Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377320 kertaa)

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #645 : 05.08.10 - klo:23:53 »
^ Niinpa! Mulla on latvat ja osa pituuksista aivan tolkuttoman karsineessa kunnossa, vaikka olenkin kayttanyt miedompia joskin sulfaatillisia shampoita. CO-pesulla on menty viimeksi joskus toukokuun puolella ja sen tosiaan huomaa...  :-\ 

(Sori aakkosvaje!)

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #646 : 06.08.10 - klo:08:50 »
Minä olen CO-pessyt hiuksia vaikka ne menisivät rasvaisiksi. Itseasiassa nyt vasta hiukset on alkaneet rasvoittumaan vimmaisesti, pahimman helteen aikaan kuivahdin totaalisesti niin ihon kuin hiusten tiimoilta.

Olen muuten löytänyt MM.n rinnalle aivan ihastuttavia hoitsikoita CO-pesuun, Fructisin Nutri-Repair ja Volume Restructure.
Etenkin viimeinen on mulle ihan ykkönen, vaahtoaa kuin shampoo, hiukset jää unelmanpehmeiksi, takuttomiksi ja kiiltäviksi.
Ainoa miinus on, että joudun kuluttamaan pehkooni niin paljon hoitsikkaa, ettei tämä ole edullisin vaihtoehto. Kunpa näitä olisi litran pulloissa, ostaisin heti  ;D
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #647 : 07.08.10 - klo:15:07 »
Mä olen käyttänyt viime aikoina CO-pesuissa lähinnä XZ Vanilla Cafea. Se taitaa kyllä olla vähän liian hoitava minulle. Kyllä se pesee ihan ok ja jättää hiukset hyvän näköisiksi, mutta pesuväli lyhenee ja hiuksista tulee nopeammin rasvaisen näköiset tyvestä. Tuoksu on kuitenkin niin ihana että käytän siolti  :-*
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

kaizzu

• Vieras
« Vastaus #648 : 25.08.10 - klo:13:01 »
jee, oon pessy heinäkuun puolivälistä lähtien pelkästään hoitoaineilla ja tämä sopii minulle mahtavasti. Hiukset on laadultaan KUIVAT ja karheat luonnonkiharat. Aiemmissa kokeiluissa mitä oon tehny n. vuosi sitten homma tyssäs kutinaan/hilseilyyn, mutta nyt olet rapsutellut välillä päästä irti kaikki mitä irtoo (kuivaa hilsettä/rasvaa, hyh). Ja pessyt olen max parin minuutin muhituksella. Nyt kihartuu hiukset kauniimmin :) Nyt ei hiukset rasvoitu enää lähes ollenkaan, tosin se on muutenkin ollut aina vähäistä.

Mulla on toimineet ainakin Giovannin Smooth as silk hoitoaine, LV vanha tehohoito ja O&H ja lisäksi yksi jonka nimeä en muista, lisään kun selviän kotiin..

dasvidanja

• Vieras
« Vastaus #649 : 26.08.10 - klo:16:12 »
Pakon sanelemana oli kokeiltava Co-pesua pitkästä aikaa, noin vuoden tauon jälkeen. Olin reissussa ja kauhukseni huomasin, että kassi, jossa oli hiustuotteet, oli jäänyt pakkaamatta mukaan. Onneksi olin vain pari yötä ja sain käyttää kaverini tuotteita. Hänellä oli valitettavasti vain sulfaatillisia shampoita enkä todellakaan kaivannut kutinaa päänahkaan. Oli tyydyttävä CO:hon. Käytin Grazette of Sweden XL classic balsamia ja tulos oli kyllä mahtava. Annoin vaikuttaa noin kymmenen minuuttia, emulgoin pois. Hiukset olivat märkinä jo ihanan sileät, kuivina ihanan pöyheät ja jopa hiukan lainehtivat. Tänään on pesusta neljäs päivä, eikä vielä tänäänkään tarvitse pestä uudelleen, ihanan puhdas tunne!

Poissa Sumeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #650 : 27.08.10 - klo:18:13 »
Mä olen käyttänyt viime aikoina CO-pesuissa lähinnä XZ Vanilla Cafea. Se taitaa kyllä olla vähän liian hoitava minulle. Kyllä se pesee ihan ok ja jättää hiukset hyvän näköisiksi, mutta pesuväli lyhenee ja hiuksista tulee nopeammin rasvaisen näköiset tyvestä. Tuoksu on kuitenkin niin ihana että käytän siolti  :-*

Jotenkin minulla tulee samaisesta hoitiksesta myös hiukset rasvaisiksi nopeemmin 0_0
Joten, en itse enää käytä sitä CO-pesuihin(CWC sopii paremmin)mut olen samaa mieltä siitä että ihanalta se tuoksuu :)
1b/F/ii, tummanvaalea, lantiomittainen

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #651 : 27.08.10 - klo:18:47 »
^
Joo se sopii lähinnä siirtämään pesupäivää yhdellä. :/
1bMii  BSL

