Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377168 kertaa)

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
Vs: CO-pesu
« Vastaus #660 : 14.09.10 - klo:23:37 »
Mullakin co-pesun jälkeen pysyy hiukset pidempään puhtaina. Heleenan tavoin veikkaan sen johtuvan siitä, että siihen pesuun keskittyy ihan erilailla kuin shampoolla, jolloin tulee hieroskeltua vaan vähän sinnepäin ja hyvinkin huolettomasti.

Tuntuu myös, että käytetty hoitoaine vaikuttaa siihen puhtauteen ja pesuvälin piteyteen. Vanilla cafe -pesun jälkeen hiukset pysyvät puhtaina nelisen päivää kun taas  o&h:lla ja  XZ xylitol & hunajalla pesemisen jälkeen tukka näyttää rasvaiselta pahimmassa tapauksessa jo seuraavana päivänä, joten olen jättänyt ne suosiolla sivuun. Shampoo-pesuilla pesuväli on kolmisen päivää.

Poissa Liitura

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #661 : 15.09.10 - klo:17:00 »
Ensimmäinen co-pesu kokemus takana ;D Tuolla toisaalla kirjoitinkin päänahan kutinasta, joka valtaa pään aina syksyllä >:(

No niihin kokemuksiin sitten. Eli puhdasta kyllä tuli Tigin o&h:lla, mutta wau mikä pörröpää pyyhkeen alta paljastui! Onneksi sen sai taltutettua Aloella ja Control freakillä. Tällä hetkellä tuntuu kyllä aihan mukavalta, mutta täytyy odotella kuinka kutinan käy. Ja jos tämä nyt toimii, niin täytyy lähteä metsästämään niitä halvempia marketti hoitiksia. Tigiä en kyllä raski tuhlata ;)

Jos kutinasta kärsii, niin suosittelisin CO-pesuun mahdollisimman "vapaata" hoitista: siis ei silareita, hajusteita, värejä ym. mistä päänahka voi hermostua. Itse ainakin CO-ssa hieron päänahkaan enemmän kuin tava-hoitiskäytössä tai shampoopesussa, joten ylimääräiset aineet saattavat reagoida eri tavalla kuin normaalisti. Marketista suosittelisin esim. LV:n perushoitista tai Erisania, molemmat hajusteettomia ja allergiatestattuja. Jos tuoksuja kaipaa, niin XZ:t on aika mietoja noin yleisesti.

Käytin aikaisemmin shampoona LV:tä ja Erisania eikä kumpikaan käynyt mulle. Mutta voishan tietenki olla eri hoitsikkana, voihan ???  XZ on ollu shampoona tosiaan hyvä ja meinasinkin kokeilla seuraavaksi niitä. Kiitokset vain vinkeistä :). Ja tosiaan Control Freakiä yritin laittaa vain pituuksiin, mutta tuostapa tulikin mieleen, että täytyyhän ne muotoilutuotteetkin vaihtaa hellävaraisempiin :-\

Poissa Chili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #662 : 15.09.10 - klo:20:42 »
Kysymys niille, joilla Erittäin hieno suomalainen hunajahoito toimi parhaiten CO-pesussa. Millä olette korvanneet tuon hoitiksen?

Strix

• Vieras
« Vastaus #663 : 15.09.10 - klo:20:54 »
^Korvasin EHS hunajan iHerbistä tilatuilla isoilla ja edullisilla hoitoaineilla, esim. Mill Creek, Nature's gate ja Now foods on merkkejä joita käyttelen. Hoitoainetta kuluu sillä mitalla etten pärjäisi kaupan hoitiksilla kuin pari-kolme pesukertaa. Nämä ovat minulle kustannustehokkaampia.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 15.09.10 - klo:21:03 »
^^ Mulla taas parhain korvaaja on ollut Tigin Moisture Maniac.

Poissa Chili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #665 : 15.09.10 - klo:21:05 »
^Korvasin EHS hunajan iHerbistä tilatuilla isoilla ja edullisilla hoitoaineilla, esim. Mill Creek, Nature's gate ja Now foods on merkkejä joita käyttelen. Hoitoainetta kuluu sillä mitalla etten pärjäisi kaupan hoitiksilla kuin pari-kolme pesukertaa. Nämä ovat minulle kustannustehokkaampia.

Pitääpä tutustua noihin merkkeihin.

^^ Mulla taas parhain korvaaja on ollut Tigin Moisture Maniac.
Tätä taitaa olla vielä kaapissa pullonpohjallinen, täytyypä kokeilla!

