa-vaniljan tuoksusta ajattelin, että "aah, ompas suloinen tuoksu", mutta pitemmän aikaa tuotetta käytettyä tulee kyllä semmoinen "yääh, niin imelää, että oksettaa". Herbinan MarjaSpat, vaikka tuoksuvatkin suht. paljon, tuoksuvat jotenkin raikkaammin..
iherb alennuskoodi ZEM077

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #470 : 15.02.09 - klo:11:09 »
Aloin taas käyttämään sitä Glissin latvasuojaa, laitan sitä aina pesun jälkeen suunnilleen 10 cm matkalle latvoihin. Jos nyt pesen pelkällä co-pesulla, niin miten nuo latvat puhdistuu? Mua pelottaa että tuo silikoni jää latvoihin ja sitten jos vaikka laittaa jotain jätettäviä/öljyjä niin ne eivät pääse imeytymään ja sitten latvat vain hapertuvat siellä silikonin alla. Voiko näin käydä?

Mulle tulee niin kamalan herkästi kaksihaaraisia että en oikein uskalla luopua silikonisen latvasuojan käytöstä.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #471 : 16.02.09 - klo:08:54 »
Mun hiuksista huomaa kyllä tänään niin selvästi, että ne on pesty eilen illalla sampoolla. Hiukset ovat pörröllään ja todella kuohkeat, mutta myös karvaisen oloiset. Eilen sunnuntaina oli pakko pestä sampoolla, koska edellinen pesu oli CO-pesu perjantaina ja päänahka kutisi pesemättömyyden takia ihan hulluna. Näköjään ihan hyvä pestä ainakin kerran viikossa sampoolla, että saa takuuvarmasti puhtaan päänahan. Saa vähän lisää voluumiakin, kun tuntuu, että CO-pesut latistaa ja painaa hiuksia.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #472 : 18.02.09 - klo:15:21 »
Olen nyt pari kertaa co:illut tollaisella aloe vera Safe formula normal - dry hair hoitiksella, joka kohta loppuukin jo. Eroa ei normaalipesun kuohkeuteen mielestäni ole, tai katsotaan olenko ylihuomenna samaa mieltä, mutta värjätty tukka nauttii tästä muutoin, eikä päänahkakaan eriyisesti valita vaikka herkkä yleensä onkin.
Suklaa-vaniljaa en varmanakokeile, kuulostaa niin ällöltä, mutta EHS hunajaa tai XZ:n tyrniä voisin tällaista varten koittaa tarjouksista metsästää. Aloe veran tuoksu tarttui ihanasti tukkaan vaikutusaikana, tykkään!

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #473 : 18.02.09 - klo:17:09 »
^ Muistaakseni muuten kaikissa katsomissani Safe formulan hoitiksissa on ollut silikonia, eivätkä ole minusta siksi ehkä parhaimmistoa CO-pesuun. Kannattaa siis tarkistaa ja kokeilla jotain silikonitontakin, jos tuossa on.

kaisu

• Vieras
« Vastaus #474 : 18.02.09 - klo:18:50 »
Kokeilin pidempää vaikutusaikaa ja täytyy sanoa että parempi tulos. Annoin hoitisten vaikuttaa 1-1,5h (vähempikin olis kyllä varmaan riittäny), huuhtelin ja laitoin vielä pariksi minuutiksi hoitoainetta. Tukka ei tunnu niin painavalta kuin lyhyemmän vaikutusajan jälkeen oli, ja mikä parasta niin pesuväli piteni kans. Nyt voi olla neljäkin päivää ennen kuin täytyy pestä uudestaan. Silloin tuntuu kyllä jo vähän ällöltä mutta silti. :)

Kokeilin LV-perushoitoainetta ja se tuntui ihan kivalta. Vaahtosi hyvin ja oli kiva laittaa.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #475 : 25.02.09 - klo:20:51 »
LV:n kosteuttava hoitis on aivan ehdoton suosikki co-pesuissa. Aivan ihanaa ainetta :D

Lisäksi on tullut kokeiltua Herbinan tavallista, EHS hunajaa ja tavallista, XZ suklaa&vaniljaa, XZ Xylitolia. Kaikki on ajaneet ihan hyvin asiansa, ei mitenkään ihmeellisiä mutta eivät huonojakaan. Mutta kalpenevat kyllä LV:n rinnalla. Koko pesu on oikeen nautinto kun sillä pesee ;D

