Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376948 kertaa)

Poissa malic

• HAIRahtanut
Vs: CO-pesu
« Vastaus #690 : 20.11.10 - klo:10:49 »
Kokeilin XZ Karpalo & Kinuski -hoitoaineen CO-pesussa. Pidän tuoksusta, sillä siitä tulee mieleen lapsuusajalta jokin äidin leipomus, mutta tuoksu tosiaan jämähtää hiuksiin aika pitkäksi aikaa. Lopputulos tällä oli pesussa ihan hyvä, mutta ongelma onkin siinä että tuota ainetta kului yhteen pesuun n. puoli pulloa :o Koostumus oli ohuempaa kuin muissa kokeilemissani XZ:n hoitoaineissa, ehkä sitä siksi kului niin paljon. Mulla ei edes ole hiuksia ihan kamalan pitkästi vielä ja muutenkin pistän CO:ssa päänahkaan eri hoitoaineen kuin latvoihin.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #691 : 28.11.10 - klo:20:41 »
Tuntuuko koskaan kenestäkään muusta että CO-pesu kuivattaa hiuksia?
Nyt muutamassa pesussa on käynyt niin että juuret ja päälihiukset jäävät natisevan kuiviksi. Melkein kuin shampoolla pesis vai pitäskö sanoa että just kuin.
Johtuisiko tuo emulgoinnista, koska emulogin aika hyvin päänahkani, latvaosiin en koske.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #692 : 28.11.10 - klo:21:31 »
^Mä olen ainakin huomannut, että hiukset jää paljon tuuheammiksi ja vähemmän sileiksi CO-pesuja tehdessä. :o Mulla muistikuva noista oli kyllä aika päinvastainen, mutta plussaahan tuo tuuheisuus nykyään on. Shampoot lätsäyttävät vaikkei olisi silikonia ja joskus jää jopa hieman epäpuhtaan oloisiksi, nyt kun tarkemmin mietin.

Olen aivan hullaantunut XZ:n Vihreä Savi hoitsikkaan CO-pesuissa, harmi kun tuota ei mistään lähimarketista saa. :( Pitänee testata vielä tuo Karpalo Kinuski ja Hunaja Xylitol jos pelittäisivät jotenkuten yhtä hyvin.

Strix

• Vieras
« Vastaus #693 : 28.11.10 - klo:22:18 »
Laitan usein CO-pesun jälkeen samaa tai toista hoitoainetta pikahoitiksen tavoin, koska ajattelen CO-pesua pesuna jossa vain satutaan käyttämään hoitoainetta. Sillä lähtee lika pois, mutta aineen oma hoitavuus jääkin vajaaksi kun sen ei anna vaikuttaa pestyssä tukassa. Usein riittää että sipaisen vähän latvoihin siksi aikaa kun esim kuorin naaman tai pesen muualta.

Poissa Heleena

• Tukkaguru
« Vastaus #694 : 28.11.10 - klo:23:11 »
Tuohon Harleyn kommenttiin liittyen mua kiinnostaisi tietää, kuinka moni täällä tekee co-pesun niin, että pesee tosiaan vaan sillä co-hoitiksella päänahan (ja ehkä käyttää sitä hieman myös latvoihin)? Ja kuinka moni tekee co-pesun yhteydessä kunnon muhittelut/käyttää tehiksiä tai ainakin pikahoitoainetta? Mulla se vähän vaihtelee. Silloin kun käytän co-pesua kuntosalilla, pesen hiukset vain sillä co-hoitiksella. Jos pesen co-pesulla kotona, voin käyttää siinä yhteydessä vaihtelevasti joko pikahoitista tai jopa muhitella tehistä jonkin aikaa. Mä pesen hiukset suhteellisen harvoin (yleensä 2 kertaa viikossa), joten mulla co-pesu korvaa keskimäärin joka toisen shampoopesun. Siinä mielessä voisin siis käyttää tehiksiä useamminkin co-pesun yhteydessä, etteivät hiukset pääse kuivumaan tarpeettomasti. Sen kyllä nimittäin huomaa, jos tekee usean co-pesun pelkällä co-hoitiksella peräkkäin.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #695 : 28.11.10 - klo:23:25 »
Nyt, kun hiukseni ovat suoravärjätyt, yritän tehdä mahdollisimman paljon CO-pesuja. Hiukseni rasvoittuvat vähän ja silloin, kun jätän ne suoristamatta, mitä olen viime aikoina paljon tehnyt, vielä vähemmän, joten pärjään pesemällä hiukset kerran viikossa.
CO-pesussa laitan ensin CO-hoitista päänahkaan ja jonkin verran myös pituuksiin ja annan vaikuttaa hetken. Itse pesun jälkeen laitan hoitoainetta pituuksiin ja mahdollisesti muhittelen. En muista, olisinko koskaan "vain" co-pessyt ilman hoitoainetta sen jälkeen.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #696 : 29.11.10 - klo:01:00 »
Minä laitan aina pituuksiin jotain toista hoitoainetta ja pidän niin kauan kuin pidän. Yleensä vähintään 5 min, mutta tuntienkin muhituksien ajan CO-hoitis saa olla juuressa. :)
So it goes.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #697 : 29.11.10 - klo:18:55 »
Joo, siis kyllä minäkin pistän yleensä muhimaan CO-pesun jälkeen hoitiksia. Minä kun en saisi hiuksia selväksi pelkällä CO-pesulla. Viimeksikin muhitin oliiviöljyä ja O&H.ta ennen kuin pesin MM.llä hiukset. Sen jälkeen pistin hautumaan Mustikkaa, XZ-Xylitol-tehistä ja MM.ää. Kuitenkin tuntuu että hiukset ovat karheat.

