Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376942 kertaa)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #585 : 18.02.10 - klo:10:34 »
Pitkän tauon jälkeen olen minäkin palannut CO-pesuihin :) En edes tiedä miksi jätin alunperin CO-pesut viime talvena  ??? Taisin vain kyllästyä, ja sitten olen unohtanut koko asian.. Jaa-a.

Nyt on taas parit pesut takana, ja tänään aamulla viimeksi pesin _todella_ likaisen rasvalettini. Puhdasta tuli.

Olen myös tehnyt mielenkiintoisen huomion: hiuksia lähtee nykyään pesun yhteydessä 2/3 osaa vähemmän. Myös kuivahtanut päänahka on rauhoittunut, liekö se syy tuohon hiusten parempaan ''pysyvyyteen.'' Ei minulla kuitenkaan hiuspohja huonossa kunnossa ole ollut, hiukan kuiva vain.

Latvat tietenkin kiljuvat riemusta, sen voi lähes kuulla :D No tällä jatketaan..

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #586 : 18.02.10 - klo:10:41 »
^Mulla taas lähtee CO-pesussa hiuksia vähintään normaalimäärä  ??? Muuten kyllä lähtee sitten todella vähän, eli johtuiskohan siitä että tällä tavalla pestessä päänahkaa hieroo enemmän ja sieltä lähtee ne irtoamaisillaan olevat hiukset paremmin irti eivätkä sitten tipahtele muualle tai irtoa kammatessa..?
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Spirelly

• Vieras
« Vastaus #587 : 18.02.10 - klo:21:20 »
Olen jatkanut CO pesuilla säännöllisesti, enkä oikein huomaa lopputuloksessa mitään eroa shampoopesuun verrattuna.. Päänahkaa kiristää nytkin eikä latvat ole erityisen kosteutetut.. Shampoopesun jälkeen hiusten väri on kirkkaampi ja vaaleampi kun CO pesun jälkeen. No aijon jatkaa kokeilua vielä jonkun aikaa ja tehdä vertailevaa tutkimusta  ;D

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #588 : 19.02.10 - klo:09:06 »
pesen hiukset aina iltaisin, koska nukkuessa pahinkin pörrö latistuu paikoilleen!
^

Tai sitten pörrööntyvät entisestään ;) Itsekin pesen yleensä iltaisin, juurikin syystä että hiukset saa illalla kuivua vapaasti ja sitten pesupörröt saa painua yön aikana. Hmh, mistähän sekin johtuu että välillä hiukset on pörröisemmät ja välillä vähemmän, vaikka samat aineet ja menetelmät käytössä..?

Spirelly

• Vieras
« Vastaus #589 : 19.02.10 - klo:09:09 »
Niin mä itsekin järkeilen, että kerta viikkoon shampoopesu ja sen jälkeen pitkät tehismuhittelut. Mutta yön yli nukkuminen mulla lähinnä latistaa hiukset ei toivotulla tavalla, mutta ei silti poista pörröä, joten sekään ei ole ratkaisu. Ehkä pitäis kokeilla sitä, että ensin pesu ja poishuuhtelu pesevällä hoitoaineella ja sitten vielä lisäksi hoitavampi hoitoaine vaikuttamaan. Ja nykyisin mulla onkin rutinoitunut hoitoaineella pesuun ihan samanlainen käytäntö kuin shampoopesussain. Hoitoaine päähän, vaahdotus ja pois. Tällä tulee ehdottomasti paras lopputulos mun päähän!

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #590 : 19.02.10 - klo:11:26 »
Joo-o....tein tänään todella pitkästä aikaa CO-pesun, jotenkin se on vaan jäänyt unholaan. Ja jostain syystä muistin sen hankalammaksi. Mutta voi jösses että oon melkein pyörtyä onnesta nyt!! Eilen tuli pestyä hiukset mutta oli niin urpon näköiset tänään että pakko olis ollut pestä uudelleen, siksi ajattelin pitkästä aikaa kokeilla CO'ta - ja pitkälti siksikin kun tuli täältä lueskeltua ketjua ::)

Kastelin hiukset; hieroin reilusti O&H'ta kauttaaltaan, erityisesti päänahkaa hieroin. Sitten annoin vaikuttaa sen aikaa kun saippuoin. Hyvin lyhykäisesti emulgoin, ja pyyhekuivauksen jälkeen heitin latvusto-painotteisesti O&H-ja BG-sekoituksen vaikuttamaan sheivauksen ajaksi. Jätettäväksi suihkuttelin 4R Color Save Sprayta ja hetken perästä hieroin pituuksiin Sebastianin Potion9'ä. Tulos on ihan järkyttävän ihana :l Hiukset on jotenkin vetreämmät ja jäntevämmät, ja ihanan kuohkeat. Jostain syystä väri näyttää syvemmältä, lieneekö kiiltoakin enemmän.

Koska hiuksisto on melko lyhyt, niin ei tuhraannu hoitista tolkuttomasti. Lisäksi O&H on aivan ihana hoitis koska vaahtoaa helposti ja kermamaisesti. Muotoilutuotteita tulee käytettyä kyllä, mutta kohtalaisen vähän, eikä edes joka pesun jälkeen. Muotoilutuotteet painottuvat vahoihin ja hiuslakkaan, sekä Control Freak seerumiin satunnaisemmin.

