Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376953 kertaa)

Palmikko

• Vieras
Vs: CO-pesu
« Vastaus #495 : 27.04.09 - klo:10:48 »
No nyt kokeilin laittaa pään seudulle tavallista XZ xylitolia ja pituuksiin xylitol tehohoitoa... Annoin myös muhia normaalia pidempään. Tuli oikein kiva tulos!  ;) Hiukset tuntuvat mukavan puhtailta ja latvatkin ovat nyt sileämmät. Me likes!  :D
Ihanan hyvin kyllä tuo hoitsikka pesee... Täytyykin ottaa CO-pesu säännöllisempään käyttöön, kun kerran shampoopesua saa näin kätevästi lykättyä.  :) Päänahkakin tykkää: eilen illalla CO-pesu, ja tänään ei ole kutissut lähes ollenkaan.

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #496 : 27.04.09 - klo:10:54 »
Mulla on CO-pesu alkanut toimia huonommin kun aiemmin  :(

Nyt pärjään CO-pesulla enää päivän, kun ennen meni hyvin parikin päivää. Ehkä pillereiden lopettaminen on saanut päänahan rasvoittumaan enemmän, toisaalta tuntuu että päänahka olisi paikoin jopa kuivempi kuin ennen. Ehkä pitäisi vaihtaa välillä hoitoainetta. Olen käytellyt nyt lähinnä suklaa&vaniljaa ja hunajahoitoa.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #497 : 27.04.09 - klo:11:26 »
Monia hoitiksia on tullut testattua CO-pesuun ja LV nousee aina vain ykköseksi. Sen jälkeen ei ikinä kutise (ehkä kutina johtuu mulla hajusteista ja LV:ssä ei ole niitä?), se tuntuu pesevän mulla tehokkaimmin, se jopa vaahtoaa vähän emulgoidessa mikä tuntuu käsissä hauskalta ja se on myös mukavan paksua levittää.

Pidin myös XZ tyrnistä muuten, mutta sillä ei tullut oikein puhdasta. Sama ongelma oli EHS:n valkoisen ja XZ suklaa-vaniljan kanssa. Hyllystä tarttuu siksi mukaan jatkossa noista vain LV:tä. Tyrnin loput menevät ingidolla + hennalla värjäämisen jälkeisessä selvittelyhuuhtelussa, koska siinä tilanteessa mikään aine ei pysty lähmäyttämään kovin pahasti ja ne huuhtelut vievät joka tapauksessa PALJON hoitista. Hyvä hetki siis tuhota vähemmän hyvän hoitiksen jämät  ;D.

CO toimii välillä paremmin, välillä huonommin, mutta päänahkani pitää siitä enemmän kuin shampoista. Olen havainnut, että jos olen tehnyt ennen pesua raskaammanpuoleisen öljyhoidon, kookosöljy huuhtoutuu pois hyvin, mutta oliiviöljy jää helposti lähmäämään pesun jälkeenkin.

« Viimeksi muokattu: 27.04.09 - klo:11:30 kirjoittanut pitkätukka »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Palmikko

• Vieras
« Vastaus #498 : 27.04.09 - klo:15:03 »
Hmmm, pitäisiköhän minunkin testatta tuota LV:tä? Minusta kanssa tuntuu, että etenkin voimakkaasti hajustetut tuotteet lisäävät kutinaa..  :-\

Millanen tuon LV:n hoitoteho on? Tai siis mahtaakohan se olla tarpeeksi hoitavaa kärsineille pituuksilleni, vai kannattaisikohan laittaa jotain toista hoitsikkaa päästä alaspäin...

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #499 : 27.04.09 - klo:15:58 »
^ Vaikea sanoa mitään hoitotehosta, koska en ole käyttänyt sitä koskaan perinteen tapaan hoitiksena. Se on ollut käytössä vain pesevänä aineena ja olen kyllä laittanut sitä siinä vaiheessa kaikkialle. Ei tukka ole ainakaan kärsinyt  :D. Olen tosin laittanut CO-pesun jälkeen aina pituuksiin jotain muuta pikahoitikseksi.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #500 : 30.05.09 - klo:07:13 »
Mä kokeilin eilen salilla CO-pesuun Herbinan uutta biohajoavaa hoitoainetta. En osaa juurikan lukea incejä, joten en tiedä kuinka sopivaa tuo tähän hommaan on, mutta lopputulos oli ainakin tosi hyvä ja hiuksista tuli hurjan pehmät. Tuossa on myös ihanan erilainen, raikas tuoksu :)

