Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377306 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #480 : 02.03.09 - klo:16:25 »
Kokeilin LV hoitiksen jämiä, ja tämäkin toimi kyllä ihan kivasti. Ei kutitellut päänahkaa yhtään, niinkuin esim. XZ Vanilja suklaa teki, luultavasti voisi johtua parabeeneista, en sitten tiedä. Tämä jätti hiukset kyllä paljon littanammiksi kuin EHS hoitikset. Levittyi ja vaahtosi kyllä kivasti, mutta tykkään ehkä toistaiseksi enemmän EHS:istä, mutta eiköhän tämäkin jää vielä kokeiluun.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #481 : 16.03.09 - klo:22:09 »
Tuossa kun selasin Erisanin sivuja niin huomasin että niilläkin on hoitoaine,  en ole ennen edes ajatellut.

Ihonhoidossa olen tykännyt käyttää Erisania mutta toimiskohan tuo hoitoaine co-pesuissa? Aika yksinkertainen inc, mutta mitä ovat paraffinum liquidum, cetrimonium chloride ja ceteareth-20?

Tuossa on inc aqua, cetearyl alcohol, glycerin, paraffinum liquidum, cetrimonium chloride, ceteareth-20, panthenol, methylparaben, propylparaben.

blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #482 : 16.03.09 - klo:22:13 »
Ihonhoidossa olen tykännyt käyttää Erisania mutta toimiskohan tuo hoitoaine co-pesuissa? Aika yksinkertainen inc, mutta mitä ovat paraffinum liquidum, cetrimonium chloride ja ceteareth-20?

Järjestyksessä mineraaliöljy, säilöntäaine ja emulgointiaine, ainakin käsittääkseni.

Edit. Ja tarkennellaan vielä sen verran, että cetrimonium chloride on tosiaan antiseptinen aine kuten Iidakin totesi, ja lisäksi sillä pitäisi olla myös jonkinlaisia hoitavia ominaisuuksia (tai se ainakin vähentää sähköisyyttä).
« Viimeksi muokattu: 16.03.09 - klo:22:26 kirjoittanut Angelina »
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa Iida

• HAIRahtanut
« Vastaus #483 : 16.03.09 - klo:22:15 »
^ paraffinum liquidum on mineraaliöljyä. Jos ihosi on tukkiutuvaa sorttia, niin CO-pesuissa muhittamalla voit saada tuolla finnejä päänahkaan ja niskaan. Cetrimonium chloride on mun hatarien tietojen mukaan jonkinlainen antiseptinen aine ja ceteareth-20 on emulgaattori.. Joku tietävämpi saattaapi näitä korjailla, kun en ihan varma ole.

Edit. Angelina ehti ensin :) En näköjään kaikissa mennyt metsään.

Poissa tadetski

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #484 : 29.03.09 - klo:12:41 »
Hmm... törmäsin tvshopin mainokseen "ihmeshampoosta". Onkohan tämä pelkkää puppua vai onko kyse pelkästä hoitoaineesta sittenkin... Osaakohan joku kertoa?

http://www.wenhaircare.fi/

Itse olen kokeillut co-pesuja muutaman kerran. Homma tyssäsi siihen kun menin kertomaan kampaajaystävälleni kokeilustani. Hän tyrmäsi sen täysin.

Nyt päätin olla välittämättä hänen kommenteistaan ja testailla uudestaan. Mulla on lyhyet, perussuomalaiset hiukset joissa jo oma värikin kivasti esillä. Värikin on ihan perussuomalainen maantieharmaa.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #485 : 29.03.09 - klo:15:47 »
^Kertoiko kampaaja mitään perusteluja tuolle tyrmäykselleen? ???

Poissa tadetski

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #486 : 29.03.09 - klo:22:31 »
Ei sen kummempaa kuin ettei suosittele sitä. En sitten jatkanut kyselyä enempää. Kerroin kyllä, että on paljon heitä jotka eivät shampoota käytä, mutta hän lähinnä vain pudisteli päätään.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #487 : 01.04.09 - klo:16:01 »
Jännä suhtautuminen kampaajalla ???

Mun vaivaa vieläkin tää latvasuojan käyttäminen/ei käyttäminen. Nyt en ole pitkään aikaan käyttänyt, kun en pese enää ollenkaan shampoolla hiuksia ja pelkään että latvasuoja keräytyy hiusten latvoihin, eikä sinne pääse enää mitään hoitavia aineita. Mulla kuitenkin tulee niin älyttömästi ja tosi herkästi kaksihaaraisia niin pelottaa että latvat räjähtää kohta ihan kokonaan :-\

Käytättekö te muut co-pesuilijat latvasuojia? Onkohan niiden käytöstä sitten enemmän haittaa vai hyötyä?

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #488 : 01.04.09 - klo:16:33 »
Ainakin mä käytän joka kerta. Olen kokeillut satunnaisesti jättää latvasuojan pois, mutta en ole pitänyt lopputuloksesta. Latvasuojan kanssa latvat pysyvät selvempinä, mistä seuraa vähemmän katkeilua ja murtumista, kun selvittelen pesukertojen välillä kuivia hiuksia.