Mikähän tätä nyt taas vaivaa, tätä mun päätäni. Aivan kuin kaikki olisi heittänyt häränpyllyä, hiukset rasvoittuvat nopeasti ja kuitenkin ne tuntuvat kuivilta ja karheilta. Syväputsauskaan ei tunnu auttavan. Mitä sitä sitten yrittäisi?

Co-pesu on aina tuottanut minulle puhtaat ja pehmeät hiukset, en vaan tajua miksi tämä tökkii nyt.

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #698 : 12.01.11 - klo:14:40 »
Täytyy täälläkin suositella. Ostin Kampin Anttilasta perjantaina halpaa (1.5e) Sen nimistä hoitoainetta joka tuli valtavassa 750ml purkissa. Aion itse käydä hamstraamassa tätä lisää CO-pesuja varten. Inci on melko riisuttu ja silikoniton, mutta toimii vallan hyvin edullisena CO-perushoitiksena. Olen tykännyt myös käyttää öljyjen sekoittelussa.

Kiitos tästä suosituksesta. Hoitoaine on ihan naurettavan halpa ja tulee tosiaan tarpeeksi isossa pullossa, niin ei tarvitse olla parin viikon välein hoitoainetta ostamassa CO-pesua varten. Vielä kun tämä tuoksuu hyvältä ja jättää hiukset ilmaviksi, niin vakiokäyttöönhän hoitis on mulla jäänyt.

Poissa Kahvikettu

• Haiven
  • *
« Vastaus #699 : 12.01.11 - klo:15:55 »
Oon tässä itse hetkeksi aikaa hylännyt CO-pesut, mutta kesällä esimerkiksi pesin niin vielä kaiken aikaa. Nyt kuitenkin ostin taas pullon LV-hoitsikkaa siihen tarkoitukseen. :) Kyllä mä oon vakuuttunut, että hiukset pysyy tällä tavalla paljon kosteutetumpina, kuin shampoolla. Olisi kiva löytää vielä jotain uusia hyviä CO-hoitiksia, kun itseäni vaihtelu kovasti virkistää. On tullut kokeiltua aika monet XZ-hoitsikat, mutta ei ole löytynyt mitään ehdotonta suosikkia ja ne kuluu kans hurjan nopeasti.
1c F ii

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #700 : 03.02.11 - klo:17:50 »
^^
Oi nuo Pomegranate&Sunflower ja Henna kuullostavat molemmat hyviltä! Kiitos tosi paljon kuvauksista, helpottaa huomattavasti valintaa. :)

Lainailen nyt itseäni tilannepäivitykseksi.

Ei tunnu vaan nuo Nature's Gaten hoitoaineet toimivan minulla CO-pesuissa. Testissä ovat nyt olleet Calming Tea Tree, Shine Enchancing Henna ja Replenishing Chamomile, mutta kaikki tuntuvat olevan liian hoitavia!(On mullakin ongelmat)  :P  Hiukset jäävät kovin raskaiksi ja seuraavana päivänä pitää taas pestä... Pitänee vaan palata takaisin Herbinan MarjaSpahan. Pöh. Olisin niin halunnut noiden toimivan.

Chamomile oli selvästi noista kaikista liruinta, sitä pitää vielä testailla...
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Strix

• Vieras
« Vastaus #701 : 03.02.11 - klo:23:55 »
^Itsellä NG hemp hoitoaine teki samaa, mutta pidentämällä päässäseisomisaikaa melkein varttiin olen silläkin saanut hyvän tuloksen. En tiedä pidätkö itse kuinka pitkiä aikoja, mutta jos tästä olisi yhtään apua.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #702 : 05.02.11 - klo:10:12 »
^
Kiitos vinkistä. Olen kyllä yleensä pitänyt noita päässä aika pitkään. Ehkä olen vain ollut laiska vaahdottamaan. Koitanpa ensi kerralla olla perusteellisempi...
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #703 : 18.02.11 - klo:23:59 »
Pesu Garnierin Volume Restrsucterilla. Annoin  vaikuttaa varmaan viitisen minuuttia, latvoila oli O&H.ta. Huuhtelin aika huolella joten pistin vielä O&H vaikuttamaan pariksi minuutiksi, sulkevaksi Mustikkahoitista.
Ai että kun kiharat pomppivat <3

En ole aikoihin taas käyttänyt tätä hoitotapaa, kiitos hurahdukseni Mopin Cleaniin, mutta on tämä sen arvoista.
Oi että miltä hiukset tuntuvat..

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #704 : 19.02.11 - klo:02:14 »
Ostin CO-pesuun paremman puutteessa Oliv Naturell Sensitive -hoitoaineen (saako näitä Suomen Kickseistä? omani nappasin Åhlensilta). Yhden kerran olen pessyt, ja ihan puhdasta jälkeä tuli, vertautuu XZ:aan. Koostumus muistuttaa XZ Tyrniä. Hintaa tällä oli tosin reilu 5 euroa (johtuen osin kruunun kurssista), joten luulenpa että Suomessa käydessä hamstraan pari purkkia XZ:aa. Hankala olla ulkomailla, kun ei oikein tiedä mikä marketin halpismerkki sopisi CO-pesuun, eikä jaksa tavata incejä tuntikaupalla. (Tiedän, en ole kunnon juures.)
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.