Kunis

• Vieras
« Vastaus #476 : 27.02.09 - klo:18:22 »
Mä ehkä rakastan tätä pesutyyliä. Tuumin vaan, etten ehkä osaa emulgoida oikein kun en saa yhtä ällistyttävää lopputulosta, kun jotkut täällä kehuu saavansa. Tykkään peseytyä viileässä vedessä, mutta olen kuullut että emutus pitäisi tehdä tosi lämpimällä, mahtaako tällaisella olla merkitystä?

Nyt loppui tuo safe formula, eli piakkoin pääsen kauppaan mehustelemaan uusia hoitsikoita! Jihuu!

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #477 : 28.02.09 - klo:22:45 »
Mun hiuksiin ei tunnut CO-pesu kyllä toimivan, tai siis tulee heti rasvaiset seuraavana aamuna (päälaki on heti hiusten kuivumisen jälkeen). Olen tehnyt pesuja nyt vain EHS Hunajahoitiksella, mutta pohdin jos kokeilisin jotain muuta (onko mitään järkeä?) Mahtaako lämmin vesi vaikuttaa rasvaisuuteen kuinka paljon? Mä nautin niin paljon lämpimästä vedestä suihkussa, että tekee todella tuskaa laittaa vesi kylmälle.

Hieron hoitoainetta sellaiset 3min ja sitten annan vaikuttaa muutaman minuutin tai enemmän. Ensimmäisellä kerralla annoin vaikuttaa muistaakseni lähes 2h, jolloin tuli paras tulos. ::)

Hiukset ovat kuitenkin selkeästi paremman näköiset ja oloiset rasvaisuudesta huolimatta.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #478 : 01.03.09 - klo:09:29 »
kiwi, ei mulla ainakaan ole tullut mitenkään huonompaa lopputulosta vaikka käynkin aina höyryävän kuumassa suihkussa. Joskus huuhtelen hiukset lopuksi vielä kylmällä vedellä, mutta en aina tarkene kun olen niin palelevaa sorttia :D Mitä jos kokeilisit LV:n sitä perushoitista? Minusta se on jotenkin helpompikin kuin EHS tai mitkään muut. Jotenkin tuntuu että sitä on paljon parempi emulgoida.

Niin ja minä annan yleensä hoitoaineen vaikuttaa ehkä jotain 3-5 min. En ole huomannut että pitemmällä vaikutusajalla olisi mitään merkitystä. Lisäksi olen aika laiska emulgoimaan (paitsi nyt kun olen käyttänyt tuota LV hoitista niin olen emulgoinut enemmän, se vaan tuntuu käsissäkin niin ihanalta se aine ;D) . Silti hiuksista tulee ihanan puhtaat ja pehmoiset. Ja nyt vastaalkaa kunnolla huomaamaan että minkä kiillon tuolla pesutavalla on saanut, kun on pessyt hiuksia näin jo pari kuukautta.

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #479 : 02.03.09 - klo:00:34 »
Pesin pitkästä, pitkästä aikaa hiukset hoitoaineella tänä aamuna (otsiksen shampoolla) ja kylläpä ovat nyt pehmeät! Tähän kyllä varmasti vaikuttaa sekin, että en laittanut erityisesti muotoilutuotteita enkä föönannut, mutta ihanalta tuntuu, ihan kuin olisi jotain naamiota pitänyt hiuksissa pidemmänkin aikaa. Pelottaa kyllä vähän lähmävaikutelma huomisaamulle, jolloin pitäisi oikeasti ihmisten ilmoilla ollakin, mutta ei nyt toisaalta ole niitä muotoilumömmöjäkään pohjalla että jospa se olisikin ok. Toisaalta tällaista yliliukasta tukkaa voikin sitten olla hauskempi homma saada asettumaan mihinkään muotoon huomenna. Käytin Herbinan MarjaSpata ja XZ:n Suklaa-vaniljaa sekaisin ja niillä sai kyllä aika paljon lutratakin, annoin vaikuttaa muutaman minuutin.
iHerb alekoodi: FEW484