Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377166 kertaa)

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
Vs: CO-pesu
« Vastaus #600 : 06.03.10 - klo:13:27 »
Tein eilen co-pesun Nature's Gaten aloe vera hoitsikalla (o&h:ta perään) ja toimi ihan loistavasti, ehkä paras kokeilemani co-hoitsikka ja silikoniton ja vielä luomua ja ihan tautisen halpaakin vielä!  :ts
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Fethenwen

• Vieras
« Vastaus #601 : 09.03.10 - klo:20:37 »
^ Oi! Mistä sä sellasta hoitoainetta löysit?  :)

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #602 : 09.03.10 - klo:22:29 »
^iHerbistä tilasin: http://www.iherb.com/Nature-s-Gate-Aloe-Vera-Moisturizing-Conditioner-18-fl-oz-532-ml/6198?at=0

Hintaa reilun puolen litran putelilla oli alle neljä dollaria  :)

Inci:

Water, Cetyl Alcohol, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice, Hordeum Distichon (Barley) Extract, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Panthenol, Coffea Arabica (Coffee) Seed Extract, Viola Tricolor (Wild Pansy) Extract, Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil, Tocopherol, Stearalkonium Chloride, Hydroxyethylcellulose, Butylene Glycol, Citric Acid, Potassium Sorbate, Phenoxyethanol, Fragrance.

Produced without animal testing and with no animal byproducts.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #603 : 09.03.10 - klo:22:43 »
^ Osaatko sanoa vaahtoaako tuo yhtään pestessä? Musta tuntuu, että kevyemmän ja vähemmän hoitavan tuloksen saa hieman vaahtoavilla hoitiksilla, ja niitä on niin paljon helpompi työstääkin.

Pohdinkin tässä juuri jokin aika sitten, olisiko kellään vinkkejä hyvään CO-hoitikseen nimenomaan iHerbistä.  :D

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #604 : 10.03.10 - klo:01:01 »
^Ei tuo kovin paljoa vaahtoa, mutta tulee kyllä helpolla puhdasta jälkeä, toimii ainakin mulla shampoon korvikkeena paremmin kuin xz:n suklaa-vanilja, xylitol tai vanilla cafe. Mun tukka ei tosin ole ollenkaan rasvoittuvaa sorttia joten mulla kyllä yleensä toimii co:ssa hoitavammatkin hoitikset.

Tuolta samalta sarjalta löytyy kyllä tosi laaja valikoima halpoja hoitiksia isoissa pulloissa ja muutamista on saatavilla myös matkakokoja reilun dollarin hinnalla niin ei välttämättä tarvitse hankkia jättipönttöä kokeiluun.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #605 : 10.03.10 - klo:19:43 »
^ Ehkäpä tuota tulee silti kokeiltua, kun niin hehkutit...  :)

Huomasin tuossa jokin aika sitten, että kaikki vaahtoavat hoitikset, joihin olen tutustunut (paitsi LV hoitoaine, joka vaahtoaa hieman, mutta ei edes sisällä cetyl alcoholia), alkavat INCI:listassa "aqua, cetyl alcohol, ... ". Mielenkiintoista...  :D  Nyt yritän sitten bongailla hyviä CO-hoitiksia, jotka ovat silikonittomia ja alkavat tuolla kaksikolla.

