Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376968 kertaa)

Poissa kleio

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #570 : 28.01.10 - klo:15:56 »
^ Mun taasen on melkein pakko laittaa toinen hoitis: mun hiukset muuttuvat helposti jämäkkyyttä vailla oleviksi sähköisiksi haituviksi ilman silikonia. Käytän joko Tigin Headshottia (jota saatan muhitellakin hetken) tahi sitten EHS mustikkahoitista. Jätettävät taas korputtavat mun tukan todela helposti, joten niistä olen luopunut kokonaan.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #571 : 28.01.10 - klo:18:43 »
^
Hassua, tässä näkee taas miten eri aineet vaikuttaa eri päihin. Mulla taas katoo silikonisten tuotteiden käytön kanssa kaikki jämäkkyys ja paino. Silikonituotteilla hiuksista tulee aina tosi heppoiset ja sähköiset.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #572 : 28.01.10 - klo:19:31 »
Olipas XZ:n Vanilla Cafe hyvä pesussa, tosi kermaista ja levittyvää. LV:n kosteuttavasta en tykännyt, aika lirua ja sitä meni todella paljon kerralla.

Määkään en anna vaikuttaa kauaa, ehkä viitisen minuuttia.

“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #573 : 28.01.10 - klo:21:39 »
Jätettävät taas korputtavat mun tukan todela helposti, joten niistä olen luopunut kokonaan.

Mulla on sama juttu, ehkä siksi ei ole aiemmin tullut mieleen etten käyttäis sitten kuitenkin pikahoitista "toiseen kertaan". Kaikkea täytyy kokeilla paitsi ... joten taidan tänään pestä hiukset normaalisti hoitoaineella, antaa vaikuttaa sen aikaa kun pesen muun kropan ja sitten vain huuhtoa pois normaalisti eikä muuta perään.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 01.02.10 - klo:19:03 »
^ Mulla ainakin vaahtoaa EHS valkoisessa pullossa oleva hoitis.

Kiitos tämän muistuttamisesta! Kokeilin tätä joskus muinon pullollisen, mutta tuoksu oli sen verran tuolloin markkinoilla vielä ollutta Hunajahoitista vastenmielisempi, että kokeilu jäi yhteen pulloon ja jotenkin olen siitä lähtien aivan totaalisesti unohtanut koko tuotteen. Mutta nyt olen taas tuota testannut ja kyllähän tuo hyvin samanlainen on kuin Hunajahoitis (INCI:kin on muuten aivan sama, mutta Hunajahoitiksessa on sitä hunajaa, säilöntäainetta ja jotain muutakin extraa mukana). Tuoksukaan ei ollut niin kamala kuin muistin, eikä onneksi jää laisinkaan hiuksiin. Yhtä hyvä tuo ei ole kuin Tigin MM, sillä tulos on helposti tosi lätsähtänyt ja päätä myöten menevä, ja päänahka tuntuu rasvoittuvan enemmän kuin MM:lla. Mutta kokonaisuutena oikein kiva tapaus, joka tulee jäämään ainakin satunnaiseen käyttöön.

Toinen vaahtoava on LV:n kosteuttava hiushoito. Plussaa tulee hajuttomuudesta ja työstettävyydestä, mutta tämä syö tyven kevytväriä todella reippaasti jo yhdellä pesulla (tässä taisi olla mineraaliöljy aika alkupäässä INCI:ä, joten johtuisiko siitä?). Tälläkin tulos on lätsähtäneempi kuin MM:lla, mutta ehkäpä parempi kuin valkoisella EHS:lla. Mutta tuon värin haalistumisen takia käyttänen vain tämän yhden pullon loppuun.

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #575 : 01.02.10 - klo:22:49 »
Käytän CO-pesua aika harvoin, mutta silloin kun käytän, en anna hoitiksen vaikuttaa kuin ehkä korkeintaan puoli minuuttia. Sen jälkeen vähän vettä hiuksiin, "vaahdotus", huuhtelu ja varsinainen hoitava hoitis muun pesun ajaksi. Puhdasta on tullut, kovin likaiseen tukkaan en ole kyllä edes kokeillut.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #576 : 02.02.10 - klo:11:55 »
Mulle ei CO-pesu oikein toiminut, hiukset rasvoittuivat seuraavana päivänä ja jotenkin tuntui hölmöltä pestä hiukset niin lyhyellä ajalla toistamiseen.
Hiukset myös oli raskaat ja painavat tällä pesumenetelmällä.

Mutta ymmärrän kyllä kun ihmiset tykkäävät tästä pesumenetelmästä, itse myös käyttäisin, jos hiukset pitäisi pestä joka päivä, nyt vaan tuntuu hölmöltä, kun sain pesuvälin pidennettyä kolmeen päivään.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 03.02.10 - klo:13:37 »
^Mie pesin joskus muutama vuosi sitten vielä joka päivä hiukset. Olen nyt pikkuhiljaa saanut pidennettyä pesuvälin kolmeen päivään. Ja itselläni tuo pesuväli toimii ihan CO-pesunkin jälkeen, tosin kolmantena päivänä tukka on jo likainen, mutta sitten pesenkin sen jo :) 

Mitä hoitoainetta käytit? Emulgoitko sitä riittävästi? Jos hoitis on kovin silikonipitoista tai jos lisää siihen joukkoon öljyä, niin se rasvoittaa ainakin itselläni. Toinen ongelma voi olla se, että jos hoitis on kovin vähän aikaa päässä, tai sitä ei emulgoi riittävästi, niin se ei myöskään pese ihan puhtaaksi.. Kannattaa kokeilla vielä vaikka jollain toisella hoitiksella :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #578 : 03.02.10 - klo:16:20 »
Kannattaako tämmöisestä pesutyylistä edes haaveilla, jos käyttää melko runsaasti muotoilutuotteita? Tuntuu, etteivät ne kokonaan harjaamallakaan lähde pois.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #579 : 03.02.10 - klo:18:03 »
^Mie pesin joskus muutama vuosi sitten vielä joka päivä hiukset. Olen nyt pikkuhiljaa saanut pidennettyä pesuvälin kolmeen päivään. Ja itselläni tuo pesuväli toimii ihan CO-pesunkin jälkeen, tosin kolmantena päivänä tukka on jo likainen, mutta sitten pesenkin sen jo :) 

