Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377319 kertaa)

Poissa Horros

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #630 : 17.05.10 - klo:20:25 »
Ostin Herbinan Biohajoavan ihan CO-pesuja ajatellen, ettei tuota rakasta O&H:ta kuluisi ihan niin paljoa. Tuoksussa oli joku kummallinen, "pyöreän hapan" vivahde, josta en niin pitänyt, mutta kyllä sen sieti. Koostumus oli melko lirua verrattuna siihen, mihin olen tottunut - ei kuitenkaan ihan liruimmasta päästä. Herbinan jälkeen laitoin vielä pituuksiin O&H:ta, jonka jälkeen XZ:n xylitol-tehohoitoa. Hiukset ovat vielä märät, mutta vaikuttavat aika pehmeiltä ja laskeutuvilta, eivät pörrötä joka suuntaan kuten usein.  ;D

Tämä oli tosiaan vasta toinen CO-pesuni, ensimmäisen tein kokonaan O&H:lla.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #631 : 15.06.10 - klo:09:13 »
Mistähän ihmeestä johtuu, että yhtäkkiä mun ennen hyvin toimineet CO-hoitikset ei enää puhdista?  ???

On jo kolmen pesun jälkeen ollu hiukset likaisen näköiset, vaikka olen mielestäni antanut hoitiksen vaikuttaa yhtä kauan, kuin ennenkin, ja olen huuhtonut ihan hyvin. Ensin luulin, että laitoin liikaa jätettävää, mutta ei se siitä johdu. Olen ihan ihmeissäni.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Strix

• Vieras
« Vastaus #632 : 15.06.10 - klo:09:59 »
^Syväpuhdistus voisi auttaa. Huomasin itselläni saman EHS-hunajahoitiksen kanssa. Hiukset tuntui likastuvan nopeammin juurista. Hiustenhoitoon käytetyt öljyt myös saattavat kerrostua ja kaipaavat syväputsaria. Meikäläisellä ainakin.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #633 : 15.06.10 - klo:14:11 »
^
No ehkä kokeilen sitten pestä shampoolla.
Jännä vaan, että tämä ei ole tullut pikkuhiljaa, vaan kertarysäyksellä. Ennen puhdistui aina hyvin, ja nyt viimeiset 3 krt ollut lähmäletti.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #634 : 15.06.10 - klo:17:44 »
^
Syväputsaus toimii mulla kanssa tollaiseen.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Janda

• HAIRahtanut
« Vastaus #635 : 20.06.10 - klo:14:36 »
Mullakin CO-pesu toimi alkuun mutta yhtakkia tuloksena oli liimaletti. Siihen ei auta kylla muu kuin kunnon shampoo pesu, valilla syvaputsarilla. Sitten taas palautuu normaaliksi. Nykyisin uusi suosikki on Joicon Daily caren hoitis, kevytta ja levittyy hyvin.
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #636 : 21.06.10 - klo:15:17 »
Teinpä oman versioni CO-pesusta  ;D
Ensi alkuun kastelin hiukset ja upotin latvoihin ja pituuksiin Mill Creekin rekun ja O&H.n sekoitusta. Muhittelin tätä noin tunnin ja sitten pistin päänahkaan Aloe Vera-geeliä.

Päänahkani on ollut jälleen kerran kutiava ja eilen illalla kun hieroin AloeVeraa nahkaani joka hilseilee kuivuudesta, mieleeni juolahti miksen tekisi tätä päänahalle.

Joten levitin AloeVeraa päänahkaan ja annoin vaikuttaa vartin. Sitten emulgoin loppuun.
Hiukset ovat vielä vähän kosteat, levitin Let It Betä ja AloeVera-sekoitusta latvoihin ja pituuksiin, karitevoita latvoihin.

Tosi tuuheat, jotenkin jämäkän oloiset ja pehmeät.

Asiasta kukkaruukkuun, tuossa Mill Creekin rekussa on sikahyvä incci, en huomannut silikoniakaan, haju on ihan ok.
Puteli on mielestäni hyvän kokoinen, hinta on halpa ja tuntuu että tästä löytyi nyt jälleen kerran tuote jota täytyisi aina olla varastossa.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #637 : 23.06.10 - klo:12:30 »
Onko muilla sattunut sellaista, että parin viikon co-pesuilun jälkeen alkaa hiuspohja kutiamaan ja sinne tulee ihottumaa? :-\ Syväputsasin välillä, mutta helpotusta tuohon ei herunut. Vaihdoin hetki sitten LV:n hoitikseen kun mietin että jospa hajusteet tms. aiheuttaisi kutinan, mutta karmean liimaletin lisäksi kutina vain jatkui.