Päätös: syväpuhdistus-shampoopesu viikottain ja muutoin CO. Tätä sitten tietenkin soveltaen jos tuntuu tökkivän.

Mulla ei mene aikaa eikä vaivaa yhtään enempää kuin jos pesisin shampoolla. Itse asiassa shampoopesua ennen käytän aina latvoihin suojaa joten kun tässä ei tarvitse sitä käyttää niin pääsen jopa helpommalla. Wohoo!! :T
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #591 : 23.02.10 - klo:11:42 »
Aikaisemmin kun kokeilin co-pesua xz:n hoitiksilla, niin ei toiminut millään. Nyt olen muutaman viikon käyttänyt pesuun ehs:n hoitista ja johan puhdistuu! Tämä on hienoa!  :D Ei tukka takkuunnu pesussa ollenkaan niin pahasti kuin ennen. Latvoihin laitan sitten lisäksi xz:aa hoitamaan.

Jos tukka on erityisen likainen sekoitan hoitoaineen mukaan shampoota. Tehokkaampi pesu, mutta edelleen hellempi kuin pelkkä shampoo.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #592 : 23.02.10 - klo:12:16 »
^Mitä EHS hoitista käytät?

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #593 : 23.02.10 - klo:20:00 »
^ Se on ihan toi perus-hoitis, valkonen puteli.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #594 : 25.02.10 - klo:12:59 »
Urtekramin Aloe Vera -hoitsikka on jotenkin aivan ihana, mutta sen kosteutustehot on aivan liian vaatimattomat. Hoitis on ollut pidempään jäähyllä, mutta tänään tein sillä CO-pesun ja toimi erittäin hyvin! Tuo koostumus siinä on kyllä melkoisen jännä hoitikseksi; on melkein maidon-omaista ja se tekee käsittelystä vähän hankalaa kun liruu ja loruu, ja sitä kuluukin melkoisesti. Vaan se ei sinänsä haittaa kun on lyhyehkö hiuksisto. Tuoksusta pidän kovasti; todella raikas sitruksinen.
Ihana "uusi" löytö omasta kaapista :ts
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa sommarsnö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #595 : 25.02.10 - klo:14:06 »
^ Hei, totahan voisi kokeilla! Mäkin olen joskus ostanut tuon samaisen hoitiksen ja todennut sen liian liruksi ja heikosti kosteuttavaksi. Pitääpä kaivella törpelö esiin kaapin perukoilta. :) Kiitos vinkistä!

Poissa Kahvikettu

• Haiven
  • *
« Vastaus #596 : 27.02.10 - klo:17:39 »
Jos monet ovat saaneet CO-pesuilla pesuvälit hyvin pidentymään niin itselläni ei ole ollut juuri vaikutusta. Olen ehkä yrittänyt liian vähän aikaa. Ennen tahti oli päivittäin aamuisin shampoolla pesu, mutta olen päätynyt nyt eräänlaiseen välimuotoon :) Eli aamuisin n.5min CO-pesu ja välillä jätän päiviä väliin ja pidän hiukset kiinni, etteivät näyttäisi niin likaisilta. Ehkä kesällä elän kuin pellossa ja kokeilen lomalla pidentää pesuvälejä oikein urakalla ja pidemmillä vaikutusajoilla.. Jos ei sittenkään toimi niin... olen kyllä toivoton rasvanahka. ;D
« Viimeksi muokattu: 01.03.10 - klo:10:23 kirjoittanut Kahvikettu »
1c F ii

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #597 : 27.02.10 - klo:19:49 »
Osaisko joku suositella hyvää hoitoainetta CO-pesuun tällaselle lättääntyvälle hiustyypille? Oon kokeillu useesti tota CO-pesua, mutta ku tuntuu, ettei niitä hiuksia saa millään hoitoaineella nii kuohkeiks ku shampoolla. Kuitenki haluaisin hoitaa hiuksia mahdollisimman hyvin.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #598 : 27.02.10 - klo:20:09 »
^^ Sinänsä vaikkei pesuväli pidentyisikään niin onhan se silti hiuksille hellempää pestä CO'lla. Mulla meinasi ihan unohtua realismi vähän aiemmin kun kuvittelin että mulle riittäisi kerta vkossa syväputsari-shampoopesu ja muuten pelkkä CO. aikaa menee kyllä että hiuspohjakin tottuu ja alkaa toimia taloudellisemmin. Mun pesuväli ei ole muuttunut vielä mihinkään; joka toinen päivä pesen, mutta niistä joka toinen pesu on CO, joten oon oikein tyytyväinen!

^ Kerro vähän tarkemmin; millä hoitiksilla olet tehnyt CO-pesua? Ja käytätkö muotoilutuotteita yms..?

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #599 : 06.03.10 - klo:12:15 »
Äh, mä luulin että kaikki ehs-hoitikset on silikonittomia, mutta päähän lätkäistyäni vasta huomasin, että mustikassa on. Pöh  :(