Mitä hoitoainetta käytit? Emulgoitko sitä riittävästi? Jos hoitis on kovin silikonipitoista tai jos lisää siihen joukkoon öljyä, niin se rasvoittaa ainakin itselläni. Toinen ongelma voi olla se, että jos hoitis on kovin vähän aikaa päässä, tai sitä ei emulgoi riittävästi, niin se ei myöskään pese ihan puhtaaksi.. Kannattaa kokeilla vielä vaikka jollain toisella hoitiksella :)

XZ-suklaavaniljalla. Annoin olla tunnin.

Vaikka minulla on todella kuivat hiukset, päänahkani rasvoittui nopeasti näin.
Lisäksi pidän puhtaudesta jonka shampoo antaa päänahkaan :D Ehkä metodini hiustenpesuun on enemmän CWC-tapainen.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 03.02.10 - klo:18:47 »
^ Ei CO-pesussa tarvitse pitää hoitoainetta päässä noin kauan. Itse pidin yhden kerran (ajattelin että tulee kunnon muhittelu samalla vaivalla)  ja hiukset rasvoittui heti seuraavana päivänä. Pari minuuttia riittää, ja tulos on yhtä hyvä kuin shampoolla, parempikin usein.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #581 : 04.02.10 - klo:13:36 »
Juu, tunti on kyllä aika kauan tuossa CO-pesussa. Itse laitan hoitista reilulla kädellä märkiin hiuksiin, ja "vaahdotan" sekä hieron päänahkaa pitkään. Hoitis on ehkä keskimäärin 5 min päässä. Lisään hiuksiin vähitellen vettä, ja hieron samalla. Sitten se alkaa emulgoitumaan kunnolla, ja tulee puhdas lopputulos :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Spirelly

• Vieras
« Vastaus #582 : 09.02.10 - klo:09:42 »
Kolmas kokeilukerta olikin taas ihan erilainen kun kaksi aikaisempaa.

Käytin taas XZ tyrnihoitista, mutta tällä kertaa lisäsin hoitoainetta päähän vähän kerrallaan ja kunnolla hieroen. Annoin vaikuttaa sen aikaa kun teen normaalit muut suihkutoimet, eli ehkä 5min. Sitten lisäsin vähän vettä, vaahdotin ja hieroin vielä kunnolla ja huuhdoin pois. Hiukset oli vähän takkuiset eikä missään nimessä yhtä sileät kuin aikaisemmin.En kuitenkaan laittanut toista poishuuhdeltavaa, koska ajattelin jätettävän kuitenkin kosteuttavan riittävästi. Jouduin laittamaan jätettävää vähän enemmän kuin yleensä.

Nyt kun hiukset on kuivunut, ne tuntuu vähän hamppuisilta. Hiukset on kuohkeammat ja paksumman oloiset kun yleensä, mutta latvat tuntuu melko kuivilta. Olisi pitänyt laittaa vielä uudelleen joku hoitavampi poishuuhdeltava, sillä jätettävä ei tainnut riittää.

Lyhyt vaikutusaika oli selvästi paljon parempi. Hoitoaine vaahtosi ihan eri tavalla kuin viimeksi ja tuntui pesevän melkein yhtä tehokkaasti kuin shampoo. Nyt vähän jäi mietityttämään, että onkohan tämä kuitenkaan kovinkaan paljon parempi hiuksille, kun shampoopesukaan.  ???

Hiusten kuivuttua hiukset ei tuntunut enää hamppumaisilta. Ne tuntui lähinnä jouhilta.. Ei yhtä jänteviltä, mutta kuitenkin paksuilta ja karkeammilta, kun yleensä hius on melko lasimainen. Se oli siis suuri plussa!
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:21:21 kirjoittanut Spirelly »

chocokiss

• Vieras
« Vastaus #583 : 11.02.10 - klo:18:53 »
Moi! Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa CO-pesua. Pesin hiukseni Herbinan Marja Spa hoitoaineella ja hiukset tuntuvat nyt ihanan pehmeiltä. Onnistui hyvin! :)

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #584 : 16.02.10 - klo:02:32 »
Mä olen nyt pessyt hiukset muutaman kerran niin että olen jättänyt hoitiksen myös vaikuttamaan hoitiksena sen jälkeen kun olen ensin hieronut sillä päänahan puhtaaksi. Olen vaan lisännyt tavaraa etenkin latvoihin ja tukka saunamyssyn alle tai pinnillä kiinni muun pesun ajaksi ilman välihuuhtelua. Tulos on itse asiassa yllättävän paljon parempi kuin jos ensin huuhtelisin "pesu-hoitiksen" pois ja laittaisin sitten (yleensä samaa) perään uuden satsin. Alunperin päätin muuttaa hiustenpesutyyliä huikean tasausvesilaskun takia, jääpähän yksi ylimääräinen huuhtelu siitä välistä pois ja säästyy vettä ja aikaa, mutta enpä pane pahakseni vaikka vaikuttaa lopputulokseenkin näin mukavasti :) Sitten kun tekee jotain öljymiksausta hoitiksen sekaan niin palata vanhaan rutiiniin mutta öljyt ei näytä mulle sopivan kuin kuuriluontoisesti.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.