Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376938 kertaa)

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #525 : 28.08.09 - klo:12:12 »
Komppaan elleniä. Olen kokeillut monta muutakin silikonitonta hoitoainetta CO-pesuun, mutta LV vain on osoittautunut toistuvasti parhaaksi ja siihen olen aina palannut :D. Ostankin sitä nykyisin aina 3 pulloa kerralla eli koko kuukauden setin. Mitäpä mä enää leikkimään turhilla kokeiluilla, kun toimiva tuote on jo löytynyt. Ei kai se kaikilla toimi yhtä hyvin, mutta kyllä sitä varmasti kannattaa kokeilla :). LV on siksikin ihanaa, että se on tuoksutonta. Sen voi hajustaa itse niin halutessaan tai käyttää sellaisenaan.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #526 : 28.08.09 - klo:13:31 »
Näin kaupassa vaan LV:n kosteuttavaa hoitoainetta, onko olemassa muunkinlaisia? INCI:ssä epäilytti mineraaliöljy joten en uskaltanut ostaa  :(
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #527 : 28.08.09 - klo:13:38 »
^ LV:llä on tavallinen pikahoitis pullossa ja tehohoitis tuubissa. Tuo tavallinen pikahoitis pullossa on mielestäni parempi CO-pesuun. Kummassakin tuotteessa taisi olla mineraaliöljyä, mutta ei sellaista tuotetta taida oikein marketissa olla, jossa ei mineraaliöljyä olisi.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #528 : 01.09.09 - klo:14:05 »
Kokeilin EHS:n sitä tavallista hoitista ja ihan hyvä lopputulos silläkin tuli. Aine alkoi vaahtoamaan heti kun sitä hieroi päähän, mikä oli hieman omituista. Haju myös häiritsee, se on sellainen pistävä sairaalahaju, haisee joltain desinfiointiaineelta. Kaipa sitä tulee silti käytettyä kun EHS:t on mielestäni kuitenkin koostumukseltaan parasta CO-pesuissa.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #529 : 02.09.09 - klo:10:58 »
Nyt se on kokeiltu ja hyväksi todettu. Olen hieman epäuskoisena lueskellut näitä CO-pesujuttuja, mutta eilen sitten päätin kokeilla XZ:n suklaa-vaniljahoitiksella ja perään laitoin Tigin O&H:ta, kun oli hiukset yhtä takkua. Ihanan pehmeät, puhtaan tuntuiset ja on muuten tuoksuvat hiukset, mitä ei shampoopesun jälkeen ole.  Mulla on päänahka ollut älyttömän kutiseva tässä viime aikoina, mut ei tuo ainakaan toistaiseksi näytä lisänneen raapimistarvetta :)

Pitänee kokeilla joka toinen kerta CO-pesua ja joka toinen shampoolla. Mulla pesutiheys on liian suuri, kun joka ilta pesen, mutta pikku pakko, kun liikuntaa harrastaa, niin ei ole kiva olla pää hikisenä..
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #530 : 02.09.09 - klo:11:07 »
^ Mäkin pesen joka päivä, ja hyvin riittää CO:lla pesu. Aloitin myös noin, että joka toinen pesu shampoolla ja joka toinen hoitiksella, mutta ajan myötä toimivammaksi on osoittautunut huomattavasti harvempi shampoopesu. Nykyisin pesen shampoolla ehkä noin kerran viikossa, ja hiukset voivat hyvin. Pesun jälkeen huomaa aina heti kummalla on pessyt, sillä jälkihoitiksesta huolimatta shampoopesu takuttaa päällitukkaa aina jonkin verran, kun taas CO:lla ei ole mitään takkuongelmaa.

ohuthius

• Vieras
« Vastaus #531 : 02.09.09 - klo:17:07 »
Minä pesen Co:lla noin joka kolmas  pesukerta, kun niitä kertyy myös aika usein.. melkein joka päivä.  Kutinaan taipuvainen päänahka rauhoittui heti kun ensimmäisen kerran rohkenin CO pesua kokeilemaan (XZ vanilja-suklaa hoitis).  Epäilin syvästi myös sitä, voiko hoitoaineella muka pestä pään, mutta kyllä siinä puhdasta tuli  ;)

Strix

• Vieras
« Vastaus #532 : 02.09.09 - klo:23:09 »
Ihanaa. Eksyin Kaisaniemen tarjoustaloon ja sieltähän lähti mukana viisi pulloa EHS hunajahoitista.
Ihana tuoksu kun korkkasin ekan purkin pitkästä aikaa <3 Ihan ehtaa tavaraa on, pitää käydä hamstraamassa lisää.

Vähän jännittää kun laitoin CO-pesun jälkeen vielä hiusnaamiota vaikuttamaan hetkeksi vaikka onki aika tarpeeton. Nyt vaan sormet ristiin ettei latistu ihan liiaksi.