Grapefruit

• Vieras
« Vastaus #501 : 05.06.09 - klo:11:23 »
Kulutin eilen illalla hunajahoitiksen purkin loput CO-pesuun. Hoitista tuli ehkä vähän turhan paljon, ja lätkin vielä ihan runsaalla kädellä pitkästä aikaa ostamaani Nutri glossia pituuksiin. Annoin näiden vaikuttaa ehkä vaivaiset viisi minuuttia jonka jälkeen emulgoin vettä lisäten ihan normaalisti jonka jälkeen huuhtelin hiukset viileällä vedellä. Jätettäviä en edes muistanut laittaa, mutta lopputuloksena oli kiiltävät, sileät, ilmavan pehmeät ja taipuisat hiukset!  :-* Ihanaa, kerrankin Good Hair Day  :)

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 05.06.09 - klo:11:46 »
Mulla näyttäisi paras lopputulos tulevan, kun CO-pesussa käyttää EHS:n valkoisen purkin hoitista ja vaikutusaika on tosi lyhyt eli jonkun 2-3 min ja sitten kunnolla emulgointi. Kätevän nopeaa. Tällä tavalla puhdistuu tarpeeksi, mutta hiukset eivät mene lähmäisiksi ja pysyvät puhtaana ja ilmavina pitkään. Pitkällä vaikutusajalla tulos on heti hiusten kuivuttua jo lähmäisenoloinen eikä pysy puhtaana.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #503 : 07.06.09 - klo:10:20 »
Tää kokeili nyt sitten ekaa kertaa Co-pesua EHS:n hunaja hoitiksilla ja toimi kyllä kuin unelma. Laitoin sitten vielä latvoihin Tigin Headshottia. En huomannut minkäänlaista lähmääntymistä tms. ja pysyivät puhtaina seuraavam pesuun asti. Pehmeämmät hiukset tuli kuin normi shampoo pesulla. Tykkään kyllä!
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #504 : 04.07.09 - klo:10:31 »
Kokeilin mökkeillessä Urtekramin Aloe vera-hoitista CO-pesuun, ja se toimi mainiosti.  :-* Hiukset olivat melkein ilmavammat kuin shampoopesun jälkeen, täysin sileät ja takuttomat. Annoin vaikuttaa hiuksissa noin viitisen minuuttia. Aika reilusti tuota hoitista kyllä kului, mutta onneksi se on suhteellisen edullista. Tuoksu siinä vaan on jokseenkin epämiellyttävä.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #505 : 05.07.09 - klo:10:21 »
Aloitin co-pesut tuossa reilu viikko sitten. Viimeinen tapahtui mummolan rantasaunassa, järvivedellä huuhtelin. Hoitoaineen olen käyttänyt EHS:n hunajahoitoa, jota vielä onnistuin löytämään Tarjoustalosta. Aika paljon sitä saa kuitenkin laittaa pitkiin ja paksuihin hiuksiin.

Hiukset on nyt niin silkkiset! Olen laittanut latvoihin vielä lopuksi Tigin Headshotia, koska latvat kaipaa kasassa pysyäkseen silikonia. Päänahkaa ei kutita enää ja väri on tummunut (paitsi latvoista, jotka on kuluneet vaaleiksi jo kauan sitten)

Jatkanen tätä jonkin aikaa, kokeilen sitten välissä taas shampoopesua, välillä kun täytyy vertailla eroavaisuuksia.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #506 : 13.07.09 - klo:21:36 »
Minä kokeilin Sanguinen viestin innoittamana tuota Urtekramin hoitista, kun se sattui nurkissa lojumaan. Tuo on mielestäni hoitiksena melko mitäänsanomaton, mutta CO-pesussa toimi kyllä kuin unelma. Hoitista kului tosissaan kunnon kasa, mutta en tiedä voisiko lopputulos olla parempi. En käyttänyt mitään muita hoitoaineita tai latvasuojia pesun jälkeen ja hiuksista tuli silti täydellisen sileät. Olin ihan huuli pyöreänä ja silittelin hiuksia koko päivän  :-*

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #507 : 10.08.09 - klo:22:18 »
Eka CO-pesu takana, ja voi kuulkaa juurekset että rakastan teitä kun olette tämän tuoneet tietooni. Mulla on varmaan viimeksi ollut näin ihana fiilis hiuksissa joskus penskana pesun jälkeen, siis ennen kuin teini-iän rasvoittuminen alkoi.

Käytin XZ Vanilja-suklaata, jonka annoin muhia suihkumyssyn alla reilu 20 minuuttia. Emulgoinnin ja huuhtelun jälkeen vielä pikana Tigi O&H pituuksiin ja latvoihin. Itekseen sai kuivua kun ei ollut meno mihinkään. Ihanaa, ihanaa!
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

nazu

• Vieras
« Vastaus #508 : 13.08.09 - klo:12:58 »
ööh vaikka en olekkaan blondi niin mitä meinaa emulgointi  :o

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #509 : 13.08.09 - klo:13:17 »
^ Haku on oikeasti todella hyvä apuväline, heti löytyi vastaus, kun vähän viitsi etsiä: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=405.msg447637#msg447637

Shi Shi selittää emulgoinnin oikein perusteellisesti vastauksessaan samaan kysymykseen.