Spirelly

• Vieras
« Vastaus #606 : 13.03.10 - klo:19:32 »
Olen yleensä tehnyt CO-pesun niin, että laitan ensin kuivaan tukkaan muhimaan hoitoaineita pariksi tunniksi ennen pesua. Sitten pesussa olen ensin huuhtonut ne pois, pessyt hoitiksella ja vielä lisännyt pikahoitiksen perään. Nyt keksin ekan kerran kokeilla sitä, että en huuhtonutkaan muhituksia pois vaan vaahdotin pikku hiljaa vettä lisäten. Pikkusen lisäsin likaisimpiin kohtiin vähän pesevämpää hoitista ja sitten vaan huuhdoin pois. En laittanut enää pikahoitista uudelleen, tuntui ihan turhalta. Laitoin vaan jätettävän hoitiksen ja hiuksista tuli hirmu hyvät eikä oo tokana päivänäkään vielä yhtään lähmäset. Nolottaa myöntää, etten ole aikaisemmin tajunnut tätä :D Nyt mulla jäi kaksi vaihetta pois pesuoperaatiostani, ainakin niillä kerroilla kun ehdin muhittelemaan hoitista etukäteen.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #607 : 14.03.10 - klo:22:44 »
Eka kerta oli äsken, käytin vain Cutrinin sensitive värjättyjen hiusten hoitoainetta. Vajaat kolme kourallista sitä meni, mutta ei haittaa kun ei tuosta hoitoaineesta ole normikäytössä mitään vaikutusta minulle. Eikä tukkani ole erityisen paksu, normaali vain eikä pituuttakaan ole ihan bsl:n verran, niin kyllä kertoi tämä kokeilu että tähän oikeasti kuluu hoitoainetta  ;)

Annoin vaikuttaa n.10min kosteassa tukassa, lisäilin vettä vähän ja hieroin paljon. Pestessä hieroin koko ajan, mutta missään vaiheessa ei vaahdonnut näkyvästi. Huuhdellessa huomasin, etteivät hiukset tuntuneet yhtä sileän selviltä kuten aina ennen, mutta uskon tämän johtuvan vain silikonittomuudesta. Huuhtelun jälkeen pidin pyyheturbaania vain pari minuuttia päässä ja tukka oli melkein täysin kuiva!  :o en tiedä onko se hyvä vai huono asia, mutta hämmästyin kyllä.... kun suihkin hiuksiin BC color savea niin johan tuli siloisuutta tähänkin luonnonkarkeaan tukkaan  :D

Kokeilen ehdottomasti tätä tekniikkaa lisää eri aineilla. Pitää katsoa lätsähtääkö tukka miten nopeasti tämän jälkeen, mutta nyt tukka on ainakin yhtä "pöyhkeä" kuin normi shampoopesun jäljiltä :P

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #608 : 15.03.10 - klo:21:00 »
Tein eilen co-pesun Nature's Gaten aloe vera hoitsikalla (o&h:ta perään) ja toimi ihan loistavasti, ehkä paras kokeilemani co-hoitsikka ja silikoniton ja vielä luomua ja ihan tautisen halpaakin vielä!  :ts

Mulla on myös ollut tämä co-käytössä alkuvuoden ja tekee tosi puhdasta jälkeä. Samalla tuntuisi hieman rauhoittavan päänahkaakin. Seuraavaksi ajattelin ottaa testiin saman sarjan Tea Tree hoitiksen.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #609 : 26.03.10 - klo:12:17 »
Uskomatonta, että en aikaisemmin ole kokeillut co-pesua. Nyt vasta hiljattain kiinnostuin aiheesta ja kokeilin.

Ekalla kerralla käytin Faith in naturen aloe vera-hoitista ja sehän toimi hyvin! Tuli ihan puhdasta :)
Tokalla kerralla kokeilin Ole Hyvän hamppu-aloe vera-tms hoitsikalla ja se taas ei toiminut ollenkaan. Tukka jäi likaiseksi, vaikka tein kaiken samalla tavalla, kuin ekalla kerralla.

Onko kukaan muu käyttänyt Ole Hyvän hoitsikkaa co-pesuun ja onko toiminut?
(suonette anteeksi jos en nyt heti selaa koko ketjua taaksepäin...)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #610 : 26.03.10 - klo:12:28 »
Faith in nature aloe vera hoitoainetta olen mäkin CO-pesussa nyt olosuhteiden pakosta käyttänyt, kun olen unohtanut ostaa normaalisti CO-pesussa käyttämääni XZ:aa. Ja hyvinhän se tosiaan siihen sopii! Tosin hinnan puolesta en ehkä Faith in naturea viitsi CO-pesuissa säännöllisesti suosia, vaan siihen saa kelvata joku halvempi hoitis.

