Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377167 kertaa)

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
Vs: CO-pesu
« Vastaus #555 : 15.01.10 - klo:13:52 »
Tästä on varmasti aiemminkin ollut puhetta, mutta alkoi itseä eilen melkein kauhistuttamaan, kun pesin hiuksia ja katselin että kun yhdellä pesukerralla menee helposti ainakin puoli desiä hoitista + mitä käytän pikahoitiksena. Että eihän tuo 300ml purnukka riitä kuin muutamaan kertaan! Ja mulla on sentään vain hartiamittaiset hiukset, entäs sitten kun ne on vaikka bsl... Paljonko teillä muilla kuluu? Mä hieron hoitiksen päänahkaan mutta tulee sitä "vedeltyä" sitten sieltä ylempää latvoja kohtikin jo pesuvaiheessa. Hoitiksena levitän myös päänahkaa myöten mutta eniten pituuksiin.

Toinen kysymys on se että onko joku kokeillut TRESemmeä CO-pesuun? Olis ainakin vähän isommissa tonkissa se aine, mutta mahtoikohan noissa olla miten silikonia.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #556 : 15.01.10 - klo:15:00 »
^Kyllähän sitä kuluu enemmän kuin laki sallii. Itselläni menee blondattuihin BSL -pituisiin hiuksiin ainakin se desi hoitsikkaa, eikä sekään varmaan riitä.. En kyllä raaski käyttää mitään kovin arvokkaita hoitiksia tuossa co -pesussa, tulee muuten tosi kalliiksi. Yleensä siis käytössä XZ xylitol hoitis, mutta joskus sekoitan siihen myös Tigin O&H:ta. Kerran tein co-pesun pelkästään tuolla Tigin O&H:lla ja tulos oli hyvä, mutta ei tuosta kyllä tapaa voi tehdä  :D
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 15.01.10 - klo:15:41 »
^^ Hieman vaahtoavilla hoitiksilla (kuten LV ja Tigin MM) riittää hieman pienempi määrä, kun hoitis leviää paremmin. Suosikki CO-pesuaine on MM ja sitä laitan noin seitsemän pumppausta (tämä siis lähinnä tyveen, pituuksia ja latvoja en oikeastaan CO-pese, vaan levitän toisen hoitiksen niille siksi aikaa, kun CO-hoitis vaikuttaa tyvessä ja touhuan muut pesut suihkussa, ja huuhtelen kaikki sitten kerralla pois). Ei-vaahtoutuvia (kuten XZ) menee huomattavasti enemmän (puolesta desistä desiin).

Ei tuon MM:n litrahinta muuten jää kovin pahaksi, jos edullisimmista nettikaupoista tilaa. Ja sitä kuluu ainakin mulla huomattavasti vähemmän, niin olen laskenut, että esim. XZ tulee kalliimmaksi, jos yhdestä pullosta riittää vain kolmeen, neljään pesuun.  :)

Samalla voisinkin kysellä vinkkejä muihin vaahtoaviin, ei-silikonisiin hoitiksiin. Nyt olen bongannut vain tuon LV:n ja MM:n.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #558 : 15.01.10 - klo:15:45 »
^ Mulla ainakin vaahtoaa EHS valkoisessa pullossa oleva hoitis. Ja tosiaan, kun tilaa netistä Tigit, ne tulee halvoiksi, meneeköhän litrahinnoiltaan jo alle XZ:n...
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #559 : 15.01.10 - klo:18:06 »
Mä olen käyttänyt tuota EHS Mustikkaa CO-pesussa, se tuoksuu niin ihanalta ja tekee hyväntuntuiset hiukset. Hinta nyt ei ole mikään päätähuimaava, kuluishan sitä shampootakin, ei tosin tietenkään yhtä paljoa. Tuo ei minusta kyllä juuri vaahtoa.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #560 : 15.01.10 - klo:19:17 »
^ Olikos tuossa EHS:n mustikassa silikoneja? Näin ainakin muistelisin ja en ole sitä tullut siitä syystä koskaan ostaneeksi, kun en EHS-hoitiksia käyttäisi muuhun kuin co-pesuun kuitenkaan.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #561 : 15.01.10 - klo:19:28 »
Mä en käytä co-pesussa paljoa hoitoaineita. Mun mielestä sama tulos tulee kun päänahan vaan saa hoitoainetta täyteen, miksi sitä ihan hirveää kerrosta tarvisi laittaa?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #562 : 15.01.10 - klo:20:55 »
^ Olikos tuossa EHS:n mustikassa silikoneja? Näin ainakin muistelisin ja en ole sitä tullut siitä syystä koskaan ostaneeksi, kun en EHS-hoitiksia käyttäisi muuhun kuin co-pesuun kuitenkaan.

