Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376933 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #615 : 30.03.10 - klo:22:20 »
En kyllä tiedä miten tuhoan tuon EHS:n..

Kokeile käyttää loppuun vaikka CWC-pesussa.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #616 : 01.04.10 - klo:08:17 »
Ole Hyvä-hoitis ei toiminut co-pesussa, mutta kun sekoitin sitä shampoon ja veden joukkoon, niin johan pelitti :)

Eilen tein samanlaisen coctailin sh + ha + vesi, paitsi että käytin hoitoaineena Faith in naturea, ja mun tukka ei oo varmaan ikinä ollu näin kihara!  :o
Eli tukka taisi tykätä.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #617 : 16.04.10 - klo:10:10 »
Jeeee, sain eilen ensimmäistä kertaa CO-pesun onnistumaan  ;D Aikaisemmin hiukset on aina jääneet jotenkin pesemättömän näköisiksi ja tuntuisiksi. Käytössä oli Herbinan Marja Spa, jonka annoin ensin vaikuttaa noin 5 min ja sitten vielä toiset 5 min emulgoiden ja hieroen. Lopuksi muhittelin vielä vähän O&H:lla. Tulos on ihanan ilmava  :)
1bMii, vaalennettu.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #618 : 19.04.10 - klo:08:18 »
Faith in nature aloe vera hoitoainetta olen mäkin CO-pesussa nyt olosuhteiden pakosta käyttänyt, kun olen unohtanut ostaa normaalisti CO-pesussa käyttämääni XZ:aa. Ja hyvinhän se tosiaan siihen sopii! Tosin hinnan puolesta en ehkä Faith in naturea viitsi CO-pesuissa säännöllisesti suosia, vaan siihen saa kelvata joku halvempi hoitis.

Aiemmin ihmettelin vähän tuota kommenttia, että Faith in nature olisi liian kallista co-pesuun, mutta sitten näin Suomen hinnat. Täällähän 250ml pullo maksaa yli 7e, kun oman hoitsikkani ostin ulkomailta hintaan 6e ja se oli 400ml pullo!
Ketuttaa Suomen riistohinnat >:(

Havaitsin, että Urtekramin hoitoaineet taitaa olla aika erilaisia. Aiemmin olin kokeillut vain aloe vera-hoitista (vain shampoon jälkeiseen hoitoon) ja muistan vain, että hoitotehoja ei ollut nimeksikään ja oli tosi litkua ainetta. Nyt sitten kokeilin laventelihoitoainetta ja se oli tosi paksua! Ja toimi hyvin co-pesussa. Toimisikohan aloe verakin co:ssa?

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #619 : 28.04.10 - klo:18:02 »
Ohhoh. Kokeilin tätä co-pesua MM.llä. Tuli niin ihanan pehmeät hiukset, aivan mielettömän pehmeät ja puhtaat  0_0
Tällä kertaa en antanut MM.n vaikuttaa yhtään, vaan emulgoin kuten shampoota. Huuhtelin ja sen jälkeen pistin vielä nokareen MM.ää hiuksiin vaikuttamaan.

Nyt täytyy miettiä, että mitä MM.n tilalle, on hieman tyyristä ainetta pestä co.lla. Mutta onnellinen olen kun sain toimimaan!
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #620 : 28.04.10 - klo:19:08 »
^ Ainakin mulla MM:a menee huomattavasti vähemmän kuin muita perus CO-pesuaineita, eikä tuo ulkomailta tilattuna nyt niin kovin kallista litrahinnaltaan ole, eli taitaa tulla melkein halvemmaksi kuin pesu esim. XZ:lla.  :)

LV-Kosteuttava hoitoaine ei mulla toimi CO-pesuissa laisinkaan. Tavallinen LV on ihan ok, tosin hieman liian hoitava, mutta tämä kosteuttava versio ei edes leviä hiuksiin millään ilveellä. Valtavalla määrällä sain nippinappa pestyä osan tyveä ja päänahkaa, mutta sitten luovutin, huuhtelin ja pesin toisella hoitiksella.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #621 : 28.04.10 - klo:19:59 »
^ Itseasiassa minä aloin lenkillä pohtimaan asiaa, kumpi on kalliimpi litrahinnaltaan, MM vaiko XZ. Jos esim Fragnancedirectista tilaa, eikö yksi iso puteli ole 10-12 puntaa? Ei se minusta kauhean kallista ole.

MM oli kyllä todellinen ahaa-elämys CO-pesuun. Oon minä lukenut siitä ylistäviä kannanottoja, mutta täytyy yhtyä ylistyskuoroon :)
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa hampiainen

• Tukkaguru
« Vastaus #622 : 29.04.10 - klo:10:13 »
Kokeilin pitkästä aikaa CO-pesua eilen Erisanin hoitsikalla. Letti ei oikein tuntunut kunnolla puhdistuvan suihkussa kun ennen hoitoainetta sitä kokeilin, mutta nyt se on kyllä ihan mukavan tuntuinen, ehkä vähän lässähtänyt, mikä toisaalta johtuu varmaan myös siitä, etten tehnyt tukalle eilen mitään pesun jälkeen. Pitää kokeilla vielä pidemmällä vaikutusajalla, nyt vaikutusaika oli aika lyhyt.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #623 : 29.04.10 - klo:10:23 »
Mä käytin eilen Herbinan Biohajoavan hoitoaineen jämät CO-pesussa. Puhdisti oikein mukavasti reilun 10 minuutin vaikutusajalla. Pituuksiin levitin LV:n tehohoitoa. Huuhtelun jälkeen tukka tuntui hivenen karhealta, joten käytin vielä Tigin MM:ää pikahoitiksena. Olen nyt vain hiplaillut hiuksia ja miettinyt, että miten tukasta voi saada näin sileän ilman silikoneja (tai puhtaan ilman shampoota).

Mä olen jotenkin unohtanut CO-pesut kokonaan viime aikoina, olen siis viimeisen puolen vuoden aikana tainnut kerran tehdä. Mutta kyllä nyt tuntuu siltä, että tästä voisi tulla ihan vakituinen osa hiustenpesua.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #624 : 30.04.10 - klo:07:48 »
Havaitsin, että Urtekramin hoitoaineet taitaa olla aika erilaisia. Aiemmin olin kokeillut vain aloe vera-hoitista (vain shampoon jälkeiseen hoitoon) ja muistan vain, että hoitotehoja ei ollut nimeksikään ja oli tosi litkua ainetta. Nyt sitten kokeilin laventelihoitoainetta ja se oli tosi paksua! Ja toimi hyvin co-pesussa. Toimisikohan aloe verakin co:ssa?

Lainaan itseäni: kyllä toimii.
Mutta onko Urtekramien koostumus muuttunut tai onko mulla aiemmin ollut joku maanantaiversio? Koska muistan elävästi, että aiemmin käyttämäni aloe vera hoitis oli tosi lirua. Tämä nyt ostamani on aika paksua, tosi hyvän tuntuista kamaa. Ja puhdistaa tosiaan co:ssa :)

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #625 : 12.05.10 - klo:18:02 »
Jaahas, nyt on minullakin ekat CO-pesut takana  :D
Ensin kokeilin Ole hyvä hamppu-aloe vera-mitä näitä nyt oli, ja ei kyllä toiminut yhtään. Totesin jo siinä vaiheessa kun iskin sen päähän, että ei tuu mitään ja pesin pois shampoolla heh.
Toisella kerralla kokeilin EHS:n valkoista n. 10min vaikutusajalla. Toimi ihan ok, vaikka muilta on kuulunut myös päinvastaisia kommentteja. Ainut miinus oli, että takaraivolta jäi vähän pesemättömän oloiseksi. Syy löytyy varmaan ihan käyttäjästä, olisi pitänyt emulgoida paremmin takaraivolta, joskus tätä tapahtuu mulle ihan shampoollakin. Päältä ja edestä josta hinkuttelin kunnolla, tuli tosi pehmoisen puhtaat hiukset eli hyvin pelasi! Latvoihin iskin Headshottia.  :ts
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #626 : 13.05.10 - klo:14:30 »
^ Mulla tuo samainen Ole Hyvä-hoitis toimi erittäin hyvin co-pesussa. Pikahoitiksena siitä taas ei ollut mihinkään. Ainoa miinus on, että sitä joutuu lutraamaan melkoisen paljon, varsinkin jos on vähänkään likaiset hiukset. Hoitikseksi tuo tuntuu omituisen vetiseltä, mutta tosiaan sinuna antaisin sille vielä mahdollisuuden :ts

Mä käytän co-pesua nykyään niissä tilanteissa, kun joudun pesemään hiukset että saan ne aisoihin vaikka edellisenä päivänä olisinkin jo pessyt. Pelkkä hiusten kastelu kun ei riitä. Tuo hoitsikkapesu on loistava kompromissi, ja itse asiassa uskoisin että jopa parempi kuin pelkkä vedellä kastelu.
Koska olen löytänyt itselleni paremmin kuin hyvin sopivan shampoon (Avalon Organics Clarifying), en koe edes välttämättömänä yrittää päästä vakiinnuttamaan co'ta sen enempää rutiineihin.
Tuo kyseinen shampoo on siis hyvin puhdistava, mutta siinä ei ole pahimpia sulfaatteja ja lopputulos on selvästi vähemmän kuiva kuin millään muulla shampoolla jolla aiemmin olen pessyt. Se pesee kyllä erittäin tehokkaasti, mutta on oikeasti hellävarainen. Esim tuo Ole Hyvän Aloe Vera shampoo ei pessyt yhtä hyvin.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #627 : 14.05.10 - klo:20:31 »
^ Täytyypä antaa Ole hyvällä vielä uusi mahdollisuus! :)  Oon itsekkin tosin ihmetellyt sen koostumusta, tosi lirua ja hiuksista tulee oudon "tahmeat"? En noista sisällysluetteloista paljon tajua mutta toisena listalla (veden jälkeen) oli cetearyl alcohol joka ymmärtääkseni voi olla hiuksia kuivattava? Johtuiskohan siitä se outo tahmeus...

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #628 : 14.05.10 - klo:21:12 »
^
Cetyl/Cetearyl alcohol ovat emulgointiaineina käytettäviä rasva-alkoholeja. Eivät tee hiuksille mitään haitaa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #629 : 15.05.10 - klo:20:07 »
^ Kiitos korjauksesta!
Tahmeus jää toistaiseksi siis arvoitukseksi :)