Olen huomannut että oma tukka (joka on paksu ja tuuhea) muuttuu ikäänkuin "Suomalaisemmaksi". Sellaiseksi silkkikseksi ja ohuemmaksi. Erikoista tosiaan :)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #533 : 02.09.09 - klo:23:15 »
Periaatteideni vastaisesti tein aamupäivästä CO-pesun hyvin pikaisella kaavalla ja käyttäen silikonipitoista VO5-hoitista. Lopputuloksena todella silkkinen ja puhdas tukka. Huomenna sen vasta näkee oireileeko päänahka jollain tavalla silareihin, mutta nyt ainakin tuntuu ihan ok:lta.

Siis en ole silikonikammoinen, mutta en kuitenkaan niitä isoissa määrissä halua käyttää enkä päänahkaani tunkea ainakaan kesäisin kun se muutenkin oireilee.

erit:
seuraavan päivän lopputulos on että tukka näyttää edelleenkin puhtaalta ja tuntuu hyvältä mutta päänahka kutisee eli ei hyvä co-pesussa. Pöh.
« Viimeksi muokattu: 04.09.09 - klo:11:14 kirjoittanut deko »
this too shall pass.

riverblond

• Vieras
« Vastaus #534 : 03.09.09 - klo:00:37 »
Keväästä lähtien oon tehnyt co-pesuja noin kerran viikossa, hamstraamallani EHS:n hunajahoitiksella sekä Tallinnan Prismasta löytämälläni Lactimilk-hoitiksella <3. Tykkään tosta jälkimmäisestä vieläkin enemmän kuin hunajasta, olenkin koittanut käytellä aika säästeliäästi kun ei ole tiedossa mitään hamstrausreissua. Jos joku on menossa tuonne "etelään" niin suosittelen tsekkaamaan valkoista isohkoa pulloa jostain marketista (tai Prismasta) sikäli kun kiinnostaa kokeilla. Halpaa oli, siksi itekin tohdin testata oikein kahden eri sorttisen pullon voimin.

Mutta tosiaan, co-pesu on myös mulla auttanut jonkun verrankin päänahan kutinaan, ja toki pituudetkin tykkää. Yleensä en laita pitkähköön tukkaani co-pesun jälkeen kuin jätettävää, joskus en sitäkään, ja tukasta tulee hyvä ja helposti kammattava.

Poissa Kahvikettu

• Haiven
  • *
« Vastaus #535 : 03.09.09 - klo:11:39 »
Innostaisi jo kovasti kokeilla CO-pesua. Ostin jo EHS hiushoidon, sekä LV kosteuttava hiushoito.
Ei vaan vielä raaskisi kokeilla, kun tahtoisin parit turhat shampoot alta pois. (:

Hämäännyin muuten hieman itsekkin kun LV kosteuttavan oli näköjään joku muukin ostanut, mutta muut kuullemma normaalia käyttävät. Sivuilta kävin sitten vilkuilemassa, niin kosteuttavaa siellä ei näkynyt.. Tosin INCIn perusteella tavara on täysin samaa kuin siinä normaalissa, eli samaa tuotetta. En sitten tiedä miksi näin..

Voisi kuitenkin jo kokeilla viikonloppuna, tekisi niin mieli..  :D
1c F ii

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #536 : 03.09.09 - klo:12:06 »
^Juu kosteuttava siinä LV-pullossa lukee, eli ihan oikeaa tavaraa olet hankkinut :). En muista varmaksi mutta voisiko olla niin, että samaa LV:tä myytiin joskus aikaisemmin ilman "kosteuttava"-mainintaa?
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #537 : 03.09.09 - klo:13:13 »
^ Mä taas olen luullut, että porukka sotkee keskenään sen normaalin hoitiksen, jonka pullossa siis lukee "kosteuttava", sen LV:n tehiksen kanssa, joka siis on kosteuttava tehohoito eikä normaali kosteuttava pikahoitis.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #538 : 03.09.09 - klo:15:04 »
Mä näin kaupassa vaan hoitiksen jossa luki kosteuttava sekä tehiksen, jossa luki myös se kosteuttava. Eli en mitään "normaalia" hoitista.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #539 : 03.09.09 - klo:15:12 »
^ Niin just noin, eli se kosteuttava hoitis on se "normaali" hoitoaine ja tehis sit erikseen se "ei-normaali"... Tai siis näin olen ymmärtänyt että noista puhutaan normaalina (=pikahoitis) ja tehiksenä, ettei tulis sekaannuksia, mut nyt toiset sekoittavat että niitä pikahoitiksia olisi kahta erilaista eli kosteuttavaa tai normaalia, vaikkei ole.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!