On, löytyy inci-ketjusta
EHS Mustikkahoitoaine

Aqua, Cetearyl Alcohol, Palmitamidopropyltrimonium Chloride, Parfum, Behentrimonium Chloride, Bis-Isobutyl PEG/PPG-20/35/ Amodimethicone Copolymer, Cetyl Ethylhexanoate, Polysorbate 80, Butylene Glycol, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Disodium EDTA, Vaccinium Myrtillus Etract, CI 42090, CI45100
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #563 : 15.01.10 - klo:21:40 »
^Tuossa on sitä ilmeisesti niin vähän, ettei se ole aiheuttanut mulle päänahkaan ärsytystä tai kutinaa, kuten hoitikset joissa sitä on enemmän, tekee. Eli sikäli ei ole ollut esteenä tuo silikoni mulle tuossa Mustikassa.

Spirelly

• Vieras
« Vastaus #564 : 28.01.10 - klo:08:31 »
Mun oli pakko kokeilla maanantai-iltana ensimmäistä kertaa CO pesua, kun sitä täällä hehkutettiin. Olin ihan varma, että se ei toimi ja joudun pesemään aamullla uudelleen shamppoolla, mutta ajattelin että pitäähän se nyt edes kokeilla. Pesin hiukseni XZ tyrni hoitiksella aika pitkällä vaikutusajalla, ehkä 30min ja pituuksiin laitoin tigin catwalk headshottia. Lopputulos oli vähän sama kuin shamppoopesun jälkeen seuraavana päivänä. Ihanaa oli kun päänahkaa ei kiristänyt.

Päätin kokeilla uudelleen, koska toimi niin hyvin. Laitoin ensin pituuksiin kookosöljyä vaikuttamaan noin tunniksi. Sitten pesin saunassa hiukseni erisanin hoitoaineella joka on ikivanha kaappiin jäänyt mikä on pitänyt heittää monta kertaa pois. Nyt en laittanut pituuksiin eri hoitoainetta vaan tätä samaa. Lopuksi laitoin latvoihin vielä pikkusen kookosöljyä sekä pituuksiin Goldwellin dualsenses rich repair. Lopputulos oli tällä kertaa aivan mahtava! Varsinkin takaraivon kohdalta hiukset tuntuu ihan mahtavilta. Ensi kerralla jätän latvoista öljyn pois, niin ei latvatkaan klimppiinny.

Kunpa vaan en kyllästyisi tähän, kun joutuu näkemään vähän enemmän vaivaa kun shampoopesussa.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #565 : 28.01.10 - klo:09:40 »
Kunpa vaan en kyllästyisi tähän, kun joutuu näkemään vähän enemmän vaivaa kun shampoopesussa.

Suosittelen kokeilemaan co-pesua ihan lyhyelläkin vaikutusajalla. Itse pidän hoitoainetta päässä vain muutaman minuutin, samalla ehkä sheivaan sääret tai teen perusteellisen ihonkuorinnan. Ihan yhtä hyvin puhdistaa niinkin (tai no, ei ole vertailukohdetta, en ole koskaan co-pesua tehdessäni pitänyt hoitoainetta päässä kymmentä minuuttia kauempaa). Itse käytän EHS:n hunajahoitista, mutta sitä ei enää löydy mistään, itse hamstrasin sitä aika monta purkkia. Kohta pitää itsenikin siirtyä tuohon XZ:aan tai johonkin muuhun.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #566 : 28.01.10 - klo:10:46 »
Mullakin riittää vaikutusaikana ihan muutama minuutti. Itseasiassa parempi tulos sillä tulee, kuin pitkillä vaikutusajoilla. Avainsana on mielestäni emulgointi, ei niinkään vaikutusaika.  :)

Toisaalta pitkällä vaikutusajalla saisi ehkä hoidetumman tuntuisen lopputuloksen. Minulla lyhyt vaikutusaika vaan toimii paremmin.
« Viimeksi muokattu: 28.01.10 - klo:10:48 kirjoittanut nelma »
1bMii  BSL

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #567 : 28.01.10 - klo:11:30 »
Mä myös annan hoitoaineen vaikuttaa vain muutaman minuutin, yleensä minäkin siinä samalla järjestelen tarvikekoria, sheivaan tai teen jotain muuta pientä odotellessa. Sitten hieron vielä hoitista hiuksissa ennenkuin huuhdon sen pois. Perään laitan useimmiten samaa hoitista, nyt olen parina päivänä tehnyt öljy-miksauksen ja onhan se jättänyt raskaamman tukan, joka rasvoittuu nopeammin, eikä se edes imeydy yhtä hyvin kuin shampoopesun jälkeen. Mulla on kyllä usein tuon pesun jälkeen jo sellainen olo ettei tukka tarttisi enää hoitista tavallaan uudelleen perään, vaan hiukset on takuttomat, sileät ja puhtaan tuntuiset, sulkeehan se hoitis hiuksia siinä pestessä (?).

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #568 : 28.01.10 - klo:15:30 »
^
En mä ainakaan laita toista hoitista enää perään. Hiukset tuntuvat kyllä pesuaineesta riippuen välillä aika takkuisilta/pörröisiltä, mutta korjaan asian sitten jätettävillä.
1bMii  BSL

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #569 : 28.01.10 - klo:15:54 »
Ehkä vois tuossa kohtaa vähän säästää aineissa eikä ainakaan joka kerta laittais hoitista hoitiksen perään. Selviäispähän hiustenpesustakin vähän nopeemmin :)