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #666 : 16.09.10 - klo:08:34 »
Mulla CO-pesu toimi vaihtelevasti. Jos olin jo aamulla pessyt hiukset ja hikoilin urheillessa, käytin CO-pesua ja lopputulos oli aina ok käyttämästäni hoitoaineesta riippumatta (yleensä jotain markettituotetta, XZ tms). Mutta jos hiuksissa oli yhtään enempää muotoilutuotteita tai kunnolla likaiset, jäi tukkaan lähmäisyys. Nyt olen testaillut muutaman kerran sekä Tigin OH:ta että Moisture Maniacia, johan alkoi toimia! Pesen hiukset päivittäin, nyt jo viikon pelkällä hoitoaineella, ja tukka on joka pesun jälkeen kuohkea ja kiiltävä.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #667 : 16.09.10 - klo:16:38 »
Hei Nature's Gate-käyttäjät
Mitkä hoitoaineet olette kys. merkiltä saaneet toimimaan parhaiten? Itselläni on ollut Tea Treeta, mutta se ei tunnu oikein toimivan. Ei tuo puhdasta tunnetta ja hiukset jäävät likaisen tuntuisiksi ja raskaiksi, on liian hoitava varmaan.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Strix

• Vieras
« Vastaus #668 : 16.09.10 - klo:17:41 »
^Olen tykästynyt erityisesti Pomegranate&Sunflower ja Henna. Ensimmäinen ei sisällä öljyjä eikä tunnu liian hoitavalta. Tuoksuu makeille marjoille. Jälkimmäisessa Hennassa on safloriöljyä, mutta se kiilto <3 Tuoksuu villikirsikalta.

Hemp versio on käytännössä pelkkiä öljyjä, mutta olen siitäkin saanut kunnolla emulgoimalla ja pitkällä vaikutusajalla hyvän tuloksen. Käytän tuota useammin shampoon jälkeisissä muhitteluissa.
Biotin versiosta pidän myös, käytän silloin kun päänahka tuntuu sitä kaipaavan. Terästän hieman eteerisellä piparminttuöljyllä ja viilentää hyvin. Toivoin tältä tuuheuttavampaa vaikutusta, mutta toimii käytössä silti.
Aloe Verasta pidin myös, mutta sitä oli vain pikkupullo :/ kertakokemukseksi jäi.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #669 : 16.09.10 - klo:20:15 »
CO-pesin tänään jälleen kerran hiukset O&H:lla, kuten olen jo pari vuotta tehnyt. MUTTA, en muistakaan, koska lopputulos olisi ollut näin hyvä kuin nyt!  0_0 Hiukset tuntuvat aivan uskomattoman puhtailta ja jänteviltä ja hoidetuilta, enkä mä kuitenkaan tapani mukaan edes pitänyt tuotetta kauankaan päässä. Niinpä aloin tässä miettimään, että pitäisikö sitten kuitenkin ostaa tuota superainetta pari pulloa varastoon, jos sen valmistus kerran loppuu, vai luottaako siihen, että yhtä hyviä tuotteita on olemassa...

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #670 : 17.09.10 - klo:16:50 »
^^
Oi nuo Pomegranate&Sunflower ja Henna kuullostavat molemmat hyviltä! Kiitos tosi paljon kuvauksista, helpottaa huomattavasti valintaa. :)
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 27.09.10 - klo:09:16 »
Rohkaistuin ostamaan "näytteeksi" pienen pullon Moisture Maniacia CO-pesuihin, kannatti todella! Niin helppo käsiteltävyys ja kiilto  :l
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #672 : 11.10.10 - klo:20:00 »
Pesin O&H-hoitiksella hiukset. Annoin vaikuttaa hetken suihkumyssyssä ja hieroin latvoihin avokadoöljyä mukaan vaikuttamaan. Muutaman minuutin oli ja huuhtelin.
Ai vitsi kuinka hiukset on hyvän tuntoiset. Kosteutetut, pehmeät,kiharat..

O&H on kyllä turhan tyyristä tuohon hommaan, mieluimmin muhittelisin sitä mutta joskus CO-pesuissa O&H tuo sellaisen tunteen hiuksiin mitä muut hoitsikat ei vaan tuo.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #673 : 11.10.10 - klo:21:25 »
^

Mulla kesti O&H vuoden sekä co-pesu- että hoitoainekäytössä, joten en pitänyt sitä siihenkään mitenkään kalliina, kun ulkomailta tilasi ja isossa putelissa. Oikeastaan mä vähän ihmettelen, miksei co-pesuaine voisi olla myös ns. tosi hyvää hoitsikkaa. Hoitaa se kai hiuksia siinä co-pesussakin, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Varsinkin, kun mulla on ollut melkein tapana pitää co-pesuainetta kauemmin päässä kuin varsinaista hoitoainetta, kun en ole mikään muhittelutyyppi.  ::)  Tai no, saunassa istun kyllä aina hoitoaineet päässä suihkumyssyn alla.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #674 : 11.10.10 - klo:21:34 »
Voihan se olla, en sitä kiellä alkuunkaan enkä toki väitä ettei saisikaan   :D
Ajatus mulla on vaan se, että O&H loppuu kaupoista ja kohta sitä ei enää saa.. Varmuuden välttämiseksi olen tilannu pari pulloa kaappiin kun se surun päivä vielä koettaa ettei tätä mistään saa.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.