Spirelly

• Vieras
« Vastaus #611 : 27.03.10 - klo:19:35 »
Kokeilin nyt ekaa kertaa ehs valkosta perushoitsikkaa CO-pesussa. Tuntu että se vaan hävis hiuksiin ja tungin aina vaan lisää ja lisää. No jossain vaiheessa kyllästyin lisäämään ja yritin epätoivoisesti vaahdottaa. No eihän se vaahdonnut ollenkaan, vaan tuntui kun olis hangannut pelkästään kasteltuja hiuksia. Huuhdellessa hiuksista tuli ihan ÖVERIliukkaat eikä se meinannut huuhtoutua hiuksista pois ollenkaan. Käsiinkin jäi kumma nahkea pinta.

Onko muut huomannut tämän kanssa samaa? Eikö tän pitäisi olla silikoniton, vai oonko käsittänyt jotain väärin? Mikä tässä vois olla ton liukkauden aiheuttaja?

En oikein osaa päättää onko tämä hyvä pesukokemus vai ei. Ehkä kokeilen ensi kerralla vaan pienellä määrällä hoitoainetta, ehkä se pesee silti riittävästi? Tällä kertaa tuntui tulleen ainakin ihan puhdasta jälkeä.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #612 : 27.03.10 - klo:20:16 »
Mä oon aivan rakastunut TBS:n banaanihoitikseen co-pesussa (ja muutenkin)  :l
Se tuoksu on niin mielettömän ihana ja koostumus ihanan paksu ja kermainen ja vaahtoaakin mulla hyvin ja pehmeästi. Tukasta tulee kiiltävä ja pehmeä.  <3
Tää on nyt mun hemmotteluhoitsikka, Nature's Gaten Aloe Vera -hoitis on mainio ahkera työjuhta, jolla saa tukan helpolla ja edullisesti puhdistettua ja pysymään puhtaana pitkään, mutta  banaanihoitis vaan on niin ihanaa käyttää, että se on aina toisinaan sallittava itselleen vaikka onkin vähän turhaa lutraamista (siis kyllä mun tukka tolla banaanillakin puhdistuu ihan hyvin, mutta ei pysy yhtä pitkään puhtaana ja on paljon kalliimpaa tavaraa hölvätä kourakaupalla).
« Viimeksi muokattu: 27.03.10 - klo:20:19 kirjoittanut tragedia »
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #613 : 27.03.10 - klo:21:23 »
Kolmas pesu CO:lla takana ja hiukset on puhdistuneet joka kerta ja pysyneet tosi puhtaina aina kolmanteen/neljänteen päivään asti eli seuraavaan pesuun. Tänään tuntui, että ei olisi välttämättä edes tarvinnut pestä, mutta tahdoin kokeilla ostamaani LV:n kosteuttavaa hoitoainetta ja hyvinhän se pelitti. Emulgoin hoitoaineen melkein samointein kun olen sitä päähäni laittanut ja pesun jälkeen laitan vielä hoitista vaikuttamaan vartiksi. Tällä kertaa pesun jälkeen käytin Olivin hajusteetonta hoitista. Tukka on sileä ja puhdas ja ennenkaikkea tosi pehmoinen ja runsas.  :l

Täytyis nyt malttaa käytellä noita paloja kun olen onnistunut niitä hamstraamaan ja sitten kun tukalla enemmän pituutta niin siirtyisin CO-pesuihin. Kun tässä pesussa on se ihana puoli, että takkuja ei synny oikein laisinkaan.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Spirelly

• Vieras
« Vastaus #614 : 30.03.10 - klo:22:08 »
Olen tosi pettynyt tohon EHS valkoiseen CO-pesussa, tekis mieli jättää kokonaan käyttämättä.. Annoin sille toisen mahdollisuuden ja tungin vielä tuplaten enemmän kuin viimeksi. Nyt hiukset tuli vähän puhtaammiksi kuin viimeks, mutta tokana päivänä heti melko lähmäset. Pitänee palata XZ-hoitiksiin.. En kyllä tiedä miten tuhoan tuon EHS:n..