Strix

• Vieras
« Vastaus #652 : 27.08.10 - klo:18:55 »
Reilatessa tuli lähinnä CO-pestyä fructiksen nutri-repairilla. Toimi hyvin ja vaikka paikoin oli kuuma niin hiukset ei likaantunut yhtään sen nopeammin. Nyt kun taas hennasin hiukset tänään CO-pesen nature's gaten henna- ja pomegranaattihoitiksella jokka yritän ylläpitää väriä pidempään. Kumpikin aivan loistoja.
Loput nutri-repairit tulen giovanni smooth as silkin ohella käyttämään CO-pesun jälkeisinä pikahoitiksina. Tunnen usein kaipaavani latvoihin lisäliukkautta.
Tilasin iherbistä seuraavaksi now foodsin citrus moisturen ja mill creeksin keratin hoitoaineet, pitää päivitellä kokemuksia.

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #653 : 14.09.10 - klo:12:29 »
Ensimmäinen co-pesu kokemus takana ;D Tuolla toisaalla kirjoitinkin päänahan kutinasta, joka valtaa pään aina syksyllä >:(

No niihin kokemuksiin sitten. Eli puhdasta kyllä tuli Tigin o&h:lla, mutta wau mikä pörröpää pyyhkeen alta paljastui! Onneksi sen sai taltutettua Aloella ja Control freakillä. Tällä hetkellä tuntuu kyllä aihan mukavalta, mutta täytyy odotella kuinka kutinan käy. Ja jos tämä nyt toimii, niin täytyy lähteä metsästämään niitä halvempia marketti hoitiksia. Tigiä en kyllä raski tuhlata ;)

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #654 : 14.09.10 - klo:17:48 »
Toimiiko muuten kuinka monella CO-pesu ihan shampoopesun korvaajana, siis siten, että pesuvälikin pysyy samana kuin shampoopesun kohdalla? Olen tosiaan joka toisen pesun pyrkinyt pitämään CO-pesuna, viimeksikin pesuväli oli mukavat 6 päivää eikä päältä näyttänyt yhtään rasvaiselta, vaikka pesun jälkeen pelkäsinkin kookosöljyn lähmäävyyttä.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #655 : 14.09.10 - klo:20:59 »
Mulla toimii! Itse asiassa välillä tuntuu, että co-pesun jälkeen hiukset pysyvät puhtaampina jopa pidempään kuin shampoopesun jälkeen. Se voi kyllä johtua siitä, että co-pesussa hieron päänahkaa huolellisesti, kun taas shampoolla vaahdottelen hyvinkin rennolla otteella nopeasti.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #656 : 14.09.10 - klo:21:20 »
Musta tuntuu että jos takana on shampoo-kausi, niin CO-pesun tuoma puhtaus kestää aluksi pidempään. Jos taas suurinosa pesuista on ollut CO-pesuja, tuntuu puhtaus vähenevän ja pesuväli lyhenevän.  Voi olla että hiuksiin jää hoitoainekertymiä kun käyttää pitkään CO-pesuja...
1bMii  BSL

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #657 : 14.09.10 - klo:21:51 »
Ensimmäinen co-pesu kokemus takana ;D Tuolla toisaalla kirjoitinkin päänahan kutinasta, joka valtaa pään aina syksyllä >:(

No niihin kokemuksiin sitten. Eli puhdasta kyllä tuli Tigin o&h:lla, mutta wau mikä pörröpää pyyhkeen alta paljastui! Onneksi sen sai taltutettua Aloella ja Control freakillä. Tällä hetkellä tuntuu kyllä aihan mukavalta, mutta täytyy odotella kuinka kutinan käy. Ja jos tämä nyt toimii, niin täytyy lähteä metsästämään niitä halvempia marketti hoitiksia. Tigiä en kyllä raski tuhlata ;)

^Offtopic, mutta kannattaa skipata se control freak kokonaan silikonisuutensa vuoksi, jos on ollut ongelmia päänahan kutiamisen kanssa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #658 : 14.09.10 - klo:22:06 »

Jos kutinasta kärsii, niin suosittelisin CO-pesuun mahdollisimman "vapaata" hoitista: siis ei silareita, hajusteita, värejä ym. mistä päänahka voi hermostua. Itse ainakin CO-ssa hieron päänahkaan enemmän kuin tava-hoitiskäytössä tai shampoopesussa, joten ylimääräiset aineet saattavat reagoida eri tavalla kuin normaalisti. Marketista suosittelisin esim. LV:n perushoitista tai Erisania, molemmat hajusteettomia ja allergiatestattuja. Jos tuoksuja kaipaa, niin XZ:t on aika mietoja noin yleisesti.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #659 : 14.09.10 - klo:22:13 »
Tykkäsin tehdä co-pesuja silloin kun mulla oli vielä pitkät hiukset, mutta nyt kun on polkkatukka niin tuntuu että hiukset jää jotenkin lähmäisiksi co-pesun jälkeen. Eikö sitä lähmäisyyttä vaan pitkissä hiuksissa huomannut vai missä se vika on ???
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234