En ole huomannut latvasuojan käytössä mitään ongelmia, vaikka muualla hiuksissani silikonimömmöt eivät toimikaan. Latvat näyttävät olevan eri asia.
« Viimeksi muokattu: 01.04.09 - klo:16:35 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

vedenkoskematon

• Vieras
« Vastaus #489 : 02.04.09 - klo:21:13 »
Mäkin näin ton TV-shopin mainoksen, jossa puhuttiin tosta Wen haircare systemistä. Ei löydy nettisivuilta mitään tietoo incistä tai oikeen muutakaan. Olis jännä tietää että mitä sisältää jai onko oikeesti ihan luonnollista :P Sisko haluis innolla sen tilata, jos tilaa niin voin kertoilla miltä vaikuttaa.

Poissa Misato

• HAIRahtanut
  • 1cMii
« Vastaus #490 : 02.04.09 - klo:21:25 »
^ Täältä löytyy Wenin tuotteiden incit:

http://www.wenhaircare.com/ingredients_pop.php

Aika lailla normihoitsikalta tuo Cleansing Conditioner näyttää, näköjään pikkaisen silikoniakin lisätty joukkoon...
You and me make the whole world jealous

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #491 : 03.04.09 - klo:09:17 »
Ei tosiaankaan kannata tuhlata rahojansa Weniin, se on ihan tavallista silikonipitoista hoitsikkaa! CO-pesuihin parempaa ja niiiin paljon edullisempaa hoitista saa ihan marketista. Ja kunnon tehistäkin löytyy parempia vaihtoehtoja mitä Wen tarjoaa.

vedenkoskematon

• Vieras
« Vastaus #492 : 03.04.09 - klo:11:20 »
Oho, niinpä löytyykin, kiitti linkistä Misato. Oonpa taas ollu tarkkanäköinen  ;D No mutta eipä se miltään ihmeaineelta vaikuta.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #493 : 08.04.09 - klo:16:31 »
No, nyt on sitten eka CO-pesu ikinä takanapäin. En oikein osaa sanoa, mitä mieltä olen lopputuloksesta. Aloitetaan itse pesutilanteesta. Korkkasin eilen ostetun XZ Suklaa & Vanilja -hoitsikan, jota levitin ensin hieman pituuksiin poistamaan takkuja ja sitten aloin hieroa päänahkaan. Ja kuten arvata saattoi, tuotetta meni todella paljon, varmaan kolmasosa koko pullosta. Sitten laitoin suihkumyssyn päähän ja annoin hoitsikan muhia päässä noin 10 minuuttia. Emulgoin päätä jonkin verran ja kampasin hiukset läpi. Siinä samalla kylppärin lattialle tipahti iso määrä hoitsikkaa, joka oli väriltään semmoista vaaleanruskeaa, kun taas pullosta tullut aine oli valkoista. Hiukseni on värjätty kevytvärillä puolisentoista viikkoa sitten, joten niitä värejä siinä varmaan lähti, vaikkei muuten shampoovaahto ole värjäytynyt ollenkaan viime aikoina . Huuhdeltuani tukan haroin hiuksia sormilla, ja koska tukka tuntui hirveän karhealta, panin tukkaan vielä Tigin BG-pikahoitsikkaa.

Nyt tukka on kuivattu, ja olen positiivisesti yllättynyt. Luulin, että hoitoaineella läträilyn jälkeen tukka olisi kuin mikäkin naamaa vasten valuva liimaletti, mutta päinvastoin hiukset ovat ilmavat ja puhtaat. Paha miinus oli kyllä tuo värin voimakas haalistuminen. Ihan vain sen takia CO-pesut jäänevät ihan vain satunnaisiksi kokeiluiksi.

Palmikko

• Vieras
« Vastaus #494 : 20.04.09 - klo:19:07 »
Minä olen kanssa kokeillut CO-pesuja. Ne ovat tarpeen etenkin, kun haluan välttää jokapäiväisen pesun. Saan CO-pesulla ihan kivan puhtaan tukan, eli hyvin toimii minulla ainakin siinä mielessä. Iltaa kohden tulla pikku hiljaa menee rasvaisen näköiseksi, mutta saapahan ainakin vähän lykättyä shampoopesua.  :)

Olen kokeillut XZ xylitolia, suklaa & vaniljaa sekä vihersavea. Näistä paraiten toimivat kaksi ensimmäistä. Myös Herbinan Marja Span hoitavinta hoitista on tullut testattua, ihan hyvä tulos. CO-pesun jälkeen tukkani on yleensä ilmavampi ja tuuheampi, mutta myös karheamman oloinen. Tavallisella pesulla tulee siis sileämpi lopputuols. Mitenköhän saisin CO-pesua vastaavan päänseudun (tukka ei ihan niin päätä myöten kuin normaalisti) ja tavallista pesua vastaavat sileämmät latvat?  ;D Minulla on siis aika pitkä tukka (n. vyötäröön saakka).