Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376937 kertaa)

RedHair

• Vieras
Vs: CO-pesu
« Vastaus #510 : 15.08.09 - klo:18:18 »
Kertokaa tietämättömälle mikä ihme on tuo CO-pesu?? :o

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #511 : 15.08.09 - klo:18:23 »
1bFi

Poissa Lucy

• Hiushörhö
« Vastaus #512 : 23.08.09 - klo:14:49 »
Kokeilin eilen illalla pitkästä aikaa CO-pesua, tarkoituksena siirtää shampoo pesua tälle päivälle kun teen syväpuhdistuksen ja laitan suoravärin muhimaan.

Laiton päänahkaan Herbinan marja spata ja pituuksiin Nivean värjättyjen hiusten hoitista. Vaikutus noin puolisen tuntia jonka jälkeen emulgoin ja huuhtelin pois. Tulipahan taas todettua, että co ei ole se mun juttu. Hiukset kyllä näyttää nyt puhtailta, mutta näissä on kuitenkin jo se 'ei niin raikas' -tuntu, mikä hiuksissa on pesupäivän kynnyksellä.
1b F ii

LaBimba

• Vieras
« Vastaus #513 : 24.08.09 - klo:23:14 »
Mä oon ollu nyt hieman yli viikon pesemättä hiuksia shampoolla. On ihan käsittämätöntä miten jämäkältä, paksulta ja hyvältä mun tukka tuntuu pelkästään hoitoaineella pesun jälkeen!

Oon käyttäny pesuun milloin mitäkin hoitoainetta, hieronut sitä päänahkaan ja pituuksiin muutaman minuutin ja huuhdellut pois. Tulee riittävän puhdasta, ja ainakin terveen tuntuinen tukka!

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #514 : 25.08.09 - klo:06:40 »
Minä en ole ihan varma tuosta co-pesusta. Olen nyt ottanut tavaksi että teen sen noin kerran viikossa. Yhden kerran kun pesee hoitoaineella, hiukset on ihanat, sileät ja kuitenkin eloisat, mutta jos pesee kahdesti peräkkäin, tulee niistä sellainen lattana amerikkalaistukka.  :( Tykkään enemmän peikkomaisista kuin ihan sileistä.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #515 : 25.08.09 - klo:23:54 »
^ Pesutulos saattaa johtua myös hoitisvalinnasta. Liian hyvä hoitis ei välttämättä ole CO-pesussa hyvä. Minä tapaan vaahdottaa tyven jollain kevyellä superhalpiksella ja pituuksiin sitten parempaa ainetta.

Pesen siis shampoolla kerran viikossa ja co muina pesukertoina.
this too shall pass.

nazu

• Vieras
« Vastaus #516 : 26.08.09 - klo:00:08 »
Itse kaksi kertaa oon kokeillut, ja ihastuin kyllä ikihyviksi! Luonnon kiharalle tekee tosi hyvää kun eisampoon kanssa lotraa  ;). Ekalla kerralla käytin jotain xtra hoitista (maksoi euron puoli litraa) ja sillä sain paremman, puhtaamman tuloksen kuin tuolla xz suklaa vaniljalla. Xz.n jälkeen tukka tuntui jotenkin klähmäseltä.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #517 : 26.08.09 - klo:00:26 »
^ co-pesussa voisi ajatella ihan nyrkkisääntönä että "mitä halvempi hoitis sitä parempi tulos" ;D kunhan on silikoniton, silikonit eivät toimi pitemmän päälle co-pesussa. Xtra hoitis tai EHS tai pirkka normihoitis... jopa XZ on joskus liian "hyvä" co-pesuhoitiksena. Pituuksiin tietenkin sitten parempaa tuotetta.

Olen nyt käyttänyt crazetten morning mist hoitista (mitäs myivät 3,33€/500ml) co-pesussa ja kyllä se yksi kevyt silikoni siellä vaikuttaa eli pesuteho ei ole paras mahdollinen.  Pitää varmaan investoida (mutku minoon ostolakossa) joku superkevyt tyvihoitis.
this too shall pass.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #518 : 26.08.09 - klo:06:42 »
^Juu, käytän co-pesussa EHS:n hunajahoitista mitä löysin Tarjoustalosta vielä. Se on kyllä hyvä hoitis mutta ei kai liian hyvä, muut ovat täällä sitä kovin kehuneet ja surreet sen poistumista.

Vink! Kaisaniemen Tarjoustalossa sitä oli viime viikolla vielä ainakin 40 putelia. Hinta 1,50/kpl.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa The Siren

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #519 : 26.08.09 - klo:07:54 »
Mä tykkään kans ehs hunajasta co-pesussa,mulla on sitä 5 pulloa kylppärissä :D.Tokmannilta kerran löysin,otin sit kaikki mitä hyllyssä oli :-[.Pesee hyvin mun mielestä,ja tukka kiiltää sen jälkeen.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #520 : 26.08.09 - klo:18:13 »
Mun hiuksille Herbinan biohajoava hoitis on ollu tosi hyvä CO-pesussa. Hiusten värjäilyn jälkeen jonkun aikaa pitää tehdä CO-pesuja kun kuivahtaa hiukset ja tällä ei saa mun hiuksia ainakaan littanoiksi. Mulla on sellaset perussuomalaishiukset eli ei mitenkään tuuheat tai paksut. Toinen hyvä mitä oon kokeillut oli Wellan tuuheuttava hiusnaamio, joka ei pelkkänä naamiona ohjeidne mukana käytettynä tehnyt yhtään mitään, mutta kun käytti CO-pesussa shampoon tapaan niin johan alkoi hiukset tuuheentua  ;D

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #521 : 26.08.09 - klo:20:34 »
Siis mitä, onko EHS Hunajahoitis lopetettu? Mulla on menny tämä tieto ihan ohi, pitääpä hamstrata vielä kun on mahdollista. Tuolla tulee tosi pehmeä tukka.

Ostin joskus alesta varmaan kymmenen (ellei ylikin) purkkia XZ:n Vihreä savi-hoitista ja sitä olen onnellisesti käyttänyt CO:ssa. Tuo on mielestäni XZ:n hoitoaineista siihen tarkoitukseen parasta, puhdistaa riittävästi eikä lähmää. X-traa ja Pirkkaa olen joskus käyttänyt, mutta ainakin toisessa ellei molemmissa taisi olla niin killerihaju ettei sitä pystynyt käyttämään. Taisin käyttää nuo loppuun ihan tavallisen hoitoaineen tapaan latvoissa ja siinä pelittikin hintaansa nähden kiitettävästi ja voimakas tuoksukaan ei häirinnyt kun ainetta ei lätrännyt koko päähän.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #522 : 27.08.09 - klo:23:21 »
Olen aina ennen käyttänyt XZ:n vihreää savea CO-pesussa, mutta sitä menee tosiaan aivan tuhoton määrä. Nyt olen kokeillut EHS mustikka-hoitista ja ai että tulee silkkinen lopputulos. Yhdelläkään shampoolla ei saa sellaista takutonta lopputulosta niinkuin CO-pesussa. Tukka vaan tuntui rasvoittuvan supernopeasti, tai sitten se oli vain sattumaa.
Tykkään EHS:sta, sillä se on juoksevaa ja tosi riittoisaa. Ja se on juoksevuuden ja levittyvyyden takia paljon helpompi vaahdottaa kuin XZ.

EDIT: Jaaha, luin juuri EHS-ketjusta, että mustikka-hoitoaine sisältää silikonia. Olin elänyt jostain syystä siinä uskossa että kaikki EHS-tuottee on silikonittomia ja jättänyt INCIn kai lukematta. Mitä hittoa sitä nyt sitten käyttäisi CO-pesussa  >:(
« Viimeksi muokattu: 27.08.09 - klo:23:50 kirjoittanut almiros »
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #523 : 28.08.09 - klo:00:56 »
^ Pakko suositella Urtekramin Aloe vera-hoitoainetta, se on itselläni toiminut loistavasti CO-pesuissa.  :) Nivean color care-hoitis on myös ollut hyvä, mutta en tiedä onko siinä silikonia.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #524 : 28.08.09 - klo:08:28 »
LV:n normaali hoitis on myös hyvä CO-pesuissa, varsinkin herkkäpäänahkaisille. Sopivan lirua ja vaahtoutuu hyvin emulgoitaessa.