Pitänee taas siirtyä hetkeksi käyttämään shampoita..

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #638 : 23.06.10 - klo:12:36 »
^ Itse olen välttänyt kaikki hiusten liimaantumiset ja päänahkaongelmat sillä, että teen co-pesun vain joka toisella tai kolmannella pesukerralla. Se nimittäin silottaa pikkasen liikaa mun tukkaa, ja tykkän enemmänkin vähän pörröisestä peikkomeiningistä. Mutta hiukset kyllä kiittää.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #639 : 23.06.10 - klo:12:37 »
^^Mulla alkaa myös kutiamaan päänahka, jos teen pelkkiä CO-pesuja. Tän takia pesenki hiukset kerran viikossa tavallisella sulfaatillisella shampoolla. Mun teoria tohon kutinaan on, että sinne päänahkaan jää jotain "nöyhtää", joka sitte lähtee sieltä vaan vähän tujummilla aineilla. Käviskö Nature's Gaten tea tree -hoitis CO-pesuun? Onko kukaan kokeillu? Ajattelin, että toi vois rauhottaa päänahkaa hyvin esim. muhituksien aikana.

Tässä ton inci:
Water, Cetyl Alcohol, Glycerin, Stearalkonium Chloride, Cetearyl Alcohol, Carthamus Tinctorius (Safflower) Seed Oil, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil, Hydrastis Canadensis (Golden Seal) Extract, Melissa Officinalis (Balm Mint) Extract, Quillaja Saponaria (Soap Bark) Bark Extract, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Urtica Diolca (Nettle) Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Humulus Lupulus (Hops) Extract, Nasturtium Officinale (Watercress) Extract, Panthenol, Polysorbate 60, Butylene Glycol, Glyceryl Undecylenate, Phenoxyethanol, Fragrance.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #640 : 23.06.10 - klo:15:25 »
^ Toimii. Mulla on ollut tuota co:ssa ja toimii myös muutenkin pituuksiin, koska kosteuttaa hyvin. Tämän saa kunnon emulgoinnilla myös vaahtoamaan mukavasti. Tosi kiva yleishoitoaine. Muhituksista mulla ei ole kokemusta, koska mä en harrasta niitä.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #641 : 23.06.10 - klo:16:09 »
^Okei, kiitos paljon. Pitääpä pistää toi siis tilaukseen. OT, mutta onko kukaan kokeillu ton saman sarjan tea tree -shampoota?
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #642 : 23.06.10 - klo:21:18 »
^Okei, kiitos paljon. Pitääpä pistää toi siis tilaukseen. OT, mutta onko kukaan kokeillu ton saman sarjan tea tree -shampoota?

Meikä just kulutti sellaisenkin loppuun. Pesee puhtaaksi, ei kuivata ja viilentää kivasti päänahkaa. Ihana. <3 Noi Tea Treet on osoitteutuneet parhaimmiksi, mitä oon tuosta sarjasta kokeillut. Mulla on ollut myös Pomegranatea ja kosteuttavaa.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #643 : 03.07.10 - klo:18:49 »
Minulla toimii MM kuin unelma CO-pesuissa, hiuksista tulee niin pehmeät ettei mitään rajaa.
Tänään ennen rannalle lähtöä suihkin hiukset öljy/vesi/hoitis-liuoksella ja sulloin huivin alle. Rannalta tultuani painelin suihkuun ja latvoihin pistin MM sekä lurauksen avokadoöljyä.
Nyt kun hiukset ovat kuivahtaneet, ne ovat ihanan pehmeät.

Olen miettinyt mitä kokeilisin MM.n rinnalle CO-pesuihin. Natures Gaten Aloe Vera tai Tea Tree houkuttelisi. Tännehän on viime aikoina tullut kokemuksiakin, mitä ketjuja selailin. Nyt houkuttelisi tilata IHerbistä.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #644 : 05.08.10 - klo:23:37 »
Sais tää helle vähän hellittää, niin pääsisi tekemäänä CO-pesuja. Nyt hirveellä helteellä on pakko pestä kunnolla shampoolla joka päivä, kun päänahka hikoaa ja rasvoittuu niin nopeasti. Onneks viileemmällä säällä tuo ei ole ongelma ja tukka